hyllevi 24.02.2010 14:54:02 (muokattu 24.02.2010 14:54:14) | |
---|
Voitto Ankka: - Bändi sai normaalin vaisun tamperelaisyleisön edes vähän heräämään \\\"Kyä Mustajärvem Pate on aina Mustajärvem Pate, mutta kyä toi van Tsantin akan poikaki o iha hyvä.\\\" - Soundit oli mun korviini vähintäänkin ok
Noista en taida olla ihan samaa mieltä. Olin toisessa rivissä Rossingtonin kohdalla ja tuntui siltä, että ääntä lähti noin viidestä ihmisestä vasemmalla puolellani. Aivan liian monella oli jatkuvasti kädessään digipokkari tai kamerapuhelin. Soundit olivat omiin korviini puuroa, jotka paranivat jonkin verran keikan edetessä. Laulusta en saanut oikein mitään tolkkua ja kitarat olivat liian kovalla enkä kuullut koskettimista mitään. Tulppiahan en muistanut ottaa mukaan. Tampere-Areena vaikutti myös aivan paskalta paikalta, ruma liikuntasali, josta ei meinannut päästä millään pois. Soittovirheitä en jaksanut tällä kertaa laskea, mutta oliko Medlocken kitara häiritsevässä epävireessä Simple Manin aikana? Settilistasta ei minulla ole mitään urputtamista, keikka jätti ihan kivan fiiliksen. Kivasti soittelivat vanhat biisit läpi ja toimi tribuuttina sille oikealle Skynyrdille, vaikka ei samalla tavalla groovannutkaan. |
MaxDamage 24.02.2010 15:13:07 | |
---|
Ai niin. Pelottavat asiat: - Mun silmiini Gary Rossington näytti tavallistakin vaisummalta. Soitteliko se vielä väärinkin aika paljon? Toivottavasti ei ole seuraavana jo liian pitkällä tiedätte-kyllä- millä listalla. Pelottavaa. Jännään yhä elääkö kukaan bändin jäsenistä yli 60-vuotiaaksi. :( |
Voitto Ankka 24.02.2010 15:15:00 | |
---|
hyllevi: Noista en taida olla ihan samaa mieltä. Olin toisessa rivissä Rossingtonin kohdalla ja tuntui siltä, että ääntä lähti noin viidestä ihmisestä vasemmalla puolellani. Aivan liian monella oli jatkuvasti kädessään digipokkari tai kamerapuhelin. No en mää sanonutkaan, että olis ollut kova meno yleisössä. Sanoin, että tamperelaiseksi yleisöksi lämpeni yllättävästi. Alussa oli aika koleaa kyllä. Soundit olivat omiin korviini puuroa, jotka paranivat jonkin verran keikan edetessä. Laulusta en saanut oikein mitään tolkkua ja kitarat olivat liian kovalla enkä kuullut koskettimista mitään. Tulppiahan en muistanut ottaa mukaan. Katoin pääosan keikasta ihan miksauspöydän edestä ja lopun kiipparistin puolelta lähes PA:n edestä. Pöydän edessä oli alapää aikamoista muhjua (siis soundin!) ja siihen samaan muhjuun taisi upota kiipparistikin, kun soitti jollakin muulla kuin pianosoundilla. Mun mielestä tuo ongelma oli kuitenkin lähinnä basari-basso -akselilla. Paikkaan nähden mun mielestä siis yllättävänkin hyvä. Kitarat tosin oli miksattu välillä vähän oudosti. Miksaaja tuntui missaavan sooloja, eli kun Rossington soitti sooloa, niin kuului kyllä, mutta Medlocke jäi omissa sooloissaan vähän jalkoihin. Kun siirtyi sivummalle, niin soundi oli vielä parempi. Esimerkiksi se alapään kumina jäi pois kokonaan ja soundi selkeytyi selvästi. j. Pois alta vaan, nyt lasketaan, en pelkää ollenkaan! |
StJerky 24.02.2010 15:15:39 | |
---|
hyllevi: Olin toisessa rivissä Rossingtonin kohdalla Lavan edessä kitarat kuuluu backlinesta ja laulusta tai koskettimista ei siksi mitään kun ne tulee PA:sta ja jos korvanappimonitorit niin ei edes lavamonitoreista. Soundit kannattaa arvostella miksauspöydän läheltä. |
Flash 24.02.2010 15:28:31 | |
---|
StJerky: Lavan edessä kitarat kuuluu backlinesta ja laulusta tai koskettimista ei siksi mitään kun ne tulee PA:sta ja jos korvanappimonitorit niin ei edes lavamonitoreista. Soundit kannattaa arvostella miksauspöydän läheltä. Noinhan se monesti on, mutta yleensä isommilla keikoilla lavan edessä on etufillit, mistä kuulee yleissaundia eturiviinkin. Tosin se eturivin porukka aika hyvin peittää nuo, joten sen kauemmaksi ei niistäkään iloa ole... Jos bändillä on kova lavavola, niin huonoimmat saundit on monestikkin juuri eturivistä taakseppäin aina siihen asti, kun PA alkaa kunnolla peittämään lavalta vuotavan mökän (joskus saa mennä ihan monitoritiskille asti, tai jopa kauemmaksikin ennenkuin näin tapahtuu). Live Music Is Better! |
oulukyllosa 24.02.2010 17:19:59 | |
---|
Vielä Kuopion keikalla 09 Rossington vaikutti fyysisesti parempikuntoiselta kuin piiiitkään aikaan, tosin soittohommahan on kyllä taantunut täysin.Sellaisen halollapäähänlyödyn punaniskan oloinenhan se on aina vaikuttanut haastattelujen perusteella olevan :-) Toivon sydämestäni Garylle paljon terveitä elinvuosia, mies "sävelsi" 70-luvulla tukun helvetin hienoja biisejä ja sooloja, ja soitti hienolla soundilla ja tatsilla. Gov`t Mulea ja Allman Brothers Bandiä oululaisittain coveroituna www.myspace.com/allmancousins |
Ari78 25.02.2010 08:56:10 | |
---|
hyllevi: Soittovirheitä en jaksanut tällä kertaa laskea, mutta oliko Medlocken kitara häiritsevässä epävireessä Simple Manin aikana?
Jonkun kitara oli kyllä, huomasin saman. Ja Garylle sattui kyllä nippu mokia, varsinkin Tuesday´s Gonessa mutta suotakoon se hälle. |
Musta Arkipyhä 25.02.2010 08:56:35 | |
---|
oulukyllosa: Vielä Kuopion keikalla 09 Rossington vaikutti fyysisesti parempikuntoiselta kuin piiiitkään aikaan, tosin soittohommahan on kyllä taantunut täysin.Sellaisen halollapäähänlyödyn punaniskan oloinenhan se on aina vaikuttanut haastattelujen perusteella olevan :-) Toivon sydämestäni Garylle paljon terveitä elinvuosia, mies "sävelsi" 70-luvulla tukun helvetin hienoja biisejä ja sooloja, ja soitti hienolla soundilla ja tatsilla. Garyhan on aina ollut bändin "Kossoff" - sustain! :-) Mutta terveitä vuosia Mr.Rossingtonille täältäkin ja kiitosta hienoista elämään vaikuttaneista,mahtavista biiseistä (tulipas mahtipontista..). "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
saturnzreturn 26.02.2010 00:17:52 (muokattu 26.02.2010 00:18:14) | |
---|
Mun mielestä oli todella hyvä keikka. Tällai kun ihan kulman taakse harvoin saapuu mitään kiinnostavaa niin oli kyllä kiva käydä kattoon. Olis ollu subjektiivisella tasolla varmasti viä parempi jos ei itse olis ollu koko viikonlopun keikoilla, joista johtuen saavuin paikalle väsyneenä ja kohmelossa... mutta näin voi käydä vaan elämässä. my wallet's fat and so is my head |
oulukyllosa 31.07.2010 15:09:37 | |
---|
Ennenjulkaisematonta vanhaa Skynyrdiä elikäs "Day On The Green"-tapahtumasta, Free Birdhän on nähty, mutta Alabamaa ei: http://www.wolfgangsvault.com/#StraightToVideo Noin se Alabama pitää soittaa.Gainesin soolo lopussa on fuckinùnbelievable ja Allen jatkaa hienosti.Maailma menetti kovan keppimiehen Gainesissa kun lentokone ei pysyny ilmassa. Gov`t Mulea ja Allman Brothers Bandiä oululaisittain coveroituna www.myspace.com/allmancousins |
Izer 01.08.2010 20:44:35 | |
---|
oulukyllosa: Maailma menetti kovan keppimiehen Gainesissa kun lentokone ei pysyny ilmassa. Kyllä vaan, huikeaa kamaa pistää Street Survivorsilla menemään. Viihdyttävä pätkä oli muutenkin! Got a six-string heartbeat |
KooAa 22.09.2010 11:54:46 | |
---|
Allelasku |
Gov`t Mulea ja Allman Brothers Bandiä oululaisittain coveroituna www.myspace.com/allmancousins |
Andy Six 28.09.2010 14:18:48 | |
---|
Orkesteri on noussut mulla taas kerran esille,kun olen yrittänyt opetella näitä 70-luvun biisejä kitaralla...Yllättävän monimutkaisia riffittelyjä kaltaiselleni räpeltäjälle... |
Andy Six 28.09.2010 15:29:49 | |
---|
oulukyllosa: Jaa se oli vasta 77.Kuvittelin hänet ainakin 10 vuotta vanhemmaksi.Sehän on ollut nuori opettaja silloin, kun pitänyt pojille kuria. Kuten mies itsekkin sanoi,aika turhaan hänet on leimattu hirviö-opeksi...60-luvun etelävaltiossa oli ihan perus-punaniskaopettajan arvomaailman mukaista olla sietämättä pitkää tukkaa koulupojilla...... |
Regalis Apertura 01.07.2011 21:04:18 | |
---|
|
LP99 01.07.2011 22:31:59 | |
---|
On muuten pakko sanoa kuinka paljon enemmän jaksaa kuunnella esimerkiks USAn Itärannikolla musiikkia, ku tuota "boom boom boom" -musiikkia... joka kulmassa soi skynyrdit ja kaikenmaailman muut Southern rock -bändit. Onneks pääsee taas n. kuukaudeks sinne.. Mainio kaupunkiesimerkki Myrtle Beach Wally the Whammybar, juniorikitaristi LP99 |
Runar 13.07.2012 09:25:30 (muokattu 13.07.2012 09:25:58) | |
---|
|
Jokapaikanapina 13.07.2012 11:21:33 | |
---|
Nyky-Lynyks aika mukavaatakin. Slide ilahduttaa toki aina. |
Gritsen 13.07.2012 15:38:13 | |
---|
Sanon mihinkään liittymättömästi, että One More From The Road on ehkä parhaimpia live-nauhotteita koskaan, eikä sitä voi hehkuttaa liikaa. Bändi on siis vain yksinkertaisesti massiivisen kuuloinen, nykymittapuullakin. Lisäksi jokainen soitin on jatkuvasti valokeilassa loistavan miksauksen takia. Eikä asiaa haittaa yhtään se, että soittokin sujui jätkillä paremmin kuin koskaan. Ero ajan studiolevyjen soundiin on valtava. Uskon, ettei skynydin orkesterimaista monipäisyyttä ole osattu aikanaan taltioida studiossa oikeudella. |