velipesonen 20.09.2010 14:04:34 | |
---|
Minun toivomuslistallani päällimmäisenä Tanglewoodin keikka. A Socially Backward Individual |
velipesonen: Nyt kun ulkona on niin kylmä niin voisi taas alkaa lämpimikseen keskustella siitä onko Kenney Jones mahdollisesti huono rumpali. Minun mielestäni ei ole, hän vain kotiutui Whohon vähän hitaasti. Mulle ensimmäinen tiedostettu kosketus Whon taisi olla Who Rocks America -VHS. Ensivaikutelma oli että tämä bändi ei svengaa, pistin myöhemminkin sen Jonesin piikkiin. Tuomio saattoi olla liian suoraviivanen hänen kannaltaan, koska ei muukaan bändi siinä varsinaisesti loista. Jälkeenpäin tuntuu että jo Who Are Youlla Townshendin sävellys- ja tuottamistyyli* on menossa suuntaan, jossa Moon ei ollut kotonaan, ja suoraviivaisempi rumpali istui pakettiin paremmin. Ei Jones välttämättä haittaa esim. viimeisten studiolevyjen parhailla raidoilla, eikä aina osaa edes kaivata Moonieta. Varsinaisessa Moon-matskussa, olisko Numbersista taaksepäin, tuntuu Jones livenä auttamattoman epäreaktiiviselta (en keksinyt vielä typerämpää luonnehdintaa). Kovin syvällisesti en kyllä ole Jonesin aikaiseen live-matskuun perehtynyt, joten ne hyvät hetket ovat saattaneet mennä pahastikin ohi. Ja onhan vertailukohta varmaan se hankalimmin paikattava, ja ajankohta bändin osalta sellainen että melkoinen messias olisi pitänyt pallille istuttaa että homma olisi kestänyt vertailun 60/70-lukujen vaihteeseen. *E: Eihän Townshend ko. levyä varsinaisesti kait tuottanut (Astley, Johns, The Who?), mutta aika paljon tulee hänen piikkiinsä Whon soudillisetkin linjanvedot 70-luvulla laitettua. - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
2541 21.09.2010 05:49:44 | |
---|
velipesonen: Minun toivomuslistallani päällimmäisenä Tanglewoodin keikka. Sekin olis kova, mut itse kuulisin mielelläni myös vuoden 1971 materiaalia, mitä ei virallisesti ole Young Vic -keikan lisäksi pahemmin saatavilla. "Tommy" -ajan (1969-70) materiaalia kun on "Leedsin" lisäksi vielä "Isle Of Wight" ja "Coliseum" DVD ja kohta siis myös Hullin keikka. Tanglewood löytyy täältä: http://www.wolfgangsvault.com/the-w … ncerts/tanglewood-july-07-1970.html Muistanko väärin vai oliko Tanglewoodin pätkiä myös "30 Years Of Maximum R&B Live" -videolla? Jos kyllä, niin DVD:ltä ne on sitten poistettu. http://www.youtube.com/watch?v=gbk5xXHqShI |
2541 21.09.2010 05:55:15 | |
---|
jra: Ja onhan vertailukohta varmaan se hankalimmin paikattava, ja ajankohta bändin osalta sellainen että melkoinen messias olisi pitänyt pallille istuttaa että homma olisi kestänyt vertailun 60/70-lukujen vaihteeseen. Yhden huhun mukaan Golden Earringin Cesar Zuiderwjik olisi ollut ehdokas. Taitava rumpali ja olihan bändillä myös The Who -kytköksensä. Phil Collins taas tarjoutui itse. |
velipesonen 21.09.2010 08:13:07 (muokattu 21.09.2010 09:57:29) | |
---|
2541: Phil Collins taas tarjoutui itse. Ja tunki itsensä myös Zeppeliniin Live Aidissa! Ei Kenney Jones olisi koskaan ollut Keith Moon ja sen hän on itse kaikkein kärkkäin sanomaankin. Tuo on kyllä ihan totta että Townshendin mieltymykset olisivat todennäköisesti muutenkin muuttuneet suuntaan missä Moonien erikoistaidoilla ei olisi ollut niin suurta käyttöä. Sepä vaan olikin sitten myös heikompaa tavaraa eli voinee puhua jonkinlaisesta Townshendin isosta hudista, joka näkyy Face Dancesilla. It's Hard potkii jo vähän paremmin muttei mikään kummoinen sekään. Omat hyvät biisinsä on molemmilla levyillä toki. E: Se Sladessa soittanut kaveri olisi ollut hyvä valinta Whon rumpaliksi Moonin kuoltua. A Socially Backward Individual |
Jackie 21.09.2010 09:40:44 | |
---|
Muistanko väärin vai oliko Tanglewoodin pätkiä myös "30 Years Of Maximum R&B Live" -videolla? Jos kyllä, niin DVD:ltä ne on sitten poistettu. Minun mielestä Maximum R&B dvd:n tai Amazing journey dvd:n lopussa Pete heittää kitaransa ilmaan ja ei ota sitä kiinni tahallaan. Ja ton Sparks kuvamateriaalin perusteella se kitaranheitto oli samalta keikalta. Mutta aina sitä voi ihminen olla väärässä. Korjatkaa kuka tietää. |
Tohtori Flang 21.09.2010 10:43:55 | |
---|
2541:Muistanko väärin vai oliko Tanglewoodin pätkiä myös "30 Years Of Maximum R&B Live" -videolla? Jos kyllä, niin DVD:ltä ne on sitten poistettu. Tanglewood on nykyään Wolfgang's Vaultin omaisuutta. Jossain vaiheessa (ennen uudempaa Maximum R&B-dvd:tä) oli puhetta että koko keikka julkaistaisiin, mutta sopimusta selvästikään syntynyt. "Teeskentelin monta vuotta pitäväni jazzista. Maksoin kovan hinnan." -Lemmy |
2541 21.09.2010 12:18:14 | |
---|
velipesonen: E: Se Sladessa soittanut kaveri olisi ollut hyvä valinta Whon rumpaliksi Moonin kuoltua. Don Powell? Tota, toimii Sladeen, mutta Wholle liian halonhakkaajameininki. |
velipesonen 21.09.2010 12:34:02 | |
---|
2541: Don Powell? Tota, toimii Sladeen, mutta Wholle liian halonhakkaajameininki. Kuuntele se niiden 1965 vai oliko se 66 eri bändinnimellä tekemä EP, kyllä tömisee! A Socially Backward Individual |
Mistö 02.10.2010 18:29:19 | |
---|
|
velipesonen 02.10.2010 18:55:17 | |
---|
Mistö: Jokatapauksessa mukavaa nähdä että papat vielä jaksaa! Vaan mikähän on sitten materiaalin laatu... Onhan se kumma kun Suomessa moni on tiedostanut koko Whon olemassaolon ton poliisisarjan, jota tuskin kukaan edes katsoo, kautta. Ruotsissa Who on ollut aina iso nimi. Endless Wire oli aika hämmentävä kaikessa köpöydessään, joten jos sieltä nyt tulee taas samaa jöötiä niin auta armias pitääkö tässä kaikki vielä kestää...Jotenkin tuntuisi järkevältä ladata vähän rokimmin taas vaihteeksi kun bändissä on ihan hyviä soittajiakin. This song has been a nightmare for me, as much as it's been for You. (Captain Sensible) |
rybk 05.10.2010 13:13:39 | |
---|
velipesonen: Onhan se kumma kun Suomessa moni on tiedostanut koko Whon olemassaolon ton poliisisarjan, jota tuskin kukaan edes katsoo, kautta. Ruotsissa Who on ollut aina iso nimi. Endless Wire oli aika hämmentävä kaikessa köpöydessään, joten jos sieltä nyt tulee taas samaa jöötiä niin auta armias pitääkö tässä kaikki vielä kestää...Jotenkin tuntuisi järkevältä ladata vähän rokimmin taas vaihteeksi kun bändissä on ihan hyviä soittajiakin. Täytyy kyllä kompata. Muistaakseni jotkut Endless Wiren ennakkonäytteet kuulosti aikanaan ihan jeesiltä, mutta nyt kun tarttui ko. levy kirjastosta mukaan niin aika huttuahan se kyllä on. Missäs se ketju oli artistin itseään plagioinnista... Aiemmin tullut tutuksi jo noi Lifehouse Projectin ja Tommyn PT-demot, mutta Pete on saanut kyllä demoillaan aikaan parempaa jälkeä moneen aikalaisensa viralliseen julkaisuun verrattuna. Tässä Love Reign O'er Me'n kotidemo. http://www.youtube.com/watch?v=FdPYtbV1vu0&feature=related "So we started out with the idea of maybe write something with a jagged time signature, like 5/7 or something, but that doesnt make your booty move." - Perry Farrell, tahtilajitaiteilun mestari |
velipesonen 03.11.2010 07:27:49 | |
---|
Tohtori Flang: En yhtään ihmettelisi vaikka Entwistlen basso olisi sittenkin nauhoittunut kunnolla. Townshend ja Co. puhuvat välillä vähän omiaan. Whon nettisivuilta: "Through the wonders of modern technology, however, the full Hull recording has been repaired by flying in Entwistles bass tracks from the Leeds recording to repair the Hull tapes and is now available in its entirety for the first time ever. " Nyt voi sitten arvioida tuonkin operaation onnistumista. This song has been a nightmare for me, as much as it's been for You. (Captain Sensible) |
samulirask 05.11.2010 23:58:53 | |
---|
|
wino 06.11.2010 00:17:47 | |
---|
Hassua sinänsä, itse vasta tavallaan tutustuin bändiin CSI tunnareitten ansiosta...onhan Won't get fooled again & Baba O'Riley ihan vitun kovia biisejä... |
velipesonen 06.11.2010 08:05:19 | |
---|
samulirask: http://koti.welho.com/rocksamuli/Sivut/Plant_%26_Who.html Tuollaisen joskus kirjoittelin, jossa pohdiskelin EW-levyä. Tavallaanhan se ei voinut The Who-levynä olla kuin pettymys, mutta millä mittareilla näitä sitten mitataan... Sillä mittarilla että viitsiikö sitä kuunnella vanha susikaan. Hyviä sanoituksia mutta vain kohtalaisia piisejä ja vähemmän kohtalaisia laulusuorituksia. Koko soundi on kuin jonkin oudon kelmun takana. Toivottavasti tekevät uuden, hyvän levyn että saadaan kuitattua Endless Wire välityöksi. Zak rumpuihin ja höpinää pönttöön! This song has been a nightmare for me, as much as it's been for You. (Captain Sensible) |
samulirask 06.11.2010 11:41:46 | |
---|
velipesonen: Sillä mittarilla että viitsiikö sitä kuunnella vanha susikaan. Hyviä sanoituksia mutta vain kohtalaisia piisejä ja vähemmän kohtalaisia laulusuorituksia. Koko soundi on kuin jonkin oudon kelmun takana. Toivottavasti tekevät uuden, hyvän levyn että saadaan kuitattua Endless Wire välityöksi. Zak rumpuihin ja höpinää pönttöön! Joo, no, taidan itse olla liian fani. Olen kuunnellut tuota levyä paljon ihan vapaaehtoisesti. Sinänsä melkoinen leikkaa-liimaa -systeemi tuo levyn tekeminen on varmaan ollut, käsittääkseni Townshend yksin väsäili tuota aika paljon omilla vehkeillään. Eihän tuo juuri miltään bändilevyltä kuulosta. Mutta on siinä hetkensä, nimenomaan joissain sävellyksissä ja sanoituksissa! Muuten olen samaa mieltä kanssasi siitä, että bändin pitäisi vielä tehdä uusi levy BÄNDINÄ - Starkeyhän on ollut mukana Whon kiertuebändissä vuodesta 1996 lähtien ja muutkin jo melko kauan. Kyllähän tuota jo bändiksi voi sanoa. Niin että uutta levyä vaan tuolla höpinällä pöntössä! |
Jokapaikanapina 06.11.2010 11:55:53 | |
---|
Mun mielestä Endless Wiressä on ihan helkkarin hyvät sanoitukset ja sävellyksetkin on aika hyviä. Rogerin ääni ei oo mitään rokkijumalatasoo todellakaan enää, mutta mun mielestä se on silti vanhentunut ihan hyvällä tavalla tollasten biisien laulamiseen. Tulee sellanen viisas-vanha-mies olo siitä. |
velipesonen 06.11.2010 11:56:27 | |
---|
samulirask: Joo, no, taidan itse olla liian fani. Olen kuunnellut tuota levyä paljon ihan vapaaehtoisesti. Sinänsä melkoinen leikkaa-liimaa -systeemi tuo levyn tekeminen on varmaan ollut, käsittääkseni Townshend yksin väsäili tuota aika paljon omilla vehkeillään. Eihän tuo juuri miltään bändilevyltä kuulosta. Mutta on siinä hetkensä, nimenomaan joissain sävellyksissä ja sanoituksissa! Muuten olen samaa mieltä kanssasi siitä, että bändin pitäisi vielä tehdä uusi levy BÄNDINÄ - Starkeyhän on ollut mukana Whon kiertuebändissä vuodesta 1996 lähtien ja muutkin jo melko kauan. Kyllähän tuota jo bändiksi voi sanoa. Niin että uutta levyä vaan tuolla höpinällä pöntössä! Minulla ei ole pelkoa liian kovasta fanittamisesta koska Who on mulle vasta kakkosbändi Beatlesin jälkeen. Endless Wire tosiaan kuulostaa liikaa Townshendin soololevyltä jolla laulaa Daltrey. Townshend on erittäin kovassa soittokunnossa edelleen ja tuntuisi kovin oudolta ellei hän esittelisi soittokuntoaan myös uutta materiaalia sisältävällä levyllä. This song has been a nightmare for me, as much as it's been for You. (Captain Sensible) |
Jokapaikanapina 06.11.2010 12:19:16 | |
---|
velipesonen: Townshend on erittäin kovassa soittokunnossa edelleen ja tuntuisi kovin oudolta ellei hän esittelisi soittokuntoaan myös uutta materiaalia sisältävällä levyllä. Sanoisin, että jopa paremmassa. Vuosien saatossa Townshendistä on tullu ihan mieletön akustisen kitaran soittaja, vetää tosi hyvin kaikkee vaativaakin nopeeta näppäilyjuttuu samalla ku laulaa. Myös sähkökitaraan se on paneutunu tässä viimesen ehkä 15 vuoden aikana ihan uudella tavalla |