Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Yamaha JX-30
1
Niilo94
05.09.2010 17:27:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo elikkä tollasen vehkeen sain "perinnöksi", ja ongelmaa löytyy: Potikat rahisee siihen malliin että voi jeesus ja vahvistin toimii vain täysillä volumeilla eli pienillä volumeilla kuuluu vain huminaa.. Mistä tämä johtuu?? Potikkojen vaihtoa suositeltiin, mutta piirikaaviota ei löydy kirveelläkään mistään jota tarvitsisin.. Onko kenelläkään tietoa mitä tälle vialle pitäisi loppujen lopuksi tehdä ja minkälaiset potikat vehkeeseen pitäisi asentaa? En haluaisi tälläisen mörön elämän loppuvan tähän koska pelihän on suoraan 70-luvulta ja kuulostaa mahtavalta niillä suuremmilla volilla jotka pelaavat.. Auttakaa minua koska te osaatte, itse en : ((
 
ReBeat
05.09.2010 17:30:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ota virtapiuha pois seinästä. Avaa vahvistin ja kato mitä niissä potikoissa lukee.
 
Jasoniitti
05.09.2010 17:34:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niilo94: Joo elikkä tollasen vehkeen sain "perinnöksi", ja ongelmaa löytyy: Potikat rahisee siihen malliin että voi jeesus ja vahvistin toimii vain täysillä volumeilla eli pienillä volumeilla kuuluu vain huminaa.. Mistä tämä johtuu?? Potikkojen vaihtoa suositeltiin, mutta piirikaaviota ei löydy kirveelläkään mistään jota tarvitsisin.. Onko kenelläkään tietoa mitä tälle vialle pitäisi loppujen lopuksi tehdä ja minkälaiset potikat vehkeeseen pitäisi asentaa? En haluaisi tälläisen mörön elämän loppuvan tähän koska pelihän on suoraan 70-luvulta ja kuulostaa mahtavalta niillä suuremmilla volilla jotka pelaavat.. Auttakaa minua koska te osaatte, itse en : ((
 
Toinen konsti on, että ostat pullollisen elektoniikan puhdistus sraytä tms ja koitat saada ruutattua sitä potikoiden sisään. Sitten vaan kääntelet aikasi sitä potikkaa ääriasennosta toiseen. Kontaktipinnat puhdistuu ja rahina loppuu. Tämä ei yleensä ole mikään lopullinen ratkaisu, mutta saattaa auttaa pitkäksikin aikaa.
 
jari
16.09.2010 15:23:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on JX-40 jossa oli samaa vaivaa/ominaisuutta mutta contack spray:tä potikoihin ja rankkaa ruuvausta hellällä kädellä. Kyseessä on-70 luvun lopun tai 80 luvun alun "perus transsu" joka syö pedaaleja kuin hevonen kaurapuuroa. Toisin sanoen aika clean vehje.
 
kitara on lyömäsoitin
Karvamammutti
16.09.2010 15:45:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksi konsti lisää, eli pikahätäensiapu. Sammuta vahvistin, pyörittele jokaista potikkaa ääriasentojen välillä noin kolme minuuttia kutakin ja sitten testaamaan.
 
Hoen geschoen voern de boern du Schoccolat Moose.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «