Aihe: Stratolle kaveriksi joku humppari-kitara..
1 2
Kitarasankari
18.03.2004 17:40:48
Eli joku vähän perinteisempi instrumentti hakusessa jossa olisi siis humbucker-mikit. Tällä hetkellä sen virkaa ajaa ibanez rg620(joka on muuten myynnissä), mutta haluaisin jonkun simppelimmän ja hyvän kitaran tilalle. Les paul on ollut mielessä, mutta kovana haastajana on myös nuo thinline telet joissa on 2xhumb. Les pauleista täällä on jauhettu tod. paljon joten kiinnostaisikin enemmän kommentit tuosta thinline telestä. Mehikossa vissiin nuo on kyhätty, vai saako jenkki versioita. Rupeaako helposti kiertämään kovemmilla säröillä, kun koppa on osaksi ontto. Mikkien laatu? kaikkia kommentteja tosta thinlinestä kaivataan kun en tiedä siitä oikein mitään..
Jazz is not dead...it just smells funny...ostakaa ibanez!!
Keke Urlaub
18.03.2004 17:52:56

Olen tuolla paikallisessa liikkeessä käynyt thinlineä soittelemassa (en nyt muista sen mikitystä) ihan akustisesti ja tosi kivasti se soi ja kaulassa oli kiva tatsi. Meinasin sen jo ostaa, mutta päätin sitten tyytyä vähän perinteisempään.
Made in Bed.
Niskamies
18.03.2004 19:07:31
Ei välttämättä kiinnosta, mutta Schecter C-1 Classic.
Soita bassoa ja ole uromies!
P2
18.03.2004 19:12:02
Double fat Stratocaster, sama tatsi kummassakin, eri mikit vaan :)
fox
18.03.2004 19:41:45

Jos Les Paul on sulla ollu mielessä niin sitten Les. vaikka kattelet Pajalta, iibeistä, Ruåttista... Muunnelmia teemasta vois olla USA-Hamer, tai mikseipä Koreampikin mikkien vaihdolla??, Heritagen joku kitara, voipa vaan olla saatavuus huonoa, Japanista voisit saada Orvillen tahi kopijoo, Tookkain tai Fernandeesin, tai sitten koska sulla on aikaisempaa kokemusta ko. merkin tuotteista, niin tuolla Saksan iibeissä on parhaillaankin aivan käypänen Iba AR300 eli se kaikkein paras "perus"Artisti, tosin hintaakin on..
Kitarasankari
18.03.2004 21:05:02 (muokattu 18.03.2004 21:06:09)
Jos Les Paul on sulla ollu mielessä niin sitten Les. vaikka kattelet Pajalta, iibeistä, Ruåttista... Muunnelmia teemasta vois olla USA-Hamer, tai mikseipä Koreampikin mikkien vaihdolla??, Heritagen joku kitara, voipa vaan olla saatavuus huonoa, Japanista voisit saada Orvillen tahi kopijoo, Tookkain tai Fernandeesin, tai sitten koska sulla on aikaisempaa kokemusta ko. merkin tuotteista, niin tuolla Saksan iibeissä on parhaillaankin aivan käypänen Iba AR300 eli se kaikkein paras "perus"Artisti, tosin hintaakin on..

jos les paul tyyppiseen keppiin päädyn niin sitten varmaan ihan gibsonin ostan kunhan rahat saan kokoon, mutta onkos kommentteja tuosta thinline telestä? Paljon tuollsesta telestä kannattaa maksaa käytettynä?? Yksi käytetty ois kiikarissa ja sillä on hintaa 600€, siis malli on telecaster 72´ thinline.

EDIT: Vielä sellaista kun tuo tele on tehty saarnista(ash) niin minkälainenhan puu se on soinniltaan ja ominaisuuksiltaan??
sihvoh
18.03.2004 21:53:59 (muokattu 18.03.2004 21:55:48)
Tähän täytyy kommentoida: Saadessani Lespalle kaveriksi Straton alkoi soittaminen taas kiinnostaa aivan uudella tavalla. On niin erilainen kuin olla ja voi. En ollut koskaan aiemmin ollut edes kiinnostunut Stratoista, mutta hemmetti vie sehän on todella jees. Uskoisin, että jos Straton lisäksi haluaa erilaista niin Les Paul on nimenomaan SE kitara.
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
Shaft
18.03.2004 22:03:54
Joo, ei ole tuo Thinline-tele soundiltaan mitenkään tyypillinen humbucker-kitara. Soundi on kirkkaampi ja muutenkin enemmän Fenderille ominainen. Ihan hyvä kitarahan se on, mutta LP tarjoaisi suurempaa vaihtelua stratolle.
Ossi
19.03.2004 00:44:34 (muokattu 19.03.2004 00:50:29)

En kehtaa suositella, mutta kokeilepa vaikka kesän miitissä tuota mun koreahalpispaskaköyhäily 335-kopiota. Ei o kallis, mutta s a a t t a a tuoda aivan uutta ulottuvuutta soittotottumuksiin yms. Asioihin paremmin perehtynyt ja kompromissejä kavahtava "HS":kin innostui härvelistä viime kesänä.

Ja noitahan löytyy niin Gibsoneina, Yamahoina kuin Epiphoneina ja ehkä Ibanezeinakin. En tiedä tarkkaan, kun en ole tullut seuranneeksi markkinoita.
"..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?"
Keke Urlaub
19.03.2004 09:21:32

Ibanezin Artcore-sarja on muuten alkanut viime aikoina ihan tosissaan houkuttelemaan. Loisi kivaa vastapainoa teletwängille.
Made in Bed.
Bee-äf
19.03.2004 09:28:43
Lepaa tai hyvää kopiota suosittelen minäkin. Muissa kokeilemissani moderneissa humpparikitaroissa on minun makuuni liian kova ja kliininen saundi. Ja humbukkeri Stratossa tai varsinkin Telessä on raiskaus.
E.Q
19.03.2004 11:04:36 (muokattu 19.03.2004 11:08:04)
"Stratolle kaveriksi" valinta riippuu tietenkin käyttäjän omista mieltymyksistä kaikkein eniten.
Mutta siihen asiaan mitä kyselit tuosta telestä niin kyllä se on aivan erinomainen peli ja alunperinhän se on japanmade kitara toi`72 thinline mutta olen törmännyt jossakin myös nykyisin mexicolaisiin joista minulla ei ole mitään kokemuksia.
Mutta noin käytännössä kaikki kitarathan ovat vähän erilaisia ja soittajat myös, sekä vahvistn ja jopa soittopaikka, sekä käytettävä volume ym.
Ainakin tämä thinline mikä minulla on ei vastaa mitään muuta kitaraa kuin omaa itseänsä joka onkin syy miksi minulla on sellainen.
Mutta fenkun putkivahvarilla lujaa soitettaessa se on vähän samantapainen käytökseltään kuin mun Gibson 335 mutta soundiltaan erilainen ehkä vähän ohuempi.
Kotona taas POD:xt kanssa soitellessa se ei muistuta mitään muuta kitaraa vaa on oma itsensä.
Kyllä se stratolle kaveriksi käy koska on aivan erilainen.
Mutta kyllä se valinta pitää ihan itse päättää kokeilemalla, huono vaihtoehto tuollainen `72 thinline ei ole.
(Mutta jos taas LesPaul-soundia haluu niin sitten tietenkin sellainen)
X
alphamale
19.03.2004 11:21:33

Kaisaniemen musafasussa oli miehinen 1xhumbucker tallassa + volumepotikka Squier strato :)
Lahtelaista, totta kai
Erotic Support
alphamale
19.03.2004 12:07:21

Oliko se samantapainen kun tossa torilla toi Tom Delonge strato ?

Joo, en muista värejä kyllä, ja se humppari oli duncan designed blaablaa halpis.
Lahtelaista, totta kai
Erotic Support
E.Q
19.03.2004 12:13:21 (muokattu 19.03.2004 12:15:34)
Ihan mukavan näkönen peli toi, tollanen pelkistetty.
Muuten kyllä ihan jees mutta kun juuri Strato on se kitara jossa se kaulamikin soundi on ainutlaatuinen niin siksi toi on vähän arvelluttava.
X
Mase
19.03.2004 12:17:21
Ihan mukavan näkönen peli toi, tollanen pelkistetty.
Muuten kyllä ihan jees mutta kun juuri Strato on se kitara jossa se kaulamikin soundi on ainutlaatuinen niin siksi toi on vähän arvelluttava.

Toi on mun makuun ainakin ihan liian pelkistetty ja tylsä (lue: yhden soundin kitara)... siis sen lisäksi, että se on pyhäinhäväistys...
Kitarasankari
19.03.2004 12:47:45
Kaisaniemen musafasussa oli miehinen 1xhumbucker tallassa + volumepotikka Squier strato :)

vähän laadukkaampaa kitaraa haen. ja mielellään 2xhumppari!
Jani The Rock
19.03.2004 12:52:36

Pistäppä ostaen SG. Tai tosiaan joku puoliakustinen.
Rough and tough and plenty mean.
JuSu
19.03.2004 13:08:11
vähän laadukkaampaa kitaraa haen. ja mielellään 2xhumppari!

Itselläkin on ollut vähän himoa 2xhumb kitaraan, mutta pikkuisen tuo budjetti tiukalla, joten on täytynyt siirtää... Tällä hetkellä oma valinta osuisi helposti Ibanez SZ-sarjaan. Hintahaarukka lienee tuolta reilusta 400 eurosta ylöspäin.

http://www.ibanez.com/guitars/series.asp?s=sz&l=e

http://www.ibanez.co.jp/world/products/eg/series_index/area_e/sz.html

JuSu
"You're in big trouble, lil pal - I eat pieces of shit like you for breakfast!" "You eat pieces of shit for breakfast??" -Happy Gilmore
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)