Aihe: Apple, Mac OS ja iMuusikot
1 2 3 4 5110 111 112 113 114122 123 124 125 126
Exhausted
14.09.2010 10:08:43

Huomenna saa Gigantista 13 tuuman mäkki-proon hintaan 999. Luulen että tässä on ratkaiseva askel meikäläisen siirtymiseen ompputiimiin
JPQ
14.09.2010 15:49:28

Exhausted: Huomenna saa Gigantista 13 tuuman mäkki-proon hintaan 999. Luulen että tässä on ratkaiseva askel meikäläisen siirtymiseen ompputiimiin

Johan nyt on aika kova tarjous tajusin vasta nyt että pro malli. ps. kylläpä onkin mäkkiin siirtyminen nykyään yleistä olisin ostanut suorilta jos olisn tienny silloin logicin synien/samplekirjaston laadun..... ja toisaalta myös jos olisin tiennyt että aluksi Windows pc voi toimia nätisti muuttuen yhä ärsyttävämmäksi...
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Johnny Buzz
14.09.2010 19:23:41

Exhausted: Huomenna saa Gigantista 13 tuuman mäkki-proon hintaan 999. Luulen että tässä on ratkaiseva askel meikäläisen siirtymiseen ompputiimiin

Hyvä hinta kyllä.
Exhausted
15.09.2010 11:17:52

Omppu haettu kotiin em. hintaan, ehkä ensi kuun palkasta sitten äänikorttia :)
Renki
19.09.2010 17:07:03

Johnny Buzz: Hyvä hinta kyllä.

Onpas kyllä oikeasti halpa. Itse maksoin juuri samasta vehkeestä 500 euroa enemmän... *kele!
Hyvä vehje tämä 13:sta tuumankin. Oisin kyllä halunnut 15, mutta ei oikein rahoitushommien ja kiireen takia onnistunut. Mutta, mutta oon tyytyväinen. Pienempi näyttö, huonompi näytönohjain ja pienempi kovalevyhän tässä kyllä on kuin 15 tuumaisessa, mutta perusjutut (prossut sun muut jotka vaikuttavat musan tekemiseen) käsittääkseni samat ja kyllä 600 euron säästö on köyhälle miehelle kuiteskin aika paljon.
http://www.djemberenki.com/
Kärsänpuolikas
19.09.2010 19:21:29
Tulipa hankittua -08 MacBook Pro, ja harrastepohjaset äänityshommat olis tarkotus saattaa käyntiin. Ajattelin aluksi tutustua tuohon GarageBandiin, mutta olisiko suositella jotain budjettiluokan äänikorttia tähän? Tarkotus on siis lähinnä akustista soitinta ottaa narulle, ei midiä. Pari erilaista firewire liitäntää löytyy koneesta. Kiitös.
korkuinen
Point
19.09.2010 21:16:33 (muokattu 20.09.2010 14:37:13)
M-audion Fast Track Pro on kuulemma hyvä ja suht halpakin(reilusti alta kahdensadan irtoaa). Itsellä oli joskus tuon isoveli Fast Track Ultra, josta tykkäilin kovasti. Nämä ovat tosin usb-vehkeitä, mutta väliäkös tuolla(?)

Vaihtoehtoja on silti paljon, kannattaa kattella vaikka nettikauppojen valikoimia
Kärsänpuolikas
20.09.2010 03:59:16
AKWM: M-audion Fast Track Pro on kuulemma hyvä ja suht halpakin(reilusti alta kahdensadan irtoaa). Itsellä oli joskus tuon isoveli Fast Track Ultra, josta tykkäilin kovasti. Nämäovat tosin usb-vehkeitä, mutta väliäkös tuolla(?)

Vaihtoehtoja on silti paljon, kannattaa kattella vaikka nettikauppojen valikoimia

Okei kiitos tästä. Neljä sisääntuloa voisi olla tarpeellista olla. Lähinnä kartotan, jos on jotain mtä kannattaa välttää. Ja speksit näkee toki kaupoista, mutta nää hertsit mulle kovin vähän sanoo.
korkuinen
Aki
20.09.2010 19:38:17

Kärsänpuolikas: Okei kiitos tästä. Neljä sisääntuloa voisi olla tarpeellista olla. Lähinnä kartotan, jos on jotain mtä kannattaa välttää. Ja speksit näkee toki kaupoista, mutta nää hertsit mulle kovin vähän sanoo.

Tuon hintaluokan laitteissa sun ei tartte niistä hetseistä ja desibeleistä välittää yhtään. Jos löydät laitteen jossa on sulle sopiva hinta ja vuodenkin päästä riittävät ominaisuudet, kannattaa kysäistä täältä minkälaista kokemusta löytyy kyseisen valmistajan ajureista. Joidenkin ajurien toimimaan saattamisen kanssa saattaa joutua tappelemaan enemmän kuin asiaan perehtymättömällä on intoa.

Mulla on kokemuksia valmistajien Presonus, Focusrite, RME, sekä hieman Alesis ajureista. Näistä Focusrite taitaa olla ainut jolla on haluttu laite haetussa hintaluokassa:

http://www.thomann.de/fi/focusrite_saffire_pro_14.htm
..."todettiin niitten keinosellaisten ulkoavaruus juttujen olevan parempia tai ainakin melkein yhtä hyviä"... -Les Fender, 2010
Point
21.09.2010 19:08:35 (muokattu 21.09.2010 22:22:17)
Mitäköhän teen väärin.. Logicissa napautan audioklippiä ja sample editor aukeaa. Functions-valikossa melkein kaikki toiminnot on poissa käytöstä, change gain on ainoa toimiva. Eli esimerkiksi reverseen ei pääse käsiksi ollenkaan.
Tigerstedt
21.09.2010 21:03:26

AKWM: Mitäköhän teen väärin.. Logicissa napautan audioklippiä ja sample editor aukeaa. Functions-valikossa melkein kaikki toiminnot on poissa käytöstä, change gain on ainoa toimiva. Eli esimerkiksi reverseen ei pääse käsiksi ollenkaan..

Ite olen törmännyt tuohon myöskin usein, enkä ole päässyt asiasta selville.
Together we stand, divided we fall.
Herra Rapu
22.09.2010 10:47:12

Tigerstedt: Ite olen törmännyt tuohon myöskin usein, enkä ole päässyt asiasta selville.

Toi liittyy Logicin tapaan käsitellä audiotiedostoja. Audio file rakentuu audio regioneista. Audio regioneja pääsee muokkaamaan, mutta audio fileja ei. Muistaakseni kaikki valmiit Apple-loopit on audio file -tyylisiä, joten ne pitää ekana bouncata tai äänitellä toiselle raidalle. Näin siis ainakin Logic 8:ssa.
Point
22.09.2010 16:01:21
Kiitti Rapu! Näköjään pitää ensin bouncata, sitten pelittää.
StoRBa
23.09.2010 21:31:51

AKWM: Kiitti Rapu! Näköjään pitää ensin bouncata, sitten pelittää.

Ainakin reverse ei toimi, jossei ole baunssattu waviksi. Aiffina defaulttina nauhottaa.
MadCraft
Tuunausta, puunausta ja yleistä löpinää blogissa. Onko tuo... Super Guss Cola??
anapena
23.09.2010 21:41:49
StoRBa: Aiffina defaulttina nauhottaa.

Jaa, teillä onkin viä kasetit käytössä...;)
JPQ
23.09.2010 23:06:18

StoRBa: Ainakin reverse ei toimi, jossei ole baunssattu waviksi. Aiffina defaulttina nauhottaa.

vaikea selittää mutta luonnollista. No en osaa antaa selkeää vastausta miksi vaikka syyn tiedänkin mutta niin että muutkin tajuaa.ps. on noi logicin rummut sittenkin käyttökelpoisempia tuli havaittua.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
mungiisi
24.09.2010 09:07:43
Tuossa aiemmalla sivulla jo Exhausted kyseli Presonuksen Firestudiosta, meikäläinen kyselisi siitä vielä (ja vähän muistakin äänikorteista).

Käytössä on siis 2006 vuoden MacBook, Snow Leopardilla ja muisti päivitetty täyteen (eli onko se nyt se 2GB, en muista ja tällä hetkellä ei ole kone lähettyvillä). Konehan alkaa olemaan jo vanha, mutta toimii edelleen joten mikäs siinä. Tarkoitus olisi nyt hankkia kotinauhoituksiin joku kätevä ja laadukas audiointerface. Mielellään firewire-liitännällä. Nauhoittelisin luultavasti kitaroita ja ehkäpä joskus lauluja/akustista kitaraa mikin kautta, eli samanaikaisia sisääntuloja saisi olla pari kappaletta. Synat luultavasti toteutan softasynilla, eli midi olisi mukava lisä. Tähän asti olen käyttänyt garagebandia, mutta ajattelin senkin päivittää Logiciin. Kaiuttimiksi hommaan luultavasti Genelecit.

Mitä suosittelisitte?
Thothmes
24.09.2010 11:44:27
Noniin, omenamaailmaan itsekin siirtyneenä kiinnostaisi kokeilla softasyntikoiden ja -efektien käyttöä enemmänkin lähitulevaisuudessa. Näissä tietokoneasioissa olen melkoisen peukalo keskellä p*****ttä. Siispä kysyn:

-Onko olemassa Macille livesoittelukäyttöön sopivaa ohjelmaa, jossa saisi kätevästi tehtyä eri softasyntikoista ja efekteistä käteviä niinsanottuja presettejä? Mielessäni näen ideaalisen ohjelman, jossa on reilun kokoiset namiskuukkelit näytöllä, vaikkapa kahdeksan. Näiden taakse saisi ohjelmoitua eri syntikoilla ja efekteillä erilaiset soundit, jotka saisi sitten soittaessa kätevästi sitä isoa nappia painamalla kutsuttua esiin. Oikein ideaalitilanteessa nämä napit voisi vielä nimetä niin, että napissa lukisi vaikkapa "sahalaitalead" tai "hämärä avaruuspad". Ei tarvitsisi seikkailla valikoissa ja vaihdella syntikoita kesken soittamisen.

-Äänikorttikin tulee pian hankittavaksi, saa heitellä ehdotuksia hyviksi vaihtoehdoiksi. Pääasiallinen kysymykseni on tässä vaiheessa tuo ylläoleva.

Kiitos ja kumarrus!
WanhaWetäjä
24.09.2010 12:29:06

jonir:

-Onko olemassa Macille livesoittelukäyttöön sopivaa ohjelmaa, jossa saisi kätevästi tehtyä eri softasyntikoista ja efekteistä käteviä niinsanottuja presettejä? Mielessäni näen ideaalisen ohjelman, jossa on reilun kokoiset namiskuukkelit näytöllä, vaikkapa kahdeksan. Näiden taakse saisi ohjelmoitua eri syntikoilla ja efekteillä erilaiset soundit, jotka saisi sitten soittaessa kätevästi sitä isoa nappia painamalla kutsuttua esiin. Oikein ideaalitilanteessa nämä napit voisi vielä nimetä niin, että napissa lukisi vaikkapa "sahalaitalead" tai "hämärä avaruuspad". Ei tarvitsisi seikkailla valikoissa ja vaihdella syntikoita kesken soittamisen.

Mainstage on yks vaihtoehto ...."tuubista" löytyy kaikenmoista ko softasta http://www.youtube.com/watch?v=8qFDLBUpQtE&feature=related

Ite olen nähnyt ja kuullut tuon kerran livena yhellä bilebandilla nimenomaan kiippareilla keikkapianon lisänä, näytti pelittävän ok.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)