Aihe: Turvonneet hintapyynnöt laitteista, vol 5
1 2 3 4 549 50 51 52 53122 123 124 125 126
joku muu sikko
12.09.2010 11:59:40
Mitä noihin UPS ja DHL toimituksiin tulee niin minä tilaan tavarat työpaikalleni. Siellähän sitä päivät pitkät notkutaan muutenkin haaveilemassa uusista soittohärveleistä. Lähetti tulee tiskille ja securitas vartija soittaa että herralle olisi lähetys. Menee loppupäiväkin rattoisammin töissä kun hypistelee uusia leluja.
Marshall on kuin Ferrari. Jos sitä käyttää säästöliekillä, se menettää tehonsa. -Ritchie Blackmore
fox
12.09.2010 12:14:43 (muokattu 12.09.2010 12:18:12)

Mr. Speed: Ne ei kato pienenä saanu haluamiaan Jacksoneita, vaikka kuinka yrittivät myydä kimppatilauskitaroita ylihintaan!

Niin no, olikin puhe kitaroista. =) Itse asiassa oon joutunu "pakkomyymään" yhden Wolffin, toki huomattavastikin hankintahintaa suuremmalla hinnalla, ja rahat heti käteen -periaatteella. Hyvät soitintarpeet menee ripeästi kaupaksi, sekä myyjää että ostajaa tyydyttävään hintaan.

Edith Piaf: Se edellä mainittu hinta voi tosin olla sellainen, josta joku aktiivinen "kolmas osapuoli", jolla ei oo sitten vatun vertaa tekemistä ko. kauppatapahtumassa, ellei sitten katsota jotain varjoista käsin huutelua, saattaa pitää hintaa "turvonneena". Ja siitä seikasta sitten innosta täristen tämän tapaisissa ketjuissa paheksuvaan sävyyn kommentoiden.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
joku muu sikko
12.09.2010 12:20:47
Pitkavirta: Ooksä laskenu paljon oisit säästäny ite kolvaamalla? :-D

Partcossa neutrikin 5 napainen liitin eli vastaava, a´ 1,60€, kaapeli 6x0,12mm 1,15€/m.
2m midikaapelia siis 5,50 eur, ilman tinakuluja, sähköä ja kolvin hinnan kuoletusta. Ei jää tekopalkkaa vaikka kävelemällä hakisi mutta on sentään 1,50€ halvempi kuin fasulla.
Marshall on kuin Ferrari. Jos sitä käyttää säästöliekillä, se menettää tehonsa. -Ritchie Blackmore
Mr. Speed
12.09.2010 12:37:52
fox: Niin no, olikin puhe kitaroista. =) Itse asiassa oon joutunu "pakkomyymään" yhden Wolffin, toki huomattavastikin hankintahintaa suuremmalla hinnalla, ja rahat heti käteen -periaatteella. Hyvät soitintarpeet menee ripeästi kaupaksi, sekä myyjää että ostajaa tyydyttävään hintaan.

Edith Piaf: Se edellä mainittu hinta voi tosin olla sellainen, josta joku aktiivinen "kolmas osapuoli", jolla ei oo sitten vatun vertaa tekemistä ko. kauppatapahtumassa, ellei sitten katsota jotain varjoista käsin huutelua, saattaa pitää hintaa "turvonneena". Ja siitä seikasta sitten innosta täristen tämän tapaisissa ketjuissa paheksuvaan sävyyn kommentoiden.

Mutta mitenpä Ketulla voi olla Wolfin kitara? :) Ylihintahan on kovin ostajan ja myyjän välinen asia. Kitara ei ole ylihintainen, jos se menee kaupaksi, mutta aloittelijan vedättäminen ei ole jees.
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
fox
12.09.2010 12:46:54

Mr. Speed: Mutta mitenpä Ketulla voi olla Wolfin kitara? :)

Helposti??

Siis mulla on ja on ollu aika monenkin valmistajan kitaroita, etupäässä laitettavana/modattavana, joitakin jopa ihan ikiomina... =)
Sekaan soppii kyllä myös sekä Charveleita että Jacksoneita.
*hihi.*

Palatakseni noihin Wolfeihin... Niinku Twinkle jo totesi (ja minä komppasin) ne on tehdashintasia, mikäli tarkoitetaan noita "kimppatilaus-skeboja".. Se referenssihinta, jolla ne ns. yleisessä kaupassa liikahtais, pitäis ehkä katsoa jostain jälleenmyyjän hinnastosta? No, joka tapauksessa. Tätä mieltä olen, ja saa olla toistakin mieltä..
Lilli
12.09.2010 14:02:03 (muokattu 12.09.2010 14:03:20)
fox: Niin no, olikin puhe kitaroista. =) Itse asiassa oon joutunu "pakkomyymään" yhden Wolffin, toki huomattavastikin hankintahintaa suuremmalla hinnalla, ja rahat heti käteen -periaatteella. Hyvät soitintarpeet menee ripeästi kaupaksi, sekä myyjää että ostajaa tyydyttävään hintaan.

Sinun tapauksessasi hinnan kohoamista alkuperäisestä kimppahinnasta voidaan pitää varsin perusteltuna. Et varmaankaan kovin keskentekoista peliä pistä eteenpäin, ilman että olisit tuunannut vimpan päälle, hioskellut, säätänyt, vaihtanut osia kunnollisiin tmv.
- Kimpasta itsekin ostin pari pyöreäpohjaista Sunsmile-Ovationia - aivan mukavan tuntuisia, periaatteessa, mutta päätin laitattaa ammattilaisella oikein viimeisen päälle(!!?). 'Kunnostus'työ maksoi kyyteineen jotain 260 euroa yhteensä. Molemmista soittimista tuli varsin hyviä. Ja kun toisen möin hankintahinnan ja tuunaushinnan summalla, ei ostaja pitänyt hintaa mitenkään korkeana, kun/vaikka kitara oli kuukauden kokeiltavana. Ainakin tuli selväksi mitä oli rahalla saamassa.
It ain't like it used to be, but it's better'n nothing.
fox
12.09.2010 14:10:03

Lilli: Sinun tapauksessasi hinnan kohoamista alkuperäisestä kimppahinnasta voidaan pitää varsin perusteltuna. Et varmaankaan kovin keskentekoista peliä pistä eteenpäin, ilman että olisit tuunannut vimpan päälle, hioskellut, säätänyt, vaihtanut osia kunnollisiin tmv..

No juu, mutta eipä tuos myymässäni ollu mitään "isompaa" laittamista. Puutyöt ym. oli kunnollista korean-poikain jälkeä, ja eipä ne BHK:n mikit ollenkaan huonot olleet. Mulla oli siinä pienen aikaa Teslat, mutta nuo BHK:t minun mielestä oli paremmat.
Tosiaan, kaveri sitä kokeili, ja siitä oli seurauksena puolentoista tunnin vonkaaminen, vaihtokitaroitten tarjoaminen ja lopulta huikean rahatukon tyrkytys. =)
No, olihan sitä tosiaan läpikäyty sähköjen osalta ja muuten..
Eemil
12.09.2010 14:24:07 (muokattu 12.09.2010 14:25:42)
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=441608

Speksit näyttäisivät käyvän yksiin tämän kanssa.

http://www.dv247.com/guitars/prs-25 … -electric-guitar-matteo-mist--69554

Ainoa vaan, että tuossa myytävän kitaran kaularaudan suojassa ei näytä lukevan "Santana" vaan jotain muuta josta en saa selvää. Onkohan joku toinen malli?

Uuden kitaran ostajalle tulee myös tuo huolto/lahjapaketti samaan hintaan mukaan. Käytännössä se tarkoittaa tänne suomen maalle kymmentä PRS-kielisettiä kaupan päälle.
Iskariot
12.09.2010 20:24:38 (muokattu 12.09.2010 20:24:58)
Eemil: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=441608

Speksit näyttäisivät käyvän yksiin tämän kanssa.

http://www.dv247.com/guitars/prs-25 … -electric-guitar-matteo-mist--69554

Ainoa vaan, että tuossa myytävän kitaran kaularaudan suojassa ei näytä lukevan "Santana" vaan jotain muuta josta en saa selvää. Onkohan joku toinen malli?

Voisipa olla vaikka tämä: http://www.prsguitars.com/santanamd/index.php#
That's all folks!
Loitsulaulu
12.09.2010 21:27:31
Twinkle: jatketaan keskustelua sillä, minkä ihmeen takia täällä sallitaan fleimata sitten ylipäätänsä mitään "ylihintaa"? Kaikessa pätee se, että myyjä myy ja ostaja ostaa omasta tahdostaan eikä kenenkään ole pakko ostaa eikä myydä. Jos joku löytää vastaavan halvemmalla, niin ostakoon sieltä. Jossakin yleisemmässä romussa, kuten halvassa jacksonissa on se, että niitä saa varmasti halvemmalla, yleensä jopa kaupasta mutta jossakin epävarmemmassa romussa se ylihinnan huutelu on vähän outoa.

jos nyt syynätään sitten taas kimppasoittimet, niin mitä se kenellekään kuuluu loppupeleissä, mitä se kimpparitsa on ostajalleen maksanut? Jos on ostanut jonkun soittimen kimpassa, niin se ei heijasta millään sen soittimen käytännön arvoa. Ne ostellaan suoraan tehtaalta, välistä jää monta porrasta pois ja myyjän maksanut hinta ei ole reaaliarvo. Vähän samaan tapaan kuin se, että jos satun jostakin onnekkaasti saamaan vaikka gibsonin LP stankun alle 800 euron niin se ei määrittele todellakaan niiden tuotteiden todellista markkinahintaa.

Missasit mun pointin. Tarkoitin, että miten modailu yms. noitten keppien kanssa nostattaa niiden arvoa, kun muissa ei.

Ja ihan herran omin sanoin:

"Kun tämä kimppatilaaminen toimii niin ikään hyvässä hengessä ja yhteisen edun tavoitteluna, niin hintapyyntöjen pitää olla säädyllisiä ja järjen rajoissa. Kimppatilauksia ei järjestetä sen takia, että tavaralla käydään kauppaa ja yritetään hyötyä muussa mielessä kuin hankkimalla halpaa tavaraa itselle.

Selvistä trokaamis/hyötymistapauksista seurauksena on poistaminen huoneesta ja tapauskohtaisesti tilauksiin osallistumiskielto."
"Do not follow where the path may lead. Go instead where is no path and leave a trail."
fox
13.09.2010 00:04:30

Loitsulaulu: Missasit mun pointin. Tarkoitin, että miten modailu yms. noitten keppien kanssa nostattaa niiden arvoa, kun muissa ei.

"Kun tämä kimppatilaaminen toimii niin ikään hyvässä hengessä ja yhteisen edun tavoitteluna, niin hintapyyntöjen pitää olla säädyllisiä ja järjen rajoissa. Kimppatilauksia ei järjestetä sen takia, että tavaralla käydään kauppaa ja yritetään hyötyä muussa mielessä kuin hankkimalla halpaa tavaraa itselle.

En ole Twinkle, mutta.. Ehkäpä et oo laisinkaan lukenut esim. noita meikäläisen kirjoituksia, joissa peräsin sitä, etta kuka on se "viisas" joka määrittää sen, sanotaan vaikka Wolf TC-1-kitaran lähtöhinnan, jolla se on myytävissä ei-kimppatilaajalle? Onhan se, joka ko. soittimen on kimppatilaushuoneen kautta hankkinut, ensittäin "joutunut" etukäteen sen kimpan osalta soittimen maksamaan, ilman mitään 100% takeita siitä, että sieltä tulee halutunlainen soitin, jos mitään.
Onko lähtöhinta se kimppahuoneen sisäinen hinta, vai olisko referenssinä pidettävä vaikka Woodon hintaa?
Tässä on se dilemma. Onko ko. soittimesta saatava hinta "säädyllinen ja järjen rajoissa".. Kuka tuonkin sitten määrittelee. Uskoisin, että ihan marginaalista on noitten runsaampi trokaaminen..
Mitä sitten tulee siihen, onko myytävä soitin modattu ja kuinka paljon, onko se tuonut rahassa mitattavaa lisäarvoa esim. hinnanmuodostuksen osalta... ihan riippumatta siitä, onko kyseessä jaska vai paska, jos ostaja tekee kaupat hinnalla jossa modaukselle on laskettu xx euroa ekstrahintaa, sekä on tyytyväinen kauppoihinsa, ei luulisi siinä olevan muilla mitään nillitettävää.

Näillä "Päättömät, pöyristyttävät sekä turvonneet hintapyynnöt" -ketjuilla on pointtinsa, mikäli kyseessä on joku aivan ilmiselvä rip-off elikkä kusetus, mutta tuntuu usein lukiessa siltä, että joillekin kirjoittajille tuottaa suurta mielihyvää, jos ja kun löytyy referenssihinnaksi jostain Udmurtian Soitin-Arkusta 280 euroa maksanut laite tahi soitin, josta joku kirottu verenimijä-trokari KEHTAA Torilla pyytää 275 euroa.
Se on vähän voi-voi, minusta, moisten asioitten vuoksi numeroa tehdä.

Lopuksi lainaankin itseäni tuolta hiukan ylempää:

Hyvät soitintarpeet menee ripeästi kaupaksi, sekä myyjää että ostajaa tyydyttävään hintaan.

Twinkle
13.09.2010 00:07:41 (muokattu 13.09.2010 02:22:37)
Loitsulaulu: Missasit mun pointin. Tarkoitin, että miten modailu yms. noitten keppien kanssa nostattaa niiden arvoa, kun muissa ei.

Selvistä trokaamis/hyötymistapauksista seurauksena on poistaminen huoneesta ja tapauskohtaisesti tilauksiin osallistumiskielto."

niin, minusta se ei mitenkään täytä trokaamisen merkkejä, jos lisää tuotteen hintaan siihen ostettujen osien hinnan. Niinkuin missään, uudet mikit, virittimet ja osat ne ei todellakaan ole ilmaisia, se hinta EI tule tyhjästä ja ovat rahanarvoisia osia. Ne maksaa sille ostajalleenkin ja ilmeisesti olet sitä mieltä, että kalliit uudet osat pitäisi antaa kaupantekijäisiksi siihen päälle? Minusta ei, ja se ei päde niinkään mihinkään soittimeen. Jälleen myyjä saa myydä siihen hintaan kuin katsoo sopivaksi ja hinnoittelee niillä perusteilla jotka katsoo aiheellisiksi. Jos hinnoitteluperusteet ei ostajalle kelpaa, niin kauppaa ei käydä, ostaja voi hankkia itselleen sopivamman. Siitä on kuitenkin ihan turha huudella täällä.

Mitä itse trokaamiseen tulee, niin jos ostaa esim. parilla huntilla keihään ja myy sitä eteenpäin viidellä huntilla, niin siinä vaiheessa siihen on tullut tyhjästä lisää hintaa. Ei sekään vielä ole mikään maailmaa kaatava asia, koska kimpat menee ostajan riskillä ja jonkun on se riski otettava, torilta tuotteiden ostaminen on kuitenkin turvallista ja niissä ei esim. käy niinkuin viime kimpassa kävi: joku oli syönyt laivarahdista soittimia päältä. neljä ihmistä sai rahallisesti turpaan ison siivun.

Siinä vaiheessa kuitenkin, kun se puljaaminen on jatkuvaa, ostaa useita ja laittaa ne sitten huutonettiin/torille/keltaiseenpörssiin säännöllisesti suoraan huomattavasti suuremmalla hinnalla niin siinä vaiheessa se alkaa olla hyötymistä ja trokaamista. Korostan myös sitä, että minä en ole kukaan sitä kieltämään enkä siitä lähde huutelemaan. Voin taata sen, että jos tuollaista näkyy niin sellaisella häiskällä ei ole nimenomaan mitään sijaa sellaisissa kimpoissa joita minä vedän. Myyjänä se saa utilisoida oikeuttaan hinnoitella omistamansa tuotteet miten haluaa, minä saan taas kimpanvetäjänä saan viimekädessä päättää että teenkö yhteistyötä mulkkujen kanssa joka hyötyy muiden duunista. Ei se ole mikään jumalan määräämä oikeus, että niihin kimppoihin pääsee mukaan ja totean, että en todellakaan käytä tuntitolkulla omaa aikaani siihen, että joku muu kerää voitot.

Korostetaan lisäksi vielä, että kertaakaan en ole vielä keneltäkään vienyt osallistumisoikeutta enkä tällä hetkellä tiedä ketään jolla kielto olisi.
hayland
13.09.2010 15:15:28
Twinkle: niin, minusta se ei mitenkään täytä trokaamisen merkkejä, jos lisää tuotteen hintaan siihen ostettujen osien hinnan. Niinkuin missään, uudet mikit, virittimet ja osat ne ei todellakaan ole ilmaisia, se hinta EI tule tyhjästä ja ovat rahanarvoisia osia. Ne maksaa sille ostajalleenkin ja ilmeisesti olet sitä mieltä, että kalliit uudet osat pitäisi antaa kaupantekijäisiksi siihen päälle? Minusta ei, ja se ei päde niinkään mihinkään soittimeen. Jälleen myyjä saa myydä siihen hintaan kuin katsoo sopivaksi ja hinnoittelee niillä perusteilla jotka katsoo aiheellisiksi. Jos hinnoitteluperusteet ei ostajalle kelpaa, niin kauppaa ei käydä, ostaja voi hankkia itselleen sopivamman. Siitä on kuitenkin ihan turha huudella täällä.

Eiköhän Loitsulaulu tarkoittanut nimen omaan, että minkä takia esimerkiksi jaskaan lisätyistä osista ei saisi sitä hintaa ottaa. Kun aina joku nillittää joko täällä tai varsinaisessa ostotilanteessa. Tietenkin myyjä saa pyytää mitä haluaa, mutta usein muiden vastaavien hintataso määrittää myös sen millaisen hinnan itse voi tuotteelle pistää että sen saa kaupaksi. Ainakin jos ei ole aikaa vuosikausia sitä myydä ja odottaa sopivaa ostajaa.
Twinkle
13.09.2010 23:30:00 (muokattu 13.09.2010 23:31:07)
hayland: Eiköhän Loitsulaulu tarkoittanut nimen omaan, että minkä takia esimerkiksi jaskaan lisätyistä osista ei saisi sitä hintaa ottaa. Kun aina joku nillittää joko täällä tai varsinaisessa ostotilanteessa. Tietenkin myyjä saa pyytää mitä haluaa, mutta usein muiden vastaavien hintataso määrittää myös sen millaisen hinnan itse voi tuotteelle pistää että sen saa kaupaksi. Ainakin jos ei ole aikaa vuosikausia sitä myydä ja odottaa sopivaa ostajaa.

tarkoitti mitä tarkoitti, mutta minusta niitä käytettyjä osia voi ihan hyvin käyttää osana hinnoitteluperustetta. Määrää jälleen hinnan millä myy, ostajat ostaa jos ostaa. Ihan sama onko kyseessä joku halpis-Jackson, kimpparitsa tai puolen miljardin PRS.

Toki vastaavien hintataso vaikuttaa, mutta siinä vaiheessa tuote ei ole "vastaava" jos siihen on vaihdettu osia. Minun mielestä siis, toki ostajilla voi olla eri näkemyksiä mutta ainahan ne on jonkun syyn keksinyt tinkimiseen.
Antti1
14.09.2010 13:36:14
mattim: Jo on hintaa laitettu kopioritsalle: http://www.christies.com/LotFinder/ … ot_details.aspx?intObjectID=4417853

Mutko Stiiviin taikasormi on siihen koskenut ja se on paras?! :O
PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
p130
14.09.2010 13:40:57

mattim: Jo on hintaa laitettu kopioritsalle: http://www.christies.com/LotFinder/ … ot_details.aspx?intObjectID=4417853

No, jos Lenny myytiin 623 500 taalalla ja kopio maksaa tämän verran http://www.thomann.de/gb/fender_srv_lenny_tribute.htm on tuo aika kohtuuhintainen...
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
fox
14.09.2010 13:50:01

Antti1: Mutko Stiiviin taikasormi on siihen koskenut ja se on paras?! :O

Olihan siellä Stevie Nicksin pukukin.. ;)
http://www.christies.com/LotFinder/ … =9&intObjectID=4417849&sid=

Steviellä on söpö nenu..
blaekie
14.09.2010 13:53:03

Ja kaupan päälle saa vielä kopion kopioritsan julisteesta
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
fox
14.09.2010 13:58:56

blaekie: Ja kaupan päälle saa vielä kopion kopioritsan julisteesta

Päähän sitte Janis Joplinin täipussi..
http://www.christies.com/LotFinder/ … =5&intObjectID=4417801&sid=
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)