Borlag 21.09.2010 20:29:20 | |
---|
|
tender.insanity 21.09.2010 20:32:06 (muokattu 21.09.2010 20:33:58) | |
---|
Grugi: Kerro mulle mistä ostat DELL:in läppäriin tai muuhunkaan PC:hen sen OS X:n :) Vaikka tästä: http://www.amazon.co.uk/Mac-OS-Leop … games&qid=1285090205&sr=8-3 Samaa rautaa mäkki ja pc kaikki tyynni, niin samapa tuo, minkä käyttiksen sinne päälle iskee. Sitäpaitsi eiks nuo mäkitkin ala olee jo turvattomampia kuin pc, joten windows tai linuxi kehiin. EDIT: Mulla oli joku OS X Virtual Boxin kautta. En pitänyt oikein, vaikka ihan ok pelittikin. Varmaan toimisi paremmin ihan normiasennuksena tosin. |
JPQ 21.09.2010 20:54:08 | |
---|
AKWM: Se vaan on ihan eri asia, mac on niin kaunis.. Mua ainakin hävettää käyttää Windows-koneita. Ne on vaan nörtelle T:Apple-fanipoika. Minäkään en tykkää ajatella niitä lukemattomia pc ongelmia ja sitten ettei yhteisö osannu auttaa no erään mäkki ongelmanikaan kanssa mäkisteissä oli sama juttu mutta sen ratkaisi käyttis dvd asemaan ja odotetaan olikohan alle 2tuntia tarkkaan en muista mutta enempi kuin silloin kun laitoin käyttiksen ekalla käyttöön ottokuntoon itsel. ja seuraava bootti meni ok... Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Grugi 21.09.2010 21:40:43 | |
---|
tender.insanity: Vaikka tästä: http://www.amazon.co.uk/Mac-OS-Leop … games&qid=1285090205&sr=8-3 Samaa rautaa mäkki ja pc kaikki tyynni, niin samapa tuo, minkä käyttiksen sinne päälle iskee. Sitäpaitsi eiks nuo mäkitkin ala olee jo turvattomampia kuin pc, joten windows tai linuxi kehiin. EDIT: Mulla oli joku OS X Virtual Boxin kautta. En pitänyt oikein, vaikka ihan ok pelittikin. Varmaan toimisi paremmin ihan normiasennuksena tosin. Toki saat ostaa käyttiksen mutta onko suotavaa rikkoa sitten käyttöoikeuksia kun tuota ei saa käyttää muussa kuin Applen koneessa, se tietysti on jokaisen oma asia mutta ei ehkä se suositeltava tapa. SDMF |
tender.insanity 21.09.2010 22:01:45 (muokattu 21.09.2010 22:02:03) | |
---|
Grugi: Toki saat ostaa käyttiksen mutta onko suotavaa rikkoa sitten käyttöoikeuksia kun tuota ei saa käyttää muussa kuin Applen koneessa, se tietysti on jokaisen oma asia mutta ei ehkä se suositeltava tapa. Käyttöoikeuksien rikkominenkin on suotavampaa kuin Macin kiskuritoiminta. EDIT: Havainnollistava kuva http://www.3nglish.co.uk/wp-content/uploads/2010/09/1283525187943.jpg |
Grugi 21.09.2010 22:19:47 | |
---|
tender.insanity: Käyttöoikeuksien rikkominenkin on suotavampaa kuin Macin kiskuritoiminta. EDIT: Havainnollistava kuva http://www.3nglish.co.uk/wp-content/uploads/2010/09/1283525187943.jpg Taidat myös ottaa kaiken softankin piraattina kun tolla asenteella olet liikenteessä, toki sekin on kunkin oma valinta mutta en lähtis kuitenkaan ketää yllyttämään tollaseen toimintaa. SDMF |
tender.insanity 21.09.2010 22:24:59 (muokattu 21.09.2010 22:29:42) | |
---|
Grugi: Taidat myös ottaa kaiken softankin piraattina kun tolla asenteella olet liikenteessä, toki sekin on kunkin oma valinta mutta en lähtis kuitenkaan ketää yllyttämään tollaseen toimintaa. Ohoh.. Sitähän vedetään rankkoja johtopäätöksiä toteamisesta. Ja jopa yllytystä vai? Toppuutas vähän sitä mielikuvituksesi juoksua. Kun ostaa PC:n niin jää varaa siihen softaankin, eikä tarvitse huolehtia tietoturvaongelmista :) EDIT: Eipä tuon OSX:n asentaminen mitään kauhean laitonta taida olla, kun hopeinenomena, murobbs ja muitakin atk-foorumeita pitää aiheeseen liittyviä ketjua auki. |
Point 21.09.2010 22:33:22 | |
---|
Kyllä ite ainakin ostan mielummin ihan aidon valmiin paketin, kuin rupean sörväämään jonkun Acerin kanssa. :) Jos joku haluaa maksaa macista "tuplasti enemmän", niin sittenpähän maksaa. |
tender.insanity 21.09.2010 22:39:24 (muokattu 21.09.2010 22:39:57) | |
---|
AKWM: Kyllä ite ainakin ostan mielummin ihan aidon valmiin paketin, kuin rupean sörväämään jonkun Acerin kanssa. :) Todennäköisesti se on ihan sitä samaa sörväystä, oli edessä mikä vain. Edelleen se tekemäsi biisi on yhtä paska, olit sen tehnyt mäkillä, pc:llä tai mummovainaan reisiluun sirpaleella itse kaiverrettuna savikiekkoon. |
Point 21.09.2010 23:02:41 (muokattu 22.09.2010 14:24:51) | |
---|
OS X:n asentaminen VAIO-läppäriin on varmasti toimiva ratkaisu, jos on tarvetta päästä halvemmalla. Itse en lähtisi tuohon hommaan. E: Muuten, jos tämä biisikommentti oli mulle suunnattu, niin kiitos rakentavasta palautteesta. :) |
tender.insanity: Kun ostaa PC:n niin jää varaa siihen softaankin, eikä tarvitse huolehtia tietoturvaongelmista :)
Tää oli jotain tosiheterojen huumoria vissiin. Oliks sulla vielä lisää arvauksia Macceihin liittyen? Nää on ollu tosi hauskoja. She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths) |
Grugi 22.09.2010 08:56:13 (muokattu 22.09.2010 08:57:38) | |
---|
tender.insanity: Ohoh.. Sitähän vedetään rankkoja johtopäätöksiä toteamisesta. Ja jopa yllytystä vai? Toppuutas vähän sitä mielikuvituksesi juoksua. Kun ostaa PC:n niin jää varaa siihen softaankin, eikä tarvitse huolehtia tietoturvaongelmista :) EDIT: Eipä tuon OSX:n asentaminen mitään kauhean laitonta taida olla, kun hopeinenomena, murobbs ja muitakin atk-foorumeita pitää aiheeseen liittyviä ketjua auki. Kun ostaa PC:n saa PC:n ja kun ostaa Applen koneen saa sellaisen, en ymmärrä miksi tulet tänne trollaamaan kun selvästi ketjun aloittaja haluaa tietää mikä Mac musiikintekoon. Jos sinulla ei ole pätäkkää hankkia Mac konetta niin pysyttele ihan rauhassa siellä turvallisessa PC/Windows maailmassasi. Selvästikkään sinulle ei ole tähän ketjuun liittyen mitään rakentavaa kommettia. PS. OS X:n asentaminen muuhun kuin Applen koneeseen on sopimusehdoissa kielletty. SDMF |
Peoplez 22.09.2010 17:28:36 | |
---|
Uus mac mini on kyllä törkeen kallis. Ite ostin vasta vuoden 2009 mallin minin reilulla 300 eurolla ja pelittää oikein mainiosti. Mutta jos rahaa ois niin ostaisin sen 27 tuuman näytöllä varustetun iMacin :) Siinä on resoluutiot ainaki kohdallaan. |
Peoplez 22.09.2010 17:34:24 | |
---|
tender.insanity: Käyttöoikeuksien rikkominenkin on suotavampaa kuin Macin kiskuritoiminta. EDIT: Havainnollistava kuva http://www.3nglish.co.uk/wp-content/uploads/2010/09/1283525187943.jpg Kaikkihan tuon nyt tietää, että jos applen sivuilta tilaa niin nuo lisähommat on ylihintaisia. Mutta mac säilyttää silti arvonsa paljon paremmin kuin mikään muu pc. Tämä on fakta. Ostat vuoden vanhan macin ja myyt sen parin vuoden päästä niin saat vielä hyvät rahat. Mutta toki Apple yrittää tehdä rahaa joten se tarjoaa varakkaammille mahdollisuuden lahjoittaa rahansa pois, kuten tilata koneen suoraan applelta kaikilla herkuilla. Business as usual. |
JPQ 22.09.2010 18:00:35 | |
---|
Peoplez: Kaikkihan tuon nyt tietää, että jos applen sivuilta tilaa niin nuo lisähommat on ylihintaisia. Mutta mac säilyttää silti arvonsa paljon paremmin kuin mikään muu pc. Tämä on fakta. Ostat vuoden vanhan macin ja myyt sen parin vuoden päästä niin saat vielä hyvät rahat. Mutta toki Apple yrittää tehdä rahaa joten se tarjoaa varakkaammille mahdollisuuden lahjoittaa rahansa pois, kuten tilata koneen suoraan applelta kaikilla herkuilla. Business as usual. ja miksi pilata mäkkiä Micro$oftin ohjelmistoilla edes? Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Janus 22.09.2010 18:30:54 | |
---|
JPQ: ja miksi pilata mäkkiä Micro$oftin ohjelmistoilla edes? Komppia. Onkohan ihan sattumaa, että Apple myy omaa, kilpailevaa iWork-pakettiaan (tekstinkäsittely, taulukkolaskenta ja presentaatio-ohjelma) 3-4 kertaa halvemmalla kuin Microsoftin tuotetta? Mulla on auennut omalla iWorkilla kaikki excel-tiedostot ihan siististi, samaten kuin lähes kaikki .doc-tiedostot. Joku duunipaikan valmis word-lomakepohja, jossa oli kiinteitä objekteja ja täytettäviä kenttiä, ei auennut, mutta jos MS Word-yhteensopivuus olisi mulle elämän ja kuoleman asia, niin sit tietty hommaisin Officen(kin) Macille. |
anapena 22.09.2010 18:55:04 | |
---|
Mä oon pärjänny vapaaehtoismaksullisella Neoofficella ihan riittävästi. |
JPQ 22.09.2010 22:15:00 (muokattu 22.09.2010 22:15:46) | |
---|
anapena: Mä oon pärjänny vapaaehtoismaksullisella Neoofficella ihan riittävästi. Minäkin just käytin openofficea ja neooffice ei tarjoa kuin yhden edun eli joku joukko postitus juttu oli kun kyselin joka ei toimi openofficessa. ja miksikö vihaan no siksi että ohjelmoineet sääntöjä vastaan eräälle koneelle joka ei kuulu tähän ketjuun eikä edes jos koskisi pceetä. ja jo tuo pistää vihaksi ja moni muu syy. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Johnny Buzz 22.09.2010 22:22:34 (muokattu 22.09.2010 22:22:50) | |
---|
Menee kyllä totaalisen ohi aiheen, mutta Open Office on täyspaska verrattuna Micrsoftin Officeen. Käyttöliittymä on todella huono ja siinä on todella ärsyttäviä ominaisuuksia & puutteita. Onneks ei pahemmin tarvii Open Officea käyttää, vaikka himakoneella se onkin. Toki hintalaatusuhde on ihan kohdillaan. |
JPQ 23.09.2010 13:48:31 | |
---|
Johnny Buzz: Menee kyllä totaalisen ohi aiheen, mutta Open Office on täyspaska verrattuna Micrsoftin Officeen. Käyttöliittymä on todella huono ja siinä on todella ärsyttäviä ominaisuuksia & puutteita. Onneks ei pahemmin tarvii Open Officea käyttää, vaikka himakoneella se onkin. Toki hintalaatusuhde on ihan kohdillaan. Kyllä se tähän asti hoitanut hommansa ja käyttöliittymä toimii ihan hyvin mulle onneksi en tarvi kuin kirjoituspuolta ja taulukkolaskentaa muuhun kuin taulukkolaskentaan. ps. Microsoftin office on joidenkin lähteiden mukaan se mitä sanot no Windows versio... mutta palataan aiheeseen siis ketjun. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |