Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: USB-äänikortti alle 400eurolla
1
antibiootti
17.09.2010 01:31:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu morjes,
 
Tässä olis pientä kotistudion kyhäilyä menossa. usb-äänikortti pitäis hankkia, koska äänitän läppärillä jossa ei ole firewireä. Pöytäkonettakaan en hanki koska juurikin ostin tuon läppärin.
Äänittelen pääasiassa kitaroita ja lauluja, mutta myös moniraitaäänityksiä on tullut tehtyä mm. rumpusettiä nauhoittaessa. Jollain 8 kanavaisella sais jo rumpusetin äänitettyä ihan mukavasti, että välttämättä en siitä enempää kanavia tarvitse. Softana toimii Cuubase ja tietokone on PC, Win 7.
 
ps.ihan tuota neljääsataa en välttämättä ole pistämässä ellei sitten tule joku aivan käsittämättömän hyvä peli eteen.
 
Oon katsastellut tässä muutamia toosia ja kyselisin kokemuksia ja arvioita jne..
 
http://www.thomann.de/fi/tascam_us_800.htm
Tascamin uusi tuote. Arvosteluja ei vielä ole näkynyt oikeastaan. Miinuksena vain 6 mikkisisääntuloa.
 
http://www.thomann.de/fi/tascam_us1641.htm
Vissiinkin aika suosittu tascamin kortti. Perushyvä ja halpa valinta? Eroaakohan mikkietuset äänenlaadullisesti paljoakaan us-800 kanssa?
 
http://www.thomann.de/fi/maudio_fast_track_ultra_8r.htm
Varmaan kelpo peli, mutta onko hinta/laatu kohdillaan ja onko yhteensopiva cubasen kanssa? ja miinuksena myös kallis hinta.
 
Itse kallistun ehkä eniten us-1641 puoleen kanavien paljouden ja halvan hinnan suhteen. Saa esitellä myös muitakin malleja kuin mitä tässä oli.
 
Point
17.09.2010 07:52:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollut tuo Tascam US-1641 jo hyvän aikaa, eikä mitään valittamista ole ollut. Etuasteet tekevät sen mitä pitääkin ihan kiitettävästi. Voin suositella.
 
Niq
17.09.2010 15:06:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AKWM: Mulla on ollut tuo Tascam US-1641 jo hyvän aikaa, eikä mitään valittamista ole ollut. Etuasteet tekevät sen mitä pitääkin ihan kiitettävästi. Voin suositella.
 
Komppaan tätä. Oon ollu todella tyytyväinen ja etuasteiden laatu on piisannut ainakin mulle.
 
htm
18.09.2010 00:24:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niq: Komppaan tätä. Oon ollu todella tyytyväinen ja etuasteiden laatu on piisannut ainakin mulle.
 
Mä komppaan kans, tuossahan on noiden kahdeksan mikkietusen lisäksi 6 kpl sisääntuloja, joista kahteen saa myös kitaran/basson suoraan kiinni.
Ulostuloja on vain 4 + monitor + kuulokelähtö, mutta näilläkin pärjää peruskäytössä.
 
Mikkietuset on perushyvät, paremmat kuin phonic helix boardissa (mikä ei liene paljon). Toiminut ilman mitään nikotteluja tai säätämistä.
 
antibiootti
18.09.2010 01:31:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia vastauksista kaikille!
 
Valinta tosiaan vaikuttaa kallistuvan 1641 puoleen.
 
kimkorho
18.09.2010 09:31:27 (muokattu 18.09.2010 09:34:44)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni ei ole kokemusta kuin M-audiosta, joten en voi arvioida Tascamin laatua. Mutta speksien perusteella voin sanoa, että kaksi kuulokelähtöä on mulle tärkeä ja hyvinkin usein käytössä oleva ominaisuus. Vähentää erillisen kuulokevahvistimen tarvetta merkittävästi. Tietysti, jos on aikeissa äänittää aina vain omaa lauluaan/soittoaan, tuon merkitys on pienempi.
 
www.theindigo.fi
Point
18.09.2010 12:35:30 (muokattu 18.09.2010 12:37:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

htm: Mä komppaan kans, tuossahan on noiden kahdeksan mikkietusen lisäksi 6 kpl sisääntuloja, joista kahteen saa myös kitaran/basson suoraan kiinni.
Ulostuloja on vain 4 + monitor + kuulokelähtö, mutta näilläkin pärjää peruskäytössä.

 
Ulostulojen vähyys on oikeastaan ainoa miinus tässä laitteessa, mutta kyllä nälläkin pärjää.
Tosin yksi pieni juttu vähän häiritsee, meinaan mikkietuset on vehkeen etupaneelissa. Vaikeuttaa sijoittamista esim. Pöytäräkkiin, kun piuhat puskee tielle.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «