Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Novation Ultranova uus VA :)
1 2 3
JPQ
09.09.2010 05:23:15
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.novationmusic.com/produc … /hardware_synths/ultranova/Overview
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Exhausted
09.09.2010 09:51:00 (muokattu 09.09.2010 09:59:04)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ominaisuuksien puolesta vaikuttaa ihan kelpo peliltä halpojen virtuaalianalogien sarjaan Alesis Micronin, Korg R3/MicroKorgin ja Roland GAIA:n kilpailijaksi. Hinta ja vehkeen saundi sitten lopulta määrittää, miten se pärjää tuossa sarjassa.
JPQ
09.09.2010 10:17:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo oma into katos midi parttien vähyyteen joo gaiassakin on vain yksi VA partti mutta silti. ja gaia miellyttää mun silmää enempi. ja novationilta oleva synani ei laadullaan vakuuta...
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Casio Man
09.09.2010 11:54:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ei ole koskaan näin nopeasti hypännyt into pilviin ja sitten taas takaisin tellukselle.
Mulla on niin paljon valittamista, etten jaksa kirjoittaa mitään. Mutta synaenginelle Yes sir!
 
JPQ
09.09.2010 12:27:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Valita edes pahimmasta no heti kuvista näen pari asia koskettimien määrä,ja nuppien määrä.
ulkonäkö ei hirveästi sytytä. liian täynnä liian pienialue ja nykyään kun nämä halvat vat monotimbraaleja olen ruvennut kyttämään vermonan,ja dave smith electroniucsin tarjontaa analogien saralla....
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Casio Man
09.09.2010 14:17:48 (muokattu 09.09.2010 14:24:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No ihan nopeasti kielen päälimmäiset kaavittuna:
 
(siis siinä kontekstissa, että mä olen odotellut tätä henkeä pidätellen jo vuoden päivät ja toivonut jonkun piristävän rautasynamarkkinoita, mutta mulla alkaa usko loppua... ja tämä oli äkkipikainen, lähes reaktitiivinen kirjoitus, ajatus, joka juolahti heti ensimmäisenä mieleen, kun JPQ:n linkki latautui Novationin laite-esittelyyn. Ei tämä kilpailuun verrattuna mun haukkuja ansaitse...tai ansainne ja haluan kyllä tätäkin päästä koklaamaan)
 
Mulle käy kyllä pikkusynatkin ja musta se on ihan mageen näkönenkin, mutta
olisiko se nyt niin saatanan paljon kalliimpaa tehdä siitä edes kaksi osainen, vaikka polyfoniankin kustannusella. Mihinkä hittoon mä tartten 18 samaa ääntä!?!? Tai kukaan.
Miksi ei kosketuspädiä? Nuppien määrä korvattuna kosketus gimickillä sekä lisää epävarmuutta koko höskän kestävyydesta, että vähentää seksiä -> Enemmän on kyllä parempi, mitä nuppeihin tulee. Mä en koskaan ollut superkuumana Novationin raa'asta perussoinnista. Supernovan käyttöliittymä ja efektiosio vain teki soundien ja performanssien luomisesta maailman helpointa ja se oli nastaa, intuitiivista, sekä ruokki mielikuvitusta. Supernovalla sai aikaiseksi sellaisen luovuuden noidankehän: Uudet soundit loivat ajatuksia uusista biiseistä, jotka loivat uusia soundi-ideoita. Niillä oli se X-Station-syna/kontrolleri, miksei jotain sellaista, mutta tällä enginellä? Ostaisin heti, aivan välittömästi, vaikka ei ole rahaakaan. Eikä se olisi tullut maksamaan niin paljoa enempää. Mä olisin ostanut sellaisen, vaikka se olisi maksanut paljon enemmän(Sillä oletuksella, että tämä tosiaan on halpa...kunhan kermat on kuorittu). Mutta kun nykyjäään pitää karsia viimeisetkin pennit hintalapusta, vaikka tuntuvienkin featureiden kustannuksella. Nyt markkinoilla on niin monta samanlaista pikkupömpeliä, etten jaksa niitä laskea.
 
Mä näen, mitä Novationilla ajatellaan. Synafirma on ajautunut ahtailla markkinoilla, laman ja softasynien aikakaudella, kontrolleri-sivuraiteelle, ja katsonut, että Waldorf pelastautui Blofeldillä ja Alesis Micronilla, jota Akai(niin niin, ovat Numarkin omistuksessa kumpikin, juu) komppaa Miniakilla. Pirun kovia koneita ja myyvät kunnes uudet tulevat ja varmaan sen jälkeenkin. Nyt karsitaan kaikki oksat poikkeen, kaikki ne persoonallisetkin, ja hinta niin alas kuin mahdollista. Se vain, että ei tällä softasynia haasteta, eikä tämä monotimbren takia käy ensimmäiseksi, taikka ainoaksi soittimeksi. Kovilla luilla taas on jo kaikki soittimet, niille pitäisi olla jotain uutta(muuta kuin kosketusnupit), joka pistää miettimään koneiden vaihtamista uudempaan. Nyt ei ole mitään. Blofeld esim taitaa olla paljon halvempi tapa lisätä patteristoon uusi engine ja taitaa olla vielä väkevämpikin. Kun eivät nyt olisi tuhlanneet nova-brändiä tällaiseen skootteriin, ultrana varsinkaan. Mun riemu olisi ollut niin pienestä kiinni;
-tämä Ultranova-engine
-Polyfoniaa joka sormelle ja multitimbreä kummallekin kädelle
-Nuppeja niin että naurattaa ja kosketupädi, eikä mitään pahuksen kosketusnuppeja sen sijaan
-Kohtuullisesti kalliimmalla, tässäkin vaiheessa kone olisi ollut vielä edullisten joukossa.
 
Tulisipa joltain valmistajalta tonnin VA. Nyt on vain Ladoja ja Mersuja. Radias 2, Korg?
 
JPQ
09.09.2010 14:26:42 (muokattu 09.09.2010 14:28:33)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

18 ääntä tarvitaan pianopedaali pohjassa soittoon mutta tuo on VA joten oudohkoa... ja Yamahakin sais tehdä tuollaisen laatu VAn.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Exhausted
09.09.2010 14:30:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: olen ruvennut kyttämään vermonan,ja dave smith electroniucsin tarjontaa analogien saralla....
 
Suosittelen tosiaan siirtymistä näiden halpis-VA-syntikoiden yli Dave Smithin laatuunsa nähden edullisiin laitoksiin.
jampsu
09.09.2010 14:43:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dv247:lla on jo ennakossa ja hinta n.600 egee.
http://www.dv247.com/keyboards-and-midi/novation-ultranova--78785
 
Kun toi kerran perustuu supernova kakkosen soundiengineen, niin toivottavasti siihen saa vanhat patchit siirrettyä. Mulla olis meinaan vanhat saundit vielä tallella kovalevyllä.
Taitaa toi mennä ostoslistalle kun alkaa noi vst jutut jo tympimään ja oonkin palannut jo takas melkein kokonaan hardwareen muutenkin. Back to basics.
 
JPQ
09.09.2010 14:55:32 (muokattu 09.09.2010 15:16:54)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Exhausted: Suosittelen tosiaan siirtymistä näiden halpis-VA-syntikoiden yli Dave Smithin laatuunsa nähden edullisiin laitoksiin.
 
ja Vermonallakin oli maukas uutuus ja sanoisin aitojen analogien filtteri kuitenkin ihan eri juttu ja kyllä muukin enkä ole hirveän innoistani minäkään Novation soundista. Alesiksen Van ongelmien takia itsekin ostin joskus novation ksrän kun ainoa joka osui hinta ryhmään just muista merkeistä enkä tykänny sen hetken korgeista jos oli tarjolla edes...
ps. ja jos mallinnusta niin Claviaa lähinnä mielessä edes jos itsestä puhun... ja mua taas tympii lähinnä näiden vanhojen (novation va hommissa aika kauan mukana ollut) ja isojen merkkien budjetti laitteet varsinkin jos on tosiaan nini että korgin van sovitus miksiin on hankalaa (kuulemma on) muuten yksi kivimman kuuloisista merkeistä en osaa täysin arvioida onko se... ja ainakin novation ksr /ks4/ksr5 lataa k-station/a-station soundeja asiaa sivuten ainoa ongelma lfodsa sahan vaihe pitää kääntää itse ei tainnut koskaan käyttispäivitykset tuota juttua korjata..... ja novationista en ole koskaan kuullut sellaisia jousia josta pidän täysillä no saan softalla niitä mutta rautana sais vielä paremmin vaikkapa Dave Smith ja vanha Oberheim luomuksilla et vanhoilla analogi Rolandeilla.... jopa logicin synistä tykkään monin paikoin enempi kuin novationista.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
JPQ
09.09.2010 18:40:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Exhausted: Suosittelen tosiaan siirtymistä näiden halpis-VA-syntikoiden yli Dave Smithin laatuunsa nähden edullisiin laitoksiin.
 
miksi onko joku tietty syy muukin kuin äänenlaatu?
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
jampsu
09.09.2010 19:16:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tosiasiahan on se että muutamat musagenret olis jääneet kokonaan luomatta ilman näitä va-synia, sekä hyvässä että pahassa.
 
JPQ
10.09.2010 06:44:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jampsu: Tosiasiahan on se että muutamat musagenret olis jääneet kokonaan luomatta ilman näitä va-synia, sekä hyvässä että pahassa.
 
joo ja tosiasia analogit eivät olisi tulleet takaisin välttämättä niin herkästi. ja aidot analogit eiät mahdollista tiettyjä soundeja joiden kaltaisia saa eniten vanhaa rautaa jos listaa ppg wavesta jne mutta ne suolaisen hintaisia.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Exhausted
10.09.2010 09:44:31 (muokattu 10.09.2010 09:45:48)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: miksi onko joku tietty syy muukin kuin äänenlaatu?
 
Äänenlaatu tietysti se tärkein, mutta esimerkiksi Mophossa modulaatiomahdollisuudet on melkein modulaarisynan luokkaa verrattuna Microkorgiin, jossa toinen LFO on kiinteästi kytketty modwheeliin ja sävelkorkeuteen. Lisäksi aina voi vetää esiin sen argumentin, että softasynat kuulostavat yhtä hyvältä/huonolta.
 
Myös koko konsepti mielestäni on jotenkin tyhmä. Kuten mainitsit itsekin yllä, digitaalisella synteesillä saa tehtyä paljon enemmän, kuten FM ja wavetable-synteesi, joten miksi rajoittua matkimaan analogisuutta, kun analogiset oskillaattorit ja filtterit kuitenkin tekee sen paremmin?
 
Voi tietysti olla, että on synistejä, joille ysärin halvat VA-saundit ovat omalla tavallaan klassikoita. Koskahan tulee VVA-synia, mallinnuksia 20 vuotta vanhoista digitaalikomponenteista :-).
JPQ
10.09.2010 10:05:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Exhausted: Äänenlaatu tietysti se tärkein, mutta esimerkiksi Mophossa modulaatiomahdollisuudet on melkein modulaarisynan luokkaa verrattuna Microkorgiin, jossa toinen LFO on kiinteästi kytketty modwheeliin ja sävelkorkeuteen. Lisäksi aina voi vetää esiin sen argumentin, että softasynat kuulostavat yhtä hyvältä/huonolta.
 
Myös koko konsepti mielestäni on jotenkin tyhmä. Kuten mainitsit itsekin yllä, digitaalisella synteesillä saa tehtyä paljon enemmän, kuten FM ja wavetable-synteesi, joten miksi rajoittua matkimaan analogisuutta, kun analogiset oskillaattorit ja filtterit kuitenkin tekee sen paremmin?
 
Voi tietysti olla, että on synistejä, joille ysärin halvat VA-saundit ovat omalla tavallaan klassikoita. Koskahan tulee VVA-synia, mallinnuksia 20 vuotta vanhoista digitaalikomponenteista :-).

 
minusta ei tyhmä hinnan takia ja kaikki softa synat ei kuulosta tosiaankaan samalta mulla pieni lista jossa olevat softasynat kelpaa joista jo kaksi löytyy (noista jota ei logicin mukana tule niitä ei lasketa ne tulee vaikket tarvitsisi syystä) josta toinen vain ostettu koska toinen oli sen kaupanpäälinen. ja ne siis kuten tullut kait joskus jo sanottu Rob Papen Blue ja Linplug Albino. Noille saan pääosin kaiken tarvitun synasoundin tehtyä loficin annnin kanssa jotain analogiaa joihinkin kapeisiin siivuihin ehkä ja vähän softaa toisiin kapeisiin siivuihin.
ja suurimman osan softasynien presetit on kuraa esim. MAssiven demoa kun olen kuunenllut softalla edellytyksiä kivohiinkin soundeihin (hyvät erikseen vaatii analogiaa,tai vaikka mainitsemiani muita softasyniä) mutta presetit on jotain käsittämätöntä pääosin. ps. äänenlaatu oli ilmeinmen siksi sitä ei oteta. ja tuo microkorgin LFO jutu hyvä tietää.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Exhausted
10.09.2010 10:12:16 (muokattu 10.09.2010 10:12:49)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hinta-argumentti on toisaalta outo, kun täällä jengi kaipaa syntsaan multitimbraalisuutta ja muita selkeästi "ammattimaisia" ominaisuuksia. Itse olen profiloinut näiden halpis-VA-synien käyttäjiksi ihmisiä, joille synismi on sivutoimista, tai sitä ollaan vasta aloittamassa/harjoittelemassa. Esimerkiksi Microkorgia näkee monen rokkibändin ainoana synana, jota soittaa bändin kitaristi/basisti/laulaja yhdellä sormella parissa biisissä, ja saundit on valittu presettipotikasta. Tälle porukalle ominaisuuksilla ja äänenlaadulla ei ole niinkään väliksi kuin halvalla hinnalla ja soiton hauskuudella.
JPQ
10.09.2010 10:44:14 (muokattu 10.09.2010 10:44:31)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

itse olen budjetti muusikko valitettavasti siksi pääosin softaa nykyään käytän myös tilat on rajalliset. ps. jos oikeaa tietoa olen saanut tulto sentäs nousee ensivuonna...
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Matti_Ikonen
10.09.2010 16:41:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Casio Man:
Tulisipa joltain valmistajalta tonnin VA. Nyt on vain Ladoja ja Mersuja. Radias 2, Korg?

 
Access Virus TI Snow? TI Desktop käytettynä? Waldorf Q kiippari? Ominaisuuksia, modulaatioita ja hyvää soundia (itse ainakin diggaan Virus TI:n soundista enemmän kuin muista VA-syntikoista) pullollaan.
 
Ultranova olis ihan kiva, JOS edes kahden äänen splitin/layerit onnistuis. R3 säilyttää edelleen paikkansa luottokeikkasyntikkana.
 
- MJI
 
http://www.myspace.com/daisyband | http://www.myspace.com/nightsatan
Exhausted
10.09.2010 16:45:49 (muokattu 10.09.2010 16:46:01)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Casio Man:
 
Tulisipa joltain valmistajalta tonnin VA. Nyt on vain Ladoja ja Mersuja. Radias 2, Korg?

 
http://www.thomann.de/fi/clavia_nord_lead_2x.htm
 
1079 €
JPQ
10.09.2010 16:51:23 (muokattu 10.09.2010 16:51:49)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Exhausted: http://www.thomann.de/fi/clavia_nord_lead_2x.htm
 
1079 €

 
kaipais efektejä tosin oma suosikki merkkini ehkä nykyisin rolandin,korgin ja yamahan lisäksi novation ollut ehkä eniten soundipettymys waldorfikaan ei oikein sytytä...
Access Virus TI Snow tarttee koskettimet.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «