Aihe: Uutta talla mikkiä Epiin.
1 2
Mr. Speed
09.09.2010 20:45:05
pekurides: Niin, eihän duncanit ja dimarziot missään nimessä huonoja ole:)

BKP ja lundgren vaan vielä pykälän lisää käsinhinkattua tavaraa ja se näkyy myös hinnoissa.

Dimarziolta kannattaa tsekata myös D-sonic , se on aika kiva.

ps. tallamikkkiä suunnitellessa ei hirveästi kannattaisi niitä kliiniominaisuuksia vertailla jos hevanderia veivataan... kliinit otetaan sitten eri palikoista.

sellaista all-roundia missä olisi parhaat mätöt ja parhaat kliinit samassa paketissa ei olekaan, eikä tule.

Näissä hommissa joutuu usein tekemään kompromisseja tietyn parhaan pörinän savuttamiseksi, jos haluaa all-roundia silloin siinä on kaikki saundit vähän sinnepäin mutta ei yhtään just niinkuin pitää.

Tuu peku joskus kokeilee Sucker Buckeria ;) Tietty makuasioita, mutta mulla itelläni on tarpeeks tiukkuutta styrkkarissa, niin niitä ihan kaikista kuumimpia kavereita ei kitarassa tarvita. Kuitenkin Sucker Buckeri on sen verta kova kaveri, että esim. JB on aivan lelu siihen verrattuna.
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
McNulty
09.09.2010 20:51:36
Mikä vahvistin threadin aloittajalla on? Eli millaiset kamat ovat käytössä?
Miun mielestä on ihan turhaa ruveta hoitaa jollain 100 euron palikalla oireita jos tauti on ihan jossain muualla. Vaan koittihan se Turhapuron Uunokin parantaa mahahaavaa teippaamalla laastareita kehoonsa... kuvastaa kyllä hyvin :)
Rauhan jalanjäljissä kulkee aina salamurha.
trih
09.09.2010 21:04:05 (muokattu 09.09.2010 21:05:49)
McNulty: Mikä vahvistin threadin aloittajalla on? Eli millaiset kamat ovat käytössä?
Miun mielestä on ihan turhaa ruveta hoitaa jollain 100 euron palikalla oireita jos tauti on ihan jossain muualla. Vaan koittihan se Turhapuron Uunokin parantaa mahahaavaa teippaamalla laastareita kehoonsa... kuvastaa kyllä hyvin :)

Tuo on thredin olennaisin kysymys kieltämättä. Metallisoundia ei saa mikin vaihdolla. Kornin kitarat kuulostaa aika metallilta ja niiden mikit on muistikuvan mukaan heikkotehoiset.

Munkyn iban 50-luvun tallamikki:

PICKUPS
Bridge Pickup
Name:_DiMarzio_ PAF-7
Model No:_DP759
Construction:_Humbucking
Magnet:_Ceramic
Description:_Clean-sounding, lower-output pickup that performs like the classic humbuckers of the late '50's
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
McNulty
09.09.2010 21:05:58
trih: Tuo on thredin olennaisin kysymys kieltämättä. Metallisoundia ei saa mikin vaihdolla. Kornin kitarat kuulostaa aika metallilta ja niiden mikit on muistikuvan mukaan heikkotehoiset.

Munkyllä APEXissa PAF7:t. Sen sijaan kitaraskobena tais olla 4x10" kaappeja. Kyllähän se soundi on tosiaan monen tekijän summa, mutta hyvä mikki ei pelasta huonoa vaffaria. Sen sijaan hyvä vaffari saa vähän huonommankin kitaran kuulostamaan kuitenkin soitettavalta :)
Rauhan jalanjäljissä kulkee aina salamurha.
pekurides
10.09.2010 00:23:39

Mr. Speed: Tuu peku joskus kokeilee Sucker Buckeria ;) Tietty makuasioita, mutta mulla itelläni on tarpeeks tiukkuutta styrkkarissa, niin niitä ihan kaikista kuumimpia kavereita ei kitarassa tarvita. Kuitenkin Sucker Buckeri on sen verta kova kaveri, että esim. JB on aivan lelu siihen verrattuna.

Heh, voishan sitä tulla muuten vaan ihmettelemään sun vimpaimia kun tuo Sucker Bucker on omassakin ykköspelissä parit viikon pyörinykkin joku aika sitten ja aika pirun jänskän tuntunen se olikin ja jotenkin avoin/ilmava saundi myös oli.

Tykkäsin kuitenkin että M6 oli paksumpi ja hiukka "tykimpi" ainakin ENGLillä ja siihen palasin kun härskimpää pörinää halasin.

Se on kyllä tavallaan hankala hommeli kun on vähän näiden hiukan "boutique" mikkien makuun päässyt niin ei oikein taho kelvata enää mikään "tavallinen"dunkkani.

Joku sanoo "kamarunkkauksesksi" tai hifistelyksi, mutta minusta ainakin mukava löytää uusia sävyjä ja pitäähän sitä ihan vaihtelunkin vuoksi uusia juttuja testiä niin ja ehkä joskus pääsee elvistelemään m-netissä jos ei muuta:=)
They see me rollin, they hatin.
Ede_Spede
10.09.2010 08:09:26
Jos nyt tota mun vahvaria ruvetaan kattomaan niin los problemos voi olla siinäkin... Kun ei oikeastaan vakituisia tuloja opiskelijana mistään tule niin on pitäny tyytyä tohon rolandin 30w cube trankku comboon... Siinähän sekin vika voi olla. Ja näin se varmaan on. Kaikki on älyttömän kallista! :D
ubik
10.09.2010 08:39:01
mo mikit nyt käytettyn maksaa sen 40-70€. ja voipi olla ettei tosta cubesta saa niitä hevimättö saundeja vaikka ois mikä mikki. mikin vaihto on kuitenki sen verta halpa ja helppo homma et ei siin mitää menetä.
Ede_Spede
10.09.2010 11:04:35
Tota mä oon uumoillukki että se on joko mikit tai toi vahvistin. Eli uuteen vahvistimeen rahaa vaan sit keräilee. Kiitos nyt kumminkin aika valistavasta "hevimikki" tiedosta kaikille!
Mr. Speed
10.09.2010 11:10:41
Ede_Spede: Tota mä oon uumoillukki että se on joko mikit tai toi vahvistin. Eli uuteen vahvistimeen rahaa vaan sit keräilee. Kiitos nyt kumminkin aika valistavasta "hevimikki" tiedosta kaikille!

Yleisesti mikit ovat soundin hienosäätöä. Vahvari vaikuttaa paljon enempi kokonaissoundiin.
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)