Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: onko noloa soittaa heviä jazz bassolla?
1 2 3 4 5
mike134
07.09.2010 17:17:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo eli mulla on faijan vanha fenderin jazz basso, ja soitan sitä hevi poppoossa. Pistääkö semmonen muusikoita silmään? Onko se teidän mielestä epäsopiva basso hevimpään musiikkiin? Mistään hc:stä ei ole kyse, mutta raskaammasta rokista.
 
Visakoivu
07.09.2010 17:19:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mike134: Joo eli mulla on faijan vanha fenderin jazz basso, ja soitan sitä hevi poppoossa. Pistääkö semmonen muusikoita silmään? Onko se teidän mielestä epäsopiva basso hevimpään musiikkiin? Mistään hc:stä ei ole kyse, mutta raskaammasta rokista.
 
Ei ole. Oikea ja täydellisen tyhjentävä kirjoitus!
 
"Hamster on overdrive."
Johnny Buzz
07.09.2010 17:21:49
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mike134: Joo eli mulla on faijan vanha fenderin jazz basso, ja soitan sitä hevi poppoossa. Pistääkö semmonen muusikoita silmään? Onko se teidän mielestä epäsopiva basso hevimpään musiikkiin? Mistään hc:stä ei ole kyse, mutta raskaammasta rokista.
 
On joo. Jos on riittävä iäkäs soitin, niin myyt sen mulle halvalla ja ostat Thunderbirdin tai ESP:n heavy-suunnikkaan.
mike134
07.09.2010 17:27:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On joo. Jos on riittävä iäkäs soitin, niin myyt sen mulle halvalla ja ostat Thunderbirdin tai ESP:n heavy-suunnikkaan.
 
ei, en halua noin heviä. Ne on tosi yksipuolisia bassoja. Esim eiks perus precision oo tarpeeks hyvä rokkisoittimeks?
 
Mutta en mielellään lähtisi vaihtamaan.. rahaa menee eikä sitä olis nyt paljoo. Toisaalta opintolainaa vois ottaa. Mutta nii, miks se on susta nolo?
 
Sir Härö
07.09.2010 17:28:16 (muokattu 07.09.2010 17:29:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Martin Mendez? Jos kellot yhtään soi, niin tietää että yksi tyylitajuisimmista hevimuusikoista näkyy usein heiluvan lavalla Jazzarin kanssa.
 
edit. Kattele siitä... http://www.youtube.com/watch?v=HmByeB7y5aw
 
Funkånaut
07.09.2010 17:28:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mike134: ei, en halua noin heviä. Ne on tosi yksipuolisia bassoja. Esim eiks perus precision oo tarpeeks hyvä rokkisoittimeks?
 
Mutta en mielellään lähtisi vaihtamaan.. rahaa menee eikä sitä olis nyt paljoo. Toisaalta opintolainaa vois ottaa. Mutta nii, miks se on susta nolo?

 
Veikkaanpa että Buzzi haluais sun jatsaris :D Ei mittää, soita vaa jatsarilla. Geddy Leekin vetää, ja onko Rushin laulaja-basistin soitinvalinta jotenkin sitten nolo?
 
Nyt lapset lopetatte pelleilyn. Jussimus panee jos panee, muut pojat siirtyy flaksiketjuun. -Modeterminaattori
Johnny Buzz
07.09.2010 17:29:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mike134: ei, en halua noin heviä. Ne on tosi yksipuolisia bassoja. Esim eiks perus precision oo tarpeeks hyvä rokkisoittimeks?
 
Mutta en mielellään lähtisi vaihtamaan.. rahaa menee eikä sitä olis nyt paljoo. Toisaalta opintolainaa vois ottaa. Mutta nii, miks se on susta nolo?

 
Pientä sarkasmia oli mun kommentissa. Toki sillä jassolla voi hevanderia soittaa vallan mainiosti.
2541
07.09.2010 17:57:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mike134: ei, en halua noin heviä. Ne on tosi yksipuolisia bassoja.
 
Thunderbirdit vai? Pöh, uskot liikaa valmiisiin ennakkoluuloihin.
 
Ja jos se Jazz Bass kuulostaa hyvältä teidän musassa niin soita sillä.
sammyz
07.09.2010 18:20:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Medeian basistin mielestä ei ilmeisesti ole: http://www.youtube.com/watch?v=gN95yzm3fLc
 
Kyllähän siis jazz basso soveltuu heviin aivan yhtä hyvin kun presari tai thunderbird. Onhan siinä ohuempi kaulakin, joten jos on tosi teknistä menoa niin luulis soittamisenkin olevan helpompaa.
 
dewfall
07.09.2010 20:33:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jatsari on jatsari koska sitä myytiin 60-luvulla kimpassa Jazzmaster-kitaran kanssa, ei siksi, ettei sillä voisi soittaa kuin jatsia. Ei lie bassokitaramallia, jota jassoa laajemmin menestyksekkäästi käytettäisiin.
 
Tande
07.09.2010 20:39:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minun mielestä Jazz Basso on paljon hevimmän näköinen, kuin ESP:n suunnikkaat.
 
Anteeksi.
2541
07.09.2010 21:02:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dewfall: Ei lie bassokitaramallia, jota jassoa laajemmin menestyksekkäästi käytettäisiin.
 
Joku P -kirjaimella alkava Fenderin basso saattaa päästä aika lähelle tai jopa ohikin...
ötzi
07.09.2010 21:02:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.youtube.com/watch?v=eEYaVhEiNBs
 
1:40->
 
Jatsari itsellä hankinnassa jahka rahatilanne sen suo.
 
http://www.mikseri.net/artists/?id=99773 Älä satuta itseäsi!
pehko
07.09.2010 21:31:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mike134: Joo eli mulla on faijan vanha fenderin jazz basso, ja soitan sitä hevi poppoossa. Pistääkö semmonen muusikoita silmään? Onko se teidän mielestä epäsopiva basso hevimpään musiikkiin? Mistään hc:stä ei ole kyse, mutta raskaammasta rokista.
 
pidät sen jazzarin, etkä edes mieti mitään muuta. se on hyvä.
 
ei sitte
mike134
07.09.2010 21:52:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vau, kiitos vastauksista ja linkeistä, tuli parempi fiilis! :D
 
jazbaz
07.09.2010 22:01:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo siitä vaan, vaikka Riku ois kyllä hevimpi.
 
"Bass sings Bles-sings"
Aresius
07.09.2010 22:40:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse asiassa hyvillä puilla ja hyvin rakennettu jazzbasso tai Presari soi matalissa vireissä todella paljon paremmin. Itse olen tämän todennut ja niin myös esimerkiksi Fear Factory- ja ex SYL-basisti Byron Stroud, joka soittaa usein todella matalissa vireissä (B, A, F#). Tosin tuo F# alkaa kuulostamaan niin ärsyttävältä ja munattomalta lätkytykseltä että en itsekään enää ymmärrä miksi pitää soittaa nuin matalalta bassolla.
 
ps3t
07.09.2010 22:48:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ötzi: http://www.youtube.com/watch?v=eEYaVhEiNBs
 
1:40->

 
Basson soittoa härskeimmillään.
 
no sense makes sense
hollstro
07.09.2010 22:51:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ötzi: http://www.youtube.com/watch?v=eEYaVhEiNBs
 
1:40->
 
Jatsari itsellä hankinnassa jahka rahatilanne sen suo.

 
Kaameeta kuraa. Saundeja myöten. Ihan sama millä toi ripulipaska olis soittettu.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
ötzi
07.09.2010 22:56:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Kaameeta kuraa. Saundeja myöten. Ihan sama millä toi ripulipaska olis soittettu.
 
Sitä ollaan taas suvaitsevaisia mielipideasioissa. Grindcore ei toimi ehkä kaikille
 
http://www.mikseri.net/artists/?id=99773 Älä satuta itseäsi!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «