Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kotiäänityksiin huokeaa mallintavaa, pedaalia, jotain??
1
Juhani_ko
16.09.2010 10:49:13
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laitoin tilaukseen ensimmäisen bassoni ja nyt kaipaisin hieman valaistusta..:
 
Minkälaisten systeemien kautta olisi minun tapauksessa järkevin soittaa bassot? Kaapit ja combot eivät käy (asun kerrostalossa), vaan haluaisin ratkaisun, jolla voin kytkeä basson suoraan mikseriin. Efekteistä uskoisin kaipaavani lähinnä kevyttä säröä ja mahollisesti kompuraa. Eli jotain mallintavaa laitettako?
 
Nyt on kuuminta hottii olla siististi cool.
absqua
16.09.2010 10:52:53 (muokattu 16.09.2010 10:53:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juhani_ko: Laitoin tilaukseen ensimmäisen bassoni ja nyt kaipaisin hieman valaistusta..:
 
Minkälaisten systeemien kautta olisi minun tapauksessa järkevin soittaa bassot? Kaapit ja combot eivät käy (asun kerrostalossa), vaan haluaisin ratkaisun, jolla voin kytkeä basson suoraan mikseriin. Efekteistä uskoisin kaipaavani lähinnä kevyttä säröä ja mahollisesti kompuraa. Eli jotain mallintavaa laitettako?

 
mallintavia saa käytettynä puoli-ilmaiseksi, joten ei tule ainakaan kalliiksi kokeilla asiaa. torilla on parastaikaakin BassPodeja pari kappaletta.
 
mä sen sijaan sinuna soittaisin bassot koneelle ihan vaan suoraan piuhaa pitkin tai hyvän DI-boksin kautta ilman mitään välimunuaisia ja kaivelisin sieltä softapuolelta sitten ne tarvittavat säröt ja kompuroinnit.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Mase
16.09.2010 11:07:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

absqua: mallintavia saa käytettynä puoli-ilmaiseksi, joten ei tule ainakaan kalliiksi kokeilla asiaa. torilla on parastaikaakin BassPodeja pari kappaletta.
 
mä sen sijaan sinuna soittaisin bassot koneelle ihan vaan suoraan piuhaa pitkin tai hyvän DI-boksin kautta ilman mitään välimunuaisia ja kaivelisin sieltä softapuolelta sitten ne tarvittavat säröt ja kompuroinnit.

 
komppia tälle... jos mikseri kerta on olemassa niin DI-boksilla vaan siihen kiinni... itse soittelen bassoa kotona line6 pocket podilla ilman mikseriä suoraan luureihin, joten sellainenkin on ihan jees vaihtoehto. BassPod olis tietty parempi tuohon hommaan kuin pocketpod, mutta itse soittelen tuosta läpi kitaraakin, joten on sikäli aika jees kompromissiratkaisu.
 
Saa kysellä tuuraamaan kitaran/basson varteen. Taustalaulut saa kaupanpäälle.
putsia
16.09.2010 11:35:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voxin Amplugia kannattaa harkita myös. Kehuja saanut tuola ameriikan puolella eikä hintakaan päätä huimaa. Vehkeestä löytyy myös jonkun näköiset säröt ja kompurat itsestään.
 
http://www.soundstore.fi/Bassot/Bassocombot/Vox+amPlug+Bass.html
 
Juhani_ko
16.09.2010 12:15:53
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä tullu mieleen tuo suoraan DI-boksin kautta soittaminen. Iteltä löytyykin jo Presonuksen tube pre, eli pitääpä testata sen kautta. Mutta eikö basson kanssa tosiaan välttämättä tarvi mitään kaappimallinnoksia tms?
Oon aika aloittelija näissä bassohommissa :D
 
Torilla näytti pyörivän ainakin behkun bass v-amppeja halvalla.
 
Nyt on kuuminta hottii olla siististi cool.
absqua
16.09.2010 12:25:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juhani_ko: Eipä tullu mieleen tuo suoraan DI-boksin kautta soittaminen. Iteltä löytyykin jo Presonuksen tube pre, eli pitääpä testata sen kautta. Mutta eikö basson kanssa tosiaan välttämättä tarvi mitään kaappimallinnoksia tms?
Oon aika aloittelija näissä bassohommissa :D
 
Torilla näytti pyörivän ainakin behkun bass v-amppeja halvalla.

 
no eipä niitä välttämättä tarvitse mihinkään. jos soundaa hyvältä ja tuntuu siltä että haluaa sellaista käyttää, niin mikään ei estä.
kannattaa huomioida, että maailmassa on tuhansia levyjä joille on soitettu bassot suoraan linjaan ilman minkäänlaisia kaappimallinnoksia tai mikitettyjä kaappeja tms.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
hollstro
16.09.2010 12:39:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

absqua: no eipä niitä välttämättä tarvitse mihinkään. jos soundaa hyvältä ja tuntuu siltä että haluaa sellaista käyttää, niin mikään ei estä.
kannattaa huomioida, että maailmassa on tuhansia levyjä joille on soitettu bassot suoraan linjaan ilman minkäänlaisia kaappimallinnoksia tai mikitettyjä kaappeja tms.

 
Nimenomaan. Basso suoraan tiskiin lievällä kompressoinnilla jos niin haluaa. Ja homma toimii.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
kallefuture
16.09.2010 14:05:46
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juhani_ko: Eipä tullu mieleen tuo suoraan DI-boksin kautta soittaminen. Iteltä löytyykin jo Presonuksen tube pre, eli pitääpä testata sen kautta. Mutta eikö basson kanssa tosiaan välttämättä tarvi mitään kaappimallinnoksia tms?
Oon aika aloittelija näissä bassohommissa :D
 
Torilla näytti pyörivän ainakin behkun bass v-amppeja halvalla.

 
Tube pre:llä pärjää varmasti hyvin. Ite tein joskus demobassoja line 6:n tietokoneeseen liitettävällä boksilla. Siinä oli kaikki vahvari, linja, efekti ja kajari/mikitysmallinnokset.
Hyvillä luureilla ku kuunteli ja äänitti.... Härpäkkeessä oli myös kitarapuoli ja laulu tms. etuastemallinnukset. Käytettynä tommosia "romuja" ei kannata ostaa, luulen.
 
Kalle
 
"kananpaskaalahkeillaja jatkettuviskikaatukun kompastuinpihallakiikkutuoliin"-osastoa
absqua
16.09.2010 14:43:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kallefuture: Tube pre:llä pärjää varmasti hyvin. Ite tein joskus demobassoja line 6:n tietokoneeseen liitettävällä boksilla. Siinä oli kaikki vahvari, linja, efekti ja kajari/mikitysmallinnokset.
Hyvillä luureilla ku kuunteli ja äänitti.... Härpäkkeessä oli myös kitarapuoli ja laulu tms. etuastemallinnukset. Käytettynä tommosia "romuja" ei kannata ostaa, luulen.
 
Kalle

 
En hiffaa sun pointtia - uutenako sitten noi behkun skeidat kannattais ostaa?
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
kiippariippa
16.09.2010 16:00:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kannattaa huomioida, että maailmassa on tuhansia levyjä joille on soitettu bassot suoraan linjaan ilman minkäänlaisia kaappimallinnoksia tai mikitettyjä kaappeja tms.
 
Naulan kantaan. Ja kun mahdollisimman vähillä heebelkneebeleillä nykäisee narulle niin aina voi laittaa efektilöitä sun muuta jälkikäteen. Silloin ne saa aina veks jos ei tykkää. Jos ne on jo sisäänvedettäessä mukana eikä sitten pidäkään, niin pois niitä ei saa. Varsinkin jos toi TubePre on jo omasta takaa niin et siihen mitään kummepaa tartte. Piuha presonuksen kautta tiskiin ja homma käymään. Ja ilman tota presonustakin toimii aivan hyvin. Ei tartte kuin piuhan basson ja tiskin väliin.
 
- balanssit täysille -
kallefuture
16.09.2010 23:42:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

absqua: En hiffaa sun pointtia - uutenako sitten noi behkun skeidat kannattais ostaa?
En mä ostais. Mä oon ymmärtäny et usein noissa vehkeissä se laatu kestää sen takuuajan.
 
Kalle
 
"kananpaskaalahkeillaja jatkettuviskikaatukun kompastuinpihallakiikkutuoliin"-osastoa
Juhani_ko
17.09.2010 08:00:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitti neuvoista! :) nyt vaan odottelemaan basson saapumista.
 
Nyt on kuuminta hottii olla siististi cool.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «