Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: HK Elements
1 2 3
arnold_1111
05.09.2010 22:11:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko noista vielä kellään käyttökokemuksia?
Onko kilpailijaksi paljon hehkutetulle RCF310A+subbari setille?
 
NeliX4
06.09.2010 14:18:48 (muokattu 06.09.2010 14:22:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varmaan vähän eri segmentille menee. Tomppa myy BARTH ACOUSTICia, i.Novaa vastaavaa ja tuo Bose L1:kin haukkaa aika lähelle.
 
Onkohan jossain jo vertailua noiden systeemien välillä.?
 
... ja onhan esim. nuo HK:n pikkusetit jo kauan pyyhkinyt takalistoa RCF:n röpöttimillä ;)
 
Sami_T
06.09.2010 14:46:23 (muokattu 06.09.2010 14:51:44)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

paljon hehkutetulle RCF310A+subbari setille?
 
Kannattaa kiinnittää huomiota siihen että ne on ne samat viis tyyppiä mitkä niitä hehkuttaa. Aina välillä joku yrittää hissukseen toppuutella että ei sillä 500 euron kurkkupurkilla vielä kuuhun mennä.
 
No kuitenkin, mitä siihen Elementsiin tulee niin HK Audion sivuilla on sellanen hieno laskinohjelma mikä kertoo sulle minkälaisen Elements-kokoonpanon tarvitset mihinkin hommaan. Näpräsin sinne tollasen tyypillisen pitseriannurkkavedon eli bändi ja 200-300 henkeä.
 
Tällänen tuli:
 
http://www.showtekniikka.fi/huttua/hk.jpg
 
Kokeilin vähän toisenlaista kokoonpanoa, nyt kysymys kuului että mitä tarvitsen akkarikeikkaan 100-200 hengelle
 
http://www.showtekniikka.fi/huttua/hk2.jpg
 
samitorvinen.blogspot.com
NeliX4
06.09.2010 14:55:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tompalla setti 1:n hinta 9100€ + pussit ja johdot.
 
jurpontor
06.09.2010 17:05:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sami_T: Kannattaa kiinnittää huomiota siihen että ne on ne samat viis tyyppiä mitkä niitä hehkuttaa. Aina välillä joku yrittää hissukseen toppuutella että ei sillä 500 euron kurkkupurkilla vielä kuuhun mennä.
 
Oisko listata samassa hintaluokassa kovempia vaihtoehtoja? Joo joo, vaikka mitä saa jos on laittaa rahaa tiskiin esim tuplaten tai viisinkertaisesti.
 
"Te ette osaa." -- Tattarisuon konttorin katsastusmies
Sami_T
06.09.2010 19:09:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jurpontor: Oisko listata samassa hintaluokassa kovempia vaihtoehtoja?
 
Ei ole. En mä kyllä osaa samasta hintaluokasta sanoo selkeesti huonompaakaan vaihtoehtoa.
 
Joo joo, vaikka mitä saa jos on laittaa rahaa tiskiin esim tuplaten tai viisinkertaisesti.
 
Niin. Ja sitä mä tässä yritän toitottaa että ehkä todellakin olisi syytä käyttää sitä rahaa enemmän.
 
Täällä kun seuraa tätä keskustelua niin samat ihmiset toistuvasti esittää asioita siihen sävyyn että on nää perus-PA:t ja sitten siellä kukkulan huipulla on kokoonpano RCF ART ja joku subbari ja se on se ultimaattinen äänentoistojärjestelmä ja se riittää melkein mihin vaan ja soundi on timangia. Hartwall Areenalle se ei ihan riitä mutta sitten riittää jos laittaa kaks RCF:aa per puoli.
 
Kun fakta on se että ostaa minkä hyvänsä 500 euron aktiivikaiuttimen niin se on melko onneton vekotin millä pystyy ne ihan pienimmät kisat vetelemään. Tai jos tosi hissukseen vedellään niin vähän isommat kisat. Ja soundi on just sitä mitä se hintalappu antaa olettaa.
 
Tossa jossain toisessa ketjussa useampikin tyyppi oli havahtunu siihen että omasta mielestä hyvä ja tarkoituksenmukainen halppismikseri ei sitten ollutkaan enää niin hyvä kun tilalle vaihdettiin kalliimpi vekotin.
 
Niin samalla tavalla katoaa loisto 500 euron aktiivikaiuttimista kun siihen tilalle kannetaan joku parempi järjestelmä. Ei ne enää olekaan niin hyviä. Eikä edes tarkoituksenmukaisia.
 
Se että jos jonkun mielestä ne on hyviä vehkeitä niin se todennäköisesti johtuu siitä että a) itsellä on samanlaiset (omat kamathan on aina parhaita) ja b) ei oo juurikaan päässy puuhailemaan parempien järjestelmien kanssa
 
Minä väitän että KUKAAN täyspäinen joka on joskus elämässään päässyt puuhailemaan minkään järkevän PA-systeemin kanssa ei osta itselleen bändikäyttöön 500 euron aktiivikaiuttimia.
 
Jotenkin tuntuu että Suomessa muusikkojen ajattelu siitä että mitä PA-laitteet maksaa on jossain ihan hakoteillä. Backline saa maksaa melkein mitä vaan mutta sitten kun on kyse PA-kamoista niin lähdetään heti siitä missä aita on matalin. Kitaristilla voi kaappi ja nuppi maksaa 3000 e ja kitara vielä toisen mokoman. Kosketinsoittajalla on kolmen tonnin Nord. Soundeja on mietitty päiväkausia. Ja sitten ajetaan niitä pihalle 500 e aktiivikaiuttimista? Haloo?
 
Bändin tai baarin äänentoistotarpeen ei tarvi kovin kummoinen olla kun se vähintään tuplasti tota kurkkupurkkia kalliimpi laite on se halvin vaihtoehto millä pääsee jotenkuten järkevästi "maaliin". Tai edes matkalle kohti sitä maalia. Ja tämä ei oikeasti ole mitään hifistelyä, tässäkin vaiheessa puhutaan vasta budjettiluokan edullisista laitteista.
 
Niin mitä tämä asia mua liikuttaa? No ei suoranaisesti yhtään mitenkään. Mutta kun jatkuvasti törmää siihen että bändit, baarit tai pahimmillaan aloittelevat äänentoistofirmat on ostanu nettikirjoittelun innostamana noita kurkkupurkkeja ja sitten ollaan vähän suru puserossa kun ei oikein "lähde". Niin nyt on ainakin laitehankintaa suunnitteleville tässä luettavissa tälläinenkin mielipide aiheesta.
 
samitorvinen.blogspot.com
arnold_1111
06.09.2010 20:23:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niinhän se on että jos soitin maksaa 3000 ja aktiivikaappi 500 niin eihän siinä ole tolkkua. Aktiivikaappihan on suhteessa ihan liian kallis. Soitinta käytetään kuitenkin päivittän ja kaappia joskus harvakseltaan keikoilla.
Siinä olen samaa mieltä että jos harrastaa äänentoistoa tai tarvii niitä vehkeitä edes kerran viikossa niin onhan joku pari tonnia aika mitätön panostus.
 
Yleinen mielipide näytti kuitenkin olevan että HK vehkeet tuottaa parempaa ääntä mutta vähmmän äänenpainetta.
Kiitoksia vastanneile ja jos jollain on vielä niitä käyttökokemuksia niin kiva olisi kuulla niitäkin.
 
Sami_T
06.09.2010 20:37:25 (muokattu 06.09.2010 20:46:46)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arnold_1111: Niinhän se on että jos soitin maksaa 3000 ja aktiivikaappi 500 niin eihän siinä ole tolkkua. Aktiivikaappihan on suhteessa ihan liian kallis. Soitinta käytetään kuitenkin päivittän ja kaappia joskus harvakseltaan keikoilla.
Siinä olen samaa mieltä että jos harrastaa äänentoistoa tai tarvii niitä vehkeitä edes kerran viikossa niin onhan joku pari tonnia aika mitätön panostus.
 
Yleinen mielipide näytti kuitenkin olevan että HK vehkeet tuottaa parempaa ääntä mutta vähmmän äänenpainetta.
Kiitoksia vastanneile ja jos jollain on vielä niitä käyttökokemuksia niin kiva olisi kuulla niitäkin.

 
Niin siis yritin noilla parilla esimerkillä oikein kuvien kanssa viestittää että tossa Elementsissä ei oo hintansa puolesta eikä muutenkaan päätä eikä häntää.
 
Toi ykköskuva on jo pelkästään ulkonäkönsä puolesta sellainen että variksetkin nauraa. Ja se ei vastaa mun käsitystä käytännöllisestä jos keikalle tarvii viedä kahdeksan erillistä subbaria.
 
Se olis kyllä kiva nähdä jonkun vierailevan miksaajan ilme kun se kävelee ovesta sisään "joo tässä tää PA nyt ois".
 
Ja sitten maksaa vielä sen kympin tosta "line arraysta".
 
"The ELEMENTS system is a true line array that adapts to your needs. Whether you go with one, two, or four mid/high units, you can rest assured of a perfect match and awesome audio. Just like you have come to expect from HK AUDIO."
 
Pfffft.
 
samitorvinen.blogspot.com
Tami
06.09.2010 20:47:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sami_T:
 
Täällä kun seuraa tätä keskustelua niin samat ihmiset toistuvasti esittää asioita siihen sävyyn että on nää perus-PA:t ja sitten siellä kukkulan huipulla on kokoonpano RCF ART ja joku subbari ja se on se ultimaattinen äänentoistojärjestelmä ja se riittää melkein mihin vaan ja soundi on timangia.
 
Kun fakta on se että ostaa minkä hyvänsä 500 euron aktiivikaiuttimen niin se on melko onneton vekotin millä pystyy ne ihan pienimmät kisat vetelemään. Tai jos tosi hissukseen vedellään niin vähän isommat kisat. Ja soundi on just sitä mitä se hintalappu antaa olettaa.
 
Minä väitän että KUKAAN täyspäinen joka on joskus elämässään päässyt puuhailemaan minkään järkevän PA-systeemin kanssa ei osta itselleen bändikäyttöön 500 euron aktiivikaiuttimia.
 
Niin mitä tämä asia mua liikuttaa? No ei suoranaisesti yhtään mitenkään. Mutta kun jatkuvasti törmää siihen että bändit, baarit tai pahimmillaan aloittelevat äänentoistofirmat on ostanu nettikirjoittelun innostamana noita kurkkupurkkeja ja sitten ollaan vähän suru puserossa kun ei oikein "lähde". Niin nyt on ainakin laitehankintaa suunnitteleville tässä luettavissa tälläinenkin mielipide aiheesta.

 
Mullakin on ollu artit, mixwizard ja aktiivisubbarit.
 
Mut mä olen toisaalta sitä mieltä et noille arteille ja subbareille ja 500 euron kurkkupurkeille on ehdottomasti oma tilauksensa. Tämmöisellä harrastajalla, jolla suurin osa keikoista on häitä/ hautajaisia tai seurataloja tai pieniä baarinnurkkavetoja ja keikkoja on pari vuodessa, tuommonen kevyt ja halpa setti ajaa asiansa. Ilman roudaria/ miksaajaa/ keikkabussia on paljon mukavampi kantaa lavalle pari kuttaperkapurkkia, vetää muutama xlr-piuha tehdä nopea soundchekki ja sitten odotella "keikan" alkua suolainen liivi päällä ja se "kari-tapio"-kraka kaulassa. Lopputulos on kuitenkin useimmiten se, että ääni kuuluu saliin, juopot tanssii ja vanhukset pitelee sormia korvissa kun humppa tulee liian kovaa...?
 
Eihän niillä pikkupöntöillä kukaan tieytysti lähde Hartwallia valloittamaan ( edes kahdella per puoli), mutta jos ääni piisaa siihen omaan käyttötarkoitukseen niin mikä ettei. Bändin tai volyymin kasvaessa sitten lisää euroja "tiskiin". Tuohon "art + subbari" tasoon pääsee halvalla, mutta sitten kun siitä pitää saada ääntä tai laatua lisää, nousee budjettikin exponenttiaalisesti kohti teitä Pro-ukkoja... Täällä maalais-tasolla kuitenkin aika moni pumppu kiertää behringerin mikserillä ja t.boxin kaapeilla noita privaattijuhlia ja niihin verrattuna tuo "rcf-setti" on kuitenkin jo askel kohti... no sanotaanko äänentoistoa..
 
Äänenlaatukin on suhteellinen juttu kuten sanoit. Ladalla pääsee kauppaan, mutta paljon mukavampi sinne on mennä mersulla, eikä pieneen ladaan mahdu isot ostokset...
Ammatikseen tai enemmän soittavat ovat sitten tietysti asia erikseen. Työkalut tarpeen mukaan kuten täällä on todettu.
 
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
rintapek
06.09.2010 23:45:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sami_T: Ei ole. En mä kyllä osaa samasta hintaluokasta sanoo selkeesti huonompaakaan vaihtoehtoa.
 
Täällä kun seuraa tätä keskustelua niin samat ihmiset toistuvasti esittää asioita siihen sävyyn että on nää perus-PA:t ja sitten siellä kukkulan huipulla on

 
Mä ny oon vissiin yks noista.
Sit jos uteliaisuuttani vilkaisen, ni löytyypä äänentoistoyrityksen kamalistasta niinkin budjettilaite, ko jammun mg166. Jos ny äänentoistofirma löytää tuolle fiksua ja kustannustehokasta käyttöä, ni melko varmasti tuommoiselle on käyttöä aikas monessa harrastekerhossa?
Vähän sama pätee tuohon "hehkutettuun" kolmekymppiaahan. Ei kukaan o väittäny, et tolla kuuhun mentäis, mut onpahan vallan pätevä pömpeli moneen tarkoitukseen.
 
Jos mun stressiklubi joskus sattuu tarttemaan kamat joilla mennään kuuhun, ni voidaan täl puheella sopia, et kysyn SamiTeeltä ensin. Noi on minust kumminkin sit tarkoituksenmukaisempaa vuokrata osaavan käyttäjän kera, kuin ostaa ittelle tietämättä mitä läjällä tekee.
 
Mut se ei taida olla vielä seuraava keikka. Se on vissiin Ala- Nakkilan seuraintalolla, mis lavasähköt on vedetty tilan imurointia varten. Kilovattikamat ei oikein hommaan sovellu, joten mun stressiklubi taitaa sen vetää noil omilla leluilla.
 
One kind of music only - the good kind
Sami_T
07.09.2010 00:45:07 (muokattu 07.09.2010 02:25:05)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkennan nyt tässä että en pidä itseäni millään muotoa ammattilaisena. Siinä mielessä ehkä joo että pyöritän omaa pientä alan firmaa mutta mun mielestä sitä "ammattilaisuutta" mitataan a) tietotaidolla ja b) kokemuksella ja molemmat on mun tapauksessa aika vaatimattomalla tasolla.
 
rintapek: ni löytyypä äänentoistoyrityksen kamalistasta niinkin budjettilaite, ko jammun mg166. Jos ny äänentoistofirma löytää tuolle fiksua ja kustannustehokasta käyttöä, ni melko varmasti tuommoiselle on käyttöä aikas monessa harrastekerhossa?
 
Mä pyrin pitämään noita MG-sarjan miksereitä 2-3 kpl hyllyssä koko ajan. Mä käytän niitä tälläsiin tapauksiin että on häppeninki x jossain ja sinne tarvii vuokrata mikseri, kaiuttimet ja puhujalle mikki. Ja ehkä soitetaan taustamusaa jostain iPodista tms. Satunnaisesti kans jotain stand up-keikkoja tehdään noilla ja mies- ja kitara-hommia. Niin noihin edellämainittuihin käyttötarkoituksiin oikein hyvä vehje. Ja kun noi vuokrakamat aina tuppaa saamaan vähän runtua niin tollanen MG on sen verran edullinen että ei niin kauheesti kiukuta jos niitä hajoilee aina silloin tällöin. Asennuksiin noita kans on käytetty aika paljon, karaokeen, jonnekin pubin tiskin taakse ohjaamaan paria stereolinjaa jne. Aikaisemmin meni Soundcraftin ES/EPM/FX-sarjalaisia ja A&H ZEDia ja Yamaha voittaa mun silmissä tätä kirjoittaessani kaikki edellämainitut 100-0.
 
Mitään bändiä en rupeisi tollaseen änkemään. Mutta jos ei oo yhtään rahaa ja vaihtoehtona on joku B-laite tms. hassutus niin sitten joo.
 
Kilovattikamat ei oikein hommaan sovellu, joten mun stressiklubi taitaa sen vetää noil omilla leluilla
 
Wattikerho kokoontuu taas. Se on harhaluulo että ne paremmat kamat (samassa kokoluokassa) höräisi yhtään sen enempää sähköä. Melkeinpä päinvastoin.
 
Mutta tosiaan. Kamat tarpeiden, käyttötarkoituksen ja budjetin mukaan.
 
Säkin oot rintapek kirjottanu ny stressiklubista niin paljon että kaikki foorumia seuraavat unissaankin tietää varmasti mikä se on, millaista keikkaa se (suunnilleen) tekee ja millä kamoilla. Usko siihen omaan juttuun on ainakin vahva ja jos joku vähän vastaan väittää niin se on huono ihminen. Mutta vuokraapas jostain sinne Ala-Nakkilaan jotain vähän parempaa kampetta muutamalle keikalle niin siinä saattaa tulla sellasia äkillisiä ahaa-elämyksiä. Tai sitten ei.
 
samitorvinen.blogspot.com
arnold_1111
07.09.2010 01:30:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siellä HK:n sivuilla on varmaan tarkotus enemmänkin vaan näyttää kuinka systeemi skaalautuu palikoita lisäämällä kun näyttää mitä joku oikeasti ostaisi kylmiltään.
Kun systeemin skaalaus on esitetty on perusjampan parempi mieli ostaa se minimisetti kun ei tunnu että rahat menee hukkaan jos joku päivä tarviskin lisää.
 
Mikä muuten on sitten sitä parempaa tavaraa jota asiaan vihkitynyt itselleen ostaisi pienille keikoille?
Kerran olen pikaisesti tuota RCF:ää kuunnelut eikä se nyt mitään erityistä hifiä ollut minunkaan korvaan. Siinä on kuitenkin hinta, äänenpaine ja paino kohdallaan.
 
Sami_T
07.09.2010 01:32:27
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tami: maalais-tasolla kuitenkin aika moni pumppu kiertää behringerin mikserillä ja t.boxin kaapeilla noita privaattijuhlia ja niihin verrattuna tuo "rcf-setti" on kuitenkin jo askel kohti... no sanotaanko äänentoistoa..
 
Niin no. Jos yhtään lähimmäisten korvia ja mahdollista musikaalisuutta arvostaa niin B-mikserillä ja t.boxeilla ei pitäis tehdä mitään. Ikinä. Koskaan.
 
Mutta sulla on kyllä tässä vinha pointti.
 
samitorvinen.blogspot.com
Sami_T
07.09.2010 02:04:16 (muokattu 07.09.2010 02:05:22)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arnold_1111: Siellä HK:n sivuilla on varmaan tarkotus enemmänkin vaan näyttää kuinka systeemi skaalautuu palikoita lisäämällä kun näyttää mitä joku oikeasti ostaisi kylmiltään
 
No niin minäkin ensin ajattelin mutta kun tuijotti tota aikansa niin kyllä se ihan oikeesti näyttää sen mitä HK:n mielestä tarvisi olla mihinkin käyttötarkoitukseen _kertaostoksena_. Ja jotenkin tuntuisi että noi kappalemäärät on vielä vähän alakanttiin.
 
Mun nähdäkseni toi HK Elements on jonkinlainen apinointi Bosen L1-systeemistä.
 
http://pro.bose.com/ProController?url=/pro/products/l1/l1.jsp
 
Mä en usko tuohon systeemiin pätkääkään mutta tälläkin foorumilla on joku (muusikko?) kirjoittanu pitävänsä tota hyvänä järjestelmänä.
 
Bosen lähtökohta tohon hommaan on pikkasen erilainen kuin HK:lla, Bose lähtee käsittääkseni siitä että jokaisella popparilla on oma tollainen tolppa. Eli lavalta kuuluu instrumentin äänet jokainen omasta tolpastaan. Ja se tolppa toimii popparin monitorina samaan aikaan. Ja sitten lisätään subbareita jos tarvetta on.
 
Toi voikin vielä jotenkin toimia jos on hiljainen bändi ja yleisö on lähellä.
 
HK:lla taas on toi modulaarisuus se juttu ja noi tolpat on kai mietitty sijoitettavaksi lavan molemmin puolin ihan sillä perinteisellä tavalla.
 
Mikä muuten on sitten sitä parempaa tavaraa jota asiaan vihkitynyt itselleen ostaisi pienille keikoille?
 
No mitä hyvänsä perinteistä PA:ta. Samalla rahalla mitä toi Elements pienessäkin kokoonpanossa maksaa saa jo ihan kohtuulliset aktiivikaiuttimet tai passiivikaiuttimet+päätteen.
 
Kyllä mun arvio tosta Elementsistä mitenkään vehjettä sen enempää tuntematta että siinä yritetään ottaa Bose L1-ostajakandidaateilta hieman halvemmalla tuotteella rahat pois ja siinä kaikki.
 
En oo muuten ikinä nähny minkään ns. tunnetun merkin (mihin ryhmään HK Audio voidaan kai lukea?) tuotteen kohdalla yhtä epämääräistä teknistä speksiä kuin tossa Elementsissa.
 
Kerran olen pikaisesti tuota RCF:ää kuunnelut eikä se nyt mitään erityistä hifiä ollut minunkaan korvaan. Siinä on kuitenkin hinta, äänenpaine ja paino kohdallaan.
 
No RCF:llakin (kuten kaikilla valmistajilla) on erihintaisia mallisarjoja samasta aiheesta. Kun kiivetään sitä mallistoa (=hinnastoa) ylöspäin niin soundi paranee silmissä. Markalla saa markan kaiuttimen jne.
 
samitorvinen.blogspot.com
Dj.Dumbass
07.09.2010 09:31:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näin sivusta seuraajana minuakin alkaa kiinnostaa kaiken RCF -dissauksen jälkeen pari viestiä ylempänä esitettyyn kysymykseen saatava vastaus:
Mikä muuten on sitten sitä parempaa tavaraa jota asiaan vihkitynyt itselleen ostaisi pienille keikoille?
Eikö tässä nyt kysytty sellaisen kaiuttimen merkkiä ja mallia, mikä pitäisi ostaa ennenmmin kuin 310A? Samin vastaus "mitä tahansa perinteistä PA:ta" ei oikein osu tähän.
 
But what would Musamies do?
arnold_1111
07.09.2010 10:37:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo tuotahan siinä yritin kysyä ja ymmärrän vastauksen niin että RCF 710-A on se peli millä parempaankin tottunut harrastaja viihtyy.
 
Tää on muuten ihan mahoton suo tämä pelimannin PA hankinta niinkun on varmaan täällä monta kertaa todettu.
Niinkun kaikiissa hankinnoissa on tässäkin sama ongelma että pitää selivttää kaikesta kaikki ennenkun voi tehdä onnistuneen arvauksen. Vaikeampaa on se että hankintahinta on kovempi kun keskiverto-ostoksella ja todellinen testausmahdollisuus olematon.
Edelleen niinkun kaikessa saatavilla on lähinnä nettimielipiteitä ja ehkä jonkun paikallisen jäärän vankkoja totuuksia.
Kuitenkin oma tarve on aika yksilökohtainen riippuen minkälaista musiikkia soitetaan ja minkälaista ääntä lopputulokseksi haluaa.
 
miffe
07.09.2010 11:53:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arnold_1111: Mikä muuten on sitten sitä parempaa tavaraa jota asiaan vihkitynyt itselleen ostaisi pienille keikoille?
 
Kermaperseet ehdottais tähän d&b E- tai Nexo PS-sarjoja. Saa iskee ihan rauhas nollan perään tuon ART310A + "joku edukas subi" -setin hintaan
 
turkulainen
rintapek
07.09.2010 12:16:38
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arnold_1111: Joo tuotahan siinä yritin kysyä ja ymmärrän vastauksen niin että RCF 710-A on se peli millä parempaankin tottunut harrastaja viihtyy..
 
Mä ny en o kovasti asiaan vihkiytynyt ja mun mielipiteet on näit hömelön harrastehumppaajan mielipiteitä, mut
jos sinulla on hakusessa tommoinen näppärä aktiiviämyri, niin noi artit on yks vaihtoehto. Jos semmoisen saundi sit ei miellytä, ni sit voit vaik tsekata TT08:n
Meikäläisenkin puurokorvat alkaapi kuulla kasvaneen hintalapun tuomia muutoksia ääneen. Mut sil vetää just samat kinkerit kuin tolla kolmekymppiaallakin, ei tippaakaan suurempia. Eli semmoiset, mis tolppanokkakamat on se käytännöllisin ratkaisu.
 
One kind of music only - the good kind
Sami_T
07.09.2010 13:36:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dj.Dumbass: Eikö tässä nyt kysytty sellaisen kaiuttimen merkkiä ja mallia, mikä pitäisi ostaa ennenmmin kuin 310A? Samin vastaus "mitä tahansa perinteistä PA:ta" ei oikein osu tähän.
 
Jaa mä vähän niinku ymmärsin kysymyksen että mitä pitäis ostaa ennemmin kuin Elementsia. Ei tainnu ihan osua.
 
miffe: Kermaperseet ehdottais tähän d&b E- tai Nexo PS-sarjoja. Saa iskee ihan rauhas nollan perään tuon ART310A + "joku edukas subi" -setin hintaan
 
Tää ei nyt kyllä pidä paikkaansa.
 
samitorvinen.blogspot.com
humppahanuristi
07.09.2010 13:47:37
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sami_T:
 
Kokeilin vähän toisenlaista kokoonpanoa, nyt kysymys kuului että mitä tarvitsen akkarikeikkaan 100-200 hengelle
 
http://www.showtekniikka.fi/huttua/hk2.jpg

 
Käytännössä humppapuolella varmaan pärjättäisiin tällä ja ei tuo hintapuoli loppupeleissä mikään kova tuolla ole. Onko tällä kokoonpanolla nyt sitten äänenlaatu todella hyvä?
 
Heittäkääpä muuten ihan kiusallaankin jotain vertailua tähän meidän keikkakokoonpanoon eli EV SX300:t ja subbarit (jotkut HK:n siniset ne on, hirveät lootat) ja dynacordin PM2200 tai sitten soundcraft FX16+QSC:n pääte ~3200W tms.
RCF:ään on verrattu ihan rinta rinnan ja silläpä on nuo EV:t nykyään matkassa.
 
Tilanteethan on seurantalo/tanssilavaa ja väkeä 50-500hlö, joskus niitä pitserianurkkauksiakin. Ja toistetaan pari-kolme laulua, haitaria, sähkistä ja joskus jopa oikein bassaria, virveliä ja bassokitaraakin.
 
Mikä olisi sellainen äänenlaadullisesti merkittävästi parempi ja vähintään yhtä roudausystävällinen (nuo HK:n subbarit ei oikein ole) kokoonpano.
 
Humpasta rautalankaan...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «