Strumbali 13.09.2010 19:34:34 | |
---|
Minulta meni tappi poikki tuommoisesta Thomannin laukusta. Ei siis kestä kovin rajua käsittelyä ja liikaa painoa. Tein uuden tapin jostain pultista. Sitten ei kestänyt laukun ulko-osa. Eli on syynsä, miksi tuo on halvempi, kuin joku muu. Tapin eristykseen olen käyttänyt sopivan kokoista kumi/muoviletkua. Teipit ei oikein kestä ja sitten sitä liimaa on joka paikassa, mun kokemuksen mukaan. Mähän sanoin, että sä sanoit. |
kimmokel 13.09.2010 20:05:03 (muokattu 13.09.2010 21:24:19) | |
---|
Speedy: Oliko sulla tuota nylonia niissä urissa? Onhan se sitten jäykkä, mutta ei se kierteitä särje.. Mutta en yllä ymmärrä koka tommosia haluaa käyttää.. tai itse en ainakaan osaisi, noillahan häviää koko tuntuma viritykseen. Toisaalta enemmänhän niillä rummuilla soitetaan ja jos pitää vielä vireen paremmin niin vähentyyhän se viritys tarve... Joo olipa turha teksti..=I Näyttää olevan nimenomaa nylonia kun taas pääsin ruuveja tarkastelemaan. Heitin ruuvit vielä tärpättikylpyyn ja katon sitte kuinka kulkevat. Nykyisellään ainakin olivat ikävät virittää. Lisäystä vielä tohon ruuvien alkuperän pähkäilyyn: Näytti ton 9000 basarinkin ruuvit olevan tuota samaa tight screw -tyyppiä. Muistaakseni noi oli myös aiemmin ostamassani Yamahan 8000 -virpassa, pitää tosin vielä tarkistaa. Ilmeisesti jossain vaiheessa kuitenkin on ollu yammulla nuo käytössä? |
Nthrax 13.09.2010 22:51:50 | |
---|
Strumbali: Minulta meni tappi poikki tuommoisesta Thomannin laukusta....teipit ei oikein kestä ja sitten sitä liimaa on joka paikassa, mun kokemuksen mukaan. Juu no käytettynä tuon ostin, eli jos se menee poikki (siellä on medium ride, 2 x med crash, med haikat ja splash) ni keksin tolle laukulle kyllä jotain käyttöä. Okei, teippi pois. En haluu reikiä täyteen liimaa. Pitää siis seuraavaks sijottaa: http://www.thomann.de/fi/hardcase_hn9cym22_22_cymbal_case.htm . Kyselisin vielä suosituksia laukusta, johon kätkeä hw. |
Kailis 14.09.2010 00:35:48 (muokattu 14.09.2010 00:39:49) | |
---|
Eipä ole tullut mulla keyholea peltilaukusta vaikka on tappi paljaana =D Siis näkisin asian niin että muodostuakseen se tarvitsee aktiivisen liikkeen joka tuossa laukussa jää pois. Olen vielä kiristänyt symbaalit liikkumattomiksi huovan, prikan ja siipimutterin avulla. Mites muuten haikan yläpellin reiän kulumisen sais estettyä? |
markkuliini 14.09.2010 00:50:55 | |
---|
Kailis: Eipä ole tullut mulla keyholea peltilaukusta vaikka on tappi paljaana =D Siis näkisin asian niin että muodostuakseen se tarvitsee aktiivisen liikkeen joka tuossa laukussa jää pois. Olen vielä kiristänyt symbaalit liikkumattomiksi huovan, prikan ja siipimutterin avulla. Mites muuten haikan yläpellin reiän kulumisen sais estettyä? Hmmm...Kyllähän symbaalit kuluu jos niitä ROUDAA PALJON, ja kierteisiin vähänkin hinkkaa. Esim. bussien käyntitärinä on sellaista että kaikki heiluu kokoajan vähän edestakaisin oli ne huovat sitten kireällä tai ei. Onko se sitten merkittävää kulumista...emmä tiä. Eihän sellainen kumiletkun pätkä maksa kuin jotain Euron/metri. Joskus vuosia sitten ostin metrin, leikkasin pätkiin, ja vieläkin on vaikka kuinka paljon jäljellä. Varmuuden vuoksi laitoin pelticaseenkin kun eipä siitä haittaakaan ole. Ja peltejä siitä poistaessa/siihen laittaessa ei tarvi niitä kiereitä varoa sitten. Haitsun yläpelti ei kulu kun ostaa clutchin jossa ei ole siinä kohdalla kierteitä. Jos sen kiristää liikkumattomaksi, niin soundi on ihan perseestä. Kuulostaa 3 pennin läkkipelliltä. Munsta. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Kailis 14.09.2010 00:56:08 (muokattu 14.09.2010 00:56:58) | |
---|
Mulla ei ole siinä tapissa kierteitä symbaalien kohdalla ja se tappi on aika paksu. Miten se clutchissa ei kuluta jos ei ole kierteitä mutta symbaalitelineessä kuluttaa? Mitä mä tarkoitan? Ehkä se vaikuttaa että se on alumiinia? |
markkuliini 14.09.2010 00:57:49 (muokattu 14.09.2010 01:01:26) | |
---|
Kailis: Mulla ei ole siinä tapissa kierteitä symbaalien kohdalla ja se tappi on aika paksu. Miten se clutchissa ei kuluta jos ei ole kierteitä mutta symbaalitelineessä kuluttaa? Mitä mä tarkoitan? Ehkä se vaikuttaa että se on alumiinia? Mun symbaalitelineissä on kyllä kierteet... Tai siis jos tarkoitit sitä peltilaukkua, niin ei se tasainen metalli varmaan juurikaan kulut. Mutta fysiikanlakien mukaan kitka kuluttaa aina ja pehmeämpi metalli niistä kahdesta on se joka kuluu. Pronssi on pehmeästä päästä. Mutta varmaan ihan minimaalista. 1000 keikan jälkeen vähän alkaa huomata-tyyliin. Eikä pieni keyhole ketään oo koskaan tappanu. :) Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Kailis 14.09.2010 01:08:57 | |
---|
Mun symbaalitelineissä on kyllä kierteet... Onhan toki mutta ei symbaalin kohdalla silloin kun se lepää sen....mikäsenniminytonkaan päällä. Mutta tosiaan se liike on ihan eri luokkaa kun niitä soittaa. Huvittava juttu; häiritsi ihan helevetisti taannoisessa Hurriganes-dokkarissa kun havaitsin että Remun symbaal(e)issa oli ehkä isoin näkemäni keyhole =D |
markkuliini 14.09.2010 01:32:30 (muokattu 14.09.2010 01:32:37) | |
---|
Kailis: Onhan toki mutta ei symbaalin kohdalla silloin kun se lepää sen....mikäsenniminytonkaan päällä. Aluslevyn päällä? Se kuinka alas kierteet ulottuvat on standikohtaista ja alushuovankin paksuus voi vaihdella. Mulle Ei se symbaali levätessään kulukaan. :) Kyllähän se symbaali niin ylös liikkuu, että helposti se aina kierteeseen raapaisee. Jos vaikka treeneissä 100 kertaa siihen lyö niin sehän on vuositasolla ...monta sataa raapaisua. :D Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Kailis 14.09.2010 01:54:45 | |
---|
Uituttaa duunissa katsoa kun 60's Avediksia pidetään telineissä joissa ei ole holkkia. Se asenne ei-omaan kamaan on jotenkin uskomattoman välinpitämätön. Eräskin lyömäsoitintaiteilija käytti esityksessä Adams-merkkistä konserttirumpua. Hintataso; http://www.thomann.de/fi/adams_bdv_40_22_concert_trommel_40.htmJossain vaiheeessa huomasin että lyö kapulalla runkoon aika rankalla kädellä. Kävin väsäämässä siihen päälle vanerista ja messumatosta suojan johon olisi voinut huoletta lyödä, mutta tämähän ei taiteilijallemme käynyt vaan heitti sen roskiin. Itse kokeilin patenttia ja toimi ihan hyvin. Sai sitten sen rungon pintakerroksen rikki. Saatna. |
Strumbali 14.09.2010 08:16:17 (muokattu 14.09.2010 08:26:00) | |
---|
Niinno, Sabian HH heavy ride on aika painava ja selkeästi pehmeätä tavaraa. Sen kanssa ainakin on merkitystä kumeilla, tapeilla ja telineen asennolla. ...monta sataa raapaisua. :D Olix toi tästä: http://www.youtube.com/watch?v=gmOjGUjypSM ; ) Mähän sanoin, että sä sanoit. |
tml 14.09.2010 10:18:13 | |
---|
Olen laittanut kaikkiin clutcheihin kutistesukkaa (kaksi kerrosta jos mahtuu) varmuuden vuoksi. Osassa kierteet siinäkin missä pelti on, osassa ei. Kaikki letkuviritykset ovat yleensä liian paksuja moderneihin clutcheihin. |
hollmi-5 14.09.2010 10:31:58 | |
---|
tml: Olen laittanut kaikkiin clutcheihin kutistesukkaa (kaksi kerrosta jos mahtuu) varmuuden vuoksi. Osassa kierteet siinäkin missä pelti on, osassa ei. Kaikki letkuviritykset ovat yleensä liian paksuja moderneihin clutcheihin. En ymmärrä, miksi mentiin muuttamaan M6-systeemi M8-paksuuteen. Ei ne kuusi milliset mitään katkeilleet, mutta päälle mahtuu kunnon suoja... Soundit, piuhat ja kajarit. |
Krisse82 14.09.2010 10:59:42 | |
---|
Tosiaan tuossa Thomanin symbaalilaukussa/casessa keskitappi on sileä, ei tarvitse kierteitä pelätä. Kaksi tällaista casea on itselläni ollut, toinen käytössä vieläkin. Ensimmäisestä murtui keskitappi kotelosta irti. Kesti kuitenkin noin sata keikkaa sekin. Tällä toisella käyttöä on ollut suurinpiirtein saman verran mutta kunto on silti kiitettävä. Nykyään kuljetuksen ja säilytyksen ajaksi laitan casen aina selälleen joten tappiin ei kohdistu rasitusta juuri lainkaan, samoin symbaalit eivät joudu "roikkumaan" tapissa kuin siirrettäessä. En suostuisi vaihtamaan kuin järeämpään flightcaseen tätä keksintöä. Haikassa Gibralttarin clutch jossa symbaalin kohta on sileä, mutta siihenkin olen sähköteippiä kietaissut päälle, ei kulu edes teippi joten aika rauhallisin mielin voi päästellä paljaallakin. Ja todella löysällä olen yleensä päästellyt :D Sonorin 400-sarjan telineissa m6 kierre symbaalille joten vähän tuhdimpi holkki kestää aikan kauan käytössä. Omista pienistä puutteistaan huolimatta varsin käyttökelpoisia telineitä. Ja seuraavaksi Karvialaista rokkia: Jätkänhumppa... |
markkuliini 14.09.2010 11:35:23 | |
---|
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Sonormies 14.09.2010 12:11:06 | |
---|
Strumbali: Olix toi tästä: http://www.youtube.com/watch?v=gmOjGUjypSM ; ) Ei, mutta kiitos linkistä. Hyvää matskua! :) Todella upee pätkä. Hauska nähdä oikein kunnon juntti in action. Olihan siinä (kai) provoa, mutta silti. :DDD Tankero: "Rollarit, tuo Englannin Souvarit." |
markkuliini 14.09.2010 12:15:55 | |
---|
Sonormies: Hauska nähdä oikein kunnon juntti in action. Olihan siinä (kai) provoa, mutta silti. :DDD Ja hauskuus vaan jatkuu... :D Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
tml 14.09.2010 12:56:55 | |
---|
hollmi-5: En ymmärrä, miksi mentiin muuttamaan M6-systeemi M8-paksuuteen. Ei ne kuusi milliset mitään katkeilleet, mutta päälle mahtuu kunnon suoja... Tarkoitat varmaan symbaaliständejä, eikä hihat-clutcheja? Ludwigin ja Canopuksen flat-base telineissä on M6-kierre. |
hollmi-5 14.09.2010 13:55:35 | |
---|
tml: Tarkoitat varmaan symbaaliständejä, eikä hihat-clutcheja? Ludwigin ja Canopuksen flat-base telineissä on M6-kierre. Juurikin symbaalistandeja. Ludwigin nykyinen flatbase on aika rimpula. Miten lie Canopus? Soundit, piuhat ja kajarit. |
Paljonko kehtaa pyytää Genista 13" tomista? En ole ikinä harrastanut irtotomikauppaa ja hinnat ovat aikalailla hakusessa. Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa -
mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan. |