Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Rumpukämpän vaimennus
1
mika_89
20.09.2010 14:52:23 (muokattu 20.09.2010 14:54:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaverin ( rumpali myöskin) kanssa tuli hankittua 12 neliön reenikämppä puoliks. Ongelmana on kämpän koko korkeuden suhteen, eli saundit ovat luokkaa 80-luku ++ . Mitä konsteja olette käyttäneet reenikämpän saundin vaimennukseen ? Mulla oli ennen yksin ihan pieni "koppi" reeniksenä , silloin auttoi akustiikkalevyjen asentaminen kattoon, mutta muistaakseni olivat aika hintavia.. Ei jaksaisi alkaa kokeilemaankaan erilaisia vaihtoehtoja patjoista viltteihin yms , jos jollain sattuisi olemaan mukavia faktoja aiheesta !
 
-mika
 
Onko tämä nyt sitä taidetta?
hollmi-5
20.09.2010 15:41:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko matala vai korkea huone?
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
sonor man
21.09.2010 09:13:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on normaali huoneen korkuinen kämppä treenitilana jossa myös kasattu 2-4 miehisellä porukalla ohjelmistotkin ja lastulevyseinäinen ja kattoinen.Laipioon olen laittanut kananmuna kotelot ja seinille en mitään erityistä ja hyvin on toiminut ne akustiikka levyt on tosiaan hintavia.Seinillä toimii jos ei muuta varmaan joku pehmeä kangaskin eikä tarvii olla paksu mutta ei niitä varmaan tarvitse seinän täydeltä laittaa.
 
mika_89
21.09.2010 10:53:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Onko matala vai korkea huone?
 
huone on siis todella korkea
 
Onko tämä nyt sitä taidetta?
hollmi-5
21.09.2010 11:30:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mika_89: huone on siis todella korkea
 
Meillä on treeniksellä katosta vaakatasoon roikkumaan laitettuna puukehikoita, joissa on villat sisällä ja kankaat ympärillä. Toimii hyvin.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
180279
21.09.2010 20:55:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvin toimii korkeassa huoneessa myös vähän simppelimpi ratkaisu; ruuvaat neljä koukkua vastakkaisille seinille sopivalle korkeudelle, vaikka 2,5 metriin ja pingotat niiden väliin ohuen vaijerin.
 
Vaijeriin sitten laitat "kuivumaan" Ikean tms. halvat lakanat tai muuta sopivaa kangasta. Sama idea kuin Hollmilla, mutta vähän kevyempänä versiona. Demppaa hyvin räikeää kaikua. Seinille voi tehdä samoin.
 
Sitten vielä jostain kirpparilta pieni sohva ja matot lattiaan, niin alkaa bassopuolikin kuulostaa hyvälle. Näin mun kokemuksilla 10-30 m2 reenikämpistä.
 
!
Kailis
21.09.2010 22:51:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saas nähdä miten meidän 15 m2 kämpässä bassopuoli kun vedetään bändin kanssa. Rumpujen perusteella odotettavissa kuminaa. Sinne ei voi oikein laittaa mitään vaimennuksia mihinkään. Toivotaan parasta.
 
mika_89
22.09.2010 00:22:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jees kiitoksia vinkeistä. eikai tässä muutaku nikkaroimaan ->
 
Onko tämä nyt sitä taidetta?
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «