Jii-Gee 21.09.2010 09:37:11 | |
---|
Meillä menee muuten gyl ihan mukavasti,mutta kun todella hienon valkoisen Straton menin myymään pois niin emäntä meinas/uhkas laittaa jalat ristiin... " You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns " |
Crimsomnia 21.09.2010 09:40:48 | |
---|
Onhan noita siunaantunut. Täytyyhän sitä olla joka tyylille eri keppi jos tekee mieli vaihtaa hevispedeilu blyyssiin tai jotain. Nyt nurkissa pyörii 8 sähkökitaraa ja 2 akkaria, yksi putkinuppi ja kaksi trankkukomboa. Kitaroiden osalta aika keräilyluontoiseksi mennyt, kun on tullut netissä eteen joku harvinainen/muuten uniikki keppi sopivaan hintaan, niin onhan se pitänyt saada omaksi. Vielä kun vanhempien luona asuu, niin ei ole akkaakaan nalkuttamassa, eikä toivottavasti tule olemaankaan. |
PIM 21.09.2010 09:57:56 | |
---|
Meillä naputuksen määrä väheni oleellisesti kun tajusin alkaa ilmoittamaan uusien hankintojen hinnan paremman puoliskon paremmin hahmottamassa rahayksikössä "ratsastustunti", jonka eurokurssi on tällä hetkellä n. 25e. Jos haluan päästä vieläkin vähemmällä sanomisella käytän em. yksikön johdannaisia "viikon ratsastustunnit" tai "kuukauden ratsastustunnit", jotka vastaavat keskimäärin 80 euroa ja 350 euroa. Tämä käytäntö on avannut omiakin silmiä sen suhteen, että kuinka halpa harrastus soittimien osto ja soittaminen loppupeleissä on verrattuna esim. juuri em. eläinrääkkäykseen. |
epeli 21.09.2010 10:19:23 | |
---|
itse käytän uusien soittimien/vahvistimien/vast. hankinnassa seuraavaa taktiikkaa: uudet värkit tulee mulle lähes poikkeuksetta matkahuollolla. saan työ-/koulupäivän aikana matkahuollolta viestin että paketti on tullut. kotimatkalla käyn hakemassa paketin ja vien sen suoraan reenikselle. kun jossain vaiheessa judun viemään värkin kotio niin sanon vaan muijalle että "on tuo mulla ollu jo kauan" :) Emäntää ei liiemmin kiinnosta mun soitinarsenaalin kokoonpano joten ainakin toistaiseksi toi taktiikka toimii moitteetta. "Squint your eyes to see clearly. Blur reality to make it real" |
ubik 21.09.2010 11:52:26 | |
---|
no mut onks siin sit mitää jörkeä et hankkii "salaa" tavaraa? mut jokaise oma asiasaha se on et tykkääs runkkailla kamojen kans vai sit keskittyä soittamiseen. -1 hyvä kitara -1 hyvä ämyri -välii sit tarvittavat spedut jos tulee keikkoja enempi ni sit varakitara. |
Crimsomnia 21.09.2010 11:54:02 | |
---|
ubik: no mut onks siin sit mitää jörkeä et hankkii "salaa" tavaraa? Ei kai sitä tossun alla muutakaan voi. |
Muovinen 21.09.2010 11:59:40 | |
---|
epeli: itse käytän uusien soittimien/vahvistimien/vast. hankinnassa seuraavaa taktiikkaa... - - ...joten ainakin toistaiseksi toi taktiikka toimii moitteetta. Kuulostaa niiiin tutulta, haha! Itse en ole mitään isompaa hankkinut vähään aikaan, joten ei ole mitään massiivisia stealth-operaatioita tarvinut järjestää, mutta kyllä pedaaleidenkin kanssa saa olla välillä tarkkana. Vaikeampi homma on päästä testaileen nuo ostokset rauhassa :/ Sähkiksiä on kaksi ja kyllä ainakin yhden vielä ihan oikeasti tarvisin, soundisyistä, ja akustinenkin sais olla paljon parempi. Orange on hyvä nuppi, mutta ei sekään kaikkeen taivu vaikka pedaaleilla kuinka muljuttelee. Rumpuosasto on vähän retuperällä ja tarttis sijottaa. Äänitysvehkeistä ei viitti edes alottaa... Kaikesta huolimatta mulla on oikein hyvin harrastusta tukeva vaimo. Jokaista pikku risausta ei vaan viitti raportoida. Isompien ostosten kanssa on pakko olla vähän avoimempi nimim. kolme ja puoli tonnia kameraan :P |
hannlain 21.09.2010 12:13:53 | |
---|
ubik: no mut onks siin sit mitää jörkeä et hankkii "salaa" tavaraa? Anteeks saa helpommin kuin luvan ;) |
terolt 21.09.2010 13:35:21 | |
---|
Mielenkiintoista luettavaa. En tätä aihetta laittanut jakoon, että saisin tietää miten paljon kukin tienaa kuussa ja näin nillittää kuinka helppoa sen Ruokankaan on tilata. Kaikilla on omat motiivinsa ja perustelunsa. Niinhän sen pitää ollakin. Ja miten sen selkäsaunan saa kierrettyä =) -T Kaikki mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti.
http://myspace.com/terokurkimaki |
Terry Pantheras 21.09.2010 14:42:43 | |
---|
Itsellä se on mennyt niin, että kun alkuun on ostanut halvempaa kamaa, niin niistä saaduilla poismyyntirahoilla ynnättynä säästöihin on saanut ostettua aina vähän kalliimpaa (ja ehkä parempaa) jne. jne... Mulla oli pitkään haaveena omakuvassa näkyvä nuppi ja siitä sitä pikkuhiljaa kamarunkuttelulla sai laitteiston arvoa nousemaan ja kun ne myi, sai loppujen lopuksi sen mitä halusi - pienellä mäihällä ryyditettynä kuitenkin, koska löysin haluamani käytettynä. Eli mulla on pikemminkin karsiutunut paljon "ylimääräistä" oksistoa pois. Tosin runkuttelu jatkuu pienempien testauksien muodossa, esim. pedaalit. Niin, vakinaisessa duunissa on tullut istuttua jo yli 10 vuotta ja olisihan nuo rahat huonomminkin voinut käyttää. Yleisesti mun filosofia on, että kerran täällä vaan eletään ja miksi ei panostaisi rakkaimpaan harrastukseen täysillä myös laitteiston osalta. :) |
Karvamammutti 21.09.2010 15:01:45 | |
---|
Minullekin on jo kertyny kolme sähkäriä, kaks akustista 1+2 vahvistinta (pikkuvahvistimia ei lasketa kokonaisiks vahvistimiks.) Ja läjä pedaaleita joista muutama keskeneräisiä projekteja. Ei oo mitään onelmaa tullu näitten kanssa kun tein tulevalle rouvalle aikanaan selväksi, että miun musiikkiharrastuksiin ei hänellä ole mitään sanottavaa. Kovasti jos meinaa ruveta rajoittamaan, ni lähtö tulee. Jommallekummalle. Hoen geschoen voern de boern du Schoccolat Moose. |
Scuttle 21.09.2010 15:05:48 | |
---|
Välillä kitaroita katsellessani tunnen ihan pientä syyllisyyttä siitä, että heitä on muutama liikaa. Toisaalta kitaroitteni hankintahinta on ollut 200-747 € laukun kanssa, ja kitaroita olen ostanut pikkuhiljaa v 1985 alkaen. Ei siis mikään iso summa, jos vuosille jakaa. Useimmiten toki katselen ja soitan kitaroitani suurella tyytyväisyydellä. Mitäs ihmiset täällä ovat mieltä, kuinka monta kitaraa on tarpeeksi? |
Chemo 21.09.2010 15:09:42 | |
---|
Scuttle: Mitäs ihmiset täällä ovat mieltä, kuinka monta kitaraa on tarpeeksi? Nykyinen määrä + 1, nykyisestä määrästä riippumatta. Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |
JuSu 21.09.2010 16:42:09 | |
---|
ubik: no mut onks siin sit mitää jörkeä et hankkii "salaa" tavaraa? mut jokaise oma asiasaha se on et tykkääs runkkailla kamojen kans vai sit keskittyä soittamiseen. -1 hyvä kitara -1 hyvä ämyri -välii sit tarvittavat spedut jos tulee keikkoja enempi ni sit varakitara. Sä et selkeästikään ole kokenut vakavaa GASia. Kiitä luojaasi, se on hirvittävä sairaus. =) JuSu 'aristoteles666: soundi joko paranee tai ei.' |
Juicy 21.09.2010 17:07:11 | |
---|
Chemo: Nykyinen määrä + 1, nykyisestä määrästä riippumatta. Jep, aina on tilaa "vielä yhdelle"... |
terolt 21.09.2010 17:12:05 (muokattu 21.09.2010 17:12:40) | |
---|
Terry Pantheras: Itsellä se on mennyt niin, että kun alkuun on ostanut halvempaa kamaa, niin niistä saaduilla poismyyntirahoilla ynnättynä säästöihin on saanut ostettua aina vähän kalliimpaa (ja ehkä parempaa) jne. jne...
Mulla on juurikin näin. Kitarasta toiseen, välillä pienellä välirahalla. Nyt on kivat kamat, joihin olen todella tyytyväinen. Tosissaan sen Tokain joutuu vielä varakitaraksi hankkimaan. Ja siis, olen todella iloinen teidän kaikkien puolesta, jotka omistatte ne kaikki kitarat / arsenaalit ja kaiken mitä tarvitsee, sillä voin vain kuvitella miltä se tuntuu =) Ja kyllä se kotirauhakin on tärkeä asia. Joskus valkoinen valhe on parempi, kuin viikon tappelu. Mä en voi oikein potkia uloskaan, kun on nuo naimajaisetkin jo takana... =) Kaikki mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti.
http://myspace.com/terokurkimaki |
JuSu: Sä et selkeästikään ole kokenut vakavaa GASia. Kiitä luojaasi, se on hirvittävä sairaus. =) JuSu m.netin toria ku välttelee ni pysyy kaasut kurissa ;) |
elsewhere 21.09.2010 17:35:31 | |
---|
Minä olen tullut siihen tulokseen, että oikeastaan se soundi on pään sisällä ja mitä enemmän omistaa tavaraa, sitä suurempi houkutus on yrittää jotenkin nupista kääntämällä saada esiin jotain sellaista, joka lähtee paljon helpommin treenillä ja motivaatiolla. Oma saldoni tällä hetkellä on kaksi sähkökitaraa (jazzmaster ja tele), akustinen ja kotona pieni vahvistin (fender champion 600), enkä usko että enempää hankin myymättä jotain alta pois. Pedaaleja voikin hankkia sitten mielin määrin, ne eivät juurikaan vie tilaa ja niitä on helppo ostaa ja myydä. Avovaimoni on kannustanut soittoharrastustani, mutta huokaisee epäilemättä helpotuksesta jos koskaan lukee tämän :) ~ Love broke out and I forgot it's war. |
Izer 21.09.2010 20:56:53 (muokattu 21.09.2010 20:57:30) | |
---|
Onhan tuota kamaa tullut hankittua, välillä tuntuu että vähän turhankin kanssa. Mutta, kun se vaan aina on niin kivaa hankkia uutta roipetta. Kun on 7 kitaraa, 4 vahvistinta ja digipiano niin alkaahan se vaimokekin jo huomata tavaran määrän. Toki osaa tulee säilyteltyä treeniksellä ja aina milloin missäkin, joten ei kaikki aina sentään kotona ole. Eivät ne kaikki tänne samalla kertaa mahtuisikaan. Yllättävän ymmärtäväisesti tähän on kuitenkin suhtauduttu, vaikka toisinaan sitten saa maistaa omaa lääkettään, kun tyttöystävä perustelee jonkin isomman jutun hankkimista sillä, että 'onhan sullakin se vahvari ja kitaraständit siellä makkarissa, paljo ne viel tilaa?'. Taisi tosin itsekin tykästyä tuohon digipianoon ja onhan se kieltämättä ihan nätti ihan sisustuksellisessakin mielessä. Joskus fiilisteli myös jotain Voxin vintage-henkistä kermanväristä half-stackia. Odotan innolla sen hetken toteumista, kun hän ostaa sen minulle niin kuin uhkasi ;-) Kaveriporukassa nyt on vähän semmoinen hifistelijän maine, kun tulee aina noita kamoja hankittua ja vaihdeltua. Jotkut ovat varmaan myös ihmetelleet mistä rahat kaikkeen on hankittu, kun kamat ovat kuitenkin suht kalliita, mutta onhan noita töitäkin joskus tullut tehtyä. Sittemmin, kun kaikki säästöt on soittimiin kulutettu ja opintotuen varassa elellään niin nyt joutuu vähän tarkemmin katsomaan mitä tulee hankittua (kiipparia tässä kyllä tarvitsisi ja ja...). Pelkään kyllä mihin kaikki johtaa, kun joskus ihan vakituinen työelämä koittaa. Toisaalta noita tavaroita on jo kyllä varsin hyvä valikoima vaativampaankin puuhasteluun. Ja periaatteessahan 2 kitaraa minulle riittäisi, mutta semmosta se GAS teettää ;-) Got a six-string heartbeat |
jniska 22.09.2010 08:09:54 | |
---|
Izer:....Kun on 7 kitaraa, 4 vahvistinta ja digipiano niin alkaahan se vaimokekin jo huomata tavaran määrän........... kun tyttöystävä perustelee jonkin isomman jutun hankkimista sillä...... Heh ja äijällä on erikseen vaimo ja tyttöystäväkin, melkosta hifistelyä. Laiha Lissu oli paras. |