Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikkivalinta 6 kieliselle
1
JPHe
02.09.2010 11:00:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi,
 
Olen aiemin soitellut vain 4 kielisillä perinteissillä bassoilla, joten nyt en osaa valita mikkejä basson. Ensimmäinen asia on aktiivi/ passiivi? 4 kieliseen en ottaisi aktiiveja, koska en näe siinä mitään hyötyä. Ja perus Steve Harris tyyliseen soittotyyliini niitä ei vaan kaipaa.
 
Nyt kuitenkin ajattelin hommata 6 kielisen hifistely basson, johon pitäisi valita mikit. Onko aktiivi mikillätasaisempi vaste, vai voiko hyvällä passivi mikillä saada alimman kielenkin soimaan hyvin. Entäpä mitä aktiivi EQ hyödyttää? Eli nyt kaipaisin eri mikeistä kokemuksia, joita mulla itselläni ei ole.
 
Lisäksi voi heittää kokemuksia esim Duncanin, EMG tms mikeistä tämän tyyppiseen basson.
 
JPHe
07.09.2010 09:30:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko nyt niin ettei kenelläkään ole 6 kielistä bassoa? Kokemuksia myös 5 kielisen osalta otetaan vastaan, koska samoista mikeistä on 5 ja 6 kieliset versiot. Ja nyt lähinnä kiinnostaa tuon alimman kielen sointi.
 
MPU
07.09.2010 09:43:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen tehnyt kuutosen sekä EMG:n että Duncanin mikeillä. Molemmat kuulosti ihan bassokitaralle.
Marko
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
MPU
07.09.2010 09:44:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MPU: Olen tehnyt kuutosen sekä EMG:n että Duncanin mikeillä. Molemmat kuulosti ihan bassokitaralle.
e: Niin ja viitosessa on lisäksi ollu Bartolinin mikkejä. Nekin on kuulostanu ihan bassokitaralle.
Marko
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
JPHe
07.09.2010 13:49:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MPU: MPU: Olen tehnyt kuutosen sekä EMG:n että Duncanin mikeillä. Molemmat kuulosti ihan bassokitaralle.
e: Niin ja viitosessa on lisäksi ollu Bartolinin mikkejä. Nekin on kuulostanu ihan bassokitaralle.
Marko

 
Aktiivi vai passiivi? Tämä oli oikeastaan mielenkiintoisin kysymys.
 
kauhu-köös
07.09.2010 14:07:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve, mulla on tossa omassa bassossa(warwick) duncanin passiiviset basslines mikrofonit. Muihin vehkeisiin on paha verrata, mutta saundi on selkeä ja suhteellisen hifi yhdistettynä etuvahvistimeen tai se ohitettuna. Tohon B kielen soitiin on tuntunut eniten vaikuttavan soittimen rakenne ja kielet, yhdistäen siis kokemuksia muista bassoista.
 
Teijo K.
08.09.2010 20:45:21 (muokattu 08.09.2010 20:46:17)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miulla on pari kuusikielistä tuolla. Toisessa EMG ja toisessa Kent Armstrongit. EMG on vähän kliinimpi mutta KA toimii paremmin säröjen kanssa. Mutta en näkisi että sillä on mikkeihin mitään merkitystä miten monta kieltä bassossa on.
 
Eli mun mielestä valitset mikit ihan täsmälleen kuten nelikieliseenkin.
JPHe
09.09.2010 15:04:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teijo K.: Miulla on pari kuusikielistä tuolla. Toisessa EMG ja toisessa Kent Armstrongit. EMG on vähän kliinimpi mutta KA toimii paremmin säröjen kanssa. Mutta en näkisi että sillä on mikkeihin mitään merkitystä miten monta kieltä bassossa on.
 
Eli mun mielestä valitset mikit ihan täsmälleen kuten nelikieliseenkin.

 
Oliko nämä aktiivisia vai passivisia? Itselläni ei ole kokemusta aktiivimikeistä, jonka vuoksi lähinnä koko kysely.
 
Teijo K.
09.09.2010 19:19:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPHe: Oliko nämä aktiivisia vai passivisia? Itselläni ei ole kokemusta aktiivimikeistä, jonka vuoksi lähinnä koko kysely.
 
EMG aktiivi ja Kent Armstrong passiivi.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «