Aihe: Bugera V22 pk-seudulla?
1 2 3 4 5 6 7 8 913 14 15 16 17
Aki
20.09.2010 21:01:09

Sain ekan V22:n jo useampi viikko sitten, mutta siinä oli rikkinäinen pentodi/triodi-kytkin, ja se oli soundillisesti alisuoriutuja. Tänään tuli uusi V22 päiväyskoodilla 10/04.

Tehdasputkilla ja sisäänajamattomalla kaiuttimella hipihiljaa kerrostalossa soitellessa silti ero on merkittävä. Tässä on erittäin lupaava soundi. Raportoin lisää kun pääsen avaamaan tätä vähän enemmän.

Ps. Oulunsoitinjatarvike.fi sai siis näitä varastoon juuri, ja saattavat myydä postitettunakin äärimmäisen kilpailukykyiseen hintaan. Espooseen saapui kahdessa arkipäivässä.
..."todettiin niitten keinosellaisten ulkoavaruus juttujen olevan parempia tai ainakin melkein yhtä hyviä"... -Les Fender, 2010
Jasoniitti
21.09.2010 20:15:16
Aki: Sain ekan V22:n jo useampi viikko sitten, mutta siinä oli rikkinäinen pentodi/triodi-kytkin, ja se oli soundillisesti alisuoriutuja. Tänään tuli uusi V22 päiväyskoodilla 10/04.

Tehdasputkilla ja sisäänajamattomalla kaiuttimella hipihiljaa kerrostalossa soitellessa silti ero on merkittävä. Tässä on erittäin lupaava soundi. Raportoin lisää kun pääsen avaamaan tätä vähän enemmän.

Ps. Oulunsoitinjatarvike.fi sai siis näitä varastoon juuri, ja saattavat myydä postitettunakin äärimmäisen kilpailukykyiseen hintaan. Espooseen saapui kahdessa arkipäivässä.

Onko se kilpailukykyinen hinta lähelläkään Saksan n. 250€? Nettisivuillaan Oulun soittimen ja tarvikeen alennettu hinta on 315€. Näin oululaisena säästäisin postimaksut Oulusta ostaessa ja tukisimpa paikallista yritystä, mutta Saksasta tarjotaan 3v takuuta.
Vetehinen
21.09.2010 21:49:02
Sakmongkol: Thomannilta olisin ehkä tilannut mutta on loppuunmyyty, vissiin ollut jo pidempään.

Niitä on tulossa Thomannille lisää 8.10. tienoissa.
Nykyiset bändit: Auringon Hauta, Virvatuli, Vuolla & Weimar.
Aki
21.09.2010 22:05:55

Jasoniitti: Onko se kilpailukykyinen hinta lähelläkään Saksan n. 250€?

Kannattaa varmaan kysyä heiltä suoraan, en viitsi henkilökohtaista tarjousta täällä mainostaa.

JJ:n päättäreillä ja sopivalla biaksella triodi-moodi ei hurise lainkaan, ja JJ ECC83S:illä pikkusäröt on paljon tuhdimmat sekä clean antoisampi. Loppuviikosta pääsen ajamaan tuon elementin sisään, sitten nähdään jääkö tämä vai kokeilenko nurkista löytyviä Webereitä ja Eminencejä.
..."todettiin niitten keinosellaisten ulkoavaruus juttujen olevan parempia tai ainakin melkein yhtä hyviä"... -Les Fender, 2010
llarppp
22.09.2010 03:22:20

Tota tota, miten tässä 22 wattisessa mallisa riittää volume bändihommissa?
Vai kannattaako suoraan mennä sinne 55 wattiseen?

Lähteekö tästä RHCP:n John Fruscianten tyylisiä kitara saundeja? Ja miten on kliinin laita? Meneekö rosolle vai pysyykö puhtaana isommalla volumella?

Tarkoitus olisi funkahtavaa kamaa soitella kyseisellä värmeellä joten kysellään nyt ennenkuin tilataan.
"Every man dies, not every man really lives"
Aki
22.09.2010 04:09:47

llarppp: Tota tota, miten tässä 22 wattisessa mallisa riittää volume bändihommissa?

Tää on tää tuttu kysymys johon ei muut pysty koskaan vastaamaan. Mun tekemillä keikoilla 5W Blackstar olis suurimmaksi osaksi riittänyt, AC15 riitti oikein hyvin, ja V22 tulee riittäämään varmasti. Sitten on niitä mörököllejä joille 100W ei riitä. Se riippuu siis täysin siitä onko teidän bändin jätkillä tolkku tallella voluumien kanssa. Jos on niin V22 riittää.

Lähteekö tästä RHCP:n John Fruscianten tyylisiä kitara saundeja? Ja miten on kliinin laita? Meneekö rosolle vai pysyykö puhtaana isommalla volumella?

Mä vähän veikkaan että sillä tarkkuudella jolla sä kaipaat vastausta, niin kyllä löytyy Frusciantea, kliini muroutuu just sopivasti sit ku mennään lujaa, ja funkia voi soittaa.

Tosiasiassa, jos haluat prikulleen Fruscianten soundin, et saa sitä mistään combosta. Ja jos haluat ettei puhdas säröydy ikinä, tarttet JC-120:n, Twinin, 100W ODS:n tms.

Yhteenvetona: Sun kysymyksiin ei voi vastata muut kuin sinä itse. Soundeista saa jotain käsitystä tuolta:
http://www.youtube.com/watch?v=zoRW8Wj7dWc
mattim
22.09.2010 07:35:02

Aki: Kannattaa varmaan kysyä heiltä suoraan, en viitsi henkilökohtaista tarjousta täällä mainostaa.

JJ:n päättäreillä ja sopivalla biaksella triodi-moodi ei hurise lainkaan, ja JJ ECC83S:illä pikkusäröt on paljon tuhdimmat sekä clean antoisampi. Loppuviikosta pääsen ajamaan tuon elementin sisään, sitten nähdään jääkö tämä vai kokeilenko nurkista löytyviä Webereitä ja Eminencejä.

Millä menetelmällä säädit Biaksen ? Käytitkö sitä bianksen mittauspistettä hyväksesi ja mihin arvoon JJ;n pääteputkien kanssa päädyit ? Täsmälleen samanlaista putkivaihtoa suunnittelemassa ; - )

Matti
Palo on rajoitettu kivijalkaan/Väärin sammutettu
llarppp
22.09.2010 12:37:28

Mä vähän veikkaan että sillä tarkkuudella jolla sä kaipaat vastausta, niin kyllä löytyy Frusciantea, kliini muroutuu just sopivasti sit ku mennään lujaa, ja funkia voi soittaa.

Tosiasiassa, jos haluat prikulleen Fruscianten soundin, et saa sitä mistään combosta. Ja jos haluat ettei puhdas säröydy ikinä, tarttet JC-120:n, Twinin, 100W ODS:n tms.

Joo youtube näytteiden perusteella tää on just sitä mitä haluan. En vaan osaa päättää noiden kahden wattimäärän väliltä :s

En mitään über kliinejä tartte mut sellaset melko jotka luulen kyl tolla onnistuvan.
duc
22.09.2010 12:42:59
llarppp: Joo youtube näytteiden perusteella tää on just sitä mitä haluan. En vaan osaa päättää noiden kahden wattimäärän väliltä :s

En mitään über kliinejä tartte mut sellaset melko jotka luulen kyl tolla onnistuvan.

Itse olen pettynyt vähän tähän v55-nuppiin. Särökanava on vieläkin vähän liian näkkäriä, ja kanavia on sen takia vaikea säätää tasapainoon. voisinkin tämän takia suositella ennemmin v22:a, koska siihen tuntuvat ihmiset olevan enemmän tyytyväisiä...
llarppp
22.09.2010 12:45:36

duc: Itse olen pettynyt vähän tähän v55-nuppiin. Särökanava on vieläkin vähän liian näkkäriä, ja kanavia on sen takia vaikea säätää tasapainoon. voisinkin tämän takia suositella ennemmin v22:a, koska siihen tuntuvat ihmiset olevan enemmän tyytyväisiä...

Sen käsityksen sain kun luin tätä threadia. Kiitokset neuvoista! Luultavasti tähän V22 comboon kallistun.
llarppp
22.09.2010 14:29:57

Eipä näytä missään olevan kyseistä purkkia järkevään hintaan :D
Aki
22.09.2010 14:46:56

mattim: Millä menetelmällä säädit Biaksen ? Käytitkö sitä bianksen mittauspistettä hyväksesi ja mihin arvoon JJ;n pääteputkien kanssa päädyit ? Täsmälleen samanlaista putkivaihtoa suunnittelemassa ; - )

Biaksen mittauspiste ei tässä vahvistimessa kerro varsinaista bias-virtaa, joten mittasin biaksen samoin kuin muissakin, eli Uraltonen suosittelemalla anodivirtojen mittaustavalla (9W per putki = 75% max plate dissipation). Tämän jälkeen mittauspiste sanoo -15,3VDC, mutta tuolla lukemalla ei muut putket (tai muut V22-yksilöt) välttämättä päädy oikeaan bias-arvoon.

llarppp: Eipä näytä missään olevan kyseistä purkkia järkevään hintaan :D

info@oulunsoitinjatarvike.fi
mattim
22.09.2010 18:08:38

llarppp: Eipä näytä missään olevan kyseistä purkkia järkevään hintaan :D

Tuolta itse tilasin, 6 päivää kesti toimitus:

http://www.musicstore.com/en_EN/EUR … ugera-V22-Combo-/art-GIT0016277-000

Matti
Palo on rajoitettu kivijalkaan/Väärin sammutettu
Aki
23.09.2010 03:35:01

mattim: Tuolta itse tilasin, 6 päivää kesti toimitus:

http://www.musicstore.com/en_EN/EUR … ugera-V22-Combo-/art-GIT0016277-000

Tuolta itsekin meinasin, mutta nyt on toimitusarviokin siirtynyt tulevaisuuteen:

Expected date of delivery: 30.10.2010
jussimus
24.09.2010 11:37:03
Sakmongkol: Itse laitoin juuri tämän ketjun innoittamana vehkeen tilaukseen Oulusta. Ei tullut postimaksuja kun on joku tarjous toistaiseksi että yli 250e tilaus ilman toimituskuluja. Thomannilta olisin ehkä tilannut mutta on loppuunmyyty, vissiin ollut jo pidempään.

Itse laitoin kyseiseen puljuun kyselyä V22:sta toissapäivänä, mutta yhtään pömpeliä ei ollut enää jäljellä. Aika nopeesti jengi tyhjensi varaston :)

Noh, sain kuitenkin itselleni yhden kappaleen varaukseen seuraavasta toimituserästä, eli sitten vain odotellaan...
Aki
27.09.2010 13:36:44

Yllättäviä tuloksia eilisestä putkivertailusta. V1 ja V2 paikkoja kokeilivat JJ ECC83S, Telefunken, JAN Philips, Sovtek LPS ja Tung-Sol re-issue. Yleensä JJ ECC83S on paksuin ja lämpimin valinta, mutta tällä kertaa oli päinvastoin. Kaikilla muilla putkilla oli ilkeätä ripivää diskanttia vähemmän kuin 83S:llä. Vahvistimeen jäi hyvin yllättävästi V1:seksi Sovtek 12AX7LPS ja V2:ksi Tung-Sol re-issue. Pyrin testaamaan V3:selle vaihtoehtoja lähipäivinä.

Nopean kajarivaihtelun perusteella Bugeraan jäi Eminence Private Jack, joskin tummempisoundinen kaiutin on tarpeen. Kokeilen seuraavaksi Emi Legend 1218:a. Jos se ei toimi niin ostan Emi Legend GB:n tai ehkä Red White & Bluesin.
tommijk
27.09.2010 13:46:19
Aki: Yllättäviä tuloksia eilisestä putkivertailusta. V1 ja V2 paikkoja kokeilivat JJ ECC83S, Telefunken, JAN Philips, Sovtek LPS ja Tung-Sol re-issue. Yleensä JJ ECC83S on paksuin ja lämpimin valinta, mutta tällä kertaa oli päinvastoin. Kaikilla muilla putkilla oli ilkeätä ripivää diskanttia vähemmän kuin 83S:llä. Vahvistimeen jäi hyvin yllättävästi V1:seksi Sovtek 12AX7LPS ja V2:ksi Tung-Sol re-issue. Pyrin testaamaan V3:selle vaihtoehtoja lähipäivinä.

Jos mahdollista niin ota V3 testiin mukaan joitaina 12at7 putkia, olisi mielenkiintoista kuulla tuosta kombinaatiosta. Itsellä on JJ ECC83S setti sisällä, kun ei ole päässyt kunnolla avaamaan volumea ja testailemaan putkia.
JuSu
27.09.2010 13:47:50
Aki: Nopean kajarivaihtelun perusteella Bugeraan jäi Eminence Private Jack, joskin tummempisoundinen kaiutin on tarpeen. Kokeilen seuraavaksi Emi Legend 1218:a. Jos se ei toimi niin ostan Emi Legend GB:n tai ehkä Red White & Bluesin.

Griinbäkki koneeseen vaan... =)

JuSu
'aristoteles666: soundi joko paranee tai ei.'
PeeJii
27.09.2010 14:28:20 (muokattu 27.09.2010 14:32:12)
Nopean kajarivaihtelun perusteella Bugeraan jäi Eminence Private Jack, joskin tummempisoundinen kaiutin on tarpeen. Kokeilen seuraavaksi Emi Legend 1218:a. Jos se ei toimi niin ostan Emi Legend GB:n tai ehkä Red White & Bluesin.

Cannabis Rex saattaisi olla myös kokeilemisen arvoinen. Se on vähän tummempi, diskanttipiikkejä tasoittava, silti tasapainoinen koko äänialaltaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)