Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uutta talla mikkiä Epiin.
1 2
Ede_Spede
08.09.2010 15:00:28 (muokattu 08.09.2010 15:00:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep elikkäs joo. Mulla on ollu tommone sg-g400 Epiphonelta täs jo hetken ja aattelin että vois siihe uutta mikkiä siihen tallan eteen laittaa. Jotain sellasta enemmän raskaampaa, metallista saundia tuo kyl kaipais. Tuo vakiomikki on kyl niin turha että..
 
Passiivi mikki se vissiin pitää olla. En oikein paljo näistä tiiä. Ekaa viestii kirjoittelen. :D Mutta joo. Passiivi mikki josta sais lähtemään vähän metallisempaa saundia ton romu mikin tilalle. Enempää en oikeastaan osaa sanoa. Vastaan jos kysytään jotain.
 
Kiitos.
 
llarppp
08.09.2010 16:39:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ede_Spede: Jep elikkäs joo. Mulla on ollu tommone sg-g400 Epiphonelta täs jo hetken ja aattelin että vois siihe uutta mikkiä siihen tallan eteen laittaa. Jotain sellasta enemmän raskaampaa, metallista saundia tuo kyl kaipais. Tuo vakiomikki on kyl niin turha että..
 
Passiivi mikki se vissiin pitää olla. En oikein paljo näistä tiiä. Ekaa viestii kirjoittelen. :D Mutta joo. Passiivi mikki josta sais lähtemään vähän metallisempaa saundia ton romu mikin tilalle. Enempää en oikeastaan osaa sanoa. Vastaan jos kysytään jotain.
 
Kiitos.

 
Seymour Duncanin JB-model varmaan osuis aika nappiin.
 
Pitää tosin muistaa että se metallinen saundi lähtee enemmän vahvistimesta eikä näin ollen ole humpparimikeillä niin mikkipainotteinen asia.
 
"Every man dies, not every man really lives"
ubik
08.09.2010 17:16:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JBstä sanovat ei oo tarpeeks munaa. osta miulta invader, hevin mättöön ja kunnon runttauksee iha huippu
 
Decadetroll
08.09.2010 17:23:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näkisin että se muna lähtee enemmän soittajasta ja sen tatsista ku mikistä. Kyllä tuolla JB:llä runttaa heviä ihan hyvin.
 
I'll be back again next week. Bring your friends, we'll have an ice cream treat Mom don't like it, but he don't give a fuck Kids come running for satan's ice cream truck.
Juicy
08.09.2010 17:28:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ubik: JBstä sanovat ei oo tarpeeks munaa. osta miulta invader, hevin mättöön ja kunnon runttauksee iha huippu
 
Ei se mikkien vaihto paljoa jeesaa, jos vahvistin on joku munaton rutku. Kyllä näillä mun kamoilla pystyy mättöä ja turskametallia vetämään vaikka JB:t miltei kaikissa kitaroissa onkin.
 
Ostakaa Mesa, ja ehkä jopa pedaalit!? | Fureimumeipurutoppu is attractive beautiful!
ubik
08.09.2010 17:32:21 (muokattu 08.09.2010 17:37:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

niipä mut jos puhutaa nimenomaa mikistä et millane on...
ja miikihä on vaa mikki et ei se pelkästää sitä soundia yks kaks yllätäen hirmusen paljo paranna verrattuna vaik vahvariin, meinaan vaan et oisko tuo JB liian kirkas SGhe ku ei luonnostaankaa kovin tumma soundine kitara, itellä o päinvastane ongelma et kitara on sen verta tumma et ei sovi Invader juuriki tuo JB taikka sh-6 ois enempi paikallaan.
 
tuolla noitte kahen mikin vertailua http://dev.seymourduncan.com/forum/showthread.php?t=177106
 
kumpikin yhtä hyviä mut erillaisia.
 
"But I like to picture the JB as a knife, while the Invader is more of a baseball bat. The Invader has more bass and mids, but way less treble than the JB."
 
trih
08.09.2010 18:27:48 (muokattu 08.09.2010 18:28:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko mikki oikein säädetty? Mulla on epin vintagemikit toiminu mättömetallissa ihan hyvin.
 
Näin:
http://muusikoiden.net/dyn/users/77530.jpg
 
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
pekurides
08.09.2010 21:00:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kirkassointisempi keraaminen käämi toimii aika usein tummemmassa mahonkikoppasessa kepelissä.
 
Tuolla pientä ääninäytettä BKP Miraclemanista Epin Lespassa pari pätkää ja yksi "vintagempi" missä BKP Nailbomb:
http://www.mikseri.net/artists/?id=127143
 
Täällä suositellaan M6 Lundgrenia tai BKP ... jos vaan lompsa venyy:=)
 
-p-
 
They see me rollin, they hatin.
Ede_Spede
08.09.2010 21:34:11 (muokattu 08.09.2010 21:39:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

trih: Onko mikki oikein säädetty? Mulla on epin vintagemikit toiminu mättömetallissa ihan hyvin.
 
Näin:
http://muusikoiden.net/dyn/users/77530.jpg

 
Kyl tuon mikin säädöt on ihan kohillaa.
 
ubik: JBstä sanovat ei oo tarpeeks munaa. osta miulta invader, hevin mättöön ja kunnon runttauksee iha huippu
 
Kyllä mä sen mikin uutena kumminkin ostan :D Tai pahimmas tapaukses sulta sitten.
 
Justiinsa ttoa sh-6 mikkii oon kattellukki... Sellane ainaki näillä näkymin ellei joku ehdi mun mieltä muuttaa :D
 
pekurides
08.09.2010 23:35:49 (muokattu 08.09.2010 23:38:31)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ede_Spede:
Justiinsa ttoa sh-6 mikkii oon kattellukki... Sellane ainaki näillä näkymin ellei joku ehdi mun mieltä muuttaa :D

Älä hommaa, se on aika huono.
 
Tuntuu että jengi kuvittelee sen "distortion" nimen tarkoittavan että se on kova metalliin, ja paskat, surkeaa sirinää ja kihinää ilmaan minkäänlaista botnea tai jyrää..
 
Tietenkin saapi olla myös eri mieltä jos täältä joku sellainen löytyy:=)
 
They see me rollin, they hatin.
benny
09.09.2010 07:18:21
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on SG-310:ssä DiMarzion Teuvon Erikoinen ja sitä mä suosittelen sullekki! ;)
 
Steves Special is a non-traditional approach to high-output bridge humbucking pickup design. Hot humbuckers usually concentrate most of the pickups power in a narrow frequency bandwidth for maximum impact. Using our patented dual-resonance design, Steves Special takes the opposite path, spreading the sound over a broad range. Bass and treble frequencies are boosted while the mids are pulled back, so the pickups power doesnt kick a high-gain amp into overdrive as easily. This makes Steves Special a good choice for both fast soloing and clean chords, because individual notes wont smear together with heavy overdrive, and clean sounds have an almost _hi-fi_ quality.
 
Recommended For: Bridge position.
 
Tech Talk: Clean overdrive with high-gain amps. Very effective in Dual Sound_ and coil splitting clean modes. For soloing, this is a very good pickup to play with a midrange-heavy amp: the mid-scoop in the pickup's sound keeps the initial pick attack clean, and the notes don't run together as much with legato playing, even with heavy overdrive.
 
shitfuck inc.
ubik
09.09.2010 09:23:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BKPlle + täältä, ei ne nii hirveen kalliita oo jos meinaa uutena ostaa, käytettyn sit onki jo enempi hinta eroa:
BKP uutena n 115€ käytettynä 70-90€
Duncan uutena n 90€ käytettynä n 50€
 
Ei se mikki kuitekaa maailma hirveesti paranna jos o muut vehkeet retuperällä, JBhä on vissii aika allaround mikki mut ilmeisesti ede hakee iha hevimättö mikkiä, ja siihe suosittelisin kyl invaderia, se tekee sen hevimättö homman tosi hyvin muita juttuja sit ei iha nii hyvin. ite tykkäsin kovasti ko. mikistä RGssä mut sit taas nykyses LTDssä ei vaa toimi nii hyvin plus kaulamikin kans aika kaukana toisistaa.
 
Mr. Speed
09.09.2010 13:12:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ubik: BKPlle + täältä, ei ne nii hirveen kalliita oo jos meinaa uutena ostaa, käytettyn sit onki jo enempi hinta eroa:
BKP uutena n 115€ käytettynä 70-90€
Duncan uutena n 90€ käytettynä n 50€
 
Ei se mikki kuitekaa maailma hirveesti paranna jos o muut vehkeet retuperällä, JBhä on vissii aika allaround mikki mut ilmeisesti ede hakee iha hevimättö mikkiä, ja siihe suosittelisin kyl invaderia, se tekee sen hevimättö homman tosi hyvin muita juttuja sit ei iha nii hyvin. ite tykkäsin kovasti ko. mikistä RGssä mut sit taas nykyses LTDssä ei vaa toimi nii hyvin plus kaulamikin kans aika kaukana toisistaa.

 
Sen verran jos vielä saan suositella, niin kun tota BKP/Lundgren akselia on kokeillut, ei enää paljon tee perus Duncania mieli. Lundgren Sucker Bucker on ehdottomasti paras mikki mitä tähän mennessä oon soitellut Puolitettuna aivan järkyttävän nätit cleanit, ja sitten molemmilla keloilla tosi lämpönen, mutta erotteleva ja räyhäkäs soundi. Ei juurikaan kihinöitä tai puukkoja, muttei kuitenkaan hampaatonkaan. BKP Warpig oli aika samaa sarjaa, mutta on ehkä hieman kuumempi. Muuten toimi tosi nätisti, ja oikeilla vahvarin säädöillä sillä soitteli kyllä nätisti puhtaita ja rockiakin.
 
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
hapan
09.09.2010 13:15:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Speed:niin kun tota BKP/Lundgren akselia on kokeillut, ei enää paljon tee perus Duncania mieli.
 
Muutaman eri BKP mikkiparin testauksen jälkeen en allekirjoita tuota. Itsellä kävi tuolla tavoin Teslojen kanssa, kimppatilauksista saatavan lyömättömän hinta-/laatu-suhteen takia. Mut jokainen tyylillään ja sillee.
 
Mr. Speed
09.09.2010 13:16:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hapan: Muutaman eri BKP mikkiparin testauksen jälkeen en allekirjoita tuota. Itsellä kävi tuolla tavoin Teslojen kanssa, kimppatilauksista saatavan lyömättömän hinta-/laatu-suhteen takia. Mut jokainen tyylillään ja sillee.
 
Toki jokainen tyylillään. Itse kun en kamoissa etsi parasta hinta/laatu-suhdetta, vaan mielummin vain sitä laatua :) Itselläni tosin kepit ovat sitä luokkaa, että hölmöä olisi lähteä säästämään kitaroiden mikeistä säästön takia. Tietty, toisille esim. JB iskee paremmin ku meikäläiseen.
 
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
ubik
09.09.2010 13:47:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nehä o nimenomaa henk koht asioita et mist tykkää ja tosiasiaha on et suurin osa ei mikkeihi paljo huomiota kiinnitä. ja duncaneis ei mitää täys susipaskoja olekkaan, eri tyyleihi paremmi ja huonommin sopivia, BKPs sama homma.
 
Ede_Spede
09.09.2010 14:55:40 (muokattu 09.09.2010 14:57:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole pahemmin BKP:n tai Lundgrenin mikkejä kattellut... Ei näemmä thomannilta ainakaa löydy? Jos DiMarzion tai Duncanin ostais niin minkälaista? Invader on yks vaihtoehto.. EMG:t on vissiin aika skeidan kuuloisia? Ainakin minun korvaani on kaikki mitkä olen kuullut niin on ollu... Niin siis DiMarzio tai Duncani. Ehdotuksia ton Invaderin lisäksi?
 
Mitä nettikauppoja Suomenmaalla on josta noita mikkejä sais ihan erikseen? Pohjanmaalla kun asun niin vois käydä kattoo Seinäjoen Top Soundis... Jos jaksaa. Aina oon thomannilta kaiken tilaillut :D Paitsi itse kitaran.
 
Mr. Speed
09.09.2010 15:06:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ede_Spede: En ole pahemmin BKP:n tai Lundgrenin mikkejä kattellut... Ei näemmä thomannilta ainakaa löydy? Jos DiMarzion tai Duncanin ostais niin minkälaista? Invader on yks vaihtoehto.. EMG:t on vissiin aika skeidan kuuloisia? Ainakin minun korvaani on kaikki mitkä olen kuullut niin on ollu... Niin siis DiMarzio tai Duncani. Ehdotuksia ton Invaderin lisäksi?
 
Mitä nettikauppoja Suomenmaalla on josta noita mikkejä sais ihan erikseen? Pohjanmaalla kun asun niin vois käydä kattoo Seinäjoen Top Soundis... Jos jaksaa. Aina oon thomannilta kaiken tilaillut :D Paitsi itse kitaran.

 
Duncanilta nyt ainakin Custom vois olla harkitsemisen arvonen laitos. Lisäks DiMarziolta Evolution. Toi riippuu kovin paljon sun omista mieltymyksistä ja kitaran omasta soundeista. Duncanin ja DiMarzion sivuilta löytyy "laskuri", jolla voi määrittää omien tarpeiden mukaan mikin.
 
BKP:ta saa Turun TubeSoundista ja tilaamalla suoraan valmistajalta. Lundgrenia saa vain suoraan tilaamalla mieheltä itseltään Ruotsista. BKP ja Lundgren ovat molemmat siis käsin kudottua kamaa. Mikkien "katselusta" ei paljon hyötyä ole, jossei pääse omassa ritsassa omalla rigillä kokeilemaan. EMG:t jakaa aika hyvin mielipiteitä, mutta kyllä ne metallijyystössä toimii. itse en niille ole niin lämmennyt. Kannattaa muistaa aina sitten tweekata vahvarin säädöt uusilla mikeillä. Havemmin mikin kanssa paras soundi löytyy niin, ettei vahvarin säätöihin koske, ja kokeilee vain eri kelaa kitarassa. Esim. EMG:n kanssa tiputtaa gainia yms.
 
Tuo että jengi ei kiinnitä huomiota mikkien soundiin... Tottahan se on, koska ei soundissa voi eritellä mikäkin ominaisuus tulee mistäkin. Noin ainakaan yleisesti. Soundi on soittajan, kitaran, mikkien, piuhojen, vahvarin, kaiuttimien ja kaiutinkaapin summa. Siihen päälle vielä säädöt vahvarista ja mikeistä (korkeus, tone, vol yms). Tietyillä mikeillä itse vain olen päässyt siihen parhaaseen lopputulokseen ruuvailemalla soundeja, ja esim. tuo Lundgren Sucker Bucker toimii itelläni melkein nupissa ku nupissa parhaiten. Ilmeisesti on aika tasapainoinen yhdistelmä tuon AT Soloistin kanssa. AMfissa sitten M6 toimii kanssa ihan mukavasti. Vähäsen kuumempi se on kuin SB, ja erilainen kitarankin erilaisuudesta johtuen. Kuitenkin tosi hyvä.. Mitä siitä muuttaisin.. Puhtaat. Mutta sitä varten onkin kaulamikki ja piezo ;)
 
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
Juicy
09.09.2010 15:14:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BKP:n mikkejä on ainakin joskus saanut myös DV247:lta, mutta aika rajoitetusti oli malleja. Alnico-Warpigia oli ainakin jossain vaiheessa varastossa.
 
Myös BKP:n Timiltä voi suoraan kysyä, mitä mallia hän itse suosittelisi kysyjän kitaraan, toki pitää osata sanoa mikä soundissa nykyään tökkii, ja millainen on muu kalusto. Kun mikkiä tilataan niin ainakin ennen pystyi viestikenttään kirjoittamaan millaiseen kitaraan se on tulossa, kai se sitten silläkin tiedolla jotain teki?
 
Ostakaa Mesa, ja ehkä jopa pedaalit!? | Fureimumeipurutoppu is attractive beautiful!
pekurides
09.09.2010 17:46:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, eihän duncanit ja dimarziot missään nimessä huonoja ole:)
 
BKP ja lundgren vaan vielä pykälän lisää käsinhinkattua tavaraa ja se näkyy myös hinnoissa.
 
Dimarziolta kannattaa tsekata myös D-sonic , se on aika kiva.
 
ps. tallamikkkiä suunnitellessa ei hirveästi kannattaisi niitä kliiniominaisuuksia vertailla jos hevanderia veivataan... kliinit otetaan sitten eri palikoista.
 
sellaista all-roundia missä olisi parhaat mätöt ja parhaat kliinit samassa paketissa ei olekaan, eikä tule.
 
Näissä hommissa joutuu usein tekemään kompromisseja tietyn parhaan pörinän savuttamiseksi, jos haluaa all-roundia silloin siinä on kaikki saundit vähän sinnepäin mutta ei yhtään just niinkuin pitää.
 
They see me rollin, they hatin.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «