sihvoh 15.03.2004 14:33:07 | |
---|
Tuollaista yksinkertaista kohtuuhintaista rakennussarjaa kun joku möisi, joka olisi vaikkapa Marsun JMP tai Fenderin -70 alun putkietusen kopio, niin ainakin minä ostaisin yhden. Kasaus ja säätöohjeineen. ;-) Mikähän se kohtuuhinta sitten olisi ? Tuo on periaatteessa melko helppo juttu toteuttaa, mutta se onko se kannattavaa riippuu siitä hinnasta vaivaan nähden. Pitäisi ostaa läjä muuntajia, putkia, putken kantoja, tehdä kytkentälevyt ja hommata ne loputkin passiiviosat tukkupaketteina, jotta saisi edes jotenkin kannattamaan. Tämä vaihe vie kohtuullisen paljon pääomaa ja sitten olisi totuuden hetki, ne rakennussarjat pitäisi saada myös myytyä. Ei siinä periaatteessa tässä threadissa olevaan ole mitään muuta eroa, kuin suurempi anodijännite ja muutama osa lisää. Teet esim. AX84 projektin, josta jätät pääteasteen pois. Jos tämän pystyt rakentamaan, niin kyllä sitten tuollaisen etuasteenkin. Kankaanpään Mikkohan on ainakin omien sanojensa mukaan aloittamassa rakennussarjojen myynnin... I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... |
Teijo K. 15.03.2004 14:54:09 (muokattu 15.03.2004 14:59:31) | |
---|
Kankaanpään Mikkohan on ainakin omien sanojensa mukaan aloittamassa rakennussarjojen myynnin... Juu, ja Mikon rakennussarjat kun tulevat myyntiin, olen valmiina jonottamassa jo. Ei vain ole ihan pian tulossa kuulemma. Lähinnä ne ohjeet siinä, en ole netistä löytänyt mitään siihen viittaavaa. Ja kohtuuhinta olisi munsta sellainen "vähemmän kuin vastaavat valmiiksi kasattuina".
Den sanna skönheten är inte ansiktets skönhet.
- Guareschi |
ollisal 16.03.2004 07:28:18 | |
---|
No minä teen justiinsa AC30:ä alkuperäisien 60-luvun osien arvojen jne mukaan.. kaiutinpuolella on vain tehty kompromissiä. Jaa niin hinta.. no sen on semmoinen reilusti alle 500 ilman kaiutinta, kaiuttimen kanssa vähän yli 500. Ajatelkaas vaikka paljon semmoinen wanha Vox maksaa jos sellaisen jostain löytää. www.schematicheaven.com www.ax84.org http://www.drtube.com/marshall.htm Ja Mikoltahan saa osia, toki. |
ollisal 16.03.2004 07:40:00 | |
---|
|
Teijo K. 16.03.2004 08:49:21 | |
---|
No minä teen justiinsa AC30:ä alkuperäisien 60-luvun osien arvojen jne mukaan.. kaiutinpuolella on vain tehty kompromissiä. Jaa niin hinta.. no sen on semmoinen reilusti alle 500 ilman kaiutinta, kaiuttimen kanssa vähän yli 500. Ajatelkaas vaikka paljon semmoinen wanha Vox maksaa jos sellaisen jostain löytää. www.schematicheaven.com www.ax84.org http://www.drtube.com/marshall.htm Ja Mikoltahan saa osia, toki. Kyllä juu, hänhän tarjoutui kasaamaan osat ja skemat minullekin (kts mutt), mutta jotenkin alkoi arveluttamaan omat taidot sittenkin... Jospa malttaisin odottaa sitä valmiimpaa versiota, jossa olisi ohjeet mukana. Ja tosiaan ihan pelkän etusen tarvitsen nyt, kun ostin tuon Monster-putkipäättärin halvalla... Den sanna skönheten är inte ansiktets skönhet.
- Guareschi |
Teijo K. 18.03.2004 16:45:22 (muokattu 18.03.2004 16:45:38) | |
---|
Vähän taas harmia, kun lähdin noita osia kyselemään, pelkkä Venäläinen EF86 maksaa "paikallisessa" 26€. Siis enemmän kuin Riffissä saivat koko etusen hinnaksi. Mistä osat halvalla? Det är omöjligt att veta om en cricketmatch pågår eller om de väntar på någon som inte har kommit än.
-Torsten Ehrenmark. |
ollisal 18.03.2004 17:19:14 | |
---|
|
Det är omöjligt att veta om en cricketmatch pågår eller om de väntar på någon som inte har kommit än.
-Torsten Ehrenmark. |
Repent 19.03.2004 14:44:26 (muokattu 19.03.2004 14:51:24) | |
---|
Millonkahan tuo riffin uus numero mahtaa tulla?Kiinnostuin itsekin tästä.Niin ja tuon kasaaminen onnistuu ilmeisesti olemattomalla elektroniikka tietämykselläkin? Positiivisuus on perseestä. |
Snowblind 19.03.2004 14:55:31 | |
---|
Millonkahan tuo riffin uus numero mahtaa tulla?Kiinnostuin itsekin tästä.Niin ja tuon kasaaminen onnistuu ilmeisesti olemattomalla elektroniikka tietämykselläkin? Sen verran helpolta vaikutti että eiköhän onnistu. Ja tuota utta Riffiä kovasti odotellaan, pitäisi varmaan pian osaostoksille ryhtyä. Putki löyty mutta muuta ei. Yllekirjoitus
Keskellekirjoitus
Allekirjoitus |
Repent 19.03.2004 14:59:42 | |
---|
Sen verran helpolta vaikutti että eiköhän onnistu. Ja tuota utta Riffiä kovasti odotellaan, pitäisi varmaan pian osaostoksille ryhtyä. Putki löyty mutta muuta ei. Mistähän muuten tulisi edullisimmaksi tilata nuo osat? Positiivisuus on perseestä. |
Teijo K. 19.03.2004 15:12:09 | |
---|
Mistähän muuten tulisi edullisimmaksi tilata nuo osat? Minä meinsin kysellä tuolta Mikolta juurikin, jos hää pystyisi lähettämään osat tänne. Voisi ottaa useampaa varten samalla, varmuuden vuoksi. -Neljäkin kipaletta kun tekee, niin onhan vähintään yhden onnistuttava. ;-) Detta är en främmande stad... Man är en skådespelare på en arenateater som har glömt sin roll.
-Torsten Ehrenmark. |
Repent 19.03.2004 15:15:18 | |
---|
Minä meinsin kysellä tuolta Mikolta juurikin, jos hää pystyisi lähettämään osat tänne. Voisi ottaa useampaa varten samalla, varmuuden vuoksi. -Neljäkin kipaletta kun tekee, niin onhan vähintään yhden onnistuttava. ;-) Ilmoitteletko minulle jos tuo onnistuu ja jos Mikko vois lähettää tännekin sopivaan hintaan?Noita putkiakaan ei taida saada tilattua,tai ainakaan en itse löytänyt. Positiivisuus on perseestä. |
Snowblind 19.03.2004 15:17:04 | |
---|
Ilmoitteletko minulle jos tuo onnistuu ja jos Mikko vois lähettää tännekin sopivaan hintaan?Noita putkiakaan ei taida saada tilattua,tai ainakaan en itse löytänyt. Saa noita putkiakin, esim spelektroniikasta ( www.spelektroniikka.fi) saa tilattua. Yllekirjoitus
Keskellekirjoitus
Allekirjoitus |
Teijo K. 19.03.2004 15:17:59 | |
---|
Ilmoitteletko minulle jos tuo onnistuu ja jos Mikko vois lähettää tännekin sopivaan hintaan?Noita putkiakaan ei taida saada tilattua,tai ainakaan en itse löytänyt. Heti kun se uusi Riffi ilmestyy, en jostain syystä uskalla ennenkuin näen ne skemat ja kasausohjeet. En tiedä miksi. :-) Detta är en främmande stad... Man är en skådespelare på en arenateater som har glömt sin roll.
-Torsten Ehrenmark. |
Snowblind 19.03.2004 15:19:00 | |
---|
Voisi itseasiassa melkein hommata kahteen osat suoraan, ja jostain hieno laatikko :) Yllekirjoitus
Keskellekirjoitus
Allekirjoitus |
Repent 19.03.2004 15:21:26 | |
---|
Saa noita putkiakin, esim spelektroniikasta (www.spelektroniikka.fi) saa tilattua. Ite en löytäny katalogista vaikka kolmeen kertaan katsoin. Positiivisuus on perseestä. |
Teijo K. 19.03.2004 15:21:32 | |
---|
Voisi itseasiassa melkein hommata kahteen osat suoraan, ja jostain hieno laatikko :) Laatikoita mulla on jo, mutta tuota putkea ei täältä Keski-Suomesta löydy järkevään hintaan. Detta är en främmande stad... Man är en skådespelare på en arenateater som har glömt sin roll.
-Torsten Ehrenmark. |
Teijo K. 19.03.2004 15:21:46 | |
---|
Ite en löytäny katalogista vaikka kolmeen kertaan katsoin. Enkä minä... Detta är en främmande stad... Man är en skådespelare på en arenateater som har glömt sin roll.
-Torsten Ehrenmark. |
Snowblind 19.03.2004 18:29:51 | |
---|
Yllekirjoitus
Keskellekirjoitus
Allekirjoitus |