jii.haanpaa 21.09.2010 23:36:34 | |
---|
FensonGibder: Eikö sun kannata ostaa toi 5000 euron keppi? Foxin mielestä hinta on kohdillaan. Oli kuulemma sen verran turvonnut pyynti, että tuolla hinnalla noita pitäisi saada kymmenen, joten pidetään vaan kiinni tuosta ostotarjouksestsa. |
fox 21.09.2010 23:59:22 | |
---|
FensonGibder: Eikö sun kannata ostaa toi 5000 euron keppi? Foxin mielestä hinta on kohdillaan. Älä älä.. noinko mä sanatarkasti sanoin? No, eipä siinä ehkä kuitenkaan kauheesti takkiin tulis, jos aattelee pitkäkestoisena sijoituksena. Vähemmänhän noita enää valmistetaan, saati Suomesta löytyy. ;) Uskomattoman upeaa on, jos joku HarmonyCeessä on moisen saanut 400 dollariin.. äkkiseltään en kyllä juuri tuota eksemplaaria sieltä tarjonnasta löytänyt. |
Les Fender 22.09.2010 00:20:19 | |
---|
jii.haanpaa: Turha tästä on vääntää, äkkiähän tämä on testattu: ostan kaikki minttukuntoiset kasari elitet 1000 eurolla per kipale! Nyt sitten vaan odotellaan paljonko noita jää käsiin. Pistän paremmaksi, 1500€ per zipale. "Living is easy with eyes closed!" |
FensonGibder 22.09.2010 11:28:55 | |
---|
fox: Älä älä.. noinko mä sanatarkasti sanoin? No, eipä siinä ehkä kuitenkaan kauheesti takkiin tulis, jos aattelee pitkäkestoisena sijoituksena. Vähemmänhän noita enää valmistetaan, saati Suomesta löytyy. ;) Uskomattoman upeaa on, jos joku HarmonyCeessä on moisen saanut 400 dollariin.. äkkiseltään en kyllä juuri tuota eksemplaaria sieltä tarjonnasta löytänyt. No en minäkään missään sanonut että 400 dollarilla lähtee.. Aloitusviestissä selvästi kerroin: - Harmonycentralista löytynyttä hintahaitaria, eli ainoaa hintareferenssiä mitä netistä äkkiseltä löytyi Elitelle. - kerroin että oikea hinta lienee harmonycentralin hintojen ja 5000e pyynniin väliltä, ja väitän niin edelleen. Kukaan muu täällä kirjoittaneesta ei ole vielä kertonut parempaakaan esimerkkiä mikä olisi "sovelias" hintapyyntö Elitelle. Riffi, nyt. |
J.Hollström 22.09.2010 11:43:01 | |
---|
|
LesPaul70 22.09.2010 12:00:45 (muokattu 22.09.2010 12:05:16) | |
---|
Les Fender: Pistän paremmaksi, 1500€ per zipale. 2000 € kappale tarjottu. Laudoista takki päälle vaan, sitten sä kelpaat manalaan |
LesPaul70 22.09.2010 12:04:43 (muokattu 22.09.2010 12:09:00) | |
---|
FensonGibder: Kukaan muu täällä kirjoittaneesta ei ole vielä kertonut parempaakaan esimerkkiä mikä olisi "sovelias" hintapyyntö Elitelle. Suuruusluokka sikäli kohdallaan, että useissa tonneissahan tuossa ilman muuta mennään. Itse kyllä yrittäisin tingata jonkin verran ainakin sillä perusteella, että ei ole orkkiskunnossa (modattu) - jos siis olisin juuri tuota skebaa ostamassa - mutta tuskin lähtisi ainakaan alle 4000 €:lla sittenkään. Paitsi jos myyjä on hölmö/pahassa akuutissa rahantarpeessa. Hintareferenssinä Harmony Central on muuten vielä huonompi vitsi kuin laitearviorefenssinä. Laudoista takki päälle vaan, sitten sä kelpaat manalaan |
FensonGibder 22.09.2010 12:40:00 | |
---|
Eli kaikki on samaa mieltä siitä, että 5000 on liikaa pyydetty :) No niin, eihän se niim vaikeaa ollut. Riffi, nyt. |
fox 22.09.2010 12:48:14 | |
---|
FensonGibder: No en minäkään missään sanonut että 400 dollarilla lähtee.. Aloitusviestissä selvästi kerroin: - Harmonycentralista löytynyttä hintahaitaria, eli ainoaa hintareferenssiä mitä netistä äkkiseltä löytyi Elitelle. Voi kuule, meillä on sitte ihan eri Harmony Centralit.. Tarkastin asian, ja siellä oli "halvin" Elite (jos ei oteta lukuun niitä kahta, jotka ei ilmoita hintaa) 850 dollaria, joka on kieltämättä uskomaton, niinkuin ostajakin ilmoittaa "WOW!! I couldn't believe it!" Jos ei ole parempaa tekemistä, voi itse jopa lukea. http://www.harmonycentral.com/products/122997 Jos kohta tulkintasi vintagekaman hinnoittelun ylivertaisena auktoriteettina onkin, että 5000 euroa on yleisen konsensuksen mukaan liikaa, niin hinnoittelepa se nyt heti kohdilleen, että me tietämättömätkin koemme "valaistumisen". "Kaunis hinta, mutta HarmonyCssä näyttäisi skaala liikkuvan välillä 400-1500 juuroa." Minkähän vuoksi sä tuollaseen haarukkaan olet päätynyt? Tosiaan Heritage Eliten halvin oli tuo 850 ja kallein 3800... ei voi soveltaa edes mitään 50% FG-lakiakaan tuossa.. Kukaan muu täällä kirjoittaneesta ei ole vielä kertonut parempaakaan esimerkkiä mikä olisi "sovelias" hintapyyntö Elitelle. Sovelias hintapyyntö on täysin irrelevantti vintage-soittimissa riippumatta siitä närästääkö ne sinua (tai muita "päättömien hintapyyntöjen" valppaita vahtikoiria ja hintatietäjiä) Oikea hinta on tasan se, millä tuo soitin vaihtaa omistajaa, mutta paneudupa nyt tuohon asiaan ja hinnoittele se kohdilleen niin voit sitten olla loppuviikon tyytyväinen. "Taas tarvittiin vintagehintapolliisia!" 8) |
LesPaul70 22.09.2010 13:05:47 | |
---|
fox: Sovelias hintapyyntö on täysin irrelevantti vintage-soittimissa riippumatta siitä närästääkö ne sinua (tai muita "päättömien hintapyyntöjen" valppaita vahtikoiria ja hintatietäjiä) Oikea hinta on tasan se, millä tuo soitin vaihtaa omistajaa Tismalleen näin. Silloin kun puhutaan soittimista, joita ei enää valmisteta/samanlaisia ei saa uutena kaupasta, oikea hinta on juuri se, minkä joku on valmis maksamaan. Laudoista takki päälle vaan, sitten sä kelpaat manalaan |
FensonGibder 22.09.2010 13:08:10 | |
---|
fox: Sovelias hintapyyntö on täysin irrelevantti vintage-soittimissa.. Oikea hinta on tasan se, millä tuo soitin vaihtaa omistajaa.. "Taas tarvittiin vintagehintapolliisia!" 8) Tuo on niin lapsellinen ajatus, ettei soittimelle löydy muka sopivaa hintaluokkaa.. Siinä ei ole mitään järkeä. Kaikki tavarat voidaan arvottaa. Jos sinä et pysty niin muut pystyvät. Ja miksi toistat, että tuo on vintagea. Lapsikin tietää ettei se ole vintagea. Minähän nimenomaan hinnoittelin hintapyynnön yläkanttiin tuomalla sen tähän triidiin. Sinä vastasit siihen vänkäämällä typeriä asian vierestä ja vääristellen. Lapsellista nipotusta.. Riffi, nyt. |
FensonGibder 22.09.2010 13:13:27 (muokattu 22.09.2010 13:16:20) | |
---|
LesPaul70: Tismalleen näin. Silloin kun puhutaan soittimista, joita ei enää valmisteta/samanlaisia ei saa uutena kaupasta, oikea hinta on juuri se, minkä joku on valmis maksamaan. Tismalleen näin. Ja näistä kaupoista muodostuu soittimelle hintaluokka jossa kaupat on tehty. Oli kyseessä uusi tai vanha soitin. Esimerkkinä: kaikki tietävät että Gibson 1990-2000 LP stankkuja myydään torilla 1500 molemmin puolin. Ebonystä yleensä hieman vähemmän. Sunbursteista enemmän. Jos joku pyytää 2200, se on jo aika erikoista. Riffi, nyt. |
fox 22.09.2010 13:15:31 | |
---|
FensonGibder: Tuo on niin lapsellinen ajatus, ettei soittimelle löydy muka sopivaa hintaluokkaa.. Siinä ei ole mitään järkeä. Kaikki tavarat voidaan arvottaa. Jos sinä et pysty niin muut pystyvät. Ja miksi toistat, että tuo on vintagea. Lapsikin tietää ettei se ole vintagea. Minähän nimenomaan hinnoittelin hintapyynnön yläkanttiin tuomalla sen tähän triidiin. Sinä vastasit siihen vänkäämällä typeriä asian vierestä ja vääristellen. Lapsellista nipotusta.. Jaa, sitä siirrytään henkilökohtaisen arvostelun kunnioitettavalle saralle.. ;) "Lapsikin tietää ? ..Lapsellista nipotusta...Lapsellista..jne.." Loppuviimeksi keskustelukumppanin "alentaminen" ei ole se kaikkein paras tapa. Menetit tämän pelin kyllä tuolla tempulla tässä nyt, hih. |
FensonGibder 22.09.2010 13:22:02 (muokattu 22.09.2010 13:37:43) | |
---|
fox: Jaa, sitä siirrytään henkilökohtaisen arvostelun kunnioitettavalle saralle.. ;) "Lapsikin tietää ? ..Lapsellista nipotusta...Lapsellista..jne.." Loppuviimeksi keskustelukumppanin "alentaminen" ei ole se kaikkein paras tapa. Menetit tämän pelin kyllä tuolla tempulla tässä nyt, hih. Aloitusviestini oli 100% asiallinen. Siihen sivusta tulleet kommentit eivät. (tosin tässä tein virheen kun vastailin asiattomiin viesteihin..) Minkä pelin menetin? Onko tämä peli? Riffi, nyt. |
Tiedotus: Jos joku on erimieltä, että 5000 on liikaa kyseisestä Elitestä kirjoittakoon tähän asiasta. Kaiken muun väittelyn ja shaiban voi lähettää pikaviestinä mulle. Riffi, nyt. |
ubik 22.09.2010 14:13:44 | |
---|
yli 1000€ on liikaa kitarasta. Keräilyesineet ja antiikki erikseen ;) |
Mr. Speed 22.09.2010 14:40:41 | |
---|
Köyhätkö ne täällä napisee maapähkinöistä? Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978 |
Numb 22.09.2010 14:46:44 | |
---|
FensonGibder: Tiedotus: Jos joku on erimieltä, että 5000 on liikaa kyseisestä Elitestä kirjoittakoon tähän asiasta. Minä olen sitä mieltä, että jos kyseinen instrumentti menee kaupaksi 5000 eurolla, ei hintaa ole liikaa. Jos se ei mene, hintaa on liikaa juuri nyt. Kahden kuukauden päästä joku voi sitten taas sen haluta 5000 eurolla. Itse en sitä 5000 eurolla ostaisi, vaikka pätäkkää olisi kuin - eli minulle hintaa on liikaa. Näkemykseni on sen sorttinen, että laitteille joita a) ei enää valmisteta ja b) joilla on haluttavuusarvoa joko keräilyn tai kyseisen laitteen erinomaisuuden/maineen vuoksi ei voida määritellä hintaa muuten kuin markkinoiden kautta. Eli myyjä määrittelee hinnan, jolla on valmis luopumaan laitteestaan ja ostaja määrittelee hinnan jolla on sen valmis ostamaan. Vain se ratkaisee onko hintapyyntö päätön vai ei. Verrata toki voi muista mahdollisimman vastaavista tehtyihin kauppoihin. Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö |
Terry Pantheras 22.09.2010 15:37:58 | |
---|
FensonGibder: Tiedotus: Jos joku on erimieltä, että 5000 on liikaa kyseisestä Elitestä kirjoittakoon tähän asiasta. Mun mielestä se on hintava, mutta ymmärrän kyllä, että miksi. Ei se päätön tai turvonnut kuitenkaan siinä mielessä ole, etteikö se oikeasti voisi olla 5000 €:n arvoinen. 90-luvun alussa 60-70-luvun instrumentit oli jo vintagea (tai niin mulle ainakin kerrottiin), joten miksei vuonna 2010 30 vuotta vanha vuoden 1980 soitin sitä voisi olla? |
Chemo 22.09.2010 15:55:31 | |
---|
Terry Pantheras: 90-luvun alussa 60-70-luvun instrumentit oli jo vintagea (tai niin mulle ainakin kerrottiin), joten miksei vuonna 2010 30 vuotta vanha vuoden 1980 soitin sitä voisi olla? Esim. Fender Forumilla vahvistinten palstojen jako on jo vuosikausia mennyt niin että vintageosaston rajaus on että ennen vuotta 1985 tehdyt sinne. Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |