Aihe: Keikkamatka maneerit / vakio vitsit
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Kyllikki
02.09.2010 18:57:38
pekkajau: Kitaristin saa hiljaiseksi kun tällää nuotit sen eteen! Rumpalin kanssa on hiukan vaikeempaa kun pitää virittää!

Minun sisäistä Yngwietäni ei moinen temppu hiljennä. Soitan näet melkoisen sujuvasti nuottien vierestä.
Helvetti kun mieli tekis laulaa, mutta kun ei osaa sanoja eikä säveltä...
isojussi
02.09.2010 23:01:26
walttoni: Jotkut eivät ole jaksaneet ihan bändin viimeiseen biisiin asti. Joillakin on palanut hihat ja on tehty ns. hauen lähtö kesken keikan jne....

Hehe - tiedänpä eräänkin trion, jossa näin on käynyt. Tais jäädä bassokamatkin lauteille....
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
WanhaWetäjä
03.09.2010 01:10:34

isojussi: Hehe - tiedänpä eräänkin trion, jossa näin on käynyt. Tais jäädä bassokamatkin lauteille....

Jaha...mä olen ollut itse paikalla mm kun
1. rumpali on lähtenyt ekan setin jälkeen "nyt riitti"-kommentein
2. basisti on saanut kenkää omasta bändistään kesken illan, vedin loppuillan bassoa vaikka kielet oli väärin päin
3. kosketinesa on ollut tolkku pois heti alkuunsa ja ekan setin jälkeen soitin tuuraajan
4. instrumenttitaiteilija on paskantanut housuunsa kesken soiton, ite ei huomannut mitään mutta haju paljasti
5. koko bändi on saanut kenkää laivalta kun basisti on koettanut tappaa k-esan

Tää on hieno ala , mutta aina välillä sattuu ja tapahtuu, turha romantisointi tyyliin "vittu kun tää on hienoo" on perseestä ja valheellista paskaa.
half
03.09.2010 07:26:09
pekkajau: Kitaristin saa hiljaiseksi kun tällää nuotit sen eteen! Rumpalin kanssa on hiukan vaikeempaa kun pitää virittää!

Saahan sen ja hanuristi / kiipparistin saa hiljaiseksi, kun ottaa nuotiit pois.
Meikäläisen MySpace-profiili
jon lord
03.09.2010 08:43:16
WanhaWetäjä: Jaha...mä olen ollut itse paikalla mm kun
1. rumpali on lähtenyt ekan setin jälkeen "nyt riitti"-kommentein
2. basisti on saanut kenkää omasta bändistään kesken illan, vedin loppuillan bassoa vaikka kielet oli väärin päin
3. kosketinesa on ollut tolkku pois heti alkuunsa ja ekan setin jälkeen soitin tuuraajan
4. instrumenttitaiteilija on paskantanut housuunsa kesken soiton, ite ei huomannut mitään mutta haju paljasti
5. koko bändi on saanut kenkää laivalta kun basisti on koettanut tappaa k-esan

Tää on hieno ala , mutta aina välillä sattuu ja tapahtuu, turha romantisointi tyyliin "vittu kun tää on hienoo" on perseestä ja valheellista paskaa.

Hahaa! Tuli omia vanhoja kokemuksia mieleen. Hyvin samanlaisia, aika monet vielä laivoilta. Tuosta viimeisestä kommentista olen aivan samaa mieltä. Tietenkin se täytyy sanoa, että mitään en ottaisi tai vaihtaisi pois, koska se on opettanut elämään ja kasvattanut sietokykyä. Ei ihan pienistä pinna pala ja tyynesti osaa ottaa määrättyjä asioita.
COVS jäsen N.o 3
haitari
03.09.2010 08:47:20

half: Saahan sen ja hanuristi / kiipparistin saa hiljaiseksi, kun ottaa nuotiit pois.

Yhdessä bändissä kiipparistin sai hiljaiseksi vain nykimällä piuhat irti mikseristä. Tyyppi oli sen verran hönössä, ettei itse edes huomannut pa:sta kadonneita kiipparisoundeja...

Haitaristia ei kyllä saa hiljaiseksi tuolla tavoin, koska sitten alkaa se armoton haravointi, että mistä mistä mistä tää nyt menee.
www.keikkamestari.com
baron
03.09.2010 09:06:37

haitari: Yhdessä bändissä kiipparistin sai hiljaiseksi vain nykimällä piuhat irti mikseristä.

Meillä saa koko bändin. Jollain keikalla multa hävisi sähköt kesken piisin ja soitto loppui siihen paikkaan, muut eivät osanneet jatkaa ilman mua.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
EP
03.09.2010 09:38:13
baron: Meillä saa koko bändin. Jollain keikalla multa hävisi sähköt kesken piisin ja soitto loppui siihen paikkaan, muut eivät osanneet jatkaa ilman mua.

Ne ei uskaltanu jatkaa? : )
Riksteri
03.09.2010 09:43:38
EP: Ne ei uskaltanu jatkaa? : )

Tai sitten ne ei halunnut jatkaa, jos oli liian liukasta kun ei ollut mattoa lattialla :?
Mesa/Boogie
03.09.2010 09:49:26

Rumpalilta voi aina tiedustella soittovuosin määrää tyyliin "Ootko kauan soittanu rumpuja?". Rumpalin vastauksen jälkeen toteat sitten vaan kylmästi, että "Voiktko olla nyt 10min. soittamatta?".
Juupe
03.09.2010 11:23:45

Mittarin avullahan kitarat yleensä viritetään, ei sillon tarvita hiljaisuutta. Rumpujen virittäminen taas ei meinaa ennen keikkaa onnistua mitenkään, kun muut pitää jatkuvaa meteliä. Kyllä, rummutkin voi/saa/pitää virittää!!!
Ukko
03.09.2010 16:40:29

Juupe: Mittarin avullahan kitarat yleensä viritetään, ei sillon tarvita hiljaisuutta. Rumpujen virittäminen taas ei meinaa ennen keikkaa onnistua mitenkään, kun muut pitää jatkuvaa meteliä. Kyllä, rummutkin voi/saa/pitää virittää!!!

Eli taas kitaristeja mollataan suotta :( Mites noi beisistit ?
COVS jäsen nro 6
half
03.09.2010 16:57:53
Ukko: Eli taas kitaristeja mollataan suotta :( Mites noi beisistit ?

Ei ne mitään viritä, korkeintaan itsensä eikeikkakuntoon.
Meikäläisen MySpace-profiili
Timi
03.09.2010 17:18:22 (muokattu 03.09.2010 17:19:43)
Juupe: Mittarin avullahan kitarat yleensä viritetään, ei sillon tarvita hiljaisuutta. Rumpujen virittäminen taas ei meinaa ennen keikkaa onnistua mitenkään, kun muut pitää jatkuvaa meteliä. Kyllä, rummutkin voi/saa/pitää virittää!!!

Höh!Onhan ne runpuset jo tehtaalla viritetty!Mitä noita muuttamaan?Lähen hetkeksi vastapäiseen.
Vaikea.Mutta varma!
Timi
03.09.2010 20:58:59
Palatakseni noihin,Ei maneereihin.Mutta kuitenkin tsekkauksiin.Kundit on autossa,kamat kyydissä.Silmäys talliin.Mitä puuttuu?Heh!Joskus on jotain sittenkin unohdettu.Niinkuin kerran mulla.Voihan vinde.Pellit!
Vaikea.Mutta varma!
baron
03.09.2010 22:08:45

Timi: Palatakseni noihin,Ei maneereihin.Mutta kuitenkin tsekkauksiin.Kundit on autossa,kamat kyydissä.Silmäys talliin.Mitä puuttuu?Heh!Joskus on jotain sittenkin unohdettu.Niinkuin kerran mulla.Voihan vinde.Pellit!

Äh, oonhan mä kertonut tän ennenkin mutta kun tultiin keikkapaikalle, huomattiin että kaiuttimet oli unohtuneet treenikämpälle.
Aloitettiin keikka akustisesti: Paikan epävireinen piano, trumpetti ja rummut.
Toisen setin alkuun oltiin saatu kaiuttimet paikalle ja selitettiin että meillä on aina tapana soittaa eka setti akustisesti ja keikan tilaajan mielestä se oli hyvä idea!
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
KoskPaavo
04.09.2010 00:05:24
baron: Äh, oonhan mä kertonut tän ennenkin mutta kun tultiin keikkapaikalle, huomattiin että kaiuttimet oli unohtuneet treenikämpälle.
Aloitettiin keikka akustisesti: Paikan epävireinen piano, trumpetti ja rummut.
Toisen setin alkuun oltiin saatu kaiuttimet paikalle ja selitettiin että meillä on aina tapana soittaa eka setti akustisesti ja keikan tilaajan mielestä se oli hyvä idea!

Tuo "kaiuttimet" termi on tosi retro.Sorry, kyllä tiesin , mitä tarkoitit.
"Arnikka pitää mielen virkeänä ja matkaansaattaa hövelin käytöksen." Lain.Walttoni
isojussi
04.09.2010 00:47:45
KoskPaavo: Tuo "kaiuttimet" termi on tosi retro...

????

Meilläpäin niitä kutsutaan edelleenkin samalla nimellä.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
isojussi
04.09.2010 00:48:59 (muokattu 04.09.2010 00:51:35)
Timi: Palatakseni noihin,Ei maneereihin.Mutta kuitenkin tsekkauksiin.Kundit on autossa,kamat kyydissä.Silmäys talliin.Mitä puuttuu?Heh!Joskus on jotain sittenkin unohdettu.Niinkuin kerran mulla.Voihan vinde.Pellit!

Mun yks kitaristikaveri unohti tuurauskeikalle mennessään kitaransa kotiin.

Ai niin ja mä unohdin kerran Jyväskylään keikalle mennessäni mikserin kotiin. Se oli sit pikkubehku ostettava paikallisesta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)