Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Floikkatallan korvaaminen kiinteällä tallalla.
1
HCW
04.09.2010 13:20:03 (muokattu 04.09.2010 13:22:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on nurkissa pyörinyt useamman vuoden tommonen kasari B.C.Rich. Tarkasta mallista ei ole tietoa, mutta jonkin sortin strato tuo on kai olevinaan- superstrat? Olen aikoinaan tuon hommannut projektikitaraksi. Tuossa kuva vastaavanlaisesta virityksestä: http://www.vicsguitarcave.com/image … ustomized_bc_rich_super_strat/2.jpg Siinä on vaan muutama vika. Ensimmäinen vika on käsittämättömän ruma väri (taivaan sininen, hoh :D), jonka ajattelin nyt tulevana viikkona korvata jollain muulla värillä. Hiomiset ja maalaamiset eivät ongelmaa tuota. Toinen ongelma on kitaran elektroniikkaan liittyvät ratkaisut. Mikkiswitch on korvattu kolmella mikrofoni kohtaisella kytkimellä. Tämäkin menee vaihtoon. Harmaita hiuksia mulla aiheuttaa tuo floikkatalla. Lukkosepän hommat ei meikäläiselle sovi ja muutenkin tuo lukkotalla ei aja asiaansa meikäläisen käsittelyssä. Vireitä olisi kiva muutella lennosta ilman puolen tunnin säätötoimenpiteitä.
 
Joten kysymys kuuluu, että minkälaisen tallan tuohon uskaltaisi ährätä kiinni. Päällimäisenä on pyörinyt ajatus tune-o-matic tyyppisestä tallasta. Muita ajatuksia sekä kokemuksia saa jakaa. Muut kitaraan liittyvät toimenpiteet hoidan itse tallan vaihtoa lukuunottamatta. Uskoisin myös, että tuo satulakin pitänee tuohon vaihtaa samaan syssyyn?
 
Kitarasta ei esteettistä saa kirveelläkään eikä edes ole tarkoitus. Kehnon ulkonäkönsä se saa anteeksi soinnillisilla sekä muilla ominaisuuksillaan.
 
Ehdotuksia otetaan vastaan.
 
Tattis.
 
Antti1
04.09.2010 13:45:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ensimmäinen ajatus: myy toi kitara eteenpäin ja osta joku toinen tilalle.
 
Toinen ajatus: onko siinä nyt siis floikka, vai kuvan mukaisesti Kahler?
 
Kolmas ajatus: myy toi kitara eteenpäin ja osta joku toinen tilalle.
 
"This sea of blood covered in ashes... We refer to this hell as the world." - Halibel
HCW
04.09.2010 13:51:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Floikka on tällä hetkellä kiinni. En oikein viittis tuota myymään alkaa, kun ei tuosta nyt rahallisesti niin paljoa kostu. Kuten aiemmassa viestissä mainitsin, projektiksi sen olen hommannut. Ei se mikään paras mahdollinen kitara ole, mutta tuolla tuppaa olemaan sen verran myös tunnearvoa sattuneista syistä, että myynti ei tule kysymykseen.
 
Antti1
04.09.2010 13:57:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Floikka ja sen korvaaminen kiinteällä tallalla + elektroniikkojen totaalimuutos kuulostaa vaan sellaiselta projektilta, että samalla vaivalla olisi tehty jo uusi runkokin. Saattaisi olla jopa parempi, kuin random palapeli täynnä huonoja liimasaumoja ja pakkelia.
 
"This sea of blood covered in ashes... We refer to this hell as the world." - Halibel
HCW
04.09.2010 19:02:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkä tarkoituksena on lähinnä saada se talla siihen pienellä vaivalla. Eletroniikka siinä ei juurikaan vaadi muuta kuin se switchin asentamisen. Pintakäsittelyyn ei myöskään aikaa/rahaa mahdottomasti tuhraannu. Kuten olen aika monesti tuossa sanonut, että projekti tuo on ja sellaiseksi hommattu. Priimaa siitä ei saa, mutta soittokelpoisen pelin kuitenkin meikäläisen tarpeisiin.
 
Sotahippi
04.09.2010 20:50:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tulisiko kyseeseen ihan vain tallan blokkaus? Olisi helpompi kuin uuden asennus. Esim Tremol-no, Tremolo stopper tai vapaavalintainen metalli-/puukappale. Sen saa sitten poiskin jos joskus rupeaa vibrattamaan.
 
Vain paras on liian hyvää.
dr_solo666
05.09.2010 21:08:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.projectguitar.com/tut/tht1.htm
Hyvä siitä tulee. Olen itse blokannut samalla tyylillä meksiko Straton tiikkipalasella. Hyvin soi edelleen.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «