Aihe: Logic-kikkoja
1 2 3
JPQ
15.09.2010 11:02:34

olazabal:
Kätevä kikka jokapuolella logicia on omppu-click kontrollia klikattaessa. Se asettaa ns. default-arvon: volume-potikoissa 0dB, pannissa keskelle, jne. (Vai oliko se sittenkin option-click, en olekaan nyt varma).

Neuvot kannattaisi tarkistaa aina ennen antamista. ps. oma erikoisala ehkä synasoundit...
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
olazabal
15.09.2010 11:14:48
JPQ: Neuvot kannattaisi tarkistaa aina ennen antamista.

Jep, olet oikeassa. Mulla ei tässä vaan nyt ollut logicia että olisi voinut testata. Lisäksi käytän himassa macissa pc-näppistä, enkä tiedä mikä nappi vastaa mitäkin mac-nappia.

Vielä yks kikka: Oon kytkenyt kiippareihin ylimääräisen control-pedaalin, ja mapannut sen logicissa record-toimintoon. Tämä on kätevää kun äänittää jotain kaumpana tietokoneesta. Kun otto menee pieleen, polkaisee vain pedaalia ja uutta ottoa sisään, ei tarvitse edes irrottaa käsiä soittimesta.
JPQ
15.09.2010 12:01:30

Jaaha tuohon PC näppis hommaan en osaakkaan autaa en muista ulkoa...
ps. mäkille tehty dinovo (Logitech) itsellä just tuon takia.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
JPQ
15.09.2010 12:01:55

olazabal: Jep, olet oikeassa. Mulla ei tässä vaan nyt ollut logicia että olisi voinut testata. Lisäksi käytän himassa macissa pc-näppistä, enkä tiedä mikä nappi vastaa mitäkin mac-nappia.

Vielä yks kikka: Oon kytkenyt kiippareihin ylimääräisen control-pedaalin, ja mapannut sen logicissa record-toimintoon. Tämä on kätevää kun äänittää jotain kaumpana tietokoneesta. Kun otto menee pieleen, polkaisee vain pedaalia ja uutta ottoa sisään, ei tarvitse edes irrottaa käsiä soittimesta.

Tuo jo hyvä kikka.
Janie Jones
15.09.2010 19:27:29

olazabal: Tässä voi tehdä myös faden velocitylle seuraaavsti: draggaa hiirellä vaan tyhjässä kohdassa hyper draw -alueella, jonka jälkeen kursorin kohdalle ilmestyy viiva jolla voi vetää velocity-faden.

Enpäs ollut huomannut fade-mahdollisuutta, tämä tarpeeseen.
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
Yöspede
16.09.2010 14:00:15
Pulmana se, että trackit menee eri taimiin, vaikka soittaisi kuinka oikein. Esim jos laitan rumpupohjaksi loopin niin seuraava track ihan päin pyllyä. Manuaaliin perehtyminen ehkä kannattaisi, mutta ajattelin, että voisin päästä helpommallakin. Tempo list:n mukaan trackeissä sama tempo.. Jos latency probleema niin ihmettelen miten se voi alkaa yhtäkkiä. Olen tosin hakannut näppäimistöä kuin paraskin apinatestaaja elikkä mahdollisesti olen muuttanut jotain asetuksia. En tiedä. Jos jolla kulla ollut sama ongelma/tietää niin olen neuvoista todella kiitollinen.(Logic Pro 9).
samulirask
16.09.2010 16:52:50

Yöspede: Pulmana se, että trackit menee eri taimiin, vaikka soittaisi kuinka oikein. Esim jos laitan rumpupohjaksi loopin niin seuraava track ihan päin pyllyä. Manuaaliin perehtyminen ehkä kannattaisi, mutta ajattelin, että voisin päästä helpommallakin. Tempo list:n mukaan trackeissä sama tempo.. Jos latency probleema niin ihmettelen miten se voi alkaa yhtäkkiä. Olen tosin hakannut näppäimistöä kuin paraskin apinatestaaja elikkä mahdollisesti olen muuttanut jotain asetuksia. En tiedä. Jos jolla kulla ollut sama ongelma/tietää niin olen neuvoista todella kiitollinen.(Logic Pro 9).

Mikä äänikortti käytössä? Koneen oma? Jos näin, niin melkoisella todenäköisyydellä syy löytyy sieltä.
Yöspede
17.09.2010 13:16:41
Juu, koneen oma äänikortti. Garagebandissa ei vaan samaa ongelmaa.
JPQ
17.09.2010 15:51:21

samulirask: Villi arvaus, että vika on kuitenkin äänikortissa. Itselläni on samanlaisia kokemuksia, tosin PC-puolelta. Jollain softalla homma toimi, jollain ei. Ei tuota mäkinkään integroitua äänikorttia ole äänityskäyttöön tarkoitettu.

ei mutta miksi sillä saa hyvät latenssit? ja äänen laatu on tosiaan sellainen että voittaa parhaan pceen johon olen törmännyt siis intergroiduissa mutta vain tipalla. mutta selvä ero jopa tämän puukorvan mielestä emu 0404 pci korttiin nähden. sanoisin haitsut paljastaa eniten eroa ja ehkäpä alustavasti bassotoiston määrä.
Renki
19.09.2010 16:35:48 (muokattu 19.09.2010 16:59:38)

Mä olen yrittänyt löytää nappulan mistä saisi kanavan hiljaiseksi, mutta ei vaan onnaa. Siis mute-nappula hiljentää kyllä raitaa, mutta silti se kuuluu läpi ja wave editorissakin kun laittaa äänen nollaan niin silti raita vielä kuuluu. Mikähän lie on? Joissain asetuksissa vikaa? (En tajua, vituttaa)
Ainut keino tällä hetkellä miten saan kanavan mykäksi on deletoida koko raita. Ei kovinkaan kätevää.

EDIT:

Muutenkin tuntuis, että mikserin säädöt toimivat tosi laimeasti, esim volapotikat. Voisko syynä olla yksinkertaisesti se, että nauhoitin liian hiljaisella? Käytän nauhoituksissa Presonuksen firestudio projectia...
http://www.djemberenki.com/
Janie Jones
19.09.2010 21:09:52 (muokattu 19.09.2010 21:12:43)

Tää olis "Logic-kikkoja"-ketju mielellään, ongelmatapausten selvittelyt jatkossa muualle, sopisko? Muuten nimittäin kikat hukkuu kaiken maailman kyselyihin. Jos perustettettais Logic-ongelmille ihan vaikka sen niminen ketju. Ja tää olis sitten hyville kikoille vain, ei perustoiminnan ongelmien selvittelylle.

(Vastauksesta tähän viimeiseen ei mulla ole hajuakaan, joku muu ehkä osaa auttaa. Ei kuulosta lainkaan normaalilta.)
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
Renki
19.09.2010 21:13:23 (muokattu 19.09.2010 21:13:50)

Janie Jones: Tää olis "Logic-kikkoja"-ketju mielellään, ongelmatapausten selvittelyt jatkossa muualle, sopisko? Muuten nimittäin kikat hukkuu kaiken maailman kyselyihin. Jos perustettettais Logic-ongelmille ihan vaikka sen niminen ketju. Ja tää olis sitten hyville kikoille vain, ei perustoiminnan ongelmien selvittelylle.

(Vastauksesta tähän viimeiseen ei mulla ole hajuakaan, joku muu ehkä osaa auttaa. Ei kuulosta lainkaan normaalilta.)

Jep, ymmärrän kyllä.
http://www.djemberenki.com/
Janie Jones
19.09.2010 22:07:26

Niin ja tuo Apple, Mac ja muusikot -ketjuhan tapaa sisältää näitä ongelmakyselyjä.
JPQ
01.10.2010 04:38:06

Kyselin aikaisemmin muualla miten automaation saa suoraan arvosta x arvoon y. tässä ratkaisu tosin piti lisätä näppäin oikotie itse hakemalla se listasta automation sanalla.
http://www.83db.com/logicpro/archives/372
ps. mutta hyvä että onnistuu koska tietyt syna juttut vaatii hyppivää ohjausta. tietyt syna sekvensit esimerkiksi. jota on siis alunperin tehty analogi sekvenserillä.
Make80
09.10.2010 15:36:25
Hei,

Ajattelin tiedustella täältä Logic käyttäjiltä.. Onko mahdollista liittää 2 midi koskettimistoa Logiciin? Tarkoituksena olisi soittaa livenä Logicin plug in hammondilla.
Onko kellään kokemuksia???
Grugi
09.10.2010 16:58:56
Make80: Hei,

Ajattelin tiedustella täältä Logic käyttäjiltä.. Onko mahdollista liittää 2 midi koskettimistoa Logiciin? Tarkoituksena olisi soittaa livenä Logicin plug in hammondilla.
Onko kellään kokemuksia???

En ole kokeillut mutta se mitä tiedän midi-laitteista ja koneista niin en näkisi sille estettä kunhan omaat sopivan midi-sovittimen.
SDMF
Johnny Buzz
11.10.2010 19:54:41

Johnny Buzz: Tänne vois muutamat Ultrabeat-kyssärit laittaa, kun tuo on vähän epäkäytännöllinen välillä:

- Toinen ärsyttävä ominaisuus on koko kompin kopioiminen uudelle patternille. Olisi kätevää, kun voisi koko patternin kopioda, niin esim. fillien tekeminen olisi nopeampaa. Nyt joutuu yksi setin osa kerrallaan kopioimaan uudelle patternille vai enkö vain osaa?

Vastaankin tähän ite, kun löysin siihen ratkaisun eli koko patternin copy-pasteaminen uuteen sekvenssiin onnistuu klikkaamalla oikealla hiiren napilla tai ctrl-klikillä "patternin valinta -pudotusvalikkoa", josta löytyy sitten tarvittavat toiminnot
Janie Jones
16.10.2010 16:32:38 (muokattu 16.10.2010 16:33:52)

Taulukko Logicin tehoista eri koneilla, benchmark-testi niiden mittaamiseksi JA terminaalikikka, jolla 9.1.2-päivityksen kanssa saadaan käyttöön hyperthreading 2009- ja 2010-mallin koneissa (niissä joissa HT on, etenkin siis Mac Pro):
http://www.gearslutz.com/board/musi … ic-pro-multicore-benchmarktest.html
Janie Jones
03.02.2011 21:58:23 (muokattu 03.02.2011 21:59:21)

pumppista

Oisko jollain jotain uusia kivoja havaintoja? Kikkoja? Hyviä presettejä? Muuta?

Viime viestissäni mainittu ongelmahan muuten poistui sitten jo 9.1.3-päivityksen myötä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)