McNulty 11.09.2010 11:07:30 | |
---|
joku muu sikko: Siihen 3 settiä elixiirejä (4€ halvempi per setti) joita menee joka tapauksessa niin postikulut kuittaantuu siinä. Onko se siis sitä säästöä, että joutuu ostamaan väkisin lisää kampetta että saa "halvemmalla". 7€ midijohto vs. 25+12€ "midijohto". Miten sen oman tarpeensa sitten milloinkin hinnottelee. Jos mie haluan juoda 0,33L tölkin kolajuomaa, niin mie ostan silloin "kalliin tölkin" vaikka olisin saanut 8 litraa 4x2L packissa huomattavasti halvempaan litrahintaan. Ihmisillä on kyllä omituinen tarve venyttää euron tai kahden takia sitä kuuluisaa penniä. Ja samaan aikaan tuhlata rahaa moninkertaisesti tavaroihin joita ei välttämättä juuri nyt tarvitse. Olisi kai sieltä Fasulta saanut tuon 7 euron johdon tingattua vaikka 5 euroon? Erotukseksi olisi jäänyt 1,23 euroa T-kauppaan. Sen takia ei kannattais kauheasti kyllä foorumeilla nillittää... vaikka toki niitäkin vinkupillejä ja marisijoita tässä maassa riittää. Viva La Naapurikateus! Rauhan jalanjäljissä kulkee aina salamurha. |
joku muu sikko 11.09.2010 13:55:58 (muokattu 11.09.2010 13:56:48) | |
---|
McNulty: Onko se siis sitä säästöä, että joutuu ostamaan väkisin lisää kampetta että saa "halvemmalla". 7€ midijohto vs. 25+12€ "midijohto". Miten sen oman tarpeensa sitten milloinkin hinnottelee. Jos mie haluan juoda 0,33L tölkin kolajuomaa, niin mie ostan silloin "kalliin tölkin" vaikka olisin saanut 8 litraa 4x2L packissa huomattavasti halvempaan litrahintaan. Ihmisillä on kyllä omituinen tarve venyttää euron tai kahden takia sitä kuuluisaa penniä. Ja samaan aikaan tuhlata rahaa moninkertaisesti tavaroihin joita ei välttämättä juuri nyt tarvitse. Olisi kai sieltä Fasulta saanut tuon 7 euron johdon tingattua vaikka 5 euroon? Erotukseksi olisi jäänyt 1,23 euroa T-kauppaan. Sen takia ei kannattais kauheasti kyllä foorumeilla nillittää... vaikka toki niitäkin vinkupillejä ja marisijoita tässä maassa riittää. Viva La Naapurikateus! Kyllä minä vaan nillitän koska otsikossa on aiheena turvonneet hintapyynnöt laitteista jota fasun 2x hinta vrt thomann on. Älä lue jos ahistaa. Eikä kyse ole rahasta vaan periaattesta. Eikä kielet ole mitään "väkisin ostettuja" ylimääräisiä hankintoja koska niitä menee koko ajan uusiksi joka tapauksessa, nekin elixirt joita käytän on 4€/setti halvempia thomannilla. Se on jännä ilmiö että täällä saa kyllä potkia kuin vierasta sikaa köyhää soittajaa joka yrittää saada liikaa romuistaan torilla mutta meneppä suomimaan suomalaista, wiralllista jälleenmyyjää hinnoistaan niin suunnilleen maanpetoksesta ammutaan välittömästi. Marshall on kuin Ferrari. Jos sitä käyttää säästöliekillä, se menettää tehonsa.
-Ritchie Blackmore |
McNulty 11.09.2010 14:00:39 | |
---|
joku muu sikko: Kyllä minä vaan nillitän koska otsikossa on aiheena turvonneet hintapyynnöt laitteista jota fasun 2x hinta vrt thomann on. Älä lue jos ahistaa. Eikä kyse ole rahasta vaan periaattesta. Eikä kielet ole mitään "väkisin ostettuja" ylimääräisiä hankintoja koska niitä menee koko ajan uusiksi joka tapauksessa, nekin elixirt joita käytän on 4€/setti halvempia thomannilla. Se on jännä ilmiö että täällä saa kyllä potkia kuin vierasta sikaa köyhää soittajaa joka yrittää saada liikaa romuistaan torilla mutta meneppä suomimaan suomalaista, wiralllista jälleenmyyjää hinnoistaan niin suunnilleen maanpetoksesta ammutaan välittömästi. Eihän se ole tyhmä joka pyytää vaan joka maksaa. Monestikohan se on näissäkin threadeissa mainittu? Jos tuote tekee 7 eurolla kauppansa asiakkaalle, niin ei se silloin voi olla kallis. Minusta pikemminkin se mentaliteetti on tämä: Henkilö Y ostaa torilta Gibsonin 2000 eurolla. Henkilö X on ostanut 3 päivää aikaisemmin vastaavan tuotteen 2350 eurolla. Tämän jälkeen Y mainostaa foorumilla saaneensa tuotteen 2000 eurolla, johon jäsen X toteaa että "tuli maksettua ylihintaa". Ollaan jo melkein virittelemässä hirttosilmukkaa ja keräämässä lynkkausporukkaa kun joku pyysi tuotteesta noin paljon YLIHINTAA. Pikemminkin kyse on siis kilpailusta sen "naapurin" kanssa, kumpi löytää mahdollisimman pieneen rahaan. Mä en ole koskaan ymmärtänyt moista... sillä jos toinen kokee saaneensa laadukkaan soittimen, työkalun itsensä toteuttamiseen 2350 eurolla, niin eikö se silloin ole sopiva ja "halpa" hinta? Rauhan jalanjäljissä kulkee aina salamurha. |
tracyjacks 11.09.2010 14:02:06 (muokattu 11.09.2010 14:02:19) | |
---|
Edit. Eipä mittään. Son, your ego is writing checks your body can't cash! |
joku muu sikko 11.09.2010 14:18:25 | |
---|
McNulty: Eihän se ole tyhmä joka pyytää vaan joka maksaa. Monestikohan se on näissäkin threadeissa mainittu? Jos tuote tekee 7 eurolla kauppansa asiakkaalle, niin ei se silloin voi olla kallis.
No jos se näin on niin sitenhän koko tämä keskustelu näistä turvonneista hintapyynnöistä hintapyynneistä on turhaa ja tämä thread joutaa poistaa. Marshall on kuin Ferrari. Jos sitä käyttää säästöliekillä, se menettää tehonsa.
-Ritchie Blackmore |
Trendkeel 11.09.2010 16:12:43 | |
---|
Mitäs jos se viereinen kauppa oliskin pyytänyt samasta kaapelista vaikka 10 euroa. Siinähän tapauksessa sä sait hyvän ja toimivan piuhan verrattain halvalla. Jos se Fasu-piuha oliskin vaikka ihan paskaa, niin sitten asia olisi eri. Eihän sun siinä tapauksessa kannata ostaa oikein mitään, kun jostain Indonesiasta saa 50 sentillä niin paljon kaapeleita et kavereillekin jää yli. Tai että tukusta saa halvemmalla ruokatavaraa. jne. Löytyy näistä asioista se hyväkin puoli, jos kerta niitä huonojakin jäädään kaivelemaan. "Ok T. aku ankka" |
joku muu sikko 11.09.2010 16:31:54 (muokattu 11.09.2010 16:48:16) | |
---|
Trendkeel: Mitäs jos se viereinen kauppa oliskin pyytänyt samasta kaapelista vaikka 10 euroa. Siinähän tapauksessa sä sait hyvän ja toimivan piuhan verrattain halvalla. Jos se Fasu-piuha oliskin vaikka ihan paskaa, niin sitten asia olisi eri. Eihän sun siinä tapauksessa kannata ostaa oikein mitään, kun jostain Indonesiasta saa 50 sentillä niin paljon kaapeleita et kavereillekin jää yli. Tai että tukusta saa halvemmalla ruokatavaraa. jne. Löytyy näistä asioista se hyväkin puoli, jos kerta niitä huonojakin jäädään kaivelemaan. äh, näen banaanilaivan lähestyvän . loppukoon tämä tähän. Marshall on kuin Ferrari. Jos sitä käyttää säästöliekillä, se menettää tehonsa.
-Ritchie Blackmore |
Trendkeel 11.09.2010 16:44:35 | |
---|
Piä tunkkis. "Ok T. aku ankka" |
McNulty 11.09.2010 17:25:45 (muokattu 11.09.2010 17:27:13) | |
---|
Niin ja toinen asia mikä tässä on kokonaan sivuutettu onpi se piuhan laatu. Mikä on tuo T-kaupan 3,77e maksava roikka ja mikä oli se 7€ maksava laku? "Ostin kitaran 4000€... oli kallis. Thomannilta ois saanut kitaran 48 eurolla!" PS. Klotz vs. random paukkulanka ja ainoa vertailukohta on hinta? Rauhan jalanjäljissä kulkee aina salamurha. |
joku muu sikko 11.09.2010 17:55:42 | |
---|
McNulty: Niin ja toinen asia mikä tässä on kokonaan sivuutettu onpi se piuhan laatu. Mikä on tuo T-kaupan 3,77e maksava roikka ja mikä oli se 7€ maksava laku? Molemmat oli tietysti sama, tämä http://www.thomann.de/fi/cordial_cfd_18_aa.htm Marshall on kuin Ferrari. Jos sitä käyttää säästöliekillä, se menettää tehonsa.
-Ritchie Blackmore |
Pitkavirta 11.09.2010 18:19:52 | |
---|
|
joku muu sikko 11.09.2010 18:45:44 | |
---|
Pitkavirta: Ooksä laskenu paljon oisit säästäny ite kolvaamalla? :-D Itse asiassa en, mutta ei huono idea, minulla on ihan tuliterä kolvikin, oikein Weller ja on noita kaapeleita tullut tehtyä. Näillä bensan hinnoilla ei kannata lähteä kovin kaukaa hakemaan niitä plugeja ja kaapelia. Marshall on kuin Ferrari. Jos sitä käyttää säästöliekillä, se menettää tehonsa.
-Ritchie Blackmore |
Loitsulaulu 11.09.2010 19:20:53 (muokattu 11.09.2010 19:21:40) | |
---|
Mua vituttaa UPS niin paljon, etten jaksa thomannilta tilata ellen oikeasti saa konvehtia paskan hinnalla. Mielummin ostan torilta tai käyn Tevarissa, kun nökötän toimituspäivänä himassa klo 9-19 koko päivän odottamassa lähetystä metrin mulukku otassa. Edit. typo "Do not follow where the path may lead. Go instead where is no path and leave a trail." |
Mr. Speed 11.09.2010 19:24:24 | |
---|
Loitsulaulu: Mua vituttaa UPS niin paljon, etten jaksa thomannilta tilata ellen oikeasti saa konvehtia paskan hinnalla. Mielummin ostan torilta tai käyn Tevarissa, kun nökötän toimituspäivänä himassa klo 9-19 koko päivän odottamassa lähetystä metrin mulukku otassa. Edit. typo Kyllä Toria itse suosin, ja itse ainakin asiallisella käytöksellä olen saanut aina kohtuullisen tarjouksen musakaupoista. Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978 |
Loitsulaulu 11.09.2010 19:38:31 (muokattu 11.09.2010 19:38:58) | |
---|
Mr. Speed: Kyllä Toria itse suosin, ja itse ainakin asiallisella käytöksellä olen saanut aina kohtuullisen tarjouksen musakaupoista. Näin on, yleensä hintaerot thomannin kanssa minimaaliset. Joskus jopa thomann kalliimpi ;). Mutta asiasta kolmanteen, ampukaa vaikka seulaksi, mutta miten noitten kimppatilauskeppien kanssa tuntuu olevan ihan omat sääntönsä torilla. Esim. joku 150e ritsa mihin lyöty emg:t, paremmat osat yms. voi pyytää tyyliin 400eekkeriä ilman samanlaista lynkkausta kuin joku toinen hessu joka vaikka myy tuunattua jaskaansa ylihintaan? "Do not follow where the path may lead. Go instead where is no path and leave a trail." |
spacemonkeyevolution 11.09.2010 19:48:22 | |
---|
Loitsulaulu: Mua vituttaa UPS niin paljon Älä. Mulla paketti seikkailee jossain ranskassa kun oli vähän "väärä" toimitusosoite. Kaiken aikaa määränpäänä seurannassa kuitenkin lukenut suomi ja oikea kaupunkikin. Soittelin huvikseni, ei siellä ollut työntekijöillä tietoa missä paketti seilaa, vakuuttelivat kuitenkin että perille tulee... Saas nähdä taas miten käy. Toimitusaika on nyt siirtynyt viikolla eteenpäin ja näköjään määränpääskannaus tehty, joten luoja tietää mihin paketti seuraavaksi menee. Tämä taisi olla viimoinen kerta tämän lähettifirman kanssa. "Me ollaan lähettifirma joka vie kaiken perille, eiku... ups." |
tracyjacks 11.09.2010 19:51:22 (muokattu 11.09.2010 19:51:47) | |
---|
Aika jännä. Mulla ei ole ikinä ollut minkäänlaisia ongelmia UPS:n kanssa. Aina on tuotu paketti todella nopeasti kotiin ja yleensä tiettyyn kellonaikaan, eli ei ole pitänyt olla kotona klo 9-21. Helsingissä mulle ainakin aina soitettiin noin 15 minuutin tarkkuudella kellonaika, jolloin paketti tuodaan kotiin. Täällä Salossa yleensä soitellaan aamulla ja kysytään miten oltais kotona siinä iltapäivästä, ja yleensä vielä esim. 13-14 välisenä aikana. Son, your ego is writing checks your body can't cash! |
Loitsulaulu 11.09.2010 19:53:00 | |
---|
spacemonkeyevolution: Älä. Mulla paketti seikkailee jossain ranskassa kun oli vähän "väärä" toimitusosoite. Kaiken aikaa määränpäänä seurannassa kuitenkin lukenut suomi ja oikea kaupunkikin. Soittelin huvikseni, ei siellä ollut työntekijöillä tietoa missä paketti seilaa, vakuuttelivat kuitenkin että perille tulee... Saas nähdä taas miten käy. Toimitusaika on nyt siirtynyt viikolla eteenpäin ja näköjään määränpääskannaus tehty, joten luoja tietää mihin paketti seuraavaksi menee. Tämä taisi olla viimoinen kerta tämän lähettifirman kanssa. "Me ollaan lähettifirma joka vie kaiken perille, eiku... ups." HA! :D Vituttaa niiden toiminnassa eniten se, että kun soitat sinne ja kysyt mihin aikaan edes suurin piirtein toimittavat niin "jaa-a, paha noin äkkisälteen sanoa.". Paska firma mistä ei saa mitään infoa mistään. Menis konkursiin koko paska. No eipä se DHL sen paremmin toimi.. "Do not follow where the path may lead. Go instead where is no path and leave a trail." |
tracyjacks: Aika jännä. Mulla ei ole ikinä ollut minkäänlaisia ongelmia UPS:n kanssa. Aina on tuotu paketti todella nopeasti kotiin ja yleensä tiettyyn kellonaikaan, eli ei ole pitänyt olla kotona klo 9-21. Helsingissä mulle ainakin aina soitettiin noin 15 minuutin tarkkuudella kellonaika, jolloin paketti tuodaan kotiin. Täällä Salossa yleensä soitellaan aamulla ja kysytään miten oltais kotona siinä iltapäivästä, ja yleensä vielä esim. 13-14 välisenä aikana. Heh, ei ikinä ole tullut soittoa. Kertaalleen oli jätetty lappu kerrostalon rappukäytävään ilmoitustaululle, että ovat käyneet tarjoamassa ja olin tuona päivänä ihan kotona päivystämässä. Täällä ei siis tunnu homma toimivan. Kertaalleen ei kaveri suostunut jäädä odottamaan kun sanoin että oota, puran paketin ja tarkistan että on kaikki tullut ehjänä perille, sanoi vaan että pitää mennä moro. Oliko t-kauppa vai dv247 tilaus, mutta siellä oli varta vasten sanottu että paketti tulee tarkistaa lähetin paikalla ollessa ja tehdä mahdolliset reklamaatiot jo sille lähetille, jos päällisiä vaurioita näkyy. Onneksi kaikki oli kuitenkin kondiksessa tuolloin. |
Mr. Speed 11.09.2010 19:58:27 | |
---|
spacemonkeyevolution: Heh, ei ikinä ole tullut soittoa. Kertaalleen oli jätetty lappu kerrostalon rappukäytävään ilmoitustaululle, että ovat käyneet tarjoamassa ja olin tuona päivänä ihan kotona päivystämässä. Täällä ei siis tunnu homma toimivan. Kertaalleen ei kaveri suostunut jäädä odottamaan kun sanoin että oota, puran paketin ja tarkistan että on kaikki tullut ehjänä perille, sanoi vaan että pitää mennä moro. Oliko t-kauppa vai dv247 tilaus, mutta siellä oli varta vasten sanottu että paketti tulee tarkistaa lähetin paikalla ollessa ja tehdä mahdolliset reklamaatiot jo sille lähetille, jos päällisiä vaurioita näkyy. Onneksi kaikki oli kuitenkin kondiksessa tuolloin. Mullahan tosiaan UPS oli käynyt ovella, mutta eivät olleet saaneet alaovea auki. Heillä oli kuitenkin mun puhelinnumero ja olin koko päivän kotona. Paketin noudettuani huomasinkin, että paperissa oli kyllä mun puhelinnumero, ja sen vieressä käsin kirjoitettu teksti: Ovikoodi ei toimi. SÄÄÄÄÄHHHHH...... Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978 |