Aihe: Ostamassa ensimmäistä bassoa
1 2 3 4 5 6 7 8 9 1015 16 17 18 19
samumaster
02.09.2010 18:19:42 (muokattu 02.09.2010 18:26:30)
Antti1: Olisko ensin kannattanut edes muutama viikko tutustua soittimeen, jotta siitä olisi jotain sanottavaa? No voihan tota tietty aina päivittää, mutta noin lähtemättömän alkuvaikutelman jälkeen kovin moni sitä tuskin tarkoituksella palaa tutkimaan. :) Kielioppi, rakenne ja termit nyt vaikka ensialkuun kuntoon. Kukaan ei myöskään tee otsikossa sillä tiedolla mitään, että toi on käytetty. Se ainoastaan hankaloittaa etsimistä.

Olisi. Better luck next time.

e: Kerron nyt tässäkin siitä.

Tykkään tosi paljon. Todella hyvin ekabassoksi. Soi hyvin. Ei muuta.

Pitää opetella asentaa kieliä, että vois ostaa flatit ja heittää ne bassoon. En jaksa mennä kuukleen mutta tietääkö joku teistä että voiko kielet vaihtaa ilman työkaluja, vai voiko käyttää ihan perus työkaluja kuten sakset? Täällä ei ole mitään stringcutteria tai semmosta basson modaamiseen liittyvää.

Bassovahvaria en vielä tarvitse, täällä kerrostalossa kun asun niin kuuluu hyvin toi basson ääni ilman vahvarii.
J.Nikkanen
02.09.2010 19:16:40
samumaster: Olisi. Better luck next time.

e: Kerron nyt tässäkin siitä.

Tykkään tosi paljon. Todella hyvin ekabassoksi. Soi hyvin. Ei muuta.

No hyvä että olet tyytyväinen. Vertailupohjaa sulla ei taida hirveesti olla, joten nuo kehut voi jättää omaan arvoonsa

Pitää opetella asentaa kieliä, että vois ostaa flatit ja heittää ne bassoon. En jaksa mennä kuukleen mutta tietääkö joku teistä että voiko kielet vaihtaa ilman työkaluja, vai voiko käyttää ihan perus työkaluja kuten sakset? Täällä ei ole mitään stringcutteria tai semmosta basson modaamiseen liittyvää.

No perustyökalut tarttee hommata jos sulla ei ole. Älä saksia suotta tuhoa, vaan hanki sivuleikkurit tai pihdit jossa on leikkuuterä. Samalla hankit tietysti oikeanlaisen avaimen kaularaudan säätöä varten, ruuvimeisselin pleksin ruuveja varten ja yhden ruuvimeisselin kaulan ruuveja varten. Eli, hieman tutkiskelet mitä työkaluja sabbon kanssa touhutessa tarvitsee, ja hankit ne.

Bassovahvaria en vielä tarvitse, täällä kerrostalossa kun asun niin kuuluu hyvin toi basson ääni ilman vahvarii.

Joo, vahvarin voi ehkäpä jopa skipata. Hankit jonkun vermeen mihin voit tökätä suoraan kuulokkeet, tai minkä voi yhdistää tietokoneeseen äänityksiä varten. Vaikka joku BOSSin multipaavo.
BassoSisko
02.09.2010 19:48:51
pahaeno: Joo, vahvarin voi ehkäpä jopa skipata. Hankit jonkun vermeen mihin voit tökätä suoraan kuulokkeet, tai minkä voi yhdistää tietokoneeseen äänityksiä varten. Vaikka joku BOSSin multipaavo.

Voit sitten ottaa osaa noihin bassoskapoihin kun plom ja plöm sujuu.

Ja onnea samumaster uudesta bassosta! :)
helperi
02.09.2010 23:38:18
Onnea kovasti. Pitäiskö tää laittaa ihan pysyväksi? On aika hyvin käyty kaikki perusasiat läpi basson hankintaan liittyen. Artikkelia ei ehkä ois näin pian kannattanut lähteä tekemään, mutta pointsit aktiivisuudesta. Toivottavasti innokkuus säilyy myös itse treenailussa.
JussiKoo
04.09.2010 02:25:31
Nyt se on jo myynnissä, joten mitä opimme tästä?
"Mikä muualla tulkitaan homoeroottiseksi, on bassodadassa vain ryhmähenkeä." (kraaps 03/2010)
BassoSisko
04.09.2010 08:31:47
samumaster: Otan varmaan riskin mutta en nappaa. Mulle on tarjottu Squier Affinity P- bassoa + lisävarusteita hintaan 120€. Se menee kaupoiksi.

Jahas, kauppa se on joka kannattaa.
hollstro
04.09.2010 08:43:21

Rock-Ola: Nyt se on jo myynnissä, joten mitä opimme tästä?

Sen että satasella saa satasen basson. Sen että kelvoton tavara kiertää ikuisesti kun vahingon annetaan kiertää. Ja vielä senkin että joillekin on ihan turha neuvoa mitään, kun niistä neuvoista ei välitetä.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
samumaster
04.09.2010 09:52:42
Tämä on ihan hyvä basso. Tää menee nyt vaan vaihtoon kun löysin paremman.
En myy siksi koska oli huono. Tää ylitti odotukseni kun sain sen, mutta löysin paremman.
dewfall
04.09.2010 10:41:11

samumaster: Tämä on ihan hyvä basso. Tää menee nyt vaan vaihtoon kun löysin paremman.
En myy siksi koska oli huono. Tää ylitti odotukseni kun sain sen, mutta löysin paremman.

Näytä toki uusi löytösi!
Teijo K.
04.09.2010 11:26:51

samumaster: Tämä on ihan hyvä basso. Tää menee nyt vaan vaihtoon kun löysin paremman.

Nostit kuitenkin basson hintaa 15 eurolla. Kauppa se on mikä kannattaa. :)
J.Nikkanen
04.09.2010 14:12:03
Ei sattana. Persikkaa koko touhu.
SnowCrow
04.09.2010 17:44:12
samumaster: 120 + kulut maksoivat minulle 135€.

Ootte ymmärtänyt ihan väärin. Tää on enemmän ilon asia kun mollaamisen. Voisin ihan hyvin pitää tämän, mutta päätin tarttua tilaisuuteen ja vaihtaa parempaan. Ei mitään kummempaa. Tämä menisi kuitenkin parin kuukauden päästä myyntiin, kun saan lisää rahaa.
Mun puolesta tän aiheen voi vaikka poistaa, kun joillekin tämä on liikaa.

Eli siitä tulee sitten 135 + kulut 15€ eli 150€? Vai sisältyykö postikulut hintaan tossa sitten vai?
Compostor
04.09.2010 17:48:38
Moro, minkäslaista bassokomboa kannattas hommata 200€ kieppeiltä, kotikäyttöön ja ehkä kaverin kanssa soittamiseen?
samumaster
04.09.2010 17:53:17
SnowCrow: Eli siitä tulee sitten 135 + kulut 15€ eli 150€? Vai sisältyykö postikulut hintaan tossa sitten vai?

Riippuu tapauksesta.
samumaster
04.09.2010 17:56:31
hollstro: Sen että satasella saa satasen basson. Sen että kelvoton tavara kiertää ikuisesti kun vahingon annetaan kiertää. Ja vielä senkin että joillekin on ihan turha neuvoa mitään, kun niistä neuvoista ei välitetä.

Kyllä minä välitin, en viitsinyt säästää kahtasataa euroa lisää kun oli ensimmäinen basso ostossa. Ja mullehan kehotettiin tuota Squieria, olihan se hintaansa nähden todella hyvä.
Teijo K.
04.09.2010 18:24:25

samumaster: 120 + kulut maksoivat minulle 135€.

Eli siirsit kulut basson hintaan, eli nostit hintaa. :) Tuolla matematiikalla kaikkien myytävien tavaroiden hinta nousee joka kerta kun se vaihtaa omistajaa.
Tande
04.09.2010 18:34:28
Teijo K.: Eli siirsit kulut basson hintaan, eli nostit hintaa. :) Tuolla matematiikalla kaikkien myytävien tavaroiden hinta nousee joka kerta kun se vaihtaa omistajaa.

"Tilaan netistä levyn, joka maksaa kympin. Myyn sen eteenpäin kahdellatoista, koska postikulut olivat 2e." Näin.
Anteeksi.
samumaster
04.09.2010 19:24:11 (muokattu 04.09.2010 19:26:14)
Tande: "Tilaan netistä levyn, joka maksaa kympin. Myyn sen eteenpäin kahdellatoista, koska postikulut olivat 2e." Näin.

Mutta jos ostaa sen itse kaupasta maksaa myös sen 12€, koska siihen sisältyy kulut.
Eli en nostanut hintaa. Jos joku muu kuin minä olisi ostanut sen basson edelliseltä omistajalta, olisi hänkin maksanut n.135€, ellei olisi asunut ihan siinä lähellä. Mutta kaipa tuota oikeaa hintaa voin vähän laskea.

e: Äh! Minä! Eli basso jota myyn on 135€ sis kulut (15€) eli jos kulut nousee yli 15e joutuu myös maksaa ne 'ekstrakulut'
hemmo
04.09.2010 19:44:23

samumaster: e: Äh! Minä! Eli basso jota myyn on 135€ sis kulut (15€) eli jos kulut nousee yli 15e joutuu myös maksaa ne 'ekstrakulut'

Jos nyt ostan tuon, niin sisältääkö tuo hinta postikulut vai maksatko sinä ne?
Mnetin tekniikka&soittotaito-konsiili = huippulia!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)