Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Oletko merkkiuskollinen?
1 2 3 4
guitaristiman
14.09.2010 14:32:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oletko sitä mieltä että "vain gibson tekee kitaroita" tai että "marsua en vaihda"?
Vai käykö merkki kuim merkki kunhan ääntä lähtee?
 
llarppp
14.09.2010 14:37:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

guitaristiman: Oletko sitä mieltä että "vain gibson tekee kitaroita" tai että "marsua en vaihda"?
Vai käykö merkki kuim merkki kunhan ääntä lähtee?

 
Se mikä istuu händyy ku nyrkki perseeseen. Ei sillä merkillä väliä. Tosin itse kierrän Gibsonit ja Fenderit kaukaa, en kyllä tiedä miksi. "Vintage" kitaroissa Tokai vie voiton.
 
"Every man dies, not every man really lives"
vänkylä
14.09.2010 14:39:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

guitaristiman: Oletko sitä mieltä että "vain gibson tekee kitaroita" tai että "marsua en vaihda"?
Vai käykö merkki kuim merkki kunhan ääntä lähtee?

 
En,vaihdan ja käy
 
guitaristiman
14.09.2010 14:41:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä kans ei niin merkillä väliä kunhan ei ole squier
 
juikkipuikki
14.09.2010 14:55:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Engl!
 
http://www.youtube.com/watch?v=BdemQ7_4Zn0#t=1m32s
 
Ruokangas Hellcat Artist/Custom tulossa :) I have the simplest tastes. I'm always satisfied with the best. - Oscar Wilde
Fisher
14.09.2010 14:57:09 (muokattu 14.09.2010 14:58:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

guitaristiman: Itellä kans ei niin merkillä väliä kunhan ei ole squier
 
Itselläni taas Squierit on ne ultimate kitarat minulle, niiden kaulat vaan istuu täydellisesti minun käteeni.
 
Silloin kun aloitin tämän harrastuksen oli hyvinkin vahvasti päähän iskostuneena se että vähän tuntemattomammat merkit olisivat huonompia.
 
Sitä kun aikansa pelaa noitten romppeitten kanssa oppii että ei se merkki sitä kitaraa tai kamaa hyväksi tee.
 
Tosin kun ostin nyt uuden nupin ja kaapin, päätin jo valmiiksi että se on joko Peavey, Engl tai Marshall. Sen takia että kyseessä on tutut ja turvalliset merkit joilla on laaja valikoima ja hyvät takuut sekä hyvin monen ihmisen mielipiteet pääsevät esille koska kyseiset kamat on niin suosittuja.
Marshalliin päädyin sitten lopulta. Että kai sitä vielä tässäkin päässä jotain merkkiuskollisuutta on.
 
-Late
 
Vetehinen
14.09.2010 14:59:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ibanezit ja Schecterit on parhaita. :)
 
Fender ei minua sykähdytä sanottavasti enempää kuin Squier. Gibsoneissa tökkäsee lyhyempi mensuuri. Sanottakoon vielä, että Schectereistä pulttikaulaiset eivät myöskään nappaa, mutta set-neckit ovat huippuja. Parhaat pulttikaula-kicksit olen löytänyt Ibukoista.
 
Nykyiset bändit: Auringon Hauta, Virvatuli, Vuolla & Weimar.
dropD
14.09.2010 15:16:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei merkkiuskollisuutta, mutta mallien puolesta taidan olla vähän gibsoniin kallellaan. Vahvistimissa menee mikä vaan hyvältä kuulostaa. "DIY" -merkkiset on niitä parhaita...
 
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
Volle
14.09.2010 15:19:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En oo. Mulla on useita eri merkkisiä kitaroita, bassoja ja vahvistimia.
 
Juicy
14.09.2010 15:23:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Get the best, fuck the rest! ;-)
 
No kyllä Ibanezitkin tekee mun kouraan sopivia kitaroita. Lähinnä tykkäilen leveästä radiuksesta/25,5''-skaalasta/43mm satulasta, ja kaikki muutkin speksit on oikeastaan just passelit näissä. V-mallin ergonomiakin on jo suorastaan vaatimus.
 
Vahvistimissa oikeastaan merkillä ei ole väliä, eikä periaatteessa toteutustavallakaan. Paitsi sitten kun pääsee kovaa luukuttamaan, pitää olla putkipeli.
 
Ostakaa Mesa. | Fureimumeipurutoppu is attractive beautiful!
spp
14.09.2010 15:24:16
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nuppeina ollut Peavey, jokunen Marshall, Carvin, KMD... tällä hetkellä Line6. Keppejä Gibsonilta, Ibanezilta, Fenderiltä, B.C. Riciltä, Jacksonilta, Charvelilta, Tokailta...
 
Eli en ole. Ei kai se edes kannata jymähtää yhteen merkkiin.
 
Parempi pyy pivossa kuin kymmenen uutisissa
B-tone-flat
14.09.2010 15:33:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sen verta olen merkkiuskollinen että jos haluan vaikka Marshall soundia niin ostan Marshallin. Voihan sen toki saada (ja varmaan saakin) jostain muustakin mutta tämä filosofia on ainaskin mulla toiminut. Sama kitaroiden kanssa. Onhan esim Fenkun strato aina "strato". Uusien valmistajien kohdalla homma menee kokeiluiksi. Sieltäkin tosin nykyään tulee ihan positiivisia yllätyksiä. Mutta kyllä mä käytän sitä mikä toimii. Onhan noita valmistajia ja merkkejä nykyään maailma pullollaan.
 
Marshall Amp makes Amazing Noise
9292
14.09.2010 15:36:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

guitaristiman: Itellä kans ei niin merkillä väliä kunhan ei ole squier
 
Hop hop kauppaan kokeilemaan Classic vibejä, ovat todella hyviä kitaroita pieneen rahaan. Itellä 50's tele ja todella tyytyväinen siihen, ei haittaa yhtään että lukee Squier lavassa
 
McNulty
14.09.2010 15:57:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

guitaristiman: Oletko sitä mieltä että "vain gibson tekee kitaroita" tai että "marsua en vaihda"?
Vai käykö merkki kuim merkki kunhan ääntä lähtee?

 
Olen ja en ole. Olen pitkään diggaillut "vanhoja, tutuiksi tulleita juttuja", mutta mikään ei kuitenkaan estä kokeilemasta uutta ja yllättymällä positiivisesti.
 
Tykkään esim. kovastikin Gibsonin tuotteista... ne on perusvarmoja ja toimivia laitteita. On miulla silti mm. halpa PRS:n SE-sarjanen ja Skujun CV Telekin... ihan vain siksi että ne ovat aivan perkuleen hyviä koneita hintaansa nähden.
 
Ehkä mie olenkin uskollinen perusasioille :)
 
Rauhan jalanjäljissä kulkee aina salamurha.
Harris
14.09.2010 15:58:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotenkin itselleni on iskostunut ESP ja Ibanez, fuck the rest. Vahvistinpuolelta Mesa.
 
elsewhere
14.09.2010 16:03:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisi kyllä joskus kiva kokeilla jonkun toisen valmistajan Jazzmasteria tai Jaguaria...
 
~ Love broke out and I forgot it's war.
Decadetroll
14.09.2010 16:08:30 (muokattu 14.09.2010 16:09:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Enpä oikeastaan, on ollu monenmerkkistä kepakkoa talossa. Tällähetkellä ibanezia, fenderiä ja ltd:tä.. Itseasiassa olin vähän skeptinen noista ltd:n kepeistä, mutta sitte bongasin muutamalla satasella tollasen M-1000 deluxe sarjalaisen jonka sitten poistin heti omaan telineeseen.. Nyt se sitten taitaa olla aikalailla ykköskeppinä. Jopa rakastettu ibanez 2570 on jääny vähäsen paitsioon tuon ltd oston jälkeen. Saas nähä mikä on tilanne ku saan modailtua loppuun tuon fenkun.. Koko kaulan scallop ja normaalin tremolon tilalle joko kiinteä tai sitten kahler. hmm.
 
I'll be back again next week. Bring your friends, we'll have an ice cream treat Mom don't like it, but he don't give a fuck Kids come running for satan's ice cream truck.
Vahooo
14.09.2010 16:14:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voihan se se pientä merkkiuskollisuutta olla jos on kaikki ritsat Japanilaista merkkiä. Ibaneezoria on eniten. Kitaroina ja polkumiinoina.
 
Mitä helvettiä sää siinä täriset?
P-man
14.09.2010 16:18:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tavallaan merkkiuskollinen, ENGL ja Ibanez on ne perusvarmat.. toimii aina.
 
ibnz
14.09.2010 16:18:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytyy Ibanez, ESP, Gibson ja Jackson. Seuraava kitara voisi ihan hyvin olla mikä vaan noista, tai vaikka Fender Strato, kun ei sellaista (vielä) ole. Em. merkeistä luottaisin eniten Ibanezin pystyvän toimittamaan laadukkaan pelin "sight unseen". ESP on vasta lukuisten viilauksen ja höyläyksen jälkeen samalla tasolla muiden kanssa ja talouden eka USA-Jackson oli pahimman luokan susi. Toisella yrityksellä toimitettiinkin sitten aivan perkuleen hyvä peli. (Uskaltaisin kyllä millon vain ostaa netistä toisen USA-Jacksonin!)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «