Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Toimistoprovikoista
1 2 3 4
hoomollinen
18.09.2010 18:43:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kertokaahan kokemuksianne. Nimettömässä keikkapaikassa nimettömän toimiston keikoilla, joilla käyn yksin, ja keikat, jotka olen sopinut suoraan paikan kanssa, toimiston provikka on 20 %. On mielestäni yläkanttiin, mutta lukisin mielelläni myös muiden kokemuksista.
 
vesku.ka
18.09.2010 18:47:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hoomollinen: toimiston provikka on 20 %. On mielestäni yläkanttiin,
 
Samaa mieltä.
 
Sivutoiminen harrastelija tanssimuusikko. COVS nro. 9(vieläkään en ole saanut paitaa).
Teranssi
18.09.2010 19:30:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vesku.ka: Samaa mieltä.
 
Joo samaa mieltä määki olen.
 
Timi
18.09.2010 23:32:44 (muokattu 18.09.2010 23:36:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

N ormi provika on 15%Jos sattuu myymään keikan ilman toimiston myötävaikutusta.2-10prossaa on kohdillaan?
 
Vaikea.Mutta varma!
KanttoriPiiparinen
19.09.2010 06:47:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soitin aikanaan Hamburger-Börssissä suoralla sopimuksella 600 mk/ilta. Kun paikallinen välittäjä tuli väliin jäi palkakseni 350 mk/ilta. Aika reipasta ryöväämistä, vai mitä?
 
Ei tämä tästä enää pahemmaksi voi muuttua.
Haipuma
20.09.2010 09:29:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näistä kuulisi mieluusti lisää.
 
Erään nimeltämainitsemattoman suuren toimiston palkkakuiteista ei käy ilmi tuo provikka. Voisin olettaa, että eri tilaajilla (ravintola, yritys) on eri hinnat ja toimisto ottaa siitä sopivan siivun, jolloin bändille jää aina suunnilleen sama summa jaettavaksi.
 
"Sain eka kerran tuossa -84 ja heti perään -96. Sen jälkeen on ollut hiljaista." -Ravintelissa kuultuja
hoomollinen
20.09.2010 12:07:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haipuma: Näistä kuulisi mieluusti lisää.
 
Erään nimeltämainitsemattoman suuren toimiston palkkakuiteista ei käy ilmi tuo provikka.

 
Eikä koskaan tule käymäänkään ilmi. Toimisto varmaankin yrittää "rokottaa" asiakasta sen minkä sielu sietää. Tänä pänä on vaan niin pahasti ostajan markkinat. Siinä vaiheessa kun hinta on kilpailtu vaarallisen alas, alkaa toimisto varmaankin tarjota soittajalle km-, ym. vähennyksiä, että saadaan verotettava ansio laskemaan, mutta provikasta ei kyllä alle sen 15 %:n suostuta tinkimään. Tämä on myös koettua.
 
isojussi
20.09.2010 12:10:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitähän siitäkin tulis, jos kaikki yht'äkkiä ilmottais toimistolle, että liksa menee näin ja pistätte päälle, mitä itte tarviitte?
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
tope2
20.09.2010 13:04:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kantsii muistaa, että keikkamyynti on liiketoimintaa josta pitää saada katetta. Mistäpä muusta toimisto sitä katetta saa kuin provikoista?? Eli jos ei provikoita olis, ni luultavasti monikaan toimisto ei olis toiminnassa.. Yksinkertaista, eikö? ;)
 
Muusikonrentut aina valittaa, että "mehän se työ tehdään". Jokainen saa kuitenkin valita hommansa itse, Suomi on vapaa maa, kuten todettua. Jokaisella on siis mahdollisuus yrittää vaurastumista myös keikkojen myyjänä, mitään estettä ei ole.
 
Joskus tuntuu, että me soittajat ollaan aateltu ohjelmatoimistoa eräänlaisena "solidaarisuus-kollektiivina" tai jopa sosiaalitoimistona. Ikäänkuin toimistoilla olis jokin moraalinen velvollisuus työllistää bändejä. Näin ei kuitenkaan ole, jos ei siitä ole erikseen sovittu.
 
Kyllä kait bänditkin vois alkaa vaatimaan toimistoilta nk. keikkatakuuta!??
 
isojussi
20.09.2010 13:38:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tope2: ... Jokainen saa kuitenkin valita hommansa itse, Suomi on vapaa maa, kuten todettua. Jokaisella on siis mahdollisuus yrittää vaurastumista myös keikkojen myyjänä, mitään estettä ei ole...
 
Nimenomaan. Moneltakohan loppupelissä keikkamyynti oikeesti luonnistuis?
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
jakeni
20.09.2010 15:30:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kait tuo mitään avaruus teknologiaa ole....myynti meinaan?
Sen verran tyhmät tyypit sitä kuitenkin teköö!
 
Liimiksen sopiva % pitäs olla max. 10 bojoa.
 
Teimme LM-kiertueen ja se ei tässä tapauksessa tarkoita savuke merkkiä! (Klabbi) Milloin syödään? (Topi)
kukkola
20.09.2010 15:33:38 (muokattu 20.09.2010 15:38:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen käyttänyt www.palkka.eu saitin palvelua keikkojen laskutuksessa. Toimii hyvin vaikka tilittääkin hieman hitaasti palkkiot. Sopimus kannattaa lukea läpi niin tietää minkälaista toimeksiantoa on antamassa. Minusta oli kätevää nimenomaan tuo että hoiti tarvittavat maksut suoraan. Keikat myin tietenkin itse:-). Minun tapauksessa tilaaja oli valmis maksamaan nuo provikat jotka tuon palvelun käytöstä minulle koitui, joten siinä mielessä minusta toimi ihan hyvin.
 
Hymyile vielä kun voit:D
hoomollinen
20.09.2010 16:54:49 (muokattu 20.09.2010 16:55:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tope2:
Muusikonrentut aina valittaa, että "mehän se työ tehdään".

 
Pyysin kokemuksia, en mielipiteitä.
 
isojussi
20.09.2010 17:07:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jakeni: Ei kait tuo mitään avaruus teknologiaa ole....myynti meinaan?
Sen verran tyhmät tyypit sitä kuitenkin teköö!

 
HOHO - kiitos kiitos!
 
Liimiksen sopiva % pitäs olla max. 10 bojoa.
 
Kuuluuko siihen työnantajamaksut jne?
 
Sama kai se mitä se ottaa, kun vaan oma liksa on kohdillaan?
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
jakeni
20.09.2010 20:23:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

isojussi: HOHO - kiitos kiitos!
 

 
Kuuluuko siihen työnantajamaksut jne?
 
Sama kai se mitä se ottaa, kun vaan oma liksa on kohdillaan?

 
Osuko....? no, ei ollut sulle osoitettu....suoraan meinaan.
 
Tottakai.
 
jep,jep.
 
Teimme LM-kiertueen ja se ei tässä tapauksessa tarkoita savuke merkkiä! (Klabbi) Milloin syödään? (Topi)
isojussi
20.09.2010 23:23:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jakeni: Osuko....? no, ei ollut sulle osoitettu....suoraan meinaan.
 
Juu - ymmärsin. Kuhan pelleilin.
 
Tottakai.
 
jep,jep.

 
Sinänsä muuten nyt sain ajatuksen, notta loistava idea: Jos Liimikselle olis määrätty esmes 10 rosention katto, sen olis pakko myydä päntit mahdollisimman hyvään hintaan, että sais ittekin kunnon liksan.
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
tarmo
21.09.2010 03:24:02 (muokattu 21.09.2010 03:28:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hoomollinen: Kertokaahan kokemuksianne. Nimettömässä keikkapaikassa nimettömän toimiston keikoilla, joilla käyn yksin, ja keikat, jotka olen sopinut suoraan paikan kanssa, toimiston provikka on 20 %. On mielestäni yläkanttiin, mutta lukisin mielelläni myös muiden kokemuksista.
 
No jos myyt keikat itse, tuo on yläkanttiin. Itse lähden siitä, että jos toimisto hoitaa pelkän laskutuksen, sopiva provikka kaikkineen on 10 %. Tämä on siis provikka, johon työnantajamaksut ja henkilökohtaiset verot eivät liity millään tavalla.
 
Perinteisiä ohjelmatoimistokorvauksia lienee 15-20% ja se sisältää sitten sen kuuluisan "koko min nouhaun" ja esiintymissopimusten laatimisen + ensisijaisen vastuun siitä, että artisti saa rahansa, jos sovittu keikka peruuntuu 30 päivää ennen esiintymistä. Se on sitten ihan eri juttu, miten ohjelmatoimisto velkoo järjestäjää peruuntuneesta keikasta, tai mitä se ohjelmatoimiston isäntä leipänsä päälle laittaa. Ne ei musta kuulu tähän keskusteluun hevon humppaa.
 
E: ja tää on siis mun oma kokemukseni ja samalla näkemykseni siitä, miten ala kohtuullisesti toimii. Tuo 10 % voi kuulostaa paljolta, mutta aina sopii sitten käyttää palkkiopalvelua tai omaa tilitoimistoa, kukaan ei estä. Ohjelmatoimisto ja artisti elää tietynlaisessa symbioosissa, jossa muutama itse myyty keikka kyllä kestää tuon 10%, vaikka ehkä halvemmallakin saisi. Jos taas ohjelmatoimistolla ei ole mitään muuta tarjottavaa kuin 10 % laskutushinta, kannattaa ihan vakavissaan harkita laskutustoimeksiantojen siirtämistä ihan oikealle alan ammattilaiselle. Puhumattakaan sitten 20% provikasta, joka mun mielipiteen, kokemuksen, näkemyksen, arvostelukyvyn, yms. mukaan on räikeästi yläkanttiin arvostettu korvaus.
 
"kentillä tavataan, veljet". Hihhii...
EP
21.09.2010 05:48:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jakeni: Ei kait tuo mitään avaruus teknologiaa ole....myynti meinaan?
Sen verran tyhmät tyypit sitä kuitenkin teköö!

 
Ainakin se vaatii ihan oman luonteen!
 
Provikoihin ja muuhunkin tstopalveluun oon ollu ihan tyytyväinen!
 
hvinnamo
21.09.2010 09:04:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kauppa se on mikä kannattaa, eikä rengin virka. Aikanaan sanoin keikkamyyjälle että meidän bändi kun saa tän ja tän verran, niin voit ottaa vaikka miljoonan päälle,jos joku maksaa. Ei mua sun prosenttis kiinnosta, kunhan bändi saa sovitun summaan.
Toisaalta monesti ei ymmärretä ohjelmamyyjän hommaa, kyllä se 10-15% bruttosummasta on aika pieni korvaus. Toimistoja on ja kilpailua myös joten se että saa bändille X keikan Takahikiän Vpk:n lavalle ei varmasti käy ihan kuin postia jakelis.Moni on koettanut,mutta harva sillä hommalla on tiliä tehnyt oikeesti.Ohjelmatoimistoja menee nurin ja uusia yrittäjiä tulee,osa uusilla nimilläkin,mutta kuitenkin.Kilpailu on kovaa ja keikkapaikkojen määrä laskee tasaisella vauhdilla.
Isot toimistot varmasti tekevät tapahtumien järjestämisellä tiliä kylläkin.Ja kun ajattelee jonkun artistin konserttisalikeikkaa niin ei olisi markka-aikana monikaan 250 markkaa maksanut siitä huvista. Nykyään ei oikein alle 30 eurolla pääse mihinkään.
 
Haipuma
21.09.2010 09:54:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En mä valita siitä, että bändin pitäis saada enempi ja että kaikki duuni tehdään soittajien osalta. Lähinnä ihmettelen sitä miksi hommassa ei voi olla läpinäkyvyyttä sen vertaa, että näkisi mitä orkesterista maksetaan ja mikä on bändin siivu. Tässä kohtaa tulee juuri mieleen, että osa keikoista on niin eri hintaisia ja joskus otetaan isommat siivut myyjälle. Mene ja tiedä...
 
Tottakai keikkamyyjän pitää kuitenkin asianmukaiset provikat saada, sehän on sen duuni.
 
"Sain eka kerran tuossa -84 ja heti perään -96. Sen jälkeen on ollut hiljaista." -Ravintelissa kuultuja
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «