Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hector vai Juice?
1 2
ekkedi
05.09.2010 19:55:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos sinun pitäisi valita jompikumpi näistä suomirockjättiläisistä, niin kumman valitsisit? Ja mieluusti myös perusteluita
 
Itse valitsisin Juicen.
 
Syyt: Juicea kuunnellessa tulee paremmalle fiilikselle ja Juicen sanaleikkejä voi pohtia miltei loputtomiin
 
Feggy
05.09.2010 20:19:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ekkedi: Jos sinun pitäisi valita jompikumpi näistä suomirockjättiläisistä, niin kumman valitsisit? Ja mieluusti myös perusteluita
 
Itse valitsisin Juicen.
 
Syyt: Juicea kuunnellessa tulee paremmalle fiilikselle ja Juicen sanaleikkejä voi pohtia miltei loputtomiin

 
Miksi näitä pitäisi verrata?
blackmore81
05.09.2010 21:28:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No eiväthän kyseiset henkilöt ole oikein vertailukelpoisia, mutta jos pakko on valita niin Hectorista itse tykkään enemmän. Ehkä se tunnelmallisuus ja ääni kallistavat vaa'an Hectorin suuntaan. Hectoriin liittyy myös henkilökohtaisia muistoja.
 
Molemmat ovat kuitenkin hienoja artisteja.
 
What the hell is wrong with freedom? That's what it's all about
lug
05.09.2010 21:49:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No valitaan sitten vaikken kuuntelekaan näitä juurikaan.
 
Mä valitsisin Hectorin. Sillä on "takataan roos" levottomalla Benny Hill -tatsilla ja parit hyvät biisit. Lauluäänikin on tosi hyvä. Jotenkin se vaikuttaa myös aika jalat maassa tyypiltä. Semmoselta joka tulee rappukäytävässä vastaan aamuyöllä kun oot töihin lähdössä. Ja heität vaan "kato hector, mitä mies?".
 
Juicella oli se tupakkihomma ja Fakta Homma-luukki. En oo koskaan päässyt oikeen jyvälle. Se taitaa olla Tampereelta, tai touhu vaikuttaa ainakin siltä. Onhan se arvostettu varmasti ja noin, mut mulla tulee siitä touhusta mieleen joku Asconan rikkinäinen vesipumppu. Tai ehkä korjaamolla kuuluis soida se Juicen tuotanto kun niitä vesipumppuja vaihdetaan.
 
Hector = mökillä kalastaminen kaljaa juoden.
Juice = mökin eteisessä oleva ummehtunut tuoksu.
 
one nation under a groove
Atomic Cafe
05.09.2010 21:54:45 (muokattu 05.09.2010 23:39:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tätä vertailua tehtiin jo 70-luvulla ja siitä oli yleensä leikki kaukana. En tiedä kumpi osapuoli tappelun voitti mutta veri lensi ja tuolit kaatui.
 
Minä pidän kummankin varhaistuotannosta ja vihaan kummankin myöhäistuotantoa mutta kyllä Juicen levyt pyörivät useammin levylautasella.
 
DJKaaos
05.09.2010 22:06:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hestor, ei epäilystäkään.
 
Perusteluna se, että en ole koskaan lämmennyt Juicen tekemisille suuremmin.
 
Jäätävää analyysiä.
 
Minä olen minä.
Rotuvaari
05.09.2010 22:09:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hector koska se elää.
 
- Veksu, 5v.
 
Jos otat kollin voit hörhiä muiden natu kissojen kanssa. Ja näin saat extraa tekemiseen eli tekeminen nousee yli maximin. Kissan elämää -tietokonepeli
rheinone
05.09.2010 23:27:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tottakai Hector koska se on käyny samat koulut ku meikäläinen.
 
Painoin varoitusta.
 
Kailis
06.09.2010 01:26:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hector, koska se diggaili alussa Bowieta ja sen bändissä oli Bergströmit, M&P.
 
rheinone
06.09.2010 09:39:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Hector, koska se diggaili alussa Bowieta ja sen bändissä oli Bergströmit, M&P.
 
Niin nii, samasta koulusta. Vai oliks Matti? Pirjo nyt ainaki oli.
 
-J
06.09.2010 10:00:39 (muokattu 06.09.2010 10:01:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juice. Ihailen hänen lyriikoita ja niiden taakse piilotettuja merkityksiä.
Onhan se Hectorikin toki ihan jees, mutta ehdottomasti enemmän diggaan Juicesta ja jotenkin kierolla tavalla hänen (edesmenneestä) asenteestaan elämään ja sen ulkopuolisiin asioihin - eli kaikkeen.
 
Mikä ihme teitä hevareita vaivaa?
StJerky
06.09.2010 10:14:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Molempien vakavammasta tuotannosta tykkään kovasti ja huumoripiiseistä huomattavasti vähemmän. Lauluäänellisesti Hector voittaa kevyesti, mutta Juicella oli aika kovia laulajia bändeissä (Alatalo, Penninkilampi, Loueranta, Kuosmanen jne.).
 
Ehkä Hectorin sellainen hiukan tosikkomainen mystiikka vetoaa minuun kuitenkin paremmin. Ehkä lähellä omia sielunmaisemia.
 
velipesonen
06.09.2010 10:22:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juicella oli alkupään tuotannossa ihan hauskojakin sutkautuksia ja par' hyvvää piisiäkkii. Slamin hajottua eli Grand Slamista eteenpäin huomattavasti huonompaa. Kuitenkin sitä alkupäänkin parempaa tavaraa kuunnellessa tulee helposti ajatelleeksi että mikähän tämän kaverin varsinainen viesti koviksille oikein on. Mielestäni se on perin ahdasmielinen viesti jota luonnehtii semmoinen elämänpelko. En siis pidä Leskistä kovinkaan suuressa arvossa, esimerkiksi Pelle Miljoona on paljon parempi. Sitä paitsi kaikki Juicen bändit soittivat aika hemmetin huonosti, vaikka siellä olikin taitavia soittajia.
 
Hectorista ei voi puhua, täytyy vaieta. Valintani on siis Juice.
 
A Socially Backward Individual
Askr
06.09.2010 10:56:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eka pakollinen disclaimer-mantra: tyhmää vertailla jne.
 
Molemmat kyllä tehneet merkittäviä biisejä, mutta Juicen ulosanti maneereineen jne on sitä luokkaa, etten vain, omaa pienuuttani tietenkin, pysty oikein kuuntelemaan. Niinpä Hector. Pidän sillä myös näistä loppupään tuotoksista: en esimerkiksi voi vastustaa patrioottista liikutuksen tunnetta Stadille-biisin seurauksena ja sitten Tahdon kaljalle on loistava.
 
Niin ja tosiaan, minusta molempien humoristiset biisit ovat kyllä myös kivoja ja raikkaita sen melankolian lomassa. Marilyn nyt ainakin nerokas, kuten tosiaan tuo Tahdon kaljalle.
 
rybk
06.09.2010 11:09:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei oo Hectorilla vai Juicellakaan helppoo.
 
Tää kallistaa vaa'an kyllä Juicen puolelle. Todellakin...
 
http://www.youtube.com/watch?v=vK9ha9dHR44
 
"So we started out with the idea of maybe write something with a jagged time signature, like 5/7 or something, but that doesnt make your booty move." - Perry Farrell, tahtilajitaiteilun mestari
itsy
06.09.2010 11:25:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ovathan miehet yhdistäneet voimansa mm. suomentaakseen Lou Reediä:
 
Hector - Seisovaa ilmaa (Walk on the wild side)
http://www.youtube.com/watch?v=qng2kBrDVzk
 
oivoi
kk80
06.09.2010 14:14:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täytyykö noita herroja tosiaan verrata toisiinsa?
 
Huolimatta ärsyttävistä kaljanhuuruisista huumorikappaleista, Lumi teki enkelin -viisusta ja mestarit nimisestä jöötistä valintani kohdistuu Hectoriin. 20-hittiä on kova levy, noi käännöskappaleet on erityisen kiehtovia. Tavallaan harmi että käännöskappaleita ei enää tehdä. Ei liene taloudellisesti kovin kannattavaa touhua...
 
Juicen tuotanto on vain vieraampi, hienoja sanoituksia ainakin noi hittikappaleet.
 
Pro Helminen. Raipe Vancouveriin 2010!
rybk
06.09.2010 14:25:20 (muokattu 06.09.2010 14:30:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli mieleen että Juicen Paperitähti on parempi kuin Kinksin alkuperäinen, mutta sit löyty tää. No tää ei kyllä oo parempi kuin alkuperäinen mut kyllä tää ihan fjongaa.
 
Hector - Tuulet kirkuu hautoihin
http://www.youtube.com/watch?v=kF8yFrvpmlQ
 
"So we started out with the idea of maybe write something with a jagged time signature, like 5/7 or something, but that doesnt make your booty move." - Perry Farrell, tahtilajitaiteilun mestari
Calliope
06.09.2010 15:35:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hector. Koska Juicen mielestä Hector oli parempi sanoittaja kuin hän.
 
"Your mind makes a promise that your body can't fill"
nottamus
06.09.2010 18:07:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mahdoton päättää, koska kumpikin oli tavallaan kovin suosikkini nuoruudessa. Juice etenkin armottomana humoristina ja Hector taasen itkutkirvoittavana runonlaulajana. Hyöhemmin nääkin roolit sekoittuivat iloisesti.
 
olen aina ihmetellyt, miksi savolaiskarjalainen Juice on tärähtänyt mulle stadilaiskundille niin perkeleen lujasti. Alan vanhemmiten kallistua geeniteorian puoleen, koska itsekin olen puoliksi evakkokarjalainen.
 
every dog has its day
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «