Muusikoiden.net
26.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jykevä tallamikki Stratoon!
1
Jimi
15.09.2010 00:57:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkäs!
 
Multa löytyis tommonen strato joka on vaahterakaulainen ja ebony otelauta ja en kyllä muista kuollakseni mitä puuta body oli, mutta kevyehkö ja pehmeää puuta!
 
Ja siis ongelma on tällä hetkellä se, että mulla on siinä duncanin hot rails mikki kiinni, mutta kaipaisin enempi jotain paksumpaa rock henkistä mikkiä, kuin kikkelihevimikkiä :)
 
Ei tarttis olla niin kauhean kuuma ulostulo, mutta ei tietenkään mitään perus 5,7ohm tjsp joka taas on jo ihan liian löysä.
 
Mieluiten tietysi se saisi olla humppari sinkun koossa, mutta jos jollekkin tulee normi sinkuista joitain malleja mieleen niin ehdotelkaa.
 
Olen itse yrittänyt kattoa tuolta duncanin ja dimarzion sivuilta noita mikkejä, mutta kun ei ole minkään näköistä kokemusta näistä sinkkumikeistä, niin ei ole mitään hajua, mikä sitten sopisi tähän hommaan!
 
www.myspace.com/rootmeansquaremusic
JuSu
15.09.2010 09:05:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jimi: Mieluiten tietysi se saisi olla humppari sinkun koossa, mutta jos jollekkin tulee normi sinkuista joitain malleja mieleen niin ehdotelkaa.
 
Voi olla vaikea normisinkuiloista löytää Hot Railsia paksumpaa ja tanakampaa tonea... Mä suosittelisin kokeilemaan Duncanin Lil'59. Ei kovin kuuma, mulla oli joskus telessä tuollainen ja kyllähän se oli hyvä rokkivääntöön. Myös täysikokoinen Model '59 on Duncanilta oivallinen kela, jos ei tarvita kuumaa ulostuloa.
 
JuSu
 
'aristoteles666: soundi joko paranee tai ei.'
Jimi
15.09.2010 13:37:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: Voi olla vaikea normisinkuiloista löytää Hot Railsia paksumpaa ja tanakampaa tonea... Mä suosittelisin kokeilemaan Duncanin Lil'59. Ei kovin kuuma, mulla oli joskus telessä tuollainen ja kyllähän se oli hyvä rokkivääntöön. Myös täysikokoinen Model '59 on Duncanilta oivallinen kela, jos ei tarvita kuumaa ulostuloa.
 
JuSu

 
Kyseistä mikkiä olen itekkin pohtinut. Täytyy katsoa jos vaikka sitten semmoista kokeilisi!
 
www.myspace.com/rootmeansquaremusic
call_of_c
15.09.2010 15:13:29
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jatketaanpa aiheesta.
 
Eli oon alkanut tässä vakavasti miettiä korvaajaa Straton tallapaikalla majailevalle JB Jr:lle. Kuumuus on riittävä, mutta erottelevuus ei.
 
RG:n tallasta löytyy DiMarzion Evo2, josta tykkään ihan älyttömästi: isollakin säröllä joka ikisen nuotin erottaa toisistaan vaikka soittaisi täysiä sointuja.
 
Jotain vastaavaa pitäisi Stratoon löytää, mutta yksikelaisen koossa, ei viitsi enää tällä iällä alkaa hankkia japanialaisten kitaranrakentajien haamujen kostoa niskoilleen bodyn rouhimisen takia.
 
Ehdotuksia mistä päästä kannattaisi lähteä liikkeelle?
 
Guitar Zero
Estranged
15.09.2010 15:42:28 (muokattu 15.09.2010 15:44:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

call_of_c: Jatketaanpa aiheesta.
 
Eli oon alkanut tässä vakavasti miettiä korvaajaa Straton tallapaikalla majailevalle JB Jr:lle. Kuumuus on riittävä, mutta erottelevuus ei.
 
RG:n tallasta löytyy DiMarzion Evo2, josta tykkään ihan älyttömästi: isollakin säröllä joka ikisen nuotin erottaa toisistaan vaikka soittaisi täysiä sointuja.
 
Jotain vastaavaa pitäisi Stratoon löytää, mutta yksikelaisen koossa, ei viitsi enää tällä iällä alkaa hankkia japanialaisten kitaranrakentajien haamujen kostoa niskoilleen bodyn rouhimisen takia.
 
Ehdotuksia mistä päästä kannattaisi lähteä liikkeelle?

 
Tietysti joku Hot Rails vois olla perustoimiva vaihtoehto. DiMarziolta löytyy mm. Super Distortion sinkkukokoisena, ainakin täysikokoisesta versiosta tykkään RG:n tallassa. Sitten jos vähän jytkympää niin Tone Zonea löytyy kans, mutta siinä voi olla melkosen överi alapää.
 
Edit. Näiden lisäksi sitten tietysti kaikenmaailman Chopperit, Fast Trackit, sun muut. Chopperia ja Fast Trackia on ollut mulla kaulamikkeinä, ja siinä paikalla ainakin toimivat mukavasti.
 
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | "...Yks nuotti meni skaalasta ohi..." - Painamainen
call_of_c
15.09.2010 19:49:52
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Estranged: Hot Rails vois olla perustoimiva vaihtoehto. DiMarziolta löytyy mm. Super Distortion sinkkukokoisena, jytkympää niin Tone Zone, kaikenmaailman Chopperit, Fast Trackit, sun muut.
 
Hot Rails ja Tone Zone saattavat olla vähän turhan järeitä, mitään kuuminta hottia kun en ole hakemassa.
 
Puhtaidenkin pitäis jotenkin toimia, joten mites Super Distortio, Chopper tai FT:t tällä osastolla, vaikka sitten puolitettuina?
 
Guitar Zero
Estranged
15.09.2010 20:03:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

call_of_c: Hot Rails ja Tone Zone saattavat olla vähän turhan järeitä, mitään kuuminta hottia kun en ole hakemassa.
 
Puhtaidenkin pitäis jotenkin toimia, joten mites Super Distortio, Chopper tai FT:t tällä osastolla, vaikka sitten puolitettuina?

 
Mulla on tällä hetkellä RG:ssä täysikokoinen SD tallassa ja keskellä ja kaulassa Chopperit, en siis osaa sanoa miten Chopper tallassa toimii, mutta en epäilisi yhtään kokeilla, soundaavat hyvältä ainakin noissa paikoissa, toimii puhtailla ja säröillä mun makuun. SD on myös toimiva, monipuoliselta tuntuva mikki. Toimii niin puhtailla kuin ahtojunttasäröilläkin, voisi olla hyvinkin sopiva sulle. Toki täysi- ja sinkkukokoisia ei välttämättä voi suoraan vertailla.
 
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | "...Yks nuotti meni skaalasta ohi..." - Painamainen
Hikkis
26.12.2012 00:51:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostellaas vähän vanhaa kun uutta ei viitsi avata saman asian vuoksi. Minulla on päinvastainen ajatus, eli saada mahdollisimman järeä tallamikki stratoon. Tavoitteenani olisi saada perus stratosta itselleni raskaampaan musiikkiin oiva soitin tyyliin Blackmore/Murray. Nyt tosin ei puhuta mistään Norjalaisesta kirkkomusiikista vaan nwobhm, thrash, 80s heavymetal osastosta.
 
Tokihan ESP, Ibanez ja kumppanit valmistavat enemmän sinnepäin suunnattuja soittimia, mutta pidän enemmän Fenderit straton muotoilusta ja ainakin vanhempien stratojen kaulaprofiilista. Eikä minulla ole tarvetta 24 nauhalla tai Floyd Roselle, koska yritän vain komppia soitella ja fiilistellä.
 
Eli asiaan. Seymor Duncanin Hot rails ajaisi varmasti asian johonkin asti, mutta riittääkö ihan perille? Sitten oli vielä Dimarzion Superdistortion tai vastaava, mutta olen ymmärtänyt että hot rails olisi "kuumempi". Onko tuossa toteututuksessa humbuckerista yksikelaisen koossa jouduttu tekemään jotain suuria kompromisseja, eli olisiko normaali humbucker parempi vaihtoehto?
 
Sitten on vielä tuo Squierin Deluxe hot rails malli, mutta siinä on OEM mikit. Onko jollain kokemusta noista Duncan desing hot raileista verrattuna alkuperäisiin?
 
Onko jollain ajatuksia mihin homma muuten voisi kusta vaikka mikit toimisvatkin, eli miksi silti kannattaisi ostaa mieluumin "aito heavykirves"?
 
JuSu
26.12.2012 08:45:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hikkis: Nostellaas vähän vanhaa kun uutta ei viitsi avata saman asian vuoksi. Minulla on päinvastainen ajatus, eli saada mahdollisimman järeä tallamikki stratoon. Tavoitteenani olisi saada perus stratosta itselleni raskaampaan musiikkiin oiva soitin tyyliin Blackmore/Murray. Nyt tosin ei puhuta mistään Norjalaisesta kirkkomusiikista vaan nwobhm, thrash, 80s heavymetal osastosta.
 
Tokihan ESP, Ibanez ja kumppanit valmistavat enemmän sinnepäin suunnattuja soittimia, mutta pidän enemmän Fenderit straton muotoilusta ja ainakin vanhempien stratojen kaulaprofiilista. Eikä minulla ole tarvetta 24 nauhalla tai Floyd Roselle, koska yritän vain komppia soitella ja fiilistellä.
 
Eli asiaan. Seymor Duncanin Hot rails ajaisi varmasti asian johonkin asti, mutta riittääkö ihan perille? Sitten oli vielä Dimarzion Superdistortion tai vastaava, mutta olen ymmärtänyt että hot rails olisi "kuumempi". Onko tuossa toteututuksessa humbuckerista yksikelaisen koossa jouduttu tekemään jotain suuria kompromisseja, eli olisiko normaali humbucker parempi vaihtoehto?
 
Sitten on vielä tuo Squierin Deluxe hot rails malli, mutta siinä on OEM mikit. Onko jollain kokemusta noista Duncan desing hot raileista verrattuna alkuperäisiin?
 
Onko jollain ajatuksia mihin homma muuten voisi kusta vaikka mikit toimisvatkin, eli miksi silti kannattaisi ostaa mieluumin "aito heavykirves"?

 
Pari ajatusta ja mielipidettä...
 
Mun mielestä tuollaiseen kasarivääntön ei välttämättä tarvita mitään huippukuumaa ulostuloa mikiltä. Vai onko sulla jokin muu syy, miksi haluat tehokkaan mikin?
 
Sinkun kokoon puristettu mikki 'haistelee' kielten värähdyksiä kapeammalta alalta, mikä väkisinkin vaikuttaa soundiin (tai näin olen lukenut). Oma kokemus on, että täysikokoinen humppari on loppupeleissä kuitenkin jotenkin hieman ryhdikkäämpi ja tanakampi.
 
Juurikin noista Duncan Designed Hot Railseista mulla ei ole kokemusta, mutta täysikokoisista humppareista kyllä. Ne ovat ihan päteviä perusmikkejä, mutta ehkä hieman latteita soundeiltaaan, kun 'oikeat' duncanit voivat parhaimmillaan olla eläviä ja kolmiulotteisia, mutta ihan toimivaa peruspaskaa niin sanotusti. =)
 
Mä en näe mitään syytä, miksei stratolla voisi vetää ko. tyylilajia. Ainoa mikä tulee mieleen erityisesti komppiosastolla, on tallan jousien tuoma klangi ja kolina, joka on toisaalta osa straton ominaissoundia, mutta ei ehkä tiukassa hevikomppauksessa ole just se kaivatuin juttu. Tästä pääsee sopivassa määrin eroon laittamalla sinne taakse jousien alle vaikkapa palasen vaahtomuovia, joka vähäntää jousien värähtelyä.
 
JuSu
Hikkis
27.12.2012 11:29:50 (muokattu 27.12.2012 11:55:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: Pari ajatusta ja mielipidettä...
 
Mun mielestä tuollaiseen kasarivääntön ei välttämättä tarvita mitään huippukuumaa ulostuloa mikiltä. Vai onko sulla jokin muu syy, miksi haluat tehokkaan mikin?

 
Tähän mennessä olen aina soittanut kitaran alkuperäisillä mikeillä, jotka ovat minulle riittäneet. Eli minulla ei ole kokemusta muista mikeistä, mutta ei sen välttämättä tarvitse "kuumin" tai tehokkain mikki, ennemminkin ajatukseen parhaiten sopiva.
 
Mä en näe mitään syytä, miksei stratolla voisi vetää ko. tyylilajia. Ainoa mikä tulee mieleen erityisesti komppiosastolla, on tallan jousien tuoma klangi ja kolina, joka on toisaalta osa straton ominaissoundia, mutta ei ehkä tiukassa hevikomppauksessa ole just se kaivatuin juttu. Tästä pääsee sopivassa määrin eroon laittamalla sinne taakse jousien alle vaikkapa palasen vaahtomuovia, joka vähäntää jousien värähtelyä.
 
Olen joskus tuosta tallan plokkauksesta lukenut, mutta en ole vielä sitä tarpeelliseksi kokenut. Tässä projektissa se tosin voisi olla kokeilemisen arvoinen vaihtoehto. Kiitos neuvoista.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «