Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Plexi nupista 1234 sisääntuloa??
1
yanera
06.09.2010 20:17:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä on testiä plexi laitteesta tosin Bugerasta. Ja sen kytkennöistä olen nähnyt aidossakin marsussa käutettävän tuollaista kpientä kytkentää.
 
http://www.youtube.com/watch?v=zdDfNq2Z0sQ&feature=fvw Tässä siis video ja heti alussa huomaa, että Input High 2 ja Low 1 on yhdistetty toisiinsa pienellä johdolla
 
Miksi näin??
 
Olen kyllä jo jonkin vuoden kitaraa soittanut, mutta tuollaista plexiä ei ole koskaan vastaan tullut!
 
Toiset menee, toiset tulee, mutta minä tärisen.
Antti1
06.09.2010 20:19:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ne on yhdistetty sen vuoksi, että silloin saa molempien "kanavien" soundin yhdellä kertaa. Ne siis kuulostavat erilaiselta.
 
"This sea of blood covered in ashes... We refer to this hell as the world." - Halibel
oiva tumpeloinen
06.09.2010 20:21:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yanera: Olen kyllä jo jonkin vuoden kitaraa soittanut, mutta tuollaista plexiä ei ole koskaan vastaan tullut!
 
Minkäslaisia Plexejä sitä sitten on tullut vastaan? Kyllä ne aika pitkälti on tämän näköisiä:
 
http://guitar-insight.com/wp-conten … ads/2010/01/1959-marshall-plexi.jpg
 
tracyjacks
06.09.2010 20:26:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yanera: Miksi näin??
 
http://www.youtube.com/watch?v=J-IIlub0ApM&feature=related
 
Sama tyyppi selittää miksi näin.
 
Son, your ego is writing checks your body can't cash!
McNulty
06.09.2010 21:41:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LISÄÄ GAINIA! Lähtee ne kirkonpolttosäröt ja muut mukavuudet!
SIKS!
 
Rauhan jalanjäljissä kulkee aina salamurha.
yanera
06.09.2010 21:53:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Minkäslaisia Plexejä sitä sitten on tullut vastaan? Kyllä ne aika pitkälti on tämän näköisiä:
 
http://guitar-insight.com/wp-conten … ads/2010/01/1959-marshall-plexi.jpg

 
No siinähän on se juju, että en ole plexiin koskaan kajonnut.
 
Ilmeisesti hommaan kelpaa ihan lyhyt efektilenkin johto.
 
Noista vintage peleistä itoaa aika hyvät saundit kun niinihin saa eteen kunnon särön, kaiun ja wahin.
 
Fenederin ja voxin vintage osastoa olen niiden kanssa testaillut.
 
Jos tuollaisen bugeran "ns feikki plexin" menee ostamaan, niin ajattelin siihen eteen digidetchin death metal säröä, graffista eq:ta, reverb pedaalia ja tinetenkin wahia.
 
Ei taida tällä hetkellä olla oikein muodissa nuo Marshalli9n plexit ym Bugeran kopiot.
 
Taitaa krankit ym. high gain vahvarit olla nykyään enemmän huudossa. No onhan se tekniikkakin kehittynyt huimasti noista "plexi ajoista"!
 
Toiset menee, toiset tulee, mutta minä tärisen.
McNulty
06.09.2010 21:54:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noni... olihan se ihan kiva rölli!
Oiskohan Raumalta jääkiekkoseuraa saatavilla?
 
Rauhan jalanjäljissä kulkee aina salamurha.
jyrkalt
06.09.2010 22:53:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se kyllä on pakko sanoa että taitavin rölö pitkään aikaan.
 
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
ReBeat
06.09.2010 23:08:17 (muokattu 06.09.2010 23:08:51)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa huomioida että toi ei ole kovin optimaalinen tapa yhdistää noin, koska piuha joutui nousemaan ylämäkeen mennessään kanavasta toiseen. Elikkä jos soittaa kovin nopeita juttuja, niin se kakkoskanava voi jäädä vähän jälkeen kun äänen ei oo helppo mennä sinne. Samalla siinä matkalla yläpäät voi kadota vähän (ilmiöstä puhutaan joskus huimauksena, reunasäröjen yhteydessä) ja tulla ähkypainetta alakeskialueelle. Parempi ratkaisu olis että se piuha menis ylemmästä rööristä alempaan, jolloin ääni menee helposti luistaen. Niin, ensiapuna voi kyllä koittaa rasvata vaseliinilla sitä piuhaa. Se jonkun verran imeytyy siitä läpi, mutta yleensä ei oo mikään kestävä ratkaisu.
 
Vicious
07.09.2010 02:50:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa huomioida että toi ei ole kovin optimaalinen tapa yhdistää noin, koska piuha joutui nousemaan ylämäkeen mennessään kanavasta toiseen. Elikkä jos soittaa kovin nopeita juttuja, niin se kakkoskanava voi jäädä vähän jälkeen kun äänen ei oo helppo mennä sinne. Samalla siinä matkalla yläpäät voi kadota vähän (ilmiöstä puhutaan joskus huimauksena, reunasäröjen yhteydessä) ja tulla ähkypainetta alakeskialueelle. Parempi ratkaisu olis että se piuha menis ylemmästä rööristä alempaan, jolloin ääni menee helposti luistaen. Niin, ensiapuna voi kyllä koittaa rasvata vaseliinilla sitä piuhaa. Se jonkun verran imeytyy siitä läpi, mutta yleensä ei oo mikään kestävä ratkaisu.
 
Ite oon ruukannu pinnoittaa teflonilla kaikki kaapelit, että sois liukkaammin. Kerran päällystin kieletkin teflonilla, mutta soitosta tuli niin nopeeta, että rumpali ei pysynyt enää perässä nii oon sen jälkeen tyytynyt vaan teflonpäällysteisiin kaapeleihin ja Ghs:n kieliin ( Zakk Wyldeki soittaa niillä).
 
I Will kick your ass 'til your dick shoots shit
rheinone
07.09.2010 10:51:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vicious: Ite oon ruukannu pinnoittaa teflonilla kaikki kaapelit, että sois liukkaammin. Kerran päällystin kieletkin teflonilla, mutta soitosta tuli niin nopeeta, että rumpali ei pysynyt enää perässä nii oon sen jälkeen tyytynyt vaan teflonpäällysteisiin kaapeleihin ja Ghs:n kieliin ( Zakk Wyldeki soittaa niillä).
 
Nii, ja jos käyttääpi kierrepiuhaa niinku geermändude, jumpperina siis, ni ei tartte phaaseria eteen lainkaan.
 
J_Mantyla
07.09.2010 11:43:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saisko kompuran jätettyä välistä jos tempaisisi piuhaan pari kunnon umpparia?
 
Ellei tänään niin sitten huomenna
mattim
07.09.2010 12:09:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J_Mantyla: Saisko kompuran jätettyä välistä jos tempaisisi piuhaan pari kunnon umpparia?
 
Umpparilla tulee jyrkkä noisegate munsta, pyykkipoikaa oon käyttäny kompurointiin.
 
Matti
 
Palo on rajoitettu kivijalkaan/Väärin sammutettu
rheinone
07.09.2010 12:22:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitäskö tätä ketjua pyytää ylläpidolta pysyväksi niksipirkkasivuksi...
 
tracyjacks
07.09.2010 14:04:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rheinone: Pitäskö tätä ketjua pyytää ylläpidolta pysyväksi niksipirkkasivuksi...
 
Ehdottomasti. Kokeilin tänään melkein kaikkia näitä neuvoja täältä ja kitaransoittoni kuulostaa nyt paremmalta kuin koskaan!
 
Son, your ego is writing checks your body can't cash!
J_Mantyla
07.09.2010 14:32:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tommosen boostin voi väkästää kätevästi pujottamalla piuhan 9 voltin patterin napojen välistä. Jos kimittää liikaa purkaa vaan patterista puolet pois paperiklipsillä ...
 
Ellei tänään niin sitten huomenna
tracyjacks
07.09.2010 23:50:11 (muokattu 07.09.2010 23:50:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muutes hei, ihan tosissaan pitää nyt kysyä. Joskus näkee, että kanavat onkin hypätty 1 high:stä 2 low:hon, kun taas yleisin tapa taitaa olla laittaa 1 low:sta 2 high:n. Onko (suurta/mitään) eroa?
 
Son, your ego is writing checks your body can't cash!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «