Aihe: Ensikatsaus: Line6 M13
1 2 3 4 5 6 7 8
mima
05.09.2010 21:30:11

Olen jo jonkin aikaa harkinnut hankkivani pedalboardin. Nyt törmäsin tähän M13-laitokseen ja rupesin pohtimaan, olisiko se parempi vaihtoehto kuin perinteinen pedaalilauta? Siinä olisi kompaktisti sopivaan hintaan kaikki mitä tarvitsen (ja paljon muuta), vaan saundiosasto hieman epäilyttää. Modulaatio- ja kaikuefektit ovat varmasti riittävän hyviä minulle, vaan entäpä säröt? Ovatko käyttökelpoisia?

Mitenhän mahtaa toimia yhteistyössä omistamani H&K:n Edition tuben kanssa? Ja nimenomaan puhtaan kanavan kanssa olisi tarkoitus säröjä ja efektejä käyttää, vahvistimen oma särö ei ole minulle mieluinen.
Saundi lähtee sielusta.
battery
06.09.2010 08:08:13
Jos säröt ovat iso kriteeri niin ehdottamasti kannattaa päästä koittamaan boardia ennen ostoa. Mielestäni säröt ovat aika surkeita laudassa, semmosia surinavinkujoita. Efekteistä kyllä pidän kovasti.

mima: Olen jo jonkin aikaa harkinnut hankkivani pedalboardin. Nyt törmäsin tähän M13-laitokseen ja rupesin pohtimaan, olisiko se parempi vaihtoehto kuin perinteinen pedaalilauta? Siinä olisi kompaktisti sopivaan hintaan kaikki mitä tarvitsen (ja paljon muuta), vaan saundiosasto hieman epäilyttää. Modulaatio- ja kaikuefektit ovat varmasti riittävän hyviä minulle, vaan entäpä säröt? Ovatko käyttökelpoisia?

Mitenhän mahtaa toimia yhteistyössä omistamani H&K:n Edition tuben kanssa? Ja nimenomaan puhtaan kanavan kanssa olisi tarkoitus säröjä ja efektejä käyttää, vahvistimen oma särö ei ole minulle mieluinen.
mima
06.09.2010 22:28:48

Kävin testailemassa M9:ää f-musiikissa tänään, M13:a ei liikkeessä ollut. Tube Driver ja Tube Screamer -mallinnukset olivat ihan mukavan kuuloisia, muut säröt aika mitäänsanomattomia. Pari kysymystä heräsi, kenties joku laitteeseen perehtynyt osaa vastata:

Ekspressiopedaalilla käytettävät volume ja wah ilmeisesti vievät yhden efektipaikan siinä missä säröt/kaiut/ym. efektitkin? Eli jos haluaa käyttää volume pedalia, joutuu käytännössä kokoajan pitämään yhdessä slotissa volume pedal -"efektin" päällä? Vai säilyykö volumeasetus vaikka kyseisen "efektin" ottaisi pois päältä?

Noh, erillisen volumepedaalin hankinta lienee joka tapauksessa järkevä teko.
Saundi lähtee sielusta.
Neponen
11.09.2010 22:50:53

Hmm, onko jollain kertoa vertailukohtia tämän ja TC:n Nova Systemin välillä?
Nova System on hitusen kalliimpi, mutta ominaisuuksiltahan nuo taitavat olla aika samanlaisia, kerta kummallakaan ei vahvarin kanavanvaihto voi hoitaa.
Marzi
11.09.2010 23:15:41

Neponen: Hmm, onko jollain kertoa vertailukohtia tämän ja TC:n Nova Systemin välillä?
Nova System on hitusen kalliimpi, mutta ominaisuuksiltahan nuo taitavat olla aika samanlaisia, kerta kummallakaan ei vahvarin kanavanvaihto voi hoitaa.

Olikohan Novassa mahollista lainkaan toi neljän kaapelin metodi?

Kanavanvaihto onnistuu jos hommaa midiohjattavan releboxin. Tai esim. G-Majorilla. Mulla vaihtuu M13 patch, G-majorin preset ja styrkkarin kanava yhellä polkaisilla...
Tarpeeksi on liian vähän.
Neponen
11.09.2010 23:39:32

Marzi: Olikohan Novassa mahollista lainkaan toi neljän kaapelin metodi?

Kanavanvaihto onnistuu jos hommaa midiohjattavan releboxin. Tai esim. G-Majorilla. Mulla vaihtuu M13 patch, G-majorin preset ja styrkkarin kanava yhellä polkaisilla...

Okei, mietin myös tuota M9, mutta varmaan tuo m13 kannattaisi suoraan ostaa.
Ziggy Bubba
11.09.2010 23:52:01

Neponen: Okei, mietin myös tuota M9, mutta varmaan tuo m13 kannattaisi suoraan ostaa.

Noi L6-efektimasiinat on peruspasseleita, yhä. Delay-pedaaleissa DL4 taitaa olla yhä se standardi, just helppokäyttöisyyden ja soundin takia. Samoja mallinnuksia on tiettävästi tossa M-sarjassa. En pelkäis noita ostaa.
Tuoretta mainiota musiikkia: Burweed
Marzi
12.09.2010 01:20:02

sikki-six: Noi L6-efektimasiinat on peruspasseleita, yhä. Delay-pedaaleissa DL4 taitaa olla yhä se standardi, just helppokäyttöisyyden ja soundin takia. Samoja mallinnuksia on tiettävästi tossa M-sarjassa. En pelkäis noita ostaa.

M13 on vähänku ne kaikki (DL4, DM4, FM4, FF4 ja JM4 -loopperi) lattiamuljuttimet samassa paketissa. + midiohjaus.
Neponen
12.09.2010 16:42:13

Onnistuisko tämmösellä kanavien vaihto nupissa, joka ei ole midiohjattava?
Eli nupin kanavat vaihtuisi perinteisellä footswitchillä?
Marzi
12.09.2010 20:52:51 (muokattu 12.09.2010 23:36:15)

Tarvit midiohjattavan relevehkeen, M13:sta ei oo releohjausta. Mutta onnistuu periaatteessa lisäpalikalla. Noita on monenmoisia. Mulla on G-Majorissa 2 releen systeemi joka toimii stereoplugilla. Mm. monet Marshallit ja Mesan tän hetkinen setti kuuntelee sitä.

Vaikka tommonen: http://woboge.com/midi.html
Neponen
14.09.2010 18:34:37

Marzi: Tarvit midiohjattavan relevehkeen, M13:sta ei oo releohjausta. Mutta onnistuu periaatteessa lisäpalikalla. Noita on monenmoisia. Mulla on G-Majorissa 2 releen systeemi joka toimii stereoplugilla. Mm. monet Marshallit ja Mesan tän hetkinen setti kuuntelee sitä.

Vaikka tommonen: http://woboge.com/midi.html

Okei, mulla ei varsinaisesti ole "midiohjattava" nuppi, vaan siellä takana on engl z-4 polkimelle paikka.
Marzi
14.09.2010 18:38:48

Neponen: Okei, mulla ei varsinaisesti ole "midiohjattava" nuppi, vaan siellä takana on engl z-4 polkimelle paikka.

No ei ole mullakaan, vaan midillä ohjataan relettä, joka vaihtaa niitä kanavia. Z-4:lle tarvit luultavasti adapterin, jonka toinen pää menee releeseen ja toinen sun styrkkarin footswitch -reikään. Niitä saa myös mm. Peaveyn erikoisliittimillä ym.
Neponen
17.09.2010 22:41:35

Marzi: No ei ole mullakaan, vaan midillä ohjataan relettä, joka vaihtaa niitä kanavia. Z-4:lle tarvit luultavasti adapterin, jonka toinen pää menee releeseen ja toinen sun styrkkarin footswitch -reikään. Niitä saa myös mm. Peaveyn erikoisliittimillä ym.

Manuskan mukaan z-4 menee suoraan.
mima
30.09.2010 23:03:47

Missäs vaiheessa tämän hinta on noussut? Muistaakseni taannoin sai vielä thomannilta/dv247/torilta neljäänsataan tai alle. Nyt pyydetään viittäsataa joka puolella.
Saundi lähtee sielusta.
Skebaristi
01.10.2010 09:21:18

mima: Missäs vaiheessa tämän hinta on noussut? Muistaakseni taannoin sai vielä thomannilta/dv247/torilta neljäänsataan tai alle. Nyt pyydetään viittäsataa joka puolella.

En tiedä vaikuttaako noihin ulkomaan kauppoihin, mutta ostin heinäkuun lopussa Suomesta M13:sta ja myyjä sanoi että Line 6:n hinnat tulee nousemaan syksyllä. Sanoi että johtuu kursseista.

Tuolloin loppukesästä M13:n hinta oli Thomannilla muistaakseni 411€, eli kieltämättä aika rankasti on hinta pompannut.
edgehill
01.10.2010 22:34:06
...ja nythän olisi tulossa uusi POD HD-sarja, joissa uudet vahvistinmallinnokset sekä M-laitteiden efektit samassa paketissa. Thomanilta löytyi jo isoimman mallin HD500:n hinta, joka oli 509e. Siinä pitäisi olla jotakuinkin kaikki M-sarjan efektit mukana.
Estranged
01.10.2010 22:37:53
Skebaristi: En tiedä vaikuttaako noihin ulkomaan kauppoihin, mutta ostin heinäkuun lopussa Suomesta M13:sta ja myyjä sanoi että Line 6:n hinnat tulee nousemaan syksyllä. Sanoi että johtuu kursseista.

Tuolloin loppukesästä M13:n hinta oli Thomannilla muistaakseni 411€, eli kieltämättä aika rankasti on hinta pompannut.

Eikös tuossa heinäkuun lopussa tai joskus nousseet verot tms, joten hinnatkin nousivat?
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | "...Yks nuotti meni skaalasta ohi..." - Painamainen
Grabel
02.10.2010 13:35:49 (muokattu 02.10.2010 14:19:15)
Joo, hinnat nousivat n. viikko sitten yhdessä yössä yli huntin Thomannilla ja seuraavana yönä n. 90e St Paul's Soundissa.

Itse olin jo jonkin aikaa harkinnut hankkivani tuon M13:sta ja tällaisten hintamuutosten myötä tuli kiirus löytää laite ns. vanhalla hinnalla. Nettiä hieman selattunani löysin kapineen Tornion musiikista sangen järkevään hintaan ja nyt tässä olen jo pari päivää ehtinyt nappuloida värkkiä :) Softapäivitys pitää vielä tehdä.
Teininä oli aikaa, mutta huonot kamat - vanhempana on hyvät kamat, mutta ei aikaa..
Tilutus
04.10.2010 10:16:24
Tähän väliin häpeilemätön mainostus laitteen ostoa harkitseville:)
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=456859

Hyvin tuo on palvellut mutta kova KKS(kamojenkierrätyssyndrooma) päällä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)