Isar 05.09.2010 10:08:30 | |
---|
Hughes & Kettnerillä on parikin putkietuastetta, hintaluokka tosin pomppaa ainakin toisessa neljännelle sadalle eurolle. Juuri tästä kalliimmasta markkoinoidaan jotain sen suuntaista, että "suoraaan pöytään soitettaessa muhkeat H & K -soundit" tms... Onko joku raaskinut hankkia näitä? Miltä soundaa, jne? |
aristoteles666 05.09.2010 10:33:13 (muokattu 05.09.2010 10:35:14) | |
---|
käyttänyt tube factoria lähes 15 vuotta, erittäin hyvä soundinen ja kestävä laitos. tubeman on kanssa eritttäin hyväsoundinen, mutta se on enemmän etuaste kuin vain särö. eli siinä saat puhtaan, crunchin ja leadin samasta purkista, mutta siinä ei ole bypassia, joten se on aina päällä, jollet käytä jotain looppipedaalia kitaran ja vahvistimen välissä. |
sikki-six: Juicy puhui tossa asiaa. Noilla tubescreamer -henkisillä OD-purkeilla lähtee kepeesti instant-accadacca ja action-rokki. OD-9, OD-808, TS9, TS808, SD-1, Sparkle Drive, Bad Monkey... Noita on moneen lähtöön ja hintaluokkaan, ei kun tutustumaan tarjontaan. E: Jos kaipaa pedaalista enemmän säröä, niin kannattanee tutustua vaikka näihin: Fulltone OCD, Barber Direct Drive, Xotic BB Preamp, Danelectro Cool Cat Drive. Sain sittenkin budjettia isommaksi ja mietin jos vaikka tuo tubescreamer sitten. Tiedän että kyseessä on tunnettu pedaali mutta entä trankun kanssa? Jos tietoa missä testata niin ilmotelkaa. Mikä vikana kun ketään koulussa ei kiinnosta soittaminen |
wilo 16.09.2010 08:31:00 | |
---|
Midrange: Itseäkin on alkanut houkuttamaan putkisäröpedaalin kokeileminen. Oon harkinnut mi audio tube zonen rakentamista, ehkäpä syyslomalla voisi kattoa josko saisi jotain aikaan. Tuotahan voi ajaa parhaimmillaan 18 voltilla, miksei piirun verran rankemminkin kun hieman modailee. Eiks tota voi käyttää jopa 25V jännitteellä? Toki kun itse rakennat, riippuu se käytettävistä komponenteista. Niin ja tube zonehan ei ole putkisärö, vaan erinomainen ja monipuolinen transistoripeli. |
Numb 16.09.2010 08:42:42 | |
---|
kitaristi 95: Sain sittenkin budjettia isommaksi ja mietin jos vaikka tuo tubescreamer sitten. Tiedän että kyseessä on tunnettu pedaali mutta entä trankun kanssa? Emmä ehkä tube screameria trankun kanssa... Blackstar HT Drive on osoittautunut messeväksi peliksi puhtaaseen vahvistimeen. Transistoripelit taas ovat yleensä vahvimmillaan puhtailla, joten... Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö |
dropD 16.09.2010 09:25:16 | |
---|
Isar: Hughes & Kettnerillä on parikin putkietuastetta, hintaluokka tosin pomppaa ainakin toisessa neljännelle sadalle eurolle. Juuri tästä kalliimmasta markkoinoidaan jotain sen suuntaista, että "suoraaan pöytään soitettaessa muhkeat H & K -soundit" tms... Onko joku raaskinut hankkia näitä? Miltä soundaa, jne? Mulla on Tubeman. Toimii hyvin päätteen läpi ja vähäisellä kokemuksella varsin asiallisesti suoraan pöytäänkin (nauhalle). Kaikki kolme kanavaa on varsin toimivia, mutta ainakin minua häiritsee pikkaisen tietynlainen "eriparisuus". Meinaan, että lead kanava ei ole suoraan crunch kanavan jatko, vaan varsin eri soundinen. Crunch on enempi marsuhenkinen ja lead enemmän mesaan kallellaan. Mulla toi on käytön puutteessa ollu torilla kotvan aikaa myynnissäkin, vaan ei ole herättänyt kiinnostusta. Pitänee laatia erottuvampi ilmoitus. Ostakee pois... Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus |
kitaristi 95 12.10.2010 20:37:10 | |
---|
Kaikki mahdollinen on katsottu eikä pedaalien testaus ole hyvin hoidettu fasulla tai muualla. Pelkää bossia. Netissä noita käytetään vain putkivahvareiden kanssa, Eli jos kokemusta säröpedaaleista mg vahvarin kanssa niin kertokaa paras. Tiedän ettei hyvää soundia saa noin vain mutta paras vaihtoehto pedaaleista Mikä vikana kun ketään koulussa ei kiinnosta soittaminen |
veneficus 14.10.2010 11:37:57 | |
---|
Menee hitusen yli budjetista, mutta vain hitusen joten heitänpä tämän vaihtoehdon ilmoille: http://www.thomann.de/fi/ibanez_tk999_ht_tubeking_ht.htm Itsellä ollut käytössä muutaman vuoden verran ja olen ollut todella tyytyväinen. Taipuu miedosta murosta aina kunnon higain-meininkeihin asti. Särö on lämmin ja tiukka samaan aikaan, sekä alapäätä löytyy tarvittaessa enemmän kuin folioidulla kurkulla varustautuneelta basistilta. Säädettävä gate on ainakin minun kirjoissani todella iso plussa. |
kitaristi 95 14.10.2010 12:27:18 | |
---|
veneficus: Menee hitusen yli budjetista, mutta vain hitusen joten heitänpä tämän vaihtoehdon ilmoille: http://www.thomann.de/fi/ibanez_tk999_ht_tubeking_ht.htm Itsellä ollut käytössä muutaman vuoden verran ja olen ollut todella tyytyväinen. Taipuu miedosta murosta aina kunnon higain-meininkeihin asti. Särö on lämmin ja tiukka samaan aikaan, sekä alapäätä löytyy tarvittaessa enemmän kuin folioidulla kurkulla varustautuneelta basistilta. Säädettävä gate on ainakin minun kirjoissani todella iso plussa. Kuinka hyvä trankulla? Ainakin monet sanovat sen antavan oikein putkimaisen soundin. Mikä vikana kun ketään koulussa ei kiinnosta soittaminen |
veneficus 16.10.2010 15:33:48 | |
---|
kitaristi 95: Kuinka hyvä trankulla? Ainakin monet sanovat sen antavan oikein putkimaisen soundin. On oikein hyvä trankulla. Itse soittelen tällä hetkellä Kustomin 200 wattisen trankkunupin läpi ja olen ollut todella tyytyväinen. Eihän tuolla trankusta putkikonetta tehdä, mutta todella putkimainen soundi kyllä irtoaa. |