Aihe: 7 kieliset : IBANEZ Universe / RG7 / K7 / Muut seiskat
1 2 3 4 57 8 9 10 11 12 13
-K-
24.10.2005 09:18:39
uhun kuin junttaan ne eivät minusta oikein taivu. Siinä mielessä Universe on monipuolisempi soitin. Mihinkään ihan örrimörri-dropped-A-tuuttaukseen ei toki UV varmasti ole paras.

Voi kuule, riippuu niiin paljon ihmisestä. Tai lähinnä ihmisten fyysisistä ominaisuuksista. Eli kyllä tuolla muutakin soittelee, vähän joutuu lähellä lapaa otettavissa soinnuissa omistamaan pitemmät sormet, tottuu nopeasti. Nimimerkillä kaksi 27" scalen keppiä omistava.
Ei suotta elämys.
nahkalipsi
24.10.2005 09:54:30
25,5" skaalalla tuo keppi kiinnostaa, harmi vain että musamaailma ei niitä ole halunnut ottaa hyllyynsä testattavaksi.

Baritoniskaalasta en välttämättä piittaisi juuri tuon soitettavuuden kannalta. Mutta pitää tosiaan käydä ensin kokeilemassa tuota baritonnia, jos siitä suunnilleen pitää niin voisin melkein uskaltaa tilata tuon 25,5":n. Jos musamaailmaa suostuu niitä edes tilaamaan.
Roses are red, violets are blue. All by base are belong to you
Incarnation
24.10.2005 10:56:36
Kerros sinäkin mitä mieltä olit kaulasta? vertaa RG/UV

Kaula oli hunajainen soittaa ainakin omasta mielestäni. Ehkä hieman leveämpi ja paksumpi kaula kuin omassa RG1527:ni, mutta ei vaikuttanut mitenkään soittamiseen, ainakaan negatiivisesti. Kaulan pituus oli todella passeli, tykkäsin.

Huonona puolena voisi sanoa sen, että kaula oli maalattu koko matkalta, jolloin likaisilla käsillä käsiteltynä kaula voi tulla nopeasti tahmaiseksi. Vaatii siis vähän enemmän putsausta.
"Wash away a man, take him with the floods" RIP Dime
Mrezzye
24.10.2005 11:16:01

Voi kuule, riippuu niiin paljon ihmisestä. Tai lähinnä ihmisten fyysisistä ominaisuuksista. Eli kyllä tuolla muutakin soittelee, vähän joutuu lähellä lapaa otettavissa soinnuissa omistamaan pitemmät sormet, tottuu nopeasti. Nimimerkillä kaksi 27" scalen keppiä omistava.

No riippuu mistä roikkuu, mutta se tosiasia ei miksikään muutu, että jos skaala on pidempi, niin kielet ovat jäykemmät ja soundi yleensä tanakampi/paksumpi. Tokihan sillä varmaan mitä vaan soittelee, mutta IMO, 25,5" mensuuri käy moniin juttuihin paremmin, enkä ainoaksi kitarakseni baritonia ottaisi. Sen sijaan lisäleluksi arsenaaliin.. no mikäpä ettei. Heti niiden n. viiden muun kitaran jälkeen, jotka pitäisi saada.
Mrezzye
25.10.2005 20:52:52

Anteeksi mainos, mutta ostakaa nyt ihmeessä halvalla UNIVERSE minulta, niin saan Deanin.
-K-
25.10.2005 20:54:57
Anteeksi mainos, mutta ostakaa nyt ihmeessä halvalla UNIVERSE minulta, niin saan Deanin.

mutku siino lapaa sahattu.. itku pääsee
Ei suotta elämys.
Mrezzye
25.10.2005 22:51:39

mutku siino lapaa sahattu.. itku pääsee

No se on pieni paha. Ja kompensoitu hinnassakin aika kivasti.
-K-
25.10.2005 23:24:30
No se on pieni paha. Ja kompensoitu hinnassakin aika kivasti.

oon mä nähny all blackiakin 950e. Mutta tuo palan puute saa meikän jättämään ostamatta, vaikka olis 690e. Toivottavasti menee kaupaksi. Eihän tuo periatteessa mitään vaikuta, mutta saa meikäläisellä ainakin seinän nousemaan vastaa.
Ei suotta elämys.
R2
25.10.2005 23:32:06
Nuo pidemmällä mensuurilla olevat (baritoni)kepukat on ihan jees, jos hakee sitä (Lainaan tässä Juccizta:) ÖRR ÖRR, VII VII -osastoa, tyyliin KoRN, eikä soittele juurikaan sooloja tai letkeitä funkkikomppeja. Muuhun kuin junttaan ne eivät minusta oikein taivu. Siinä mielessä Universe on monipuolisempi soitin. Mihinkään ihan örrimörri-dropped-A-tuuttaukseen ei toki UV varmasti ole paras.

Kyllä UV sopii vallan mainiosti dropped A viritykseen. Omassa tapauksessani muut kielet ovat standardivireessä, mutta 7-kieli dropattu A:han.
Täällä muutamia sampleja levyltä jossa UV dropped A:ssa

http://www.requiem.kpnet.com/discography.htm
Keep it cool Eskimo
ilpoliekkio
10.03.2006 21:58:56
Laitanpa tähän topikkiin, kun en viitsi uuttakaan aihetta asiastani luoda. Onkos porukalla kokemuksia Dimarzion Evolution- tallamikistä? Ja tietenkin siis seitsenkielisessä. Laitoin torille myyntiin UV:n Dimarzio Blazen, kun kaipailen vähän keskiäänivoittoisempaa ja äkäisempää soundia. Muita suosituksia?
Awaken the suffering
Lego
10.03.2006 22:05:42
Laitanpa tähän topikkiin, kun en viitsi uuttakaan aihetta asiastani luoda. Onkos porukalla kokemuksia Dimarzion Evolution- tallamikistä? Ja tietenkin siis seitsenkielisessä. Laitoin torille myyntiin UV:n Dimarzio Blazen, kun kaipailen vähän keskiäänivoittoisempaa ja äkäisempää soundia. Muita suosituksia?

Diggailen tuosta evo7 kyllä paljonkin, omassa ibanezissani (tuo RG7421XL) on sellainen tallalla. Erotteleva, tasainen ja tehokas. Mainio ainakin metelöintiin. Aikaisemmin omistamassani RG1527:ssa oli ToneZone7 tallassa, melko samanhenkinen vekotin. Silti taipuisin Evoon.
Rypsolisti
10.03.2006 23:02:57
Mielestäni yks mikä noista seiskoista tekee enemmän heviin soveltuvia on niitten mikit. Niissä lähes aina on jotkut hevi mikit niin niillä ei niin hirveesti sitte soitella humppaa. Oon sitä alkanu ihmettelemään että ei oo vielä kertaakaa tullu HSS tai SSS mikityksellä olevaa 7-kielistä vastaan. Pelkästään HSH, HH tai H mikityksellä oon niitä nähny.
elbowski
11.03.2006 00:01:54
Mielestäni yks mikä noista seiskoista tekee enemmän heviin soveltuvia on niitten mikit. Niissä lähes aina on jotkut hevi mikit niin niillä ei niin hirveesti sitte soitella humppaa. Oon sitä alkanu ihmettelemään että ei oo vielä kertaakaa tullu HSS tai SSS mikityksellä olevaa 7-kielistä vastaan. Pelkästään HSH, HH tai H mikityksellä oon niitä nähny.

Schecterillä on HS-mikityksellinen. Kyllä mä ainakin olen ihan hyvin pystynyt vääntämään musiikkia kuin musiikkia tuolla kitarallani. Tässäkin tosin taas tulee vastaan se, että mä en välitä, jos saundi ei ole se täydellinen esim. Jazzin soittamiseen. Mulle se on silleen tavallaan ihan sama, että mikä saundi mille musiikkityypille. Ei se niin nuukaa aina ole.
Raivo määrää nuotin
ilpoliekkio
11.03.2006 10:37:28
Diggailen tuosta evo7 kyllä paljonkin, omassa ibanezissani (tuo RG7421XL) on sellainen tallalla. Erotteleva, tasainen ja tehokas. Mainio ainakin metelöintiin.

Kiitos pikaisesta vastauksesta. Mietin itsekin, että voisi taipua paremmin tarkoituksiini, keskiäänivoittoisempi soundi kun on lähempänä sydäntä. Muistelin, että Evo7 olisi n. 40 mV tehokkaampi kuin Blaze, mutta vaikuttaako Evo7 selkeästi ärhäkämmältä keskiäänikorostuksen takia? Onko kokemuksia?
Awaken the suffering
Mrezzye
11.03.2006 15:50:03

Kiitos pikaisesta vastauksesta. Mietin itsekin, että voisi taipua paremmin tarkoituksiini, keskiäänivoittoisempi soundi kun on lähempänä sydäntä. Muistelin, että Evo7 olisi n. 40 mV tehokkaampi kuin Blaze, mutta vaikuttaako Evo7 ärhäkämmältä keskiäänikorostuksen takia? Onko kokemuksia?

Kyllä Evo on Blazea aika selkeästi jyräkämpi soundiltaan. Rankempaan soittoon todella asiallinen mikki. Tokihan Blazellakin hevit taipuu...
Jos eläimiä ei ole tarkoitettu syötäväksi, niin miksi ihmeessä ne sitten on tehty ruoasta???

ilpoliekkio
11.03.2006 16:34:24
Tokihan Blazellakin hevit taipuu...

No sehän on jo huomattu täälläkin.

Juu-u, ostakaas joku tuo Blaze pois, niin pääsen testaamaan Evoa!
Awaken the suffering
Estranged
17.09.2010 20:27:06
AzArAzA: Ibanez Apex1 = GodLike!

Aika hieno nosto, eissääh, näiden kanssa.
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | "...Yks nuotti meni skaalasta ohi..." - Painamainen
Harris
17.09.2010 22:45:40
Estranged: Apex1

Aika hieno nosto, eissääh, näiden kanssa.

+1

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
Mr. Speed
18.09.2010 17:58:34
AzArAzA: Ibanez Universe = GodLike! = Ikinä ei ole testattu oikeasti hyviä kitaroita ;)
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)