Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Line 6 Pod Farm ja Pod XT
1
Ahvir
10.09.2010 16:20:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Latailin ja ostin tässä Pod Farm 2 ohjelman sen toivossa, että pääsisin kätevästi latailemaan uusia ja muokkamaan nykyisiä podin soundeja koneeltani.
 
Nyt kuitenkin on selvinnyt, että Pod XT ei pelitä ton softan kanssa. Olen löytäny selvät ohjeet, että pod XT ei toimi standalone vaan plugarina pod farmin kanssa. Kuitenkin asia tuntuu hirveän abstraktilta ja en löydä selvää vastausta, että saako sitä Pod xt:tä toimimaan pod farmin kanssa vai ei. En siis ymmärrä, mitä tarkoittaa että Pod Xt:tä voi käyttää pod farmin kanssa vain plugarina?
 
Pod farm 2 ei siis tunnista pod Xt:tä, mutta jostain keskustelusta luin kuitenkin että pod xt pelittää hyvin kyseisen ohjelman kanssa. Hmm.
 
Olisiko täällä ihmisiä joilla on kokemusta kyseisestä setupista?
 
Grugi
10.09.2010 17:07:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ahvir: Latailin ja ostin tässä Pod Farm 2 ohjelman sen toivossa, että pääsisin kätevästi latailemaan uusia ja muokkamaan nykyisiä podin soundeja koneeltani.
 
Nyt kuitenkin on selvinnyt, että Pod XT ei pelitä ton softan kanssa. Olen löytäny selvät ohjeet, että pod XT ei toimi standalone vaan plugarina pod farmin kanssa. Kuitenkin asia tuntuu hirveän abstraktilta ja en löydä selvää vastausta, että saako sitä Pod xt:tä toimimaan pod farmin kanssa vai ei. En siis ymmärrä, mitä tarkoittaa että Pod Xt:tä voi käyttää pod farmin kanssa vain plugarina?
 
Pod farm 2 ei siis tunnista pod Xt:tä, mutta jostain keskustelusta luin kuitenkin että pod xt pelittää hyvin kyseisen ohjelman kanssa. Hmm.
 
Olisiko täällä ihmisiä joilla on kokemusta kyseisestä setupista?

 
Jep ja juu.
 
Plugarina tarkoittaa että käytät sitä PodFarmia VST-pluginina jossakin sitä tukevassa DAW:ssa (Cubase jne.)
 
SDMF
Ahvir
10.09.2010 18:00:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: Jep ja juu.
 
Plugarina tarkoittaa että käytät sitä PodFarmia VST-pluginina jossakin sitä tukevassa DAW:ssa (Cubase jne.)

 
Mitä toi tarkottaa käytännön tasolla? MItä teen, että pod farmin saa toimimaan.
 
Grugi
10.09.2010 18:06:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ahvir: Mitä toi tarkottaa käytännön tasolla? MItä teen, että pod farmin saa toimimaan.
 
Hankit DAW:n joka tukee VST/RTAS plugineita ja sitä kautta sitten soittelet tuon PodFarmin läpi.
 
En nyt lähtenyt googlettamaan mutta saattaa löytyä myös ilmaisia DAW softia jotka tukevat VST:tä niin ei tarvitse lähteä heti ostoksille.
 
SDMF
Ahvir
10.09.2010 18:07:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aivan. Eli voin käyttää noita efektejä jo valmiiksi nauhotettuun pätkään. Aika karua.
 
En siis voi käyttää pod farmin käyttöliittymää pod XT:n kanssa? Elikkä soittelisin kitaralla ja miksaisin ääniä koneelta. Jos haluisin tehä noin, täytyisi mun ostaa joku muu nauhotus laite, vaikka toneport?
 
Humanoid
10.09.2010 19:07:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ahvir: Aivan. Eli voin käyttää noita efektejä jo valmiiksi nauhotettuun pätkään. Aika karua.
 
En siis voi käyttää pod farmin käyttöliittymää pod XT:n kanssa? Elikkä soittelisin kitaralla ja miksaisin ääniä koneelta. Jos haluisin tehä noin, täytyisi mun ostaa joku muu nauhotus laite, vaikka toneport?

 
Pod XT ja Pod Farm toimii ihan hyvin yhteen. Itse tosin jouduin tuunaamaan XT:hen ns. bypass-asetuksen, jolloin pelkkä puhdas signaali välittyy Farmiin. Veikkaan ettei XT osaa tuota hommaa manuaalisesti X3:een verrattuna.
 
Mutta, toimaapa kuitenkin.
 
Sami / Ääniportti
Grugi
10.09.2010 19:09:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ahvir: Aivan. Eli voin käyttää noita efektejä jo valmiiksi nauhotettuun pätkään. Aika karua.
 
En siis voi käyttää pod farmin käyttöliittymää pod XT:n kanssa? Elikkä soittelisin kitaralla ja miksaisin ääniä koneelta. Jos haluisin tehä noin, täytyisi mun ostaa joku muu nauhotus laite, vaikka toneport?

 
Ei
 
Tarvitset siis sopivan DAW sovelluksen johon laitat tuon PodFarmin pluginina raidalle ja sitten valitset sille raidalle sisääntulevaksi kanavaksi sen Pod XT:n. Sitten vaan valitsemaan sopivaa soundia ja soittamaan niin maan perkuleesti. Toki se toimii myös noin kun mainitsit mutta voit toki soittaa PodFarmia reaaliajassa.
 
SDMF
Ahvir
10.09.2010 20:27:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: Ei
 
Tarvitset siis sopivan DAW sovelluksen johon laitat tuon PodFarmin pluginina raidalle ja sitten valitset sille raidalle sisääntulevaksi kanavaksi sen Pod XT:n. Sitten vaan valitsemaan sopivaa soundia ja soittamaan niin maan perkuleesti. Toki se toimii myös noin kun mainitsit mutta voit toki soittaa PodFarmia reaaliajassa.

 
No niin alkaa selviämään. Onnistuukohan toi tolla Audacityllä ? En löytäny netistä mitään ohjetta, miten toi käytänössä tapahtus.
 
Line6 sivuilla oli juttua jostain pluginien asentamisesta. Kopsasin podfarmin VST:t tonne audacityn kansioon, ja nyt siis voin höystää valmista soundia niillä efekteillä.
 
En kyllä ymmärrä mitä meinaat tolla "Laitat tuon PodFarmin pluginina raidalle ja sitten valitset sille raidalle sisääntulevaksi kanavaksi sen Pod XT:n". Oon alottelija näissä äänityssoftissa.
 
Mr. Crowley
10.09.2010 21:53:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on X3 Live, joten en ihan varma ole XT-asiasta, mutta mutta... Mulla toimii Pod Farm plug inina. Ei siis Pod Farm 2. Tästä pitäisi maksaa (tämä asia riippuu ilmeisesti ajankohdasta jolloin on hankkinut X3 Liven).
 
X3 Liven kanssa toimii Gearbox stand alone -versiona. Se ei taas toimi pluginina :). Jännää.
 
Mutta on siis ilmainen stand alone -ohjelma ja ilmainen plugari jota käytän Cubasen kanssa.
 
XT:stä en mene takuuseen miten siinä, mutta näin X3:lla.
 
se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys
Ahvir
11.09.2010 01:04:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Crowley: Mulla on X3 Live, joten en ihan varma ole XT-asiasta, mutta mutta... Mulla toimii Pod Farm plug inina. Ei siis Pod Farm 2. Tästä pitäisi maksaa (tämä asia riippuu ilmeisesti ajankohdasta jolloin on hankkinut X3 Liven).
 
X3 Liven kanssa toimii Gearbox stand alone -versiona. Se ei taas toimi pluginina :). Jännää.
 
Mutta on siis ilmainen stand alone -ohjelma ja ilmainen plugari jota käytän Cubasen kanssa.
 
XT:stä en mene takuuseen miten siinä, mutta näin X3:lla.

 
X3:lla pitäis toimia PF2 ilman mitään säätöjä.
 
Tuota, olisiko mahollista kertoa vielä, että miten laitat tolla cubasella sen pod farmin toimimaan?
 
Ahvir
11.09.2010 19:48:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Asia kunnossa. Löytyhän ne soundit vihdoin parin tunnin asettulen jälkeen.
 
Cubasen kautta ei kyllä kuitenkaan mun mielestä ole soundit samalla tasolla, mitä soittelis pelkällä pod XT:llä. Oisko neuvoja miten tota ääntä vois parantaa? Vai osko se sitten ostettava suoraan änikortti? Studio UX1 jne.
 
Mr. Crowley
12.09.2010 19:59:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cubasen kautta ei kyllä kuitenkaan mun mielestä ole soundit samalla tasolla, mitä soittelis pelkällä pod XT:llä. Oisko neuvoja miten tota ääntä vois parantaa? Vai osko se sitten ostettava suoraan änikortti? Studio UX1 jne.
 
Öö... ymmäränköhän nyt mitä kysyt. Siis jos kuuntelet jonkun kakkelin äänikortin kuulokeliitännän läpi Cubasea, niin eihän se hyvä ole. Mutta, et myöskään tarvitse uutta äänikorttia, koska tuo Pod XT toimii äänikorttina.
 
Eli kun äänität kitaraa koneelle, valitset DAWissa (Cubase, Audacity tms.) äänittäväksi laitteeksi Pod XT:n (myös ASIO Driver kohtaan). Nyt tietysti hoidat kuuntelun myös Podin kautta.
 
En tiedä vastasinko siihen mitä kysyit, mutta mielestäni et välttämättä äänikorttia tarvitse. Aänellisiä eroja voi tietysti olla Pod Farmin ja Pod XT:n välillä (ite on osaa tohon sanoa), mutta molemmat ovat tietysti mallintavia softia.
 
se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «