Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikserin ostoa, vaihtoehtoja?
1 2 3
TEJ
01.09.2010 12:30:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen vertaillut miksereitä..
Pitäisi olla
-16 kanavaa,
-auxeja väh 4 kpl
-siedettävät sisäiset efektit
-tietysti Hyvät soundit!
-hinta alle 1500 euroa
 
Allen&heath wizardi vai onko parempia ehdotuksia?
Digiä ei tällä rahalla saa ja tuntuu että kootut teokset
keikkoja varten missä pitää nopeasti saada paketti miksattua
soittokuntoon, analogi on parempi ja nopeampi.
Toiseksi jos vuokraa kamoja niin analogia useampi osaa ruuvata.
 
ANTAKAA AMMATTINEUVONNE ALAN IHMISET KIITOS!
 
www.myspace.com/dounas
NeliX4
01.09.2010 16:16:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noilla spekseillä ei taida olla muuta vaihtoehtoa.
 
Peaveyllä on suunnilleen vastaava 16/24 kan, mutta AH on parempi. Jos efektilaite on mahdollista ulkoistaa, on esim. Soundcrafilla tarjota ko luokkaan mikseriä räkkikokoon.
 
Totofan
01.09.2010 20:04:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä en tiedä mitä oikeat ammatti-ihmiset on mieltä, mut varmaan joku tämmönen combo vois olla ihan toimiva..
 
http://www.thomann.de/fi/soundcraft_gb2122r.htm
 
Varmaan ihan ok lauta, jos 12 mikki-sisääntuloa riittää. Noissa kahdessa stereokanavassakin on tosin mikkisisääntulot, et siihen saa vaikka syntikan suoraan kaukokaapelista liitettyä.
 
sit siihen tommonen: http://www.thomann.de/fi/lexicon_mx200.htm
 
Ihan toimiva multivehje. Nuokulla on tommonen ja mä oon ainakin tullut ihan hyvin toimeen sen kanssa.
 
Vähän yli 1500 e menee, mut luulis toimivan. Kuus auksii löytyy, 2 stereogrouppia, 4 alueinen EQ kahdella swiipattavalla midillä, ymsyms..
 
Vanishing like a cyan sunday
bize
01.09.2010 20:19:46 (muokattu 01.09.2010 20:20:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kai tossa kategoriassa mitään muuta järkevää saati yleisesti hyväksyttyä ole, varsinkin jos käytetty digi, esim. 01v96 ei ole vaihtoehto.
 
Mikkikanaviakin puuttuu se 4 tosta digilaitoksesta.
 
pitk
01.09.2010 21:32:51 (muokattu 01.09.2010 21:43:46)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TEJ:
 
Allen&heath wizardi vai onko parempia ehdotuksia?
 
Mulla on edelleen käytössä A&H MixWiz yli kymmenen vuoden takaa. Toimii. Ei se ole paras mihinkään, mutta ajaa asiansa. Piste fi.
 
Pitk.
 
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
Sami_T
01.09.2010 22:17:13 (muokattu 01.09.2010 22:18:29)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo kyllä se on se MixWizard.
 
Minkään analogimikserin integroidut efektit ei kovin kummoisia ole. Jos päätyy erillisiin efekteihin niin sitten jonkinlaisena kakkosvaihtoehtona näkisin Soundcraft GB2R 16.
 
samitorvinen.blogspot.com
AnttiR
01.09.2010 23:13:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tsekkaa Yamahan vaihtoehdot. Esim MG 24/14FX.
 
-a-
 
rintapek
01.09.2010 23:30:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TEJ:
Pitäisi olla
 
-auxeja väh 4 kpl
-siedettävät sisäiset efektit

 
Miten toi pitää laskea? Tartteeko efektiruokinnan jälkeen jäädä 4 vapaata apulähtöä?
Onko toi efektit yksikkö vai monikko?
 
One kind of music only - the good kind
TEJ
02.09.2010 00:55:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Miten toi pitää laskea? Tartteeko efektiruokinnan jälkeen jäädä 4 vapaata apulähtöä?
Onko toi efektit yksikkö vai monikko?

 
No 4 auxia monitoreille täytyy löytyä ja alkuun ainakin kaikua olisi mukava saada.
Jatkossa ties mitä efektiä..?
 
www.myspace.com/dounas
TEJ
02.09.2010 01:06:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin ja loppujen lopuksi, tekeekö noilla sisäisillä efekteillä edes mitään??
Räkissä on nyttenkin lexiconin kaiku..
 
www.myspace.com/dounas
oiva tumpeloinen
02.09.2010 14:17:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tossa ei ole efektejä, mutta jos sulla kerran on erillinen palikka sitä varten, niin kävisköhän se kuitenkin:
 
http://www.thomann.de/fi/mackie_onyx_1640i.htm
 
TEJ
02.09.2010 19:37:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mackien kestävyys ehkä vähän huolestuttaa?
Tuttuja pöytiähän ne tietty on kun joka toisessa
bändissä niitä on hunppapuolella. Kanavien etuset osalla huonossa hapessa..
Onko kokemuksia mitä noi allenin Zed pöydät oikein ovat?
Toi yamahan analogipöytäkin ois varmasti varteenotettava,
onko paljon kokemuksia ?
 
www.myspace.com/dounas
Sami_T
03.09.2010 00:07:41
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TEJ: Mackien kestävyys ehkä vähän huolestuttaa?
Tuttuja pöytiähän ne tietty on kun joka toisessa
bändissä niitä on hunppapuolella. Kanavien etuset osalla huonossa hapessa..
Onko kokemuksia mitä noi allenin Zed pöydät oikein ovat?

 
Mä oon asentanu muutaman ZEDin ja se on just niin käyttökelpoinen kuin mitä hintalappu antaa olettaa.
 
Kyllä sillä jotain karaokea tai mies- ja kitara-hommia vetelee mutta ei mitään muuta.
 
samitorvinen.blogspot.com
NeliX4
03.09.2010 10:22:25 (muokattu 03.09.2010 10:25:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos jamahalinjalle lähtee, niin ehkä toi 206c on parempi kuin 24/14. Riippuu täysin tarkoituksesta. Sitten jää rahaa kaikuun, muutamaan dbx 166:een(/drawmeriin), ja (putki)etuasteeseen.
 
Tässä vielä yks: http://www.thomann.de/fi/mackie_cfx_20_mk_ii.htm
 
Sinänsä edelleen tuo AH on paras tarkoitukseesi, silti sinulle jää varaa kunnon 4 ch kompuraan. Se on kuitenkin asteen ammattimaisempi peli, kun muut halvemmat mainitut.
 
Krisse82
03.09.2010 11:06:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

NeliX4: Jos jamahalinjalle lähtee, niin ehkä toi 206c on parempi kuin 24/14. Riippuu täysin tarkoituksesta. Sitten jää rahaa kaikuun, muutamaan dbx 166:een(/drawmeriin), ja (putki)etuasteeseen.
 
Tässä vielä yks: http://www.thomann.de/fi/mackie_cfx_20_mk_ii.htm
 
Sinänsä edelleen tuo AH on paras tarkoitukseesi, silti sinulle jää varaa kunnon 4 ch kompuraan. Se on kuitenkin asteen ammattimaisempi peli, kun muut halvemmat mainitut.

 
Jos tarvitaan 4 auxia monitorointiin, ei onnistu kummallakaan näistä. Itse pari vuotta sitten etsin mikseriä samoin vaatimuksin ja jostai syystä päädyin mg 24/14 värkkiin. Tiskin omat efektit tasoa välttävät. Kanavat riittää, sisäinen virtalähde mitä käsittääkseni ei pienemmissä Yamahoissa ole, auxitkin riittävät kivasti, joko 4 auxia ja 2 sisäistä efektiä/kanava tai 6 auxia/kanava valittavissa. Miinuksia: vain kolme alueinen eq ja koko, eli ei todellakaan räkkikokoinen. Itse olen vielä näiden asioiden kanssa pärjännyt.
 
Ja seuraavaksi Karvialaista rokkia: Jätkänhumppa...
Katti
03.09.2010 11:15:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TEJ: Mackien kestävyys ehkä vähän huolestuttaa?
Tuttuja pöytiähän ne tietty on kun joka toisessa
bändissä niitä on hunppapuolella. Kanavien etuset osalla huonossa hapessa..
Onko kokemuksia mitä noi allenin Zed pöydät oikein ovat?
Toi yamahan analogipöytäkin ois varmasti varteenotettava,
onko paljon kokemuksia ?

 
Tietty Mackie on vähän Mackie, mut tommonen Onyx1640 on kiertänyt jo melko monta vuotta tutulla firmalla niin vuokralla, etupäässä kuin myös monitoreissa, eikä siinä oo mitään risaa ollut. Kunnon case auttaa tässäkin asiassa eikä toi Mackie varmasti Allulle kestävyydessä häviä, jos samanlaisessa laatikossa matkaavat...
 
Noita pieniä Jammuja hieman varovaisesti tutkailisin. En oo ko. laitetta itse käyttänyt, joten tietoa ei ole, mutta ainakaan ne "halvat" isommat Jammut ei oo mua vakuuttanu, niin kestävyydellään kuin soundillakaan...
 
Meneekös joku pikku crafti liian kalliiksi? Esim LX7 (tiedetään, budjettiluokan vehe, mut ihan toimiva tiettyihin juttuihin ja pitäis olla kysytyn mukainen, paitsi ei sisäistä paavoa)
 
sinällään ei sen kummempi ku MixWiz tai 1640 mut jotenki oon itte tosta LX:sta digannu enempi ku noista kahdesta muusta...
 
Rallattelija
03.09.2010 11:57:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katti: Noita pieniä Jammuja hieman varovaisesti tutkailisin.
 
Samoilla linjoilla ton jammun suhteen. Ite oon tehny jonninverran keikkaa MG 16 tiskillä eikä se ole oikeen koskaan vakuuttanut. tää yksilö on kyllä pitänyt itsensä hienosti ehjänä mutta en sillä mielellään tee. Ittelläni on edelleen etupäässä A&H GL2400 ja oon tyytyväinen. saanu välil vähän enemmänki kyytii ja ehjänä pysyny ja mun mielestä kiva tehä hommii vaik on paljon parempiakin.
 
24 mon ch
2 ste ch
4 group
6 aux
FX ei ole mutta se lexicon hoitaa varmaan hommansa
menee hyvin Fohilla ja Montuissa mutta maksaa yhden keltaisen paperinpalan enemmän ku oli budjetoitu.
 
Miksi laulaa nuotilleen kun nuotin vieressä on enemmän tilaa!!
Einherjar
03.09.2010 13:18:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä minä ainakin jättäsin ihan suosiolla väliin kaikki kolmialueisen eq:n sisältävät mikserit. Niillä joutuu aina tekemään rasittavia kompromissejä keikoilla. Ehkä niillä vetelee jotakin kitaraduoa, mutta siihen se sitten jääkin.
 
Allen & Heatin mixwizard on kyllä tästä hintaluokasta se minun suosikki. Mackiekin vastaava miksutin on ihan ok, mutta jotenkin se mackien eq ei ainakaan minulle hirveästi kolahtanut A&H:n verrattuna. A&H:ssa on myös se efektilaitos etuna. Kannattaa vaan sitten joskus raahata läppäri mukaan reeneihin ja editoida se efektiosasto bändille toimivaan kuosiin.
 
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
aimotuska
03.09.2010 13:20:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MixWizardin ja GL:n välillä kannattaa huomioida se, että vaikka periaatteessa ei oo kyse kuin vaan 8 kanavan lisäyksestä (eli +50%), tulee GL:ään päin mentäessä silti roudattavaa pinta-alaa varmaan pari-kolme kertaa lisää.
 
Eli jos tuo 16 kanavaa riittää silleen, ettei joka reikä oo valmiiksi täynnä ja tarkoitus on hommata pienempää tiskiä, niin ilman muuta mää kallistun taikurin puolelle. Mutta jos on vähänkään epäilystä, että 16 kanavaa käy tiukaksi, niin kyllä melkeen kannattaa jo mennä isompaan lautaan ihan suosiolla.
 
Ei siinä, mulla on pari taikuria ja vähän vanhempi GL2200-24 ja molemmista tykkään kyllä, kun en paremmasta tossa hintaluokassa tiedä. Taikurin efektit on semmosia, että sieltä nyt kaivaa sen peruskaiun jos efektiräkki unohtui kyydistä, mutta mitään suurta showta niiden varaan ei rakenneta. Editointihan tapahtuu läppärillä, suht rajoitetulla softalla, mutta täytyy myöntää, etten oo ikinä testannut, miten efektien editointi lennosta onnistuis. Napsuuko välillä, pitääkö prossu resetoida aina muokkauksen jälkeen vai miten... Käytännössä aina tullut käytettyä räkkieffuja.
 
Yhtäkään zediä ei oo vastaan kävellyt, mutta isojen poikien sylkyringissä sitä on kyllä enemmän dissattu kuin kehuttu.
 
Se on pojat sillälailla, että me on hävitty tää peli.
TEJ
03.09.2010 13:36:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kyllä se taikurin tiski alkaa olemaan aika kovilla tässä vertailussa.
Siinä on riittävästi kanavia, auxeja ja koon puolesta hyvä.
Torilla oli tosin käytetty gl2400 myynnissä, aika sopivaan hintaan.
Se on vaan turhan iso roudattavaksi niinkuin jo aiemmin todettiin.
Kiitokset vinkeistä ja huomioista. Kait se täytyy uusi tilata, vanhoja
ei kumminkaan mistään tule vastaan?
 
www.myspace.com/dounas
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «