Aihe: Keikka-autot
1 2 3 4 5 6 7 8 9
isojussi
04.09.2010 16:20:37
EP: Syyshuoltoa Transittiin, tai oikeastaan Transitteihin, nyt niitä on kaksi! :D
..keväthuolto olikin vähän laajempi, ku vaihdoin koko voimanlähteen.

Minkävuotisia on sun Transut? Mulla on toi -91:nen.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
EP
04.09.2010 17:12:03
isojussi: Minkävuotisia on sun Transut? Mulla on toi -91:nen.

Se on vielä hyvää vuosikertaa, mulla on -90 ja -91 ..heh heh : )
isojussi
04.09.2010 17:25:22
EP: Se on vielä hyvää vuosikertaa, mulla on -90 ja -91 ..heh heh : )

Perkeles - sää varmaan osaisit neuvoo ton mun ranshitin öljyntiputtamisen kanssa.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
EP
04.09.2010 17:32:46
isojussi: Perkeles - sää varmaan osaisit neuvoo ton mun ranshitin öljyntiputtamisen kanssa.

Mulla vuoti ventiilikopantiiviste tuossa viimeks hankimassani.
Melkein yleisin on vaihdelaatikon peräpään stefa.
isojussi
04.09.2010 19:19:38
EP: ...Melkein yleisin on vaihdelaatikon peräpään stefa.

Hjuu - niinpä on - paska homma vaan...
poppamies
04.09.2010 20:34:14

http://www.nettikone.com/scania/82/861555?ref=nf

Tuttu bändi löi hanskat tiskiin. Tästä riittävä kekkamobiili halavalla!
G strings are for strippers
isojussi
04.09.2010 21:05:29
poppamies: http://www.nettikone.com/scania/82/861555?ref=nf

Tuttu bändi löi hanskat tiskiin. Tästä riittävä kekkamobiili halavalla!

Vois olla "vähän" liiottelua mun tarpeisiin.
puusormi
07.09.2010 09:53:14

isojussi: Vois olla "vähän" liiottelua mun tarpeisiin.

Oishan se komiaa kun sooloakti peruuttaisi bussin pihaan. Tsihhh vain paineilmajarrut sanoisi.
Saapiko lähettää terveisiä?
Timi
11.09.2010 22:47:48
puusormi: Oishan se komiaa kun sooloakti peruuttaisi bussin pihaan. Tsihhh vain paineilmajarrut sanoisi.

Olihan se hulppeeta aikoinaan täräyttää isolla dösällä keikkapaikan pihaan ja purkaa vaatimattomat trion käikäleet lauteille.Nuornapellenä ostin ja duunasin Scanian retki-ja keikka peliksi ihan vaan muutaman viikon kiertueelle jotta sain perheen mukaan.Kaikkea hullua sitä tekeekin.Tosin jotain ajokeikkaa tuli sitten muutakin.Biancan,Kisun ja muutaman muun kanssa.Kunnes myin bussin.Olihan se kans räyhäkästä mennä bussilla töihin.Omalla!
Vaikea.Mutta varma!
Timi
12.09.2010 00:01:01
Auts!Vanha juhtamme Dodge Ramivani.Joka kiikutti keikalle jos toisellekkin ja rupes kiukuttelemaan jokunen vuosi sitten.On tänään myyty ja antanee sielunsa eli"Moottorin"Toisen pelin voimalähteeksi.Eihän rautaan voi rakastua.Mutta!
Vaikea.Mutta varma!
Rocklady
12.09.2010 15:25:09
Timi: Auts!Vanha juhtamme Dodge Ramivani.Joka kiikutti keikalle jos toisellekkin ja rupes kiukuttelemaan jokunen vuosi sitten.On tänään myyty ja antanee sielunsa eli"Moottorin"Toisen pelin voimalähteeksi.Eihän rautaan voi rakastua.Mutta!

Sitten tuo kappale on omiaan:

http://www.kolmasnainen.net/index.p … &id=64&catid=8&Itemid=5
EP
12.09.2010 15:59:33
Timi: Olihan se hulppeeta aikoinaan täräyttää isolla dösällä keikkapaikan pihaan ja purkaa vaatimattomat trion käikäleet lauteille.Nuornapellenä ostin ja duunasin Scanian retki-ja keikka peliksi ihan vaan muutaman viikon kiertueelle jotta sain perheen mukaan.Kaikkea hullua sitä tekeekin.Tosin jotain ajokeikkaa tuli sitten muutakin.Biancan,Kisun ja muutaman muun kanssa.Kunnes myin bussin.Olihan se kans räyhäkästä mennä bussilla töihin.Omalla!

Ton verran "hullu" pitää ollakin ja boheemi! : )
Welldrum
12.09.2010 16:28:55
Mikäs mun transsu 160 tkm aj. -04 2,5 d turboon yhtäkkiä kesken ajon eilen tuli, vastatkaa ?
Yhtäkkiä moottorin ääni muuttui aavistuksen karkeammaksi ja kone muuttui laiskemmaksi.
Pikadiagnoosini on että turpon ylipaineventtiili alkoi laskemaan paineet suoraan ohi kiertoon eli pakosarjaan menevään putkeen eikä imusarjaan.
Kylmänähän tuo ilmeisesti tekee niin aina aluksi muutenkin... kunnes moottori lämpiää, sen olen äänestäkin kuullut. Liekö turbon paineet yhteydessä pumpun ajoitukseen...
Nyt siis koko ajan ahdinpaineet menee ohi imusarjan.

Ei savuta. Voi ajaa normaalisti mut teho on poissa.

Vienkö keuhkolääkäriin vai korjaanko ite ja sitten vasta otille ?
Se että olen paikalla ei tarkoita että olisin läsnä.
rintapek
12.09.2010 21:39:36

Welldrum:
Vienkö keuhkolääkäriin vai korjaanko ite ja sitten vasta otille ?

Minust tuntuu, että sinulla on saumaa korjata vika ittekin, jos se on mekaaninen.
Paitti jos se on ohjausboxissa tai elektroniikassa. Itte korjaaminen on silloin jo vaikeampaa ko polttimon vaihto, johon joissain vekottimissa tarttee purkaa puoli etupäätä.
One kind of music only - the good kind
korgie
12.09.2010 22:36:38 (muokattu 12.09.2010 22:38:57)
Welldrum: Mikäs mun transsu 160 tkm aj. -04 2,5 d turboon yhtäkkiä kesken ajon eilen tuli, vastatkaa ?

Ei voi pieni ihminen tietää aivan kaikkea. Mun vanhassa kakkoskoppaisessa Mondeossa joskus oli vähän vastaavantyyppinen vika - kävi ja kulki muuten ihan iloisesti, mutta aivankuin turbo olisi ollut kokonaan poissa pelistä. Joku ruiskupumpun ennakkosäätösolenoidi tms. siellä oli kaiketi tullut tiensä päähän...

Noissa uudemmissa yleensä aika paljon selviää kun huollossa lukevat vikakoodit... tosin, muistaakseni ainakin näissä uudemmissa Mondeoissa saa vikakoodit itsekin luettua ilman mitään lisälaitteita, kun laittaa mittariston diagnostiikkamoodiin... en tiedä onnistuuko tuo myös Transistoreissa - kysäise Fordclubin tekniikkafoorumilla; siellä vois joku tietää...
Ihan sama minkävärinen ja -muotoinen soittopeli, kunhan siitä ääntä lähtee...
pekkajau
12.09.2010 23:38:14
Timi: Auts!Vanha juhtamme Dodge Ramivani.Joka kiikutti keikalle jos toisellekkin ja rupes kiukuttelemaan jokunen vuosi sitten.On tänään myyty ja antanee sielunsa eli"Moottorin"Toisen pelin voimalähteeksi.Eihän rautaan voi rakastua.Mutta!

Kyllä mulle ainakin kaikki koneet on ollut aina kun kavereita.
Welldrum
13.09.2010 05:54:01
rintapek: Minust tuntuu, että sinulla on saumaa korjata vika ittekin, jos se on mekaaninen.
Paitti jos se on ohjausboxissa tai elektroniikassa. Itte korjaaminen on silloin jo vaikeampaa ko polttimon vaihto, johon joissain vekottimissa tarttee purkaa puoli etupäätä.

Joo ajan sen joskus hallille ja katson mekaanista puolta...ja käyn ennen sitä Ford klubin sivuilla kyselemässä kuten Korgie suositteli.
Tiedä vaikka sieltä sais vinkin että miten se nopeudenrajoitinkin ohitetaan. Vaikkei sen niin väliä mutta jos helposti onnistuu niin ok.
Welldrum
14.09.2010 16:39:34
jeppeq: ilmaahan ne koneet haluaa, katoppa ilmansuodatin ja polttoaineen suodatin sekä magneettiventtiilit- jos joku diagnoosilaite, voipi antaa suuntaa. eihän vaan saa ylimääräistä ilmaa jostain?

Kaikki suodattimet kyllä alkukesästä vaihdettiin.
Vien torstaina tutulle pajalle sen. Kun vika selviää niin voin ilmoittaa sen kaikille transvestiiteille ja muillekkin.
KanttoriPiiparinen
18.09.2010 17:36:21
pekkajau: Kyllä mulle ainakin kaikki koneet on ollut aina kun kavereita.

On niillä kaikilla oma luontonsa. Mitä vanhempi, sen luonnikkaampi. Minunkin diiseli transittini suostui käynnistymään vasta omien loitsujeni jälkeen. Siinä oli mystiikkaa ja eetteriä ilmassa. Papillonin jätkät katselivat silmät pyöreinä noitumisiani. Askonkin se jumiutti takapaksiin, ihan vaan villuillessaan.

Ja viinakaupan eteen se pysähtyi käskemättä. Mistä lie senkin käytännön oppinut.
Ei tämä tästä enää pahemmaksi voi muuttua.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)