Aihe: Behringer pedaalit?
1 2 3 4
Mikko
22.06.2009 15:03:36
Michi: Noista on kokemusta ainoastaan tuosta EQ700. Laney GH50l loopissa toimi aivan loistavasti, tai siis just niinkuin ekupedaalin pitääkin toimia. Eikä ollu edes suhinasihinäulvontatms -ongelmia, joita odotin. Erittäin toimiva peli.

Sami prkl, näpit irti mun soittimista.
Michi
22.06.2009 15:07:15
Mikko: Sami prkl, näpit irti mun soittimista.

Damn, busted!

Heh.

No ettei ihan off topiciksi menis nin kai sitä 3 viikon kuluttua voi jonkunlaista kokemusta kertoa tuosta PH9 ainakin ;-).
-Up The Irons!-
bnibiini
22.06.2009 17:40:11
veri_heavy: Mulle on tulossa HM300 bedaali lähiaikoina. Saa nähdä onko se sitten miten Boss HM-2 kopio kuten kuvitella saattaisi.

Mulla myös HM300. Särö on ehkä vähän korkeataajuisempaa kuin HM-2:ssa. Väridesign on myös osunut nappiin, Heavy Metal -nimeä kantava pedaali on marjapuuron punainen.
Bnibiini
zuppermuhle
22.06.2009 21:18:45
bnibiini: Mulla myös HM300. Särö on ehkä vähän korkeataajuisempaa kuin HM-2:ssa. Väridesign on myös osunut nappiin, Heavy Metal -nimeä kantava pedaali on marjapuuron punainen.

Huomasin muuten että tässä minun pedaalissa on eri säätöpotikat kuin kuvista voisi päätellä. Tässä on Level, Low, Mid ja Dist eikä Treblesäätöä ollenkaan.
"Who is your daddy and what does he do?"
jonneh
22.06.2009 22:15:23

Pistetään ny tänne.

Mikä pedaali olis hyvä sooloiluun että sais sellasen puhtaan soundin ku soittelee sooloja sun muuta melodioita? :DD
Hevillä ei hävitä!
aristoteles666
22.06.2009 22:50:27

jonneh: Pistetään ny tänne.

Mikä pedaali olis hyvä sooloiluun että sais sellasen puhtaan soundin ku soittelee sooloja sun muuta melodioita? :DD

clean kanava ja behringer dc-9
H.Corruption
22.06.2009 23:21:02
veri_heavy: Huomasin muuten että tässä minun pedaalissa on eri säätöpotikat kuin kuvista voisi päätellä. Tässä on Level, Low, Mid ja Dist eikä Treblesäätöä ollenkaan.

Aivan kuten esikuvansa Mid säätää keskialuetta ja yläpäätä. HM-2:ssa säätö on nimellä Hi.
aristoteles666
25.06.2009 16:07:30

http://www.behringer.com/EN/Product … Instrument_Accessories/Stomp_Boxes/

on noilla niin paljon kaikkia pedaaleja että täytyisi ostaa koko sarja..
Simo78
06.09.2010 22:05:22
laulaja mies osti himaan behkun hevimetallin himasoitteluihin kympillä, oli toiminut kolme kertaa:-)
Evergrey
06.09.2010 22:09:45

Simo78: laulaja mies osti himaan behkun hevimetallin himasoitteluihin kympillä, oli toiminut kolme kertaa:-)

Älä valehtele mulla on toiminnu jo 4 kertaa. Ja kyllä muuten lähtee.
Simo78
06.09.2010 22:12:11
Evergrey: Älä valehtele mulla on toiminnu jo 4 kertaa. Ja kyllä muuten lähtee.

Noin se kuitenkin kovasti väitti, että nyt kuuluu vaan surinaa ja pörinää(siis sellaista ei tarkoituksen mukaista):-D
McNulty
06.09.2010 22:18:33
Minusta surullisinta on juuri tuo, että surutta kopioidaan muiden töitä ja sitten esitetään niitä omana. Varsinkin musiikin ja muun taiteen tekemisessä moisella pitäisi olla jotain merkitystä.

Ilmeisesti nykyään rahanahneet, "kaikkimullehetinyt"-vässykät ovat selkärankansa jonnekin hukanneet, jos sitä on koskaan edes ollut. Tykätkää tai olkaa tykkäämättä, mutta miulle ei tule ensimmäistäkään Behringeriä, Bugeraa tai mitään muutakaan Uli Behringerin halpatuotettua kopiopaskaa, jossa edes purnukan VÄRIÄ ei ole viitsitty vaihtaa alkuperäisestä.
Rauhan jalanjäljissä kulkee aina salamurha.
jra
06.09.2010 22:23:03 (muokattu 06.09.2010 22:27:43)
Simo78: Noin se kuitenkin kovasti väitti, että nyt kuuluu vaan surinaa ja pörinää(siis sellaista ei tarkoituksen mukaista):-D

3,33 € / laaki, ei kuitenkaan paha hinta. Oliko uus vai oliko käytetty jolla oli jo vedetty maailman staget läpi?

Mulla taitaa olla nurkissa kolme Behrun pedaalia:
- DC9, joka ajaa asiansa, vaikka on luultavasti esikuvaansa nähden hieman ohuempi soundinen, ei kuitenkaa surise/kohise ylimäräisiä, metalli loota, jämäkkä kytkin, mutta hintelän tuntoiset potikat.
- VT999 johon on modattu 3-asentoinen voicing (mikä lie suom?), eli saa ruttua ja surinaa. Ihan ok särö, ja vaihtojen perusteella putkikin tekee signaaliketjussa jotain. En usko että on suora kopio Tone Kingistä, vaikka Toneking niin yllä väittääkin, enemmänkin sinne päin.
- GDI21. Tässä on varsin vekkuli ja mystinen vika, eli toimii vain jos ketjussa on mikä tahansa pedaali ennen tätä. Toisen pedaalin ei tarvitse olla päällä, kunhan saa virtaa. GDI21 ei pihahdakaan jos edessä olevasta vetää virrat pois tai laittaa GDI21:n ekaksi. Tietyillä asetuksilla turhan paljon suhinoita ja hieman kolkko soundi, muuten ok ja monipuolinen.

T. "Vähänmulleedesjoskus" -vässykkä
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
Simo78
06.09.2010 22:29:50
jra: 3,33 € / laaki, ei kuitenkaan paha hinta. Oliko uus vai oliko käytetty jolla oli jo vedetty maailman staget läpi?

Jostain alelaarista se sen oli ostanut. Ja tuskin ne 3krt ollut kovin kovaa käyttöä. Se nyt tuskin ketään yllätä, että tolla hinnalla on maanantaimalleja mukana:-)
trih
06.09.2010 23:52:28 (muokattu 06.09.2010 23:55:13)
Meikällä on gdi21,bdi21 ja hm300 eli boss hm-2-kopio jota ei ole valmistettu 15 vuoteen. Ihme ettei boss ole laittanu takas tuotantolinjalle ku on kuiteski haluttu peli sen svedudödön takia. No mulla on molemmat ja soundivertailu löytyy profiilista.

Värejä eivät kopioi eivätkä muotoa. Kandeis tehdä vertailua niistä soundeista eikä hölistä tyhmiä. Soundieroa on eli ei ne mitään 1:1 ole. Lisäksi boss hm-2 käyttö vaatii pariston...

Mun vanhin behku on 6v ja yksikään ei ole vielä menny rikki joten ihan saman tason (tai parempaa) ku muutkin kiinassa tehdyt brändituotteet.

Soittokamat käyttötarkotuksen mukaan. Maailmankiertueelle kalleinta ja kotisohvalle halvinta.
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
Murgo
07.09.2010 06:37:06

duc: Itsellä on Behringer EM600 Echo Machine, ja se on kyllä pätevä peli hintaisekseen. Vähän ehkä syö soundia päältä ollessaan, tosin varma en ole...

Tuo löytyy minultakin. Käytän Nord Electron kanssa, siinä kun ei ole kaikua lainkaan, joten stereo on hyvä ominaisuus. Toimii siinä käytössä hyvin, soundia muuttaa melko paljonkin päällä ollessaan mutta se ei haittaa, pitää vain säätää verme niin että haluttu tulos saadaan kaiku päällä. Oli halvin stereokaiku minkä löysin ja täyttää ainakin toistaiseksi tehtävänsä erinomaisesti, käytettiin jopa laulukaikuna karaokessa kaverin polttareissa. :)

Löytyy myös tube overdrive, ultra metal, EQ700 ja oktaaveri. Pelaavat hyvin paitsi EQ joka on jostain syystä lakannut toimimasta patterilla (muuntajalla pelaa), pitäisi avata ja katsoa onko piuha irti tai jakin kytkimessä paskaa tms.
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
Vetehinen
07.09.2010 09:09:14
Behkun halpispedaalit eivät ehkä kestä vuosikymmenten polkemista, mutta niillä on hyvä lähteä liikkelle. Kaikki meistä kun eivät asu soitinkaupassa. Sitten kun tietää mitkä efektit omaan saundiin on tärkeät, voi ostaa niitä efektejä laadukkaampina versioina.

Nuo Behkun metallikoteloiset "Vintage"-sarjalaiset ovat ihan varteenotettavia speduja keikkakäyttöönkin.
Nykyiset bändit: Auringon Hauta, Virvatuli, Vuolla & Weimar.
Vesihiisi
15.09.2010 13:19:43 (muokattu 15.09.2010 13:48:36)
Omistin Behringerin COMPRESSOR/SUSTAINER CS400 ja ULTRA DISTORTION UD100 pedaalit. Voisin lyhyesti todeta että olivat totaalisen paskoja värkkejä, eivät tosin maksaneetkaan mitään. Asiaa kun tarkemmin ajattelen, hautasin nuo johonkin laatikkoon parin käyttökerran jälkeen.

Kohina ja häiriöt olivat käsittämättömän voimakkaita, varsinkin jos erehtyi kytkemään molemmat päälle yhtäaikaa. Ajattelin ensin että laitteet olivat viallisia, näin ei kuitenkaan ollut, häiriöt olivat ominaisuuksia.

Olen vahvasti näiden pedaalien kaltaisia tuotteita vastaan, vaikka moiset erehdynkin hankkimaan vuosia sitten. Valmistettu Kiinassa, halpaa paskaa, ominaisuudet kopioitu jostain muualta ilman oikeuksia, ei kestä ja on turha.

Yritän nykyään olla hankkimatta mitään kiinalaista. Jos joku näistä pedaaleista pitää, kympillä lähtee tästä kipale. Ainoastaan nouto & käteinen.
Terry Pantheras
15.09.2010 14:38:40
Multa löytyy CS100 / CS400_Compressor Sustainer Sustainer ja HM300_Heavy Metal, jotka molemmat toimii moitteetta ja soundaa hyviltä. Esim. CS100 kompura hakkaa Bossin CS-3:n mielestäni soundin puolesta mennen tullen; Boss on kuin ampuisi tykillä kauriita ja Behku mukavan silkoinen ja mieto. HM300 toimii loistokkaasti HM-2:n korvaajana.

Ainii ja sit vielä GDI21, joka toimii myös moitteetta ja soundaa hyvälle.

Kaikki olleet ja ovat aktiivisessa käytössä.
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ MYSPACE
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)