Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ashdown Little Giant 1000w + Ashdown 1x15+2x10 kaapit, toimiiko?
1 2
yussipee
05.09.2010 08:55:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys!
 
Hyppysiin jäi otsikon mukaisesti Ashdown Little Giant 1000w nuppi. Nyt sille pitäisi saada kaappiakin kaveriksi. Koska rantasaunat sopivat hyvin Saimaalle, mutta huonommin kotiimme, ajattelin seuraavaa: hankkisin suht edulliset Ashdownin (tai miksei muunkin valmistajan) 1x15 ja 2x10 kaapit. Näistä toista voisi käyttää kotosalla ja jos pukkaa sen jokavuotinen keikka kaverin bileissä, niin ottaisi mukaan toisenkin pöntön. Onko idea mistään kotoisin?
 
Näitä siis olen katsellut:
 
http://www.thomann.de/fi/ashdown_mag115.htm
 
ja
 
http://www.thomann.de/fi/ashdown_mag210t.htm
 
8-ohmisia molemmat, eli ymmärtääkseni toimivat Little Giantin kanssa:
 
http://www.thomann.de/fi/ashdown_little_giant_1000.htm
 
Mites kuitenkin tuo kaappien tehonkesto, jos nuppi antaa (muka) 1000 wattia, onko vaarana pamauttaa kaapit? Tosin taitaa oikeasti antaa 2x300 wattia 8-ohmisille kaapeille, eli jos mitään asiasta ymmärrän, niin olisi kai suht sopiva noille pöntöille.
 
Toivon esittäneeni asiat jotenkuten ymmärrettävästi, basso kun on suht tuore ihastus. Timbila, mbira, sello ja mitä niitä nyt on, ovat vanhempia.
 
Syksyjä toivotellen,
 
Jussi
 
P.S. Saa tarjota yllä mainittuja tai vastaavia kaappeja, jos niillä on hyvä hinta-laatusuhde. 2x12 kaappikin kelpaa :)
 
Mase
05.09.2010 09:37:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yussipee: Tervehdys!
 
Hyppysiin jäi otsikon mukaisesti Ashdown Little Giant 1000w nuppi. Nyt sille pitäisi saada kaappiakin kaveriksi. Koska rantasaunat sopivat hyvin Saimaalle, mutta huonommin kotiimme, ajattelin seuraavaa: hankkisin suht edulliset Ashdownin (tai miksei muunkin valmistajan) 1x15 ja 2x10 kaapit. Näistä toista voisi käyttää kotosalla ja jos pukkaa sen jokavuotinen keikka kaverin bileissä, niin ottaisi mukaan toisenkin pöntön. Onko idea mistään kotoisin?
 
Näitä siis olen katsellut:
 
http://www.thomann.de/fi/ashdown_mag115.htm
 
ja
 
http://www.thomann.de/fi/ashdown_mag210t.htm
 
8-ohmisia molemmat, eli ymmärtääkseni toimivat Little Giantin kanssa:
 
http://www.thomann.de/fi/ashdown_little_giant_1000.htm
 
Mites kuitenkin tuo kaappien tehonkesto, jos nuppi antaa (muka) 1000 wattia, onko vaarana pamauttaa kaapit? Tosin taitaa oikeasti antaa 2x300 wattia 8-ohmisille kaapeille, eli jos mitään asiasta ymmärrän, niin olisi kai suht sopiva noille pöntöille.
 
Toivon esittäneeni asiat jotenkuten ymmärrettävästi, basso kun on suht tuore ihastus. Timbila, mbira, sello ja mitä niitä nyt on, ovat vanhempia.
 
Syksyjä toivotellen,
 
Jussi
 
P.S. Saa tarjota yllä mainittuja tai vastaavia kaappeja, jos niillä on hyvä hinta-laatusuhde. 2x12 kaappikin kelpaa :)

 
Ashdownille kelpaa myös 4 ohmiset kaapit, joten kandee ehkä vilkuilla niitäkin... päätehän on 2x500W eikä suinkaan 1x1000W. Kaksi 4 ohmista kaappia saa siis kiinni suoraan nuppiin, joten ei tartte mitään kaappien rinnankytkentää/ketjustusta harrastaa. Torilla olis esim. näppärä ja edukas 4x10": http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=447081
 
itse ajelen samaisella nupilla Edenin 2x12"(4ohm)-komeroa ja ainakin toistaiseksi tuolla yhdistelmällä on pärjännyt kaikissa mestoissa mitä tässä nyt viimeisen vuoden aikana on tullut vastaan.
 
Saa kysellä tuuraamaan kitaran/basson varteen. Taustalaulut saa kaupanpäälle.
TkP80
07.09.2010 11:17:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yussipee: Tervehdys!
 
Hyppysiin jäi otsikon mukaisesti Ashdown Little Giant 1000w nuppi. Nyt sille pitäisi saada kaappiakin kaveriksi. Koska rantasaunat sopivat hyvin Saimaalle, mutta huonommin kotiimme, ajattelin seuraavaa: hankkisin suht edulliset Ashdownin (tai miksei muunkin valmistajan) 1x15 ja 2x10 kaapit. Näistä toista voisi käyttää kotosalla ja jos pukkaa sen jokavuotinen keikka kaverin bileissä, niin ottaisi mukaan toisenkin pöntön. Onko idea mistään kotoisin?
 
Näitä siis olen katsellut:
 
http://www.thomann.de/fi/ashdown_mag115.htm
 
ja
 
http://www.thomann.de/fi/ashdown_mag210t.htm
 
8-ohmisia molemmat, eli ymmärtääkseni toimivat Little Giantin kanssa:
 
http://www.thomann.de/fi/ashdown_little_giant_1000.htm
 
Mites kuitenkin tuo kaappien tehonkesto, jos nuppi antaa (muka) 1000 wattia, onko vaarana pamauttaa kaapit? Tosin taitaa oikeasti antaa 2x300 wattia 8-ohmisille kaapeille, eli jos mitään asiasta ymmärrän, niin olisi kai suht sopiva noille pöntöille.
 
Toivon esittäneeni asiat jotenkuten ymmärrettävästi, basso kun on suht tuore ihastus. Timbila, mbira, sello ja mitä niitä nyt on, ovat vanhempia.
 
Syksyjä toivotellen,
 
Jussi
 
P.S. Saa tarjota yllä mainittuja tai vastaavia kaappeja, jos niillä on hyvä hinta-laatusuhde. 2x12 kaappikin kelpaa :)

 
Mulla on juuri nuo kaapit ylimääräisenä. Ne on ihan uudet ja siis vuoden takuukin.
Ota yhteyttä, jos kiinnostaa. Saat sopivasti 420 euroon.
 
-Toni
 
Antti1
07.09.2010 14:09:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TkP80: Mulla on juuri nuo kaapit ylimääräisenä. Ne on ihan uudet ja siis vuoden takuukin.
Ota yhteyttä, jos kiinnostaa. Saat sopivasti 420 euroon.
 
-Toni

 
Ihan hyvä hinta, noi saa uutena 381,6€ Englannista.
 
"This sea of blood covered in ashes... We refer to this hell as the world." - Halibel
hollstro
07.09.2010 16:06:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Ihan hyvä hinta, noi saa uutena 381,6€ Englannista.
 
Ai rahteineen ja saman tien?
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Antti1
07.09.2010 16:22:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Ai rahteineen ja saman tien?
 
Mä mieluummin odottelen hetken aikaa ja maksan vähemmän, takuun kera.
 
"This sea of blood covered in ashes... We refer to this hell as the world." - Halibel
hollstro
07.09.2010 16:53:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Mä mieluummin odottelen hetken aikaa ja maksan vähemmän, takuun kera.
 
No niitä takuuasioitahan on sitten mukava hoitaa englantiin. Mutta kukin tyylillään...
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
JartZA
07.09.2010 18:50:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: No niitä takuuasioitahan on sitten mukava hoitaa englantiin. Mutta kukin tyylillään...
 
Aika epätodennäköistä kyllä että kaappi kyrvähtää vuodessa.
 
Apinametallia helsingistä! Rope Too Tight. Ulul!
hollstro
07.09.2010 18:54:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JartZA: Aika epätodennäköistä kyllä että kaappi kyrvähtää vuodessa.
 
Mistäs sen tietää, jos on huono munkki niin omalle kohdalle voi sattua. Eiks noi oo Kiinassa tehtyjä?
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Mase
07.09.2010 22:50:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Mistäs sen tietää, jos on huono munkki niin omalle kohdalle voi sattua. Eiks noi oo Kiinassa tehtyjä?
 
vähän niinku kaikki muukin nykyään :( jossain aasiassa tuo oma "Eden" komerokin on tehty ja nuppihan on kans jostain kovasti idästä kotoisin...
 
Saa kysellä tuuraamaan kitaran/basson varteen. Taustalaulut saa kaupanpäälle.
hollstro
07.09.2010 22:56:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mase: vähän niinku kaikki muukin nykyään :( jossain aasiassa tuo oma "Eden" komerokin on tehty ja nuppihan on kans jostain kovasti idästä kotoisin...
 
Mulla ei ole yhtään Kiinassa tehtyä soittopeliä tai syrkkaria/skobea. Eikä tule jos laatu pysyy tollasena kun se nyt on.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
TkP80
08.09.2010 06:08:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Ai rahteineen ja saman tien?
 
Komppaan tätä. Suomesta ostettu, ja suomessa hoituu takuutkin ;-)
 
yussipee
08.09.2010 14:03:04
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ketjun aloittajana kiitän kommenteista. Itse asiassa kelvolliset kaapit löytyivät ja uskon niiden hinta-laatusuhteen olevan ihan ok.
Pitää kyllä tätä muusikoiden.nettiä kehua siinä(kin) mielessä, että reilun oloista kauppameininkiä täällä enimmäkseen harrastetaan. Siitä pisteet.
Tuo Kiina-ilmiö on kieltämättä aika kahjo ja voin tunnustaa itsekin syyllistyväni sen tukemiseen. Vaikka bassoni onkin tehty Indonesiassa :) Olen kateellinen sille bändille, joka keksi nimetä itsensä Everyhing Is Made in Chinaksi. Osuva nimi.
 
Jatkoja!
 
Jussi
 
Terry Pantheras
31.05.2011 14:06:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huom! Olet kirjoittamassa yli 265 päivää vanhaan ketjuun!
 
Torilla ois 500 w Little Giant 250 euroon. Onko nuppi mistään kotoisin; hinta-laatu-soundi-suhde kunnossa?
 
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ REVERBNATION
Antti1
31.05.2011 15:18:05 (muokattu 31.05.2011 15:19:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: Torilla ois 500 w Little Giant 250 euroon. Onko nuppi mistään kotoisin; hinta-laatu-soundi-suhde kunnossa?
 
Se on sellainen perusok melunlisäin. Ei soundaa eq nollameiningeillä juuri oikein millekään, eikä välttämättä niin hyvässä mielessä. Pärjää kuitenkin ihan jees ja käytettäväksihän se eq on.
 
Muistelisin sun pitävän "likaisesta" soundista ainakin kitaralla. Tosta ei moista itsestään irtoa.
 
Hinnasta vähän verrokkia: http://www.thomann.de/fi/ashdown_little_giant_1000.htm
 
Listen motherfucker you're about to pay your dues!
Terry Pantheras
31.05.2011 15:22:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Se on sellainen perusok melunlisäin. Ei soundaa eq nollameiningeillä juuri oikein millekään, eikä välttämättä niin hyvässä mielessä. Pärjää kuitenkin ihan jees ja käytettäväksihän se eq on.
 
Muistelisin sun pitävän "likaisesta" soundista ainakin kitaralla. Tosta ei moista itsestään irtoa.
 
Hinnasta vähän verrokkia: http://www.thomann.de/fi/ashdown_little_giant_1000.htm

 
Kunhan olisi suht kelpo pohja ajella SansAmpilla runtua Fender-emulaatiolla. Toimi ainakin Trace Elliotin lainanupin kanssa...
 
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ REVERBNATION
Antti1
31.05.2011 15:23:30 (muokattu 31.05.2011 15:26:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: Kunhan olisi suht kelpo pohja ajella SansAmpilla runtua Fender-emulaatiolla. Toimi ainakin Trace Elliotin lainanupin kanssa...
 
No jos sellainen neutraalin oloinen soundi toimii, niin mikäs siinä sitten. Tollasta vaan kehiin, jos se hinta tuntuu sopivalta sulle. Mun mielestä liikaa.
 
E: Siinä oli joku räkkipussukka mukana kans, sit hinta on jo vähän parempi.
 
E2: Tuollaisessa käytössä muutenkin voi skipata sen oman etusen ehkä pilaamasta soundia ja käyttää suoraan päätteeseen. Mikä nyt sattuu parhaalta kuulostamaan kenellekin.
 
Listen motherfucker you're about to pay your dues!
ossip
31.05.2011 15:26:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No katos perkele, sitä saa näköjään noin halvalla T-kaupasta. Pitäisköhän sitä hintaa hiukan ruuvailla...
 
Toisaalta, ei mun mikään pakko tuosta ole luopua.
 
Mase
31.05.2011 17:29:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ossip: No katos perkele, sitä saa näköjään noin halvalla T-kaupasta. Pitäisköhän sitä hintaa hiukan ruuvailla...
 
Toisaalta, ei mun mikään pakko tuosta ole luopua.

 
Oma LG1000 liikahti jokin aika sitten toiselle dadaajalle hintaan 200e+rahti...
 
Saa kysellä tuuraamaan kitaran/basson varteen. Taustalaulut saa kaupanpäälle.
Antti K.
31.05.2011 18:31:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mase: Oma LG1000 liikahti jokin aika sitten toiselle dadaajalle hintaan 200e+rahti...
 
Klops! *kolahti*
 
Ihan hyvä pikku-digi-nuppi.
 
Olen muuten treeneissä ajellut sitä jonkun entisen Eden n212rs kaapin kautta, ja hyvin on pelannut! :)
 
Keikallakin kävi Aguilarin db210:n kanssa, ja kyllä sillä hum-boogiessa pärjäsi mainiosti.
 
Eden (ja myös Aguilar vissiin) lähtee huomenna uuteen kotiin, mutta Äsh säilyy repertuaarissa toistaiseksi. Sen hintainen peli, jotta hjuva pitää varanuppina. Toisaalta, mulla on kolme nuppia ja vain kaksi kaappia, että ylivarustelutilanne säilyy... (ja kohtsillään sen seittemän bassoa)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «