Velli 01.09.2010 14:08:13 | |
---|
Kailis: Niissä rungoissa on fundamentaalinen vire. Eli leimat kertoo missä vireessa runko soi. ja Speedylle vielä lisäinfoksi, että kaikissa DW:n pöntöissä on siis stanssattuna tuo ominaisvire sävel rungon sisäpintaan. Kerran koitin huvikseni omiin DW:hin viritellä pari tomia noihin ominaisvireisiin. Hieman kuluneilla Evansin clear G2:lla rumpu ei ainakaan soinut mitenkään paremmin tuossa "ominaisvireessä". En tiedä olisiko asia eri joillain oikeilla ja uusilla kalvoilla. Asia ei ole niin paljoa itseäni kiinnostanut, että olisin jaksanut kokeilla. Markkuliinilla voisi tosin olla kuranttia infoa asian tiimoilta :). |
Speedy 01.09.2010 14:23:16 | |
---|
Kailis: Niissä rungoissa on fundamentaalinen vire. Eli leimat kertoo missä vireessa runko soi. No sitä minäkin, mutta puolen sävelaskeleen heitto tuntuu aika pieneltä.. tai jos ois oktaavin päästä niin sitten isolle..=I "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
markkuliini 01.09.2010 14:49:26 (muokattu 01.09.2010 14:50:38) | |
---|
Speedy: No sitä minäkin, mutta puolen sävelaskeleen heitto tuntuu aika pieneltä.. tai jos ois oktaavin päästä niin sitten isolle..=I Musta oktaavi 10" ja 14" välissä kuulostaa isohkolta mutta ihan mahdolliselta. Itse esim. viritän 12" ja 14" tomit usein about kvartin vireseen. On mahdollista että setti on tilattu spekseillä "iso intervalli tomeihin". Tai että joku rumpu on tilattu myöhemmin. Jos tuo siis oli se käytetty. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
markkuliini 01.09.2010 15:05:15 (muokattu 01.09.2010 15:18:24) | |
---|
Markkuliinilla voisi tosin olla kuranttia infoa asian tiimoilta :). Youtubessa on aika mielenkiintoinen dw:n demo erilaisista rungoista missä John Goodilla on 5 kpl 14" runkoja joista saisi koputtelusoundien perusteella helposti 5:n tomin setin. Edit: onko se tää? http://www.youtube.com/watch?v=lJ6A … -s&feature=youtube_gdata_player Kännykällä vaikea tarkistaa. Dw:n filosofiasta ja kaikenmaailman lyhenteistä voi olla montaa mieltä, mutta esim. itse kun tilasin VLT-runkoisen snaren tietyillä spekseillä ja sounditoiveella niin tuli juuri oikean soundinen rumpu ja oon ollu siihen todella tyytyväinen. Olen käsittänyt että tuolla timbre matching menetelmällä ehkäistään ilmeisen tehokkaasti sitä että joku tomi setissä ei vaan meinaa soundillisesti sopia joukkoon. Esim itselläni oli aikoinaan Taman Artstar II-setti jossa yksi tomi ei oikein soinut hyvin siinä vireessä missä olisin halunnut. Ja kyllä se aiheutti uitutusta. Itsekään en viritä noihin ääniin (eikä sitä missään suositella ainoana vaihtoehtona), mutta kun kokeilin nimenomaan yksikerroskalvoilla virittää molemmat kalvot annettuun vireeseen, niin soundi oli kyllä tosi iso ja (mulle liian) pitkään soiva. Selvästi siinä oli yksi sweetspot. :) Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Tarmo74 02.09.2010 12:18:22 | |
---|
Siihen on aikaa mikä kiinnostaa |
moderndrummer88 02.09.2010 16:47:35 | |
---|
"Well I like drummers baby you're not my bag..." |
tml 02.09.2010 17:19:32 | |
---|
markkuliini: Olen käsittänyt että tuolla timbre matching menetelmällä ehkäistään ilmeisen tehokkaasti sitä että joku tomi setissä ei vaan meinaa soundillisesti sopia joukkoon. Näin minäkin kuvittelin, mutta joku oli jenkeissä tilannut setin olettaen että rungot tulisi suht tasaisilla intervalleilla, mutta ne olikin ihan "satunnaisia". markkuliini: Itsekään en viritä noihin ääniin (eikä sitä missään suositella ainoana vaihtoehtona) Jo, tuo äänihän on paljaan rungon vire, joka muuttuu jo kun ruuvataan lugit kiinni. |
Epämuusikko 02.09.2010 18:04:21 | |
---|
moderndrummer88: Syvällä basarilla saa soittoon lisää "pocketia", kyllä just näin. Itse asiassa ei välttämättä ole täyttä basakaa. ei se ekan ätäkin sijaintia siirrä, mutta pidempi, "turpea" soundi on omiaan hieman peittämään keulimista. Näin siis patologisen kiilaajan näkökulmasta. Voin olla väärässä, mutta tuo fiilis on mulla joskus kun isosoundisilla basareilla tömpsii (eli kerran kahdessa vuodessa). I'm way deep into nothing special (SD: West of Hollywood). |
moderndrummer88 02.09.2010 18:44:38 | |
---|
Epämuusikko: Itse asiassa ei välttämättä ole täyttä basakaa. ei se ekan ätäkin sijaintia siirrä, mutta pidempi, "turpea" soundi on omiaan hieman peittämään keulimista. Näin siis patologisen kiilaajan näkökulmasta. Voin olla väärässä, mutta tuo fiilis on mulla joskus kun isosoundisilla basareilla tömpsii (eli kerran kahdessa vuodessa). Mutta tätä tuskin markkinoijat eivät ajatelleet... "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
Bacchus 02.09.2010 20:31:10 | |
---|
moderndrummer88: Mutta tätä tuskin markkinoijat eivät ajatelleet... ...eli ajattelivat, vai mitä häh?;) When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro |
markkuliini 02.09.2010 20:35:37 | |
---|
Bacchus: ...eli ajattelivat, vai mitä häh?;) Hah! Touche! :D Mä olen kyllä ihan vajakki, mitä tulee kaksoisnegatiivien ymmärtämiseen. Myös "valehtelin jos väittäisin"-alkuiset lauseet on mulle usein tosi vAiKeasElkOIsiA. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
moderndrummer88 02.09.2010 20:58:05 | |
---|
Bacchus: ...eli ajattelivat, vai mitä häh?;) Huomasin kyllä ton jo kirjoittaessa, mutta jätin sen siihen hämmennykseksi, ehkä eniten itseni, ööhhöö... "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
rintapek 03.09.2010 01:19:24 | |
---|
markkuliini: Hah! Touche! :D Mä olen kyllä ihan vajakki, mitä tulee kaksoisnegatiivien ymmärtämiseen. Myös "valehtelin jos väittäisin"-alkuiset lauseet on mulle usein tosi vAiKeasElkOIsiA. Täh? Valehtelisin jos väittäisin, että väittämäni valhe on valheellisesti väitetty valehtelemalla väitetyksi valheeksi. Toi siis on suomeks mitä sanon, ko meni jätkän humppa drummuissa vituralleen. One kind of music only - the good kind |
Rakas rintapek. markkuliini aloitti: "valehtelin jos väittäisin". Mehän ei psekuloida sillä että oikea sanamuoto olis: "valehtelin jos väitin". See? "Mutta tätä tuskin markkinoijat ovat tulleet ajatelleeksi." olis sellain hauska, jopa suomalaista perinnettä kunnioittava tapa ilmaista tuo asia. |
Tarmo74 03.09.2010 15:54:59 | |
---|
Kiitos asiallisista vastauksista, olen huimasti viisaampi nyt :D Oikeesti en ole edes ostoaikeissa...eihän köyhällä tollasia rahoja vaikka kuinka ja halavalla sais!!! Siihen on aikaa mikä kiinnostaa |
Gardiner 03.09.2010 16:10:23 | |
---|
Tarmo74: Minkäslaiset pelit on, onko kokemuksia merkistä? Ei voi mitään, vaan kun luin tuon vastausten vastustamattoman ketjun joka tätä kysymystä edelsi, nauroin aivan kippurassa. Harvoin, jos kohta koskaan, saa noin käytännönläheisiä ja yksiselitteisiä vastauksia noinkin kryptiseen kyssäriin. :-D "We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix |
Epämuusikko 03.09.2010 17:29:50 | |
---|
moderndrummer88: Mutta tätä tuskin markkinoijat eivät ajatelleet... ....siis hä? Mitä sitten, jos eivät tuota? en ymmärrä. I'm way deep into nothing special (SD: West of Hollywood). |
moderndrummer88 03.09.2010 17:33:17 | |
---|
Epämuusikko: ....siis hä? Mitä sitten, jos eivät tuota? en ymmärrä. Tämä asia on jo käsitelty, olet auttamattomasti myöhässä :) "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
passe 03.09.2010 23:14:52 (muokattu 03.09.2010 23:25:33) | |
---|
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa -
mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan. |
hansakemanelius 03.09.2010 23:22:52 | |
---|
Jos maitua haluat, älä orota, jotta lehemä koputtaa ovelle. |