RamoQ 17.09.2010 10:39:17 | |
---|
Chemo: Joo, olen: Sähkökitarat: Mosrite Vahvistin (ramopunk): Marshall Vahvistin (instro/surf): Fender
Kylläpä sun elämäs on kivaa... :D "Jos tsennaa kaks ja puoli sointua niin mitä sitä kolmatta opettelemaan?" -Heko Luumäki |
Chemo 17.09.2010 13:37:30 | |
---|
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |
Vetehinen 17.09.2010 14:44:57 | |
---|
elsewhere: Olisi kyllä joskus kiva kokeilla jonkun toisen valmistajan Jazzmasteria tai Jaguaria... Tuo kyllä, noita kun ei Squierin alla ole. Noissa malleissa luottaisin Fenderiin kyllä, se lavan muotokin olisi muuten tod.näk. väärä TAI kyseessä halpa kopio TAI kallis custom. Nykyiset bändit: Auringon Hauta, Virvatuli, Vuolla & Weimar. |
RamoQ 17.09.2010 14:49:36 | |
---|
beliel: Tuo kyllä, noita kun ei Squierin alla ole. Noissa malleissa luottaisin Fenderiin kyllä, se lavan muotokin olisi muuten tod.näk. väärä TAI kyseessä halpa kopio TAI kallis custom. Olikos Tookkailla? "Jos tsennaa kaks ja puoli sointua niin mitä sitä kolmatta opettelemaan?" -Heko Luumäki |
jarmo vh 17.09.2010 20:49:18 | |
---|
Olen uskollinen. Guild se olla pitää. Poikkeuksena strato, jonka ainoa oikea valmistaja on Fender. En perustele sen kummemmin, makuasiat jne. Ei ehkä kannata. |
Krice 17.09.2010 21:04:49 | |
---|
Godin-lippis pitäisi etsiä jostakin. |
J.Hollström 17.09.2010 21:09:29 | |
---|
Ei kai sillä oo muuta välii, kohan on Gibson tai Fender. Mielummin molemmat. |
koponen 17.09.2010 21:27:34 | |
---|
En ole pätkääkään merkkiuskollinen. Riittää kun vahvistin on Marshall ja kitara Gibson. I'm endorsed by Marshall |
No en ole koska aina löytyy joku joka on parempi ku se edellinen...todellisuudessa se on kiinni vain sen hetkisestä mielialasta |
Andy Six 17.09.2010 22:59:26 | |
---|
|
elsewhere 18.09.2010 13:20:16 | |
---|
beliel: Tuo kyllä, noita kun ei Squierin alla ole. Noissa malleissa luottaisin Fenderiin kyllä, se lavan muotokin olisi muuten tod.näk. väärä TAI kyseessä halpa kopio TAI kallis custom. Jeh, oma Fenderin Jazzmasteri on luottopeli enkä siitä koskaan luovu, mutta en näe mitään syytä miksi kukaan muu ei tee näitä. Jos päättäisivät julkaista esim. Squier Classic Vibe Jazzmasterin tai Jaguarin, luottokortti kilahtaisi välittömästi. Nyt muuten tuli vähän halvempia uusia malleja, kulkevat nimellä Blacktop ja liikkunevat 500 pintaan uutena. Mikitys ja ulkonäkö ovat hieman erilaiset (jazzmasterissa kaksikelainen tallassa!), mutta bodyn muoto ja jazzmasterin tremolo ovat vanhaa luottokamaa. Pitäisi varmaan kokeilla moista, tosin niissä on se moderni 9.5 radius... :/ ~ Love broke out and I forgot it's war. |
mattim 18.09.2010 13:31:14 (muokattu 18.09.2010 13:34:25) | |
---|
Kotimaisista oluista vain Sandels. Kivennäisvesi pirkkaa, tennarit converse, vessapaperi emboa. Soittolaitteissa ei logot rajoita, hinta enimmäkseen. Matti Palo on rajoitettu kivijalkaan/Väärin sammutettu |
Andy Six 18.09.2010 18:04:39 | |
---|
En,koska mielestäni se nimi kitaran lavassa ei tee sinänsä onnelliseksi....Eikä lisää/vähennä kenenkään soittotaitoa...... |
baba o riley 18.09.2010 18:49:39 | |
---|
Andy Six: En,koska mielestäni se nimi kitaran lavassa ei tee sinänsä onnelliseksi....Eikä lisää/vähennä kenenkään soittotaitoa...... Mut katuuskottavuudestahan täs musas on kyse eikä soittotaidosta.... häh... ja streetcredibiliteettihän sitä onnea suo.. ainakin naisia. Joten kannattais vähän kyllä kattoo millä soittaa. |
ReBeat 18.09.2010 18:52:47 | |
---|
Vihreää sähköä täytyy olla. Muuten tuntuu niinkuin vieraalla soittais. |
kimurantti1 18.09.2010 18:54:26 | |
---|
baba o riley: Mut katuuskottavuudestahan täs musas on kyse eikä soittotaidosta.... häh... ja streetcredibiliteettihän sitä onnea suo.. ainakin naisia. Joten kannattais vähän kyllä kattoo millä soittaa. Sellainen kutina on, että nimenomaan niitä naisia ei voisi vähempää kiinnostaa lukeeko lavassa Fender vai Squier... |
Ziggy Bubba 18.09.2010 19:01:39 | |
---|
koponen: En ole pätkääkään merkkiuskollinen. Riittää kun vahvistin on Marshall ja kitara Gibson. Musta just toi ääriyleinen ja tylsän kliseinen juttu meinaa viedä maun merkeistä - Gibsoneista tykkään, mutta Marsun nykylaatu ja kliseinen ulkonäkö ei paljoa potki :P Orangesta tykkään vahvarivalmistajana kovasti. Soundaavat pläskiltä, näyttävät pirun hyvältä ja soundaavat hunajalta. Kitaroissa ei vasurilla ole varaa olla merkkiuskollinen - niitä laatukitaroita ostellaan mitä saadaan. Tuoretta mainiota musiikkia: Burweed |
Andy Six 18.09.2010 19:19:28 | |
---|
baba o riley: Mut katuuskottavuudestahan täs musas on kyse eikä soittotaidosta.... häh... ja streetcredibiliteettihän sitä onnea suo.. ainakin naisia. Joten kannattais vähän kyllä kattoo millä soittaa. Minut bongaa sohvalta soittamasta kaksi naista,puoliso ja tytär,kumpikaan ei erota Gibsonia Fenderistä eikä minun tarvitse tehdä heihin vaikutusta soitollani,mikä olisikin vaikeaa,koska soitan niin huonosti....Joten kohdallani voidaan puhua sohva-uskottavuudesta ja siihen mulla on riittävät härpäkkeet,juu...=) |
LesPaul70 18.09.2010 20:55:56 (muokattu 18.09.2010 20:56:47) | |
---|
Huomaan yleensä päätyväni ns. "merkkituotteisiin". Mulla juttu menee tällä tavalla: olen ns. kunniallisessa päivätyössä, eikä homma ole koskaan rahasta kiinni. Varmaan etsimällä ja kokeilemalla paljon löytäisi joitain vähemmän tunnettuja merkkejä, joiden kamoissa olisi just kaikki ne ominaisuudet mitä haluan ja ihan riittävä laatu. Mutta toisaalta tilanne on sellainen, että vaikka rahaa on, aikaa ei. Ostamalla "merkkituotteita" ei tarvitse etsiä, kokeilla, tutustua ja tutkia laitteita niin perusteellisesti. Merkkituotteet on tunnettuja ja paljon käytettyjä, ja kaikki (myös minä) tietävät jo ennalta, millaisesta kapistuksesta on kyse. Enintään tarvitsee vain tsekata, ettei hankittava yksilö satu olemaan täysi maanantaikappale. Vähemän nimekkäiden tavaroiden kohdalla olisi minun näkökulmastani se ongelma, että niitä pitäisi tutkia / testata enemmän, ja siihen minulla ei ole aikaa. Lisäksi myönnettäköön, että onhan noissa merkkikamoissa sellainen oma mojonsa / vibansa, eli kun niillä soittaa, tuntuu oma soittokin kulkevan paremmin ja soundaavan paremmalta. Jos olisi joku teknisesti pätevä no-name, vähän tunnettu tai halpistmerkki, tuo mojoelementti jäisi puuttumaan ja se vaikuttaisi ikävästi omaan soittoon/soittomotivaatioon. Jälleenmyyntiarvo sen sijaan on minulle aivan sivuseikka. En minä hitto vie osta kaupasta uusia Gibsoneita tai Mesa Boogieita täyteen hintaan vain myydäkseni ne halvemmalla jollekin muulle! (Vaikka sitäkin on joskus tullut tehtyä.) Käyttöön ne tulevat. Laudoista takki päälle vaan, sitten sä kelpaat manalaan |
Johann Onn 18.09.2010 21:42:53 | |
---|
"Oletko merkkiuskollinen ?" Riippuu siitä, kuka maksaa ja kuinka paljon. Koska kulut menee omasta lompakosta = En. Joku vois tehdä kitaramerkin "Kahta", mainoslausehan olisi kaikille valmiksi tuttu: "Kahta en vaihda..." |