Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Monitori-asiaa / THE BOX MA8/2 CL
1
hulluttaja
17.09.2010 15:37:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tekeekö tommosella mitään:
http://www.thomann.de/fi/the_box_ma82cl.htm
 
Lähinnä tarvis monitoreita (ehkä 2kpl) pienimuotoisempia baarikeikkoja varten. Ihan rokkia kuitenkin vedetään. Ja rahat on tietty tiukilla.
 
Sitten toinen asia. Jos ostan tommosen aktiivimonitorin, niin voinko linkittää sen passiivimonitoriin. Vahvistaako tommonen siis sen toisenkin monitorin?
 
Oon näistä vähän kujalla.
 
humppahanuristi
17.09.2010 15:48:39 (muokattu 17.09.2010 15:52:17)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hulluttaja: Tekeekö tommosella mitään:
http://www.thomann.de/fi/the_box_ma82cl.htm
 
Lähinnä tarvis monitoreita (ehkä 2kpl) pienimuotoisempia baarikeikkoja varten. Ihan rokkia kuitenkin vedetään. Ja rahat on tietty tiukilla.
 
Sitten toinen asia. Jos ostan tommosen aktiivimonitorin, niin voinko linkittää sen passiivimonitoriin. Vahvistaako tommonen siis sen toisenkin monitorin?
 
Oon näistä vähän kujalla.

 
Ei vahvista toista vaan on line-out. Meidän makkarin sohvalla on noita pari pyörinyt jo jonnin aikaa. Tai no vanhempaa mallia, jolle luvataan 60W ulosantia ja lineout on plugilla eikä XLR:llä.
Kyllä niistä ääntä kuuluu ja kitara kuulostaa jopa ihan hyvälle. Muuten ei oikeastaan. Ja tehotkin kyllä tahtoo oikeasti loppua. Alapään toistoa ei ole ollenkaan eikä juuri yläpäätäkään. Toisen päälle on kahdesti kaatunut tuopillinen juotavaa ja vieläkin se kuuluu, vaikka välillä ihme napsauksia päästelee mutta silti toimii.
Mutta oikeasti ei noilla juuri mitään tee vaikka nyt muutama vuosi humppakeikkaa noiden avustuksella tehtiinkin.
 
Tuohon hintaluokkaan ei kyllä uusia parempia pysty suosittelemaan ja mikään vastaantullut t.box-monitori ei ole vakuuttanut. Sattuisiko m.net torilta esim. löytymään jotain pienimuotoista käytettyä äänentoistoa vaikka sellaiseen sidefill monitorointitapaan eli kajarit lavan sivuille hönkimään?
Meillä nykyään on tuollainen tapa ja pari EV:n SX300:sta yamahan vahvistimen potkimana lavan sivuilla. Yleensä toimii ja ainakin 100 kertaa paremmin kuin nuo t.box lootat.
 
Humpasta rautalankaan...
Simo78
17.09.2010 21:42:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän luulen, että humppakeikoilla mökätaso on huomattavasti pienempi, joten jos niillä pärjää just, niin rokkikeikoilla ei kuulu sitten mitään järkevää. Jos ite ostaisin boxeja, niin sijoittaisin sitten pari kybää lisää isompiin malleihin. Mutta en kyllä suosittelemaan lähtisi, sen verta murskaavaa kommenttia oon noista kuullut mua enempi tietäviltä...
 
hulluttaja
19.09.2010 22:58:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos näistä tiedoista! Toi sidefill-idea vois olla tosiaan hyvä vaihtoehto. Täytyy vähän katsella ympärilleen, että mitä mahtais löytyä.
 
Eccentr1c
21.09.2010 05:54:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noilla t.boxeilla ei oikeesti tee mitään. Ainakin mitä noista halvimmista on kokemuksia, niin saundi on järkyttävä ja ääntä ei tahdo lähteä.
Ehkä sydän syrjällään juuri ja juuri kehtais akustista kitaraa ja laulua monitoroida.
 
Jos pienellä budjetilla mennään, niin parasta jälkeä saa juurikin parilla passiivipömpelillä ja vahvarilla. Suhteellisen hyvästä aktiivimonitorista saa maksaa kuitenkin vähintään sen ~400e ja jos haluaa roudausta kestävän mallin, niin mennään jo lähemmäs kiloeuroa.
 
"No siis eemolli soitetaan tosta....äh, vedä vitosina."
Don Carillo
26.10.2010 14:28:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä hommasin ensin yhden Alton MS12MA monitorin 350egee ja aikani koklattuani hommasin kolme lisää. Niissä riittää puhtia ja ei ole kierto-ongelmiakaan ollut.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «