Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Gallup Virvelirummuista
1
TJORMA
14.09.2010 15:47:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro !
 
Itselleni tuli "tarve" hommata irtovirppa täydentämään Yamaha Tour Custom -settiä, jolla soittelen ja ajattelin taas laittaa galluppia/suosituksia ko. asiasta.
 
Eli, millaisia virvelirumpuja suositte, miksi ja "mihin tarkoitukseen" (erityissyitä käyttää jossain tietyssä musatyylissä jne.) ? Niin, ja kehukaa valintaanne, niin se tekee asiasta mielenkiintoisen.. ;)
 
-Meinl Laser 20" komppipelti on paras -
Kailis
14.09.2010 15:50:26 (muokattu 14.09.2010 15:50:56)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

*mainos alkaa* Multa Slingyn 70's Sound King 14"X6,5" COB. Ihq allrounder. *mainos loppuu*
 
hemmo
14.09.2010 15:53:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Komppaan Gaylish'ta. Osta tuo slinkku. Ihan parsa.
 
Mnetin tekniikka&soittotaito-konsiili = huippulia!
hollmi-5
15.09.2010 22:16:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

5" Ludwig: http://picasaweb.google.com/mikahol … CKLC8MW7nb3avAE#5302971067047520642
 
6,5" Ludwig: http://picasaweb.google.com/mikaholl/Rumpukuvia#5177307580437402034
 
Mikä vain jenkkiludwig: http://picasaweb.google.com/mikaholl/Rumpukuvia#5177309002071577042
 
Onhan noita ihan samperin paljon hyviä virveleitä. Kuka nyt mistäkin tykkää. Kovin halvalla ei tunnu hyvää saavan tässäkään hommassa, mutta käytettynä vaikapa m.netin torilta aivan loistavia edullisesti. Laita ostolimoitus ja speksit...
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
hansakemanelius
15.09.2010 22:31:14 (muokattu 15.09.2010 22:31:28)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

14x6,5 Supraphonic, mieluiten vanhempaa mallia, esim. 70's, niin ei mene pieleen.
 
Jos maitua haluat, älä orota, jotta lehemä koputtaa ovelle.
jazzmies
15.09.2010 22:49:25 (muokattu 15.09.2010 22:50:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yamaha Anton Fig Signature Snare 6" x 14" puuvantein. Minun paras rumpuni, joka toimii kaikkeen ja laajimmalla virityksellä. Hinta on tuollaiseksi paras mahdollinen, koska siinä ei ole turhia kultasomisteita yms. Suprat tuntuvat yksitotisilta tämän rinnalla.
 
Pottery Is Gay!
Velli
16.09.2010 00:22:20 (muokattu 16.09.2010 08:57:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tähän tulee varmaan yhtä monta virveliehdotusta kuin on vastauksiakin. Tässä omat suositukseni:
 
-70-luvun Ludwig Supraphonic 14"x6,5" vanhaan 60-70-luvun rokkiin. Siinä on botnea, syvyyttä ja atakkia. Lisäksi sen ominaissoundi on tunnistettavissa puolessa tuona aikakautena tehdyistä rock-levyistä, eli autenttinen soundi on erittäin helposti saavutettavissa.
 
-Jazziin Ludwig Supraphonic 14"x5" jos hakee hieman tiukempaa ja kontrolloidumpaa soundia. Jos taas hakee autenttisempaa 50-luvun bebop-soundia, niin joku syvempi puuvirveli toimii hyvin. Itse olen käyttänyt 14"x6,5" Pearl Custom Classic 1 Piece Maple Shelliä. Se on medium-vireessä sopivan leveä eikä niin atakkinen kuin esim. 14"x6,5" Supraphonic. Silloin tällöin olen käyttänyt myös Ludwig Jazz Festival 14"x5"-pönttöä, joka on ohutrunkoinen ja erittäin kevyt virveli. Siitä saa pehmeän ja tussahtavan soundin, joskaan ei niin syvää ja tummaa sointia kuin tuosta Pearlista.
 
-Nykyrockissa olen käyttänyt pääosin Yamaha Maple Custom 14"x6,5"-virveliä. Siinä on hyvin botnekas, syvä ja selkeän kontrolloitu soundi. Äänensävyltään myös aika neutraali (hyvällä tavalla).
 
-Oman soundin metsästäjä voi unohtaa nuo yllä (ja alla) mainitut ja kokeilla jotain eksoottisempaa kuten omaa custom rumpua omilla specseillä.
 
-Jos pitäisi valita yksi yleisvirveli, niin itselleni se olisi mitä luultavimmin 14"x5,5" Yamaha Maple Custom (ei vintage natural-viimeistelyllä, sillä se on jokseenkin erilainen kuin lakattu versio). Se on toiminut ihan kaikessa missä olen sitä käyttänyt (jazz/pop/rock/hard rock). Se on erittäin neutraali ja hajuton ja mauton niin hyvässä kuin pahassakin. Hyvässä siinä mielessä että se kuulostaa aina hyvältä, eikä sen kanssa ole koskaan ollut mitään ongelmaa. Pahassa taas sen vuoksi, että joka tyyliin löytyy kuitenkin vielä paremmin siihen sopiva virveli (kuten tuossa yllä omia mieltymyksiäni kuvailin). Yamaha Maple Custom 14"x5,5":n voisin kuitenkin heittää varauksetta tilanteeseen kuin tilanteeseen ja voisin lähteä levollisin mielin sillä soittamaan.
 
Huhhuh, tulipas siinä jaariteltua oikein kunnolla jargonia!
 
Kailis
16.09.2010 05:48:06 (muokattu 16.09.2010 05:51:42)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huhhuh, tulipas siinä jaariteltua oikein kunnolla jargonia!
 
Sitten kun aletaan oikeesti soittamaan niin aika vaikeesti tunnistettavissa että pitäis olla se tai se. Kun vaan vetää niin toimii.
 
Ja vieläkin; kaiken mun kokemuksen perusteella Slingy Sound King on hyvä. En peruuta. Vaikka Hollmi linkittäis sukulaistensa Ludarit. Tai Bonzon soundinäytteen. Whatever.
 
iekku84
16.09.2010 08:22:30 (muokattu 16.09.2010 21:08:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla olisi supra -79 14"x5" B/O kaupan. Ei ookkaan. Meni jo.
 
Paha saa palkkansa ja hyvä jos jää omilleen.
Velli
16.09.2010 09:21:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Sitten kun aletaan oikeesti soittamaan niin aika vaikeesti tunnistettavissa että pitäis olla se tai se. Kun vaan vetää niin toimii.
 
Tästä olen kyllä eri mieltä. Mulla ainakin on juuri nuo kyseiset virvelit valikoituneet siitä syystä, että jotain musaa kun on joskus soittanut "vääränlaisella" virvelillä, niin korva on alkanut kaivata enemmän tietyntyyppistä soundia.
 
Totta kai mitä tahansa musaa voi vetää millä tahansa virvelillä, mutta itselleni ainakin soundi on hyvin tärkeä osa soitettavaa musaa. Vähän sama kuin jotain stankkujazzia soitettaisiin Ibanezin hevikitaralla tai Slayeria koppakitaralla, jossa on pelkkä kaulamikki. Kyllähän noillakin voi vetää, mutta onko lopputulos sitten paras mahdollinen?
 
Mulle tulee seteistäkin nykyään virvelien tapaan vahvoja fiiliksiä suhteessa ympäröivään musiikkiin. Ne joko inspiroivat soittamaan tai sitten eivät. Mulla on koko ajan muutama setti valmiina eri tyyppiseen musaan eri kalvoilla varustettuna.
 
-Premier Series 22",12",16" coated emperoreilla perus pop/rock-keikoilla.
 
-70-luvun Ludwigit 22",13",16" coated ambassadoreilla bluesiin ja vanhaan rockiin.
 
-Premier XPK Club Kit 20"x8", 10"x6", 13"x13" (läpinäkyvillä muistaakseni 1ply kalvoilla) Afrobeattiin ja pienille hää/firmakeikoille, joissa soitetaan pienessä tilassa.
 
-Premier Signia 22",10",12",13" (joskus tämän tilalla 14"), 16" clear emperoreilla ZZ Top-coverbändin keikoilla.
 
-Yamaha Maple Custom 18", 12", 14" coated ambassadoreilla jazz-hommissa.
 
Joskus aina vaihtelen ja kokeilen muita settejä, josko jokin toimisi vielä paremmin johonkin tiettyyn juttuun. Tällä hetkellä menen kuitenkin näillä.
 
Voi ziissus kun tuli taas! Eiköhän tämä riitä nyt mun osalta tähän. Jatkakaa...
 
Kailis
16.09.2010 16:47:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä settiä kayttäisit Mikko Alatalon "Maalaispoika" tai Juice Leskisen "Pilvee pilvee" biiseissä?
 
moderndrummer88
16.09.2010 18:57:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä helvettiä taas Kailis...?
 
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
Jupi57
16.09.2010 19:01:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Mitä settiä kayttäisit Mikko Alatalon "Maalaispoika" tai Juice Leskisen "Pilvee pilvee" biiseissä?
 
Anteeksi puuttuminen, mutta Takalan käyttämä Ludwigin akryylisetti 1979 (12,13,14,16,18, 2x24) on ollut mielestäni paras Pilvee pilveessä.
 
zak69
16.09.2010 19:04:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moderndrummer88: Mitä helvettiä taas Kailis...?
 
Kailiksella ihan asiallinen kysymys. Topic muuntui jo snareista siihen, että mikä setti soveltuu mihinkin musaan.
Millä ridellä olis parasta soittaa Dire Straitsin Sultans of swing??
 
Ja aiheeseen, viimeksi soittelin rokit ja iskelmät Black Pantherilla, vaahteraisella sellaisella. Varmaan etikettivirhe mut vedin kuitenkin.
 
Case on aina niin tapauskohtainen juttu...
LaKu
17.09.2010 22:12:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katso Mapexin mustapanttereita, www.blackpanthersnares.com. Huippuvirveleitä kohtuuhintaan. Katso profiilini :)
 
ATK:n avulla voidaan ratkaista ongelmia jotka ei olisi olemassa ilman ATK:ta
Tindrum
18.09.2010 13:39:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mihin vaan musaan.
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=451891
 
Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen. -Homer Simpson-
Kailis
18.09.2010 14:28:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tindrum: Mihin vaan musaan.
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=451891

 
Hitto. Mulla on -69 joka on ainoa missä on keystonebadge, vanhempi nostin ja nuppidemppari ja se on helvetin siisti. Sen hintahan on sitten...
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «