absqua 30.08.2010 13:30:18 (muokattu 30.08.2010 13:34:42) | |
---|
PnukBassist: Miksi sä sitten olet soittanut sillä keskinkertaisella surkupurkilla noinkin monta keikkaa? :) et tainnut lukea mitä Oka kirjoitti? mä olen nimittäin soittanut vähintään samat 30 keikkaa noilla samoilla punaisten laivojen backline-markbasseilla. ...ja miksi? en tiedä. ehkä tässä on tullut laiskaksi eikä jaksa roudata omia kamoja ihan joka paikkaan jos tarjolla on toimivat tavarat talon puolesta. usein laivan äänimiehet suorastaan toivovat että mahd moni vetäisi talon kamoilla bändinvaihtojen yms sekoilun helpottamiseksi. ...ja ainiin mut hitto, mullahan on markbassin nuppi. eli mä omistan sen ja näin ollen olen oikeutettu sanomaan mielipiteeni, joka on: painaa vähän, tehoa on paljon, soundi on kolea. haluaako joku ostaa pois? littlemark II, pikaviestiä kiitos. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
okabass 30.08.2010 14:05:04 (muokattu 30.08.2010 14:18:04) | |
---|
PnukBassist: Miksi sä sitten olet soittanut sillä keskinkertaisella surkupurkilla noinkin monta keikkaa? :) Laivoilla käytännän syistä. Roudaukseen, sound checkiin, bändin vaihtoihin (illassa jopa kolme bändiä samasta PA:sta) ym. ei ole paljoa aikaa. Lavalle mahtuu jopa soittajat, kun siellä on kolmien bändikamojen sijasta yhdet. Lähtökohtana on backlinen käyttö: se sujuvoittaa kaikkien touhua huomattavasti. Esim. oliko se nyt viimeksi, kun Koivuniemen bändin Harri Rantanen käveli pois lavata, niin samantien basso kiinni koneeseen, pikainen säätö, ja Vepsän show käyntiin. Aikaa käytettävänä muutama minuutti. Kyllä se MB pikku pölläkässä kuulostaa lähestulkoon siedettävältä. :) In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka". |
PnukBassist 30.08.2010 14:47:28 | |
---|
okabass: Laivoilla käytännän syistä. Roudaukseen, sound checkiin, bändin vaihtoihin (illassa jopa kolme bändiä samasta PA:sta) ym. ei ole paljoa aikaa. Lavalle mahtuu jopa soittajat, kun siellä on kolmien bändikamojen sijasta yhdet. Lähtökohtana on backlinen käyttö: se sujuvoittaa kaikkien touhua huomattavasti. Esim. oliko se nyt viimeksi, kun Koivuniemen bändin Harri Rantanen käveli pois lavata, niin samantien basso kiinni koneeseen, pikainen säätö, ja Vepsän show käyntiin. Aikaa käytettävänä muutama minuutti. Kyllä se MB pikku pölläkässä kuulostaa lähestulkoon siedettävältä. :) Perustelit juuri meikäläisenkin MB:n tarpeen, paitsi että tykkään vielä soundistakin. Laivamuusikkous ei näköjään ole sitten niin kaukana punkkitouhuista, keikoilla soittaa vähintään pari bändiä per ilta, yleensä kolmesta viiteen poppoota. Combohead palveli mm. tämän kesän Hässäkkäpäivillä yhteensä noin tusinalla bändejä rantasaunan päällä ja keräsi kehujakin, tuon soundin kliinisyyden tai absquan sanoman kolkkouden takia jokaisella basistilla oli helppo tuutata omat pedaalinsa väliin ja kuulostaa suurin piirtein samalta kuin omillakin kamoilla. Eipä siinä, sisälavalla olikin vielä silloinen V4Bh käytössä eikä siinäkään toki ollut mitään valittamista, vaikka olikin vain 4x10" kaappi ja puolet tehoista käytössä. Well, I woke up Sunday morning
With no way to hold my head that didn't hurt.
And the beer I had for breakfast wasn't bad,
So I had one more for dessert. |
Warwickbass 30.08.2010 19:53:59 (muokattu 31.08.2010 19:01:26) | |
---|
okabass: Laivoilla käytännän syistä. Roudaukseen, sound checkiin, bändin vaihtoihin (illassa jopa kolme bändiä samasta PA:sta) ym. ei ole paljoa aikaa. Lavalle mahtuu jopa soittajat, kun siellä on kolmien bändikamojen sijasta yhdet. Lähtökohtana on backlinen käyttö: se sujuvoittaa kaikkien touhua huomattavasti. Esim. oliko se nyt viimeksi, kun Koivuniemen bändin Harri Rantanen käveli pois lavata, niin samantien basso kiinni koneeseen, pikainen säätö, ja Vepsän show käyntiin. Aikaa käytettävänä muutama minuutti. Kyllä se MB pikku pölläkässä kuulostaa lähestulkoon siedettävältä. :) Onko muuten jollain omistuksessa tai käynyt testaamassa tämän. http://www.markbass.it/products.php?lingua=en&cat=1&vedi=80 Joku jolla on ollut lamppukoneita käytössä, voisi kertoa, miten tämä sijoittuu "perinteisimpiin" lamppuvehkeisiin verrattuna. Painoakin vain 10 kg. |
bize 01.09.2010 19:54:22 (muokattu 01.09.2010 19:54:57) | |
---|
Warwickbass: Onko muuten jollain omistuksessa tai käynyt testaamassa tämän. http://www.markbass.it/products.php?lingua=en&cat=1&vedi=80 Joku jolla on ollut lamppukoneita käytössä, voisi kertoa, miten tämä sijoittuu "perinteisimpiin" lamppuvehkeisiin verrattuna. Painoakin vain 10 kg. Mistään en mitään tiedä, mut eikös paino ole 21,8 kg. Mutta onhan se silti "vain" vaikka SVT:n rinnalla. |
Warwickbass 01.09.2010 20:45:36 | |
---|
|
Warwickbass 11.09.2010 13:11:27 | |
---|
|
JaS 11.09.2010 13:28:53 | |
---|
Oliko Markun tuben trankkuetunen sama, ku perus little mark? Mietin vaa, ku en omasta tubestani oo koskaan käyttäny sitä trankkupuolta. Muistaakseni testasin, kuin kannoin kotiin ja sitte onki pysytty sen putkietusen puolella. Ei sekään mikään paras putkietunen oo, mutta hakkaa sen trankkupuolen mennen tullen. Ei mikään paras, mutta kohtuu hyvä saundi ja 3kg. Parempaa en vois toivoa. Menee lentokoneessakin käsimatkatavarassa mukavasti. Pitääpä tosiaan taas testata sitä trankkupuolta. Onnistun aina ihmettelemään noita "kylmä/kolkko saundi" -kommentteja, mut sit muistankin, että puhutaan perus makesta. Olen ajattelua helpottaakseni päätynyt siihen, että olen ihan yksinkertaisesti vain tyhmä.
-vaimoni sisko |
kojones 13.09.2010 07:29:24 | |
---|
Little Mark Rocker 500 kotiutui viime viikolla, siitähän saa ruuvaamalla irti melkein mitä vaan ja hönkää tuntuisi riittävän. Eihän sillä rutulla putkinupille toki pärjää, mutta kelpo pörinät kyllä, ja 3kg paino antaa kovin paljon anteeksi. |
pekezu 15.09.2010 00:40:59 | |
---|
Koulun vehkeestä viisastuttuani tehdään lyhyt arvio. Kyseessä siis pieni kuutionmallinen 1x12" kombo. Mölyä irtoaa riittävästi. Soundi sähköbassomainen, mutta aavistuksen profiiliton. Selkeä, mutta jotenkin omaan makuun liikaa BUUUUM kuin BOMMMMMM. Kevyt roudata. Yhteenveto: Jos tekisin aktiivisesti keikkaa, ostaisin heti rahatilanteen salliessa moisen lähinnä roudaussyistä. Soundilla kuitenkin vetää, vaikkei tämä autuaaksitekevä kotkotin olekaan. Mökääkin irtoaa tarpeeksi. "Kiireessä ei tule kuin kusipäisiä lapsia. Ja paskaa housuun." |
Dropped C 15.09.2010 01:16:13 | |
---|
No pakkohan kai tollasen pikkuboksin onkin kumista, kun ei sitä ihan alinta bassoo pysty repimään? Varmaan siis muuten koko ja paino huomioon ottaen hyvä peli... |
okabass 15.09.2010 16:27:17 (muokattu 15.09.2010 16:53:18) | |
---|
Dropped C: No pakkohan kai tollasen pikkuboksin onkin kumista, kun ei sitä ihan alinta bassoo pysty repimään? Olen muuten eri mieltä. Mulla on Bassojani, jossa on 12" EV. Ei se kumise. Varmaan hyvä tuo MB kaappi, jos ei välitä sen soundista (kumina). Soitin männä viikolla neljä keikkaa MB kirppusirkuksella. Perseestä, ei voi mitään. :( In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka". |
Dropped C 15.09.2010 16:39:41 | |
---|
|
okabass 15.09.2010 16:41:44 | |
---|
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka". |
Heikki L. 15.09.2010 17:49:50 | |
---|
okabass: Likimain sama litratilavuus kaiuttimen takana kummassakin on. Nyt tulee puhdas arvaus. Veikkaan, että Markussa on hitusen pienempi tilavuus kuin EV:ssä. Combon vahvistinosa syö tuosta kokonaisuudesta yllättävän paljon. Basso sanoo pum pum ja pitää suunsa kiinni. |
M.Hanski 15.09.2010 18:26:58 | |
---|
okabass: Likimain sama litratilavuus kaiuttimen takana kummassakin on. Elementillähän ei oo mitään vaikutusta asiaan. |
On mun mielestä isommissakin markuissa ollut tollanen aika tuuttaava soundi. Ja joku siitä saattaa digata, itse diggailen toisenlaisesta enempi. "Kiireessä ei tule kuin kusipäisiä lapsia. Ja paskaa housuun." |
okabass 15.09.2010 18:33:11 | |
---|
unskelotti: Elementillähän ei oo mitään vaikutusta asiaan. Niinkö meinaat? In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka". |
okabass 15.09.2010 18:44:51 | |
---|
Heikki L.: Nyt tulee puhdas arvaus. Veikkaan, että Markussa on hitusen pienempi tilavuus kuin EV:ssä. Combon vahvistinosa syö tuosta kokonaisuudesta yllättävän paljon. Paljon mahdollista. Ulkomitat ovat käytännössä samat. (38x36x44 cm). BJ:ssa on iso, Marsutyyppinen upotettu kahva, joka myös vähän pienentää sisätilavuutta. In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka". |
M.Hanski 15.09.2010 18:45:10 (muokattu 15.09.2010 18:49:40) | |
---|
okabass: Niinkö meinaat? Sun BassoJanihan on EV TL806 -mukaelma, ja sen elementti EVM-12L on ominaisuuksiltaan sellainen, ettei noin pienessä kotelossa tule korostumaa "yläbassorekisteriin". MarkBass:n elementin parametreja ei ole tiedossa, mutta kommenttien perusteella se viihtyisi vähän isommassa kotelossa. Yläbassokorostuma on todennäköisesti tarkoituksellinen, ja saa pienen kombon kuulostamaan joissain tilanteissa isommalta kuin on. Ja joo, olen testannut. Mun BassoJanissa tosin oli JBL 2204H, jolla sai jonkun verran paremman alapään EVM-12L:ään verrattuna. Kompromissina oli pienempi herkkyys keskialueella suuremman liikkuvan massan takia. Edit: Oon myös soitellut yhden tuurauskeikan ja siihen liittyvät muutamat treenit MarkBass CMD121P:llä, mutta siinä vaiheessa oli oleellisempaa tuottaa jotain käyttökelpoisahkoa ääntä kuin hifistellä soundeja. |