HansOskar 07.09.2010 09:36:56 | |
---|
Moi Olen hankkimassa les paulia strandardina, ja mietityttää noi Burstbuckerin mikit. Minkälaisia mielipiteitä ne synnyttää? Oliko vanhemmat paremmat? Kyse on perus rock saundista ja bluesista, ei mättö hevistä. -Ronne |
Dunga 07.09.2010 11:05:09 | |
---|
HansOskar: Moi Olen hankkimassa les paulia strandardina, ja mietityttää noi Burstbuckerin mikit. Minkälaisia mielipiteitä ne synnyttää? Oliko vanhemmat paremmat? Kyse on perus rock saundista ja bluesista, ei mättö hevistä. -Ronne Mulle on jäänyt Gibsonin Burstbucker Pro -mikeistä mainio kuva rock- ja bluesmeiningeissä. Metalliin sun muihin raskaisiin ovat sitten jo hieman tukkoiset. Olen huono keksimään soundiadjektiiveja, mutta itelle valittamisen varaa ei ole jäänyt ja jokaista mikkiswitchin asentoa tulee käytettyä. Eivät ole turhan kuumat ja soundi on melko heleä ts. ei tunkkainen... en tiedä onko tämä sulle plussaa vai miinusta. Erityisesti kaulamikistä diggaan. Oikein säädettynä kiva tuhti tone joka ei hukkaa yläpäätä. "Oliko vanhemmat paremmat"... paha sanoa kun "PAFfeja" on ollut niin monia erilaisia. Jos pitää verrata esim. 498t ja 490r -mikkeihin niin mielestäni Burstbuckerit vievät voiton. Tasapainoisempi ja omaan makuun dynaamisempi setti. Paljoa en ole mikkienvaihtoja tosin puljannut, joten saa tarttua kommentteihin jos joku ihmetyttää ;) War... war never changes. |
Tere Noita Bustbuckerin mikkejä on tosiaan ainakin pro, ja tavalliset, onko niissä sitten eroja muutakuin nimi? -Ronne |
joukov 07.09.2010 12:35:21 | |
---|
Vice President of KISS Army Finland |
LesPaul70 07.09.2010 12:38:55 | |
---|
Öh, ne ei siis ole "Burstbuckerin mikkejä" vaan Burstbucker on mikkimallin nimi ja Gibsonin mikeistä on kyse. Ovat hyviä ja monipuolisia. Yleiskäyttöisempiä kuin 49*-sarja, modernimpia kuin '57 Classicit. Ja Burstbucker PRO (joka siis on vakiona mm. tiettyjen vuosimallien LP Standardeissa) on sitten ihan eri juttu kuin pelkkä Burstbucker. Tavalliset Burstbuckerit ovat Alnico II -pohjaisia ja vintage-tyylisiä, alun perin Gary Mooren makuun tehty versio historiallisista PAF-mikeistä. Eli eräänlainen vaihtoehto '57 Classicille. Burstbucker Pro puolestaan on vahattu ja Alnico V -pohjainen, soundiltaan selvästi särmikkäämpi ja modernimpi kuin pelkkä Burstbucker. Mutta kyllähän nuo kelpaavat musatyyliin kuin musatyyliin siinä kuin yleiskäyttöiset PAFit yleensäkin, mainitsemiisi musatyyleihin jopa erittäin hyvin. Laudoista takki päälle vaan, sitten sä kelpaat manalaan |
HansOskar 07.09.2010 17:26:04 | |
---|
Kiitos valistuksesta! -Ronne |
hollstro 07.09.2010 19:15:10 | |
---|
Burstbucker I ja II on mun mielestä parhaat Gibsonin mikit, ja kaikkea on tullut kokeiltua. III on mun makuun liian kuuma. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
Metalkallo 17.07.2018 13:51:32 (muokattu 17.07.2018 13:56:19) | |
---|
Minkäslainen tuo Burstbucker 1 on kaulassa? Onko tuo yhtään lähellä 57 classicia? Y-tuben perusteella BB1 olis ainakin kirkkaampi. Sen tiedän et on vahaamaton. Entäs BB2, onko lähempänä 57:kaa? Ainakin tuo resistanssi (K) on sama kuin 57:ssa eli 7.5 Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. |
fox 17.07.2018 13:56:03 (muokattu 17.07.2018 13:57:15) | |
---|
Metalkallo: Minkäslainen tuo Burstbucker 1 on kaulassa? Onko tuo yhtään lähellä 57 classicia? Y-tuben perusteella BB1 olis ainakin kirkkaampi. Sen tiedän et on vahaamaton. Riippuu paljon siitä mitä oot hakemassa. Toisin kuin Juki, itse kyllä tuota kolmosta oon käyttänyt, kun mulla on tapana tehdä noita tri-sound modauksia. Mutta en oo noita "suosituksia" konsanaan antanut, se riippuu niin paljon siitä soittajasta ja sen mieltymyksistä/tatsista/musiikkilajista yms. edith piaf: jaa niin kaulassa. Siihen juu ei kolmosta. Yhdessä omassa taitaa olla kolmonen tallassa ja kakkonen kaulassa. |
Metalkallo 17.07.2018 14:04:44 (muokattu 17.07.2018 14:48:00) | |
---|
fox: Riippuu paljon siitä mitä oot hakemassa. Toisin kuin Juki, itse kyllä tuota kolmosta oon käyttänyt, kun mulla on tapana tehdä noita tri-sound modauksia. Mutta en oo noita "suosituksia" konsanaan antanut, se riippuu niin paljon siitä soittajasta ja sen mieltymyksistä/tatsista/musiikkilajista yms. edith piaf: jaa niin kaulassa. Siihen juu ei kolmosta. Yhdessä omassa taitaa olla kolmonen tallassa ja kakkonen kaulassa. Mulla on normi 57 classic tallassa alnico 4:lla ja tykkään samasta kaulassakin, mutta rupesin miettimään noita BB mikkejä myös josko ne olis jopa parempia kaulassa kuin 57. Resistanssi pitää olla siin 7.5 tai alempi. BB2 on resistanssiltaan sama kuin 57. Kolmonen mulla oli aikoinaan tallaan yhdes LP:ssä, mut en tykännyt, liian hot. Kaulamikkiin aion luultavasti vaihtaa alnico 4 magneetin, et senkin puolesta mietin et onkohan BB1 tai BB2 siihen hyvä vai meniskö liian kirkkaaksi? Edit: BB Pro kaula vaikuttaa aikas hyvältä ja Gibsonin sivun mukaan resistanssi olis 7.4, on myös vahattu, mutta ajaiskohan tuo silti 57:n yli jos 57 tallassa ja pro kaulassa? https://www.youtube.com/watch?v=7Da6mVAjnoM Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. |
fox 17.07.2018 14:56:47 | |
---|
Metalkallo: Kaulamikkiin aion luultavasti vaihtaa alnico 4 magneetin, et senkin puolesta mietin et onkohan BB1 tai BB2 siihen hyvä vai meniskö liian kirkkaaksi? Niin no, niin.. sulla on mun mielestä pikkusen liian "magneettikeskeinen" tuo näkemys, kyllä siihen "kirkkauteen" enemmän vaikuttavat nuo muut signaaliketjun jutut, kuin se, onko se magneettikenttä nyt alnico kakkosella, vitosella tai jollain muulla siihen mikin päälle luotu. Oletkos mitannut tuon nelosen, kuinka likellä se on vitosta esmerkiksi? Vai onko se vaihto lähinnä vaan siksi, koska nelkkua ei kovin käytetä? Jos en ihan väärin muista, niillä ei kovin suurta eroa edes ole. RC-piirin (sen passiivisen "tonen") kondensaattorin arvoa vaihtamalla saa sitä leikkuria vallan hyvin säädeltyä. Sitten voit siirtyä pohtimaan, minkä moinen konkka siihen olis hyvä, ja minkälaista "soundia" ne tuottaa. ;) |
Metalkallo 17.07.2018 16:09:42 (muokattu 17.07.2018 16:12:28) | |
---|
fox: Niin no, niin.. sulla on mun mielestä pikkusen liian "magneettikeskeinen" tuo näkemys, kyllä siihen "kirkkauteen" enemmän vaikuttavat nuo muut signaaliketjun jutut, kuin se, onko se magneettikenttä nyt alnico kakkosella, vitosella tai jollain muulla siihen mikin päälle luotu. Oletkos mitannut tuon nelosen, kuinka likellä se on vitosta esmerkiksi? Vai onko se vaihto lähinnä vaan siksi, koska nelkkua ei kovin käytetä? Jos en ihan väärin muista, niillä ei kovin suurta eroa edes ole. RC-piirin (sen passiivisen "tonen") kondensaattorin arvoa vaihtamalla saa sitä leikkuria vallan hyvin säädeltyä. Sitten voit siirtyä pohtimaan, minkä moinen konkka siihen olis hyvä, ja minkälaista "soundia" ne tuottaa. ;) En ole mitannut, en osaa. Sen takia laittaisin alnico 4:n koska olen tykästynyt siihen soundiin eniten, ja A4/A4 toimii hienosti yhteen kunhan on oikeat mikit joissa ne toimii, yleensä 7k paf. Ne antaa sen mitä A2 tai A5 ei anna. Alnico 4 on aika erilainen verrattuna vitoseen. Mulla on täs 3 eri vaihtoehtoa nyt mistä tykkään: 57 classic, BB Pro tai Seth Lover, kaikki kaulaversioita. 57:sta ja Sethistä mulla on kokemusta, Pro:sta ei, mut BB Pro kuulostaa jo vakiona hyvältä, niin kyllä Seth:n. 57 on ainoa joka on liian bassomainen vakiona, alnico 4 korjaa tätä vaikkei täysin poista sitä. BB Pro:sta muuten... Löysin ketjun jossa käsitellään BB magneetin vaihtoa alnico 4:n ja tuolla yks sanoo, et BB Pro kaula olis sama mikki kuin BB1, mutta vahattu ja alnico 5:lla. https://www.lespaulforum.com/forum/ … -with-AlNiCo-IV-experiment-imminent Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. |