PlasmaDemon 17.03.2004 22:08:16 | |
---|
Niin mikäs neuvoksi? Pitäis tehä uusia biisejä ja vanhoja biisejäkää ei oo alla paljoo, mutta silti ei keksi mitää KUNNON riffejä. Miten sais inspistä ja mielikuvitusta niihin riffien keksimiseen?? En sitten tiedä niiden laadusta, mutta mun korvaan ne ainaki kuulostaa aika paskalta. Miten teillä on? Kehuuko kukaan teiän musiikkia vaikka teiän iten mielestä se kuulostaa joskus paskalta? Pitäis semmosta nopeita trash/black ja death metal- riffejä siis saada aikaan. Hitaita nyt keksii vaikka millä mitalla, mutta nopeis on se vaikeus että sen pitäis kuulostaa joltain ja se ei saisi mennä liian epäselväks ja tietty selkeys pitäis säilyttää.. Inspistä hommaan?!.. "rock-kikjeppi!":
huusi ryssä, kun voodoo-kitaran kaatopaikalta löysi. |
Härski 17.03.2004 22:09:58 | |
---|
Kuunteleppas muuta musiikkia, kuin sian-pää-irti-ja-veret-seinälle- musaa. Sieltä voi oppia paljonkin. |
Bilharzia 17.03.2004 22:14:19 | |
---|
Niin. AIka hassua kysyä inspiraatiota, kun senhän tietää kuka tahansa että se lähtee itestä. Ota näpit kitarasta irti ja käy kirjastossa hakemassa jotain instrumentaalimusaa. Juutalainen klezmer-musa jotenkin sopis varmaan sullekin. www.LifeofDebauchery.Com |
kalkkuna 17.03.2004 23:01:38 | |
---|
Hitaita nyt keksii vaikka millä mitalla.. Niin, mutta kokeileppa tehdä hyvä sellainen, tuskinpa onnistuu yhtään paremmin kuin "death-tr00-killthepig-metal"-kappaleiden tekeminen. |
huru_ukko 18.03.2004 14:54:17 | |
---|
Niin, mutta kokeileppa tehdä hyvä sellainen, tuskinpa onnistuu yhtään paremmin kuin "death-tr00-killthepig-metal"-kappaleiden tekeminen. Aamen tälle. Kaikki maailman parhaimmat riffithän on aivan tajuttoman nopeita. Eikä hitaista ole mihinkään... just joo. Monet parhaat riffit voi olla vedetty vaikka yhellä sävelellä (metallissa), tai parilla soinnulla ja hitaasti. Jos ei luonnistu nopeat riffit vielä kunnolla, niin älä sitten tee niitä. Tee niitä sitten kun on sen aika. Yksinkertainen on kaunista! Ei siihen tilutusta tarvita... |
MV 18.03.2004 15:47:52 | |
---|
kuuntele jotain paskaa musaa.vaikka jotain klassista tai vaikka teknoa ja tee niistä melodioista riffejä vähän tietysti muunnellen. mitä tähän pitäis laittaa perkele? |
Mark-Ken 18.03.2004 16:17:27 | |
---|
Kaikki vaan ei oo luonnonlahjakkuuksia. ;) |
Jucciz 18.03.2004 16:42:57 | |
---|
Kuuntele jazzia. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
alphamale 18.03.2004 16:44:57 | |
---|
Varasta. |
Torniojaws 18.03.2004 17:15:43 | |
---|
Varasta. Tavallaan hyväksyttävää voisi olla riffin nappaaminen jostain biisistä kääntämällä alkuperäinen takaperin ja soittamalla itse sitten sitä käännettyä riffiä. Näin ei tapahdu plagiointia, mutta hyvällä tuurilla voi löytyä uusi pirun hyvä riffi. A boon I ask thee, mighty shade, within this circle I have made, make me a werewolf strong and bold, the terror alike of young and old. |
HeavyMan 18.03.2004 18:10:34 | |
---|
Minä soitan ja muokkaan niin kauan kunnes se riffi kuulostaa hyvältä! on sitten eri asia kuulostaako se muitten mielestä hyvältä :) Miksi minun pitäisi pukeutua säälittäviin hoppari housuihin ja punaiseen lippikseen?
Jos näette minun pitävän punaista lippistä viekää minut pihalle ja ampukaa
(Zakk Wylde) |
Lauri666 18.03.2004 20:54:45 | |
---|
Pidä pieni tauko kitarasta. Luulisi sinä aikana tulevan uusia ideoita. Ja yritä sinä aikana olla ajattelematta, sitä että "sun pitää tehdä".. niin monta biisiä/riffiä. Sinä aikana kuuntele musaa eri tyylejä yms.. kyllä se siitä jos on tullakseen. Osta räkistä kamaa!! (efekti, pääteaste..6U räkki) |
KTR 18.03.2004 21:05:17 | |
---|
Kokeile uusia sointuja tai rytmityksiä. Älä jämähdä pelkkään perusääni-kvintti sahaamiseen. Kokeile uusia sävellajeja. Tai kuvittele mielibändisi soittamassa uusinta biisiään livenä, miltäs se kuulostaa? Sitten vaan soitat sen itse. Tämä kikka on joskus antanut itselleni inspiraatiota. |
Snowblind 19.03.2004 00:37:05 | |
---|
Varasta. Hoho, luin vasarasta :) Minulle tuo riffien keksiminen ei vaikeaa ole, senkun nappaa kitaran käteen soittaa kivan riffin. Voi auttaa myös se kun minä esim enemmän komppikitaristi olen, ja suurin osa soitosta on pelkkää improamista, kyllä siinä kehittyy tuo riffien kehittely, ja varmaan koko ajan soi päässäkin joku ihme riffittely. Yllekirjoitus
Keskellekirjoitus
Allekirjoitus |
kid ego 19.03.2004 07:41:09 | |
---|
Extreme, Van Halen, Megadeth ja Metallica tuovat mulle sellaisia ahaa-elämyksiä kerta toisensa jälkeen, vaikka kaksi ensinmainittua eivät mättöä olekaan. Iced Earth on kova ja. |
Super-Jari 19.03.2004 08:46:17 | |
---|
Kannattaa myös muistaa että death metal riffit ei aina välttämättä olekaan sitä death metallia vaan sieltä löytyy progea, thrashia ja vaikka mitä muutakin. |
Katso nauhalta kummelin Gerhard Rihmakallot, avot! When I get to the bottom I go back to the top of the slide |
Absoluto 19.03.2004 12:16:46 | |
---|
Uudet kitaran viritykset inspiroivat ainakin meikäläistä. Vedät vaikka DADGAD virityksen niin uutta ideaa suorastaan pulppuaa esiin. Elämä on täynnä yllätyksiä, valitettavasti niistä suurin osa on perseestä. |
Spike 19.03.2004 14:23:06 | |
---|
Uusia leluja.... pysyy mieli virkeänä. Tai sitten voisi kokeilla uutta sävellajia tai jotain muuta kuin 4/4 rytmitystä. joku Bb harmonic minor tai G diminished. Nuo eksoottiset skaalat on muuten aika jees dödiksessä, esim Morbed Angelistä löytyy. So you did but did nothing. Sama meni mänät. |
Snowblind 19.03.2004 15:11:33 | |
---|
Uudet kitaran viritykset inspiroivat ainakin meikäläistä. Vedät vaikka DADGAD virityksen niin uutta ideaa suorastaan pulppuaa esiin. Tai vaikkapa Bal-Sagoth tyyliin B-vireeseen. Yllekirjoitus
Keskellekirjoitus
Allekirjoitus |