Aihe: Fractal audio - Axe-FX
1 2 3 4 538 39 40 41 42122 123 124 125 126
efunkelist
01.09.2010 16:33:39

Eipä tossa rectoja jää kaipailemaan.

Nii. Mullakin on soundien suhteen fiilis että joskus tarvis "amerikkaa" ja joskus tarvii "heviä" ja joskus tarvii "bluussia" jne eli en tarvitse "mesaa" tai "voxia" tai muutakaan trademarkkia soittaessa. Siinä mielessä esim axefx ois mulle sopiva laite kun se tekee tyyliä kuin tyyliä.

Harmi vaan että oon jo saanu kerättyä jos jonkinlaista kilua ja kalua millä toteuttaa kaikki tarvitsemani soundit, siinä mielessä että axefx tekisi ne kaikki yhdellä laitteella. Tavaroiden kannalta yksinkertaisempaa, käytöstä en sitten tiä. Kai sekin on tottumiskysymys lopulta.
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
Terry Pantheras
01.09.2010 17:28:08
Mikko L: Twinkle said it best! :)

Oon muuten tehny tuossa joku aika sitten tällaisen videonki ku sellaset tuntuu aina vetävän enemmän ihmisiä kuuntelemaan:
http://www.youtube.com/watch?v=65gorB7ypDM

Ja myös vielä kauemmin aikaa sitten tein Rectosounditestiä mut tuossa on vähä huono laatu:
http://www.youtube.com/watch?v=MnA64V--PMg&feature=related

Asiallista. Näytti päänaukominenkin loppuvan sen siliän tien.
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ MYSPACE
Mrezzye
01.09.2010 19:16:52

efunkelist: Nii. Mullakin on soundien suhteen fiilis että joskus tarvis "amerikkaa" ja joskus tarvii "heviä" ja joskus tarvii "bluussia" jne eli en tarvitse "mesaa" tai "voxia" tai muutakaan trademarkkia soittaessa. Siinä mielessä esim axefx ois mulle sopiva laite kun se tekee tyyliä kuin tyyliä.

Harmi vaan että oon jo saanu kerättyä jos jonkinlaista kilua ja kalua millä toteuttaa kaikki tarvitsemani soundit, siinä mielessä että axefx tekisi ne kaikki yhdellä laitteella. Tavaroiden kannalta yksinkertaisempaa, käytöstä en sitten tiä. Kai sekin on tottumiskysymys lopulta.

Mulla on samat tarpeet. Aina fiiliksen mukaan tekee mieli erilaista soundimaailmaa. Kerrostalokämpässä homma vaan ei onnistu niin että kerää hirveän arsenaalin kaikenlaista vahvistinta nurkkiin. Tai sopisihan se muuten, mutta vaimo voi olla toista mieltä. Axe FX kiinni äänikorttiin ja kaiutinten kautta soittelua... pikkuvolumella (tai kuulokkeilla), monilla eri soundeilla ja halutessa vielä suoraan nauhallakin. Sinppelii!
Jos eläimiä ei ole tarkoitettu syötäväksi, niin miksi ihmeessä ne sitten on tehty ruoasta???

CHAOSWEAVER
Vladi
01.09.2010 19:37:32
Hyvältä noi linkitetyt pätkät kuulostaa. Toi viulupresetti on kyllä jotain mahtavaa, meikäläinen tykkäis soittaa jotain klassisempaa kamaa tuommosella soundilla.

Recton soundista en oo koskaan välittäny, mutta kyllä tuo hyvältä kuulosti silti. Nu Metallia parhaimmillaan/pahimmillaan.
Kyllä se siitä.
junnnu
01.09.2010 21:23:57
Terry Pantheras: Asiallista. Näytti päänaukominenkin loppuvan sen siliän tien.

Molemmista suunnista =)

Se telepätkä nostaa telekuumetta.... Ja ihan pätevää pätkää muutenkin, jos joskus lähitulevaisuudessa käy niin että tullee ruuvausaikaa tai mutten vaan niin ehkä vois laitoksen ostaa. Nyt ei ehi ees nosmaaalisti unnol soitteleen =(
kimurantti1: "Axe-Fx tulee ja Axe-Fx tappaa, siis uskokaa Muumi Pappaa, ei oululaisia muut vahvistimet enää nappaa."
Mikko L
01.09.2010 22:49:31 (muokattu 01.09.2010 22:52:05)

Hei kiitti kaikesta tykkäämisestä! :) Onhan se vähän eri asia näyttää naama netissä ja seistä omien sanomisten takana. Jokainen voi aukoa päätä anonyyminä foorumilla, mutta on eri asia kun tiedetään oikeat nimet ja ihmiset näyttävät ketä oikeasti ovat, niin nimenomaan se turha pään aukominen loppuu.

On tullut tosiaan sorruttua melkolaiseen nu-metalvaiheeseen enkä häpeä sitä ollenkaan. Se on ihan hauskaa musiikkia aina sillon tällöin ja sitä dollarisoundia mäkin yleensä haen takaa kun on kyse rankemmasta musiikista. Kasarihevanderi ei hirveenä lämmitä. Nykyään tosin diggaan ihan vintagemenosta niinku Marshallista ja Fenderistä telen kera. Hienoja hommia kaikki ja tosiaan kaikki nämä mulla on saavutettavissa tuon pienen laatikon kautta joka on tuossa tietokoneen päällä ja ei oo liian kovaääninenkään. :)
Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen.
MoreK
03.09.2010 14:33:47

Mikko L: Redwirezin IRstä kiinnostuneille! Redwirez jakaa nyt synttärilahjana ilmaiseksi yhen Marshallkaapin. Käykääs tsekkaan: http://www.redwirez.com/free1960g12m25s.jsp

No siinä on halpa Marshalin kaappi. Kiitos vinkistä!
oiva tumpeloinen
03.09.2010 19:12:21
Kun oli aiemmin puhetta, että tuossa kojeessa on presetin vaihdon yhteydessä pieni katkos, niin saisiko siitä mahdollisesti jotain klippiä?
Mikko L
04.09.2010 02:08:13

Ei tässä kyllä mun mielestä mitään katkoksia oo. Tässä clippi jossa JCM800, Plexi 1987X, Cornford RK100, FAS Modern, Vox AC-30. Ainoa pätkäsymäisyys tulee siitä ku soundi vaihtuu niin nopeaa. Axess Electronicsin midilankulla vaihtelen nuita patcheja.

http://www.mediafire.com/?imqccmj0xqoi79m

Joka tapauksessa tuo pätkäsy on paljon pienempi ku missään A/B pedaalissa tai putkivahvistimessa minkä oon omistanut. :)
h.e.k.a
04.09.2010 10:10:15
oiva tumpeloinen: Kun oli aiemmin puhetta, että tuossa kojeessa on presetin vaihdon yhteydessä pieni katkos

Uudemman firmwaren myötä tuo on huomattavasti pienentynyt, mielestäni aemmin tuo oli häiritsevämpi. Mikon klipeistä käy hyvin ilmi nykytilanne...
"isi, katso, tuo yksi kitara on ihan rikki!" - 3v. tytär DLX-musicin kitaraosastolla kommentoi Jacksonin RR3:sta...
Antti1
04.09.2010 11:54:58 (muokattu 04.09.2010 11:56:34)
Ei Fractalista mitään asiaa, mutta noi Red Wiren kaapit oli aika vakuuttavia. Ostinpa pari sellaista lisää hetimiten. Avautui taas uusi pätkä tonaalista taivasta jopa Guitar Rigillä, kun kaappisoundista puuttuu muhju. Kiitokset vinkistä Mikolle!

E: Saisivat perkeleet kehittää vaan jonkun näppärän impulssien pyörittämiseen tarkoitetun plugarin, jossa olisi oikeasti tehty helpoksi noiden vaihtoehtojen selaaminen ja a/b-vertailu ilman valikkoseikkailuja. Ehkä jopa monien eri impulssien lataamistakin huonesoundeja ja lähimikityksiä varten pienellä sisäisellä mikserillä.
"This sea of blood covered in ashes... We refer to this hell as the world." - Halibel
oiva tumpeloinen
04.09.2010 12:23:52
Mikko L: Ei tässä kyllä mun mielestä mitään katkoksia oo. Tässä clippi jossa JCM800, Plexi 1987X, Cornford RK100, FAS Modern, Vox AC-30. Ainoa pätkäsymäisyys tulee siitä ku soundi vaihtuu niin nopeaa. Axess Electronicsin midilankulla vaihtelen nuita patcheja.

http://www.mediafire.com/?imqccmj0xqoi79m

Joka tapauksessa tuo pätkäsy on paljon pienempi ku missään A/B pedaalissa tai putkivahvistimessa minkä oon omistanut. :)

Kiitos. Tuo auttoi paljon. Ei ole häiritsevä presetin vaihto sitten, which is nice. Sen verran vielä presetin vaihdosta, että ottaako vaihto aikaa midikäskystä? Eli pitääkö napin painallusta ennakoida, jotta osuu hommat kohdalleen?
h.e.k.a
04.09.2010 12:29:10
oiva tumpeloinen: Kiitos. Tuo auttoi paljon. Ei ole häiritsevä presetin vaihto sitten, which is nice. Sen verran vielä presetin vaihdosta, että ottaako vaihto aikaa midikäskystä? Eli pitääkö napin painallusta ennakoida, jotta osuu hommat kohdalleen?

Ei ole häiritsevää viivettä tuossa, vaikka siis midikäskyllähän tuo vaihtuu.
"isi, katso, tuo yksi kitara on ihan rikki!" - 3v. tytär DLX-musicin kitaraosastolla kommentoi Jacksonin RR3:sta...
efunkelist
04.09.2010 17:58:30

mikä juttu tuo red wire marsukaappi on? mihin tuo on?
Antti1
04.09.2010 18:05:42
efunkelist: mikä juttu tuo red wire marsukaappi on? mihin tuo on?

Mihin vaan, joka wav muotoisista impulsseista tykkää. On siinä Fractalin mötkyläänkin tehdyt impulssit. Voi siis käyttää vaikka daw:n kanssa.
"This sea of blood covered in ashes... We refer to this hell as the world." - Halibel
Mikko L
04.09.2010 19:24:18

http://www.kvraudio.com/get/4061.html

Tuolla LeCab:illa voi käyttää ilmaiseksi tuota kaappia. Eli jos vaikka Line6 kaapit tuntuu scheisselta niin voit käyttää tuota redwirez-kaappia joka on niin HIFI ku mahdollista. :)

Myös muissa ohjelmissa voi käyttää tuota... myös jos otat kaapista SLAVE outin nii ei tarvi kaappia mikittäessä.
efunkelist
04.09.2010 19:50:54

kiitos pitää kokeilla tuotakin kaapinnosta. oon ihan tyytyväinen mun putkikamoihin soitellessa mutta äänitys on haaste, kerrostalossa ei palio mikitellä...
Grugi
04.09.2010 22:10:43
On tää kitarointikin menny niin hifistelyks, hassua miten ennen on pärjätty ihan tavallisilla vahvistimilla.
SDMF
Antti1
04.09.2010 22:11:40 (muokattu 04.09.2010 22:12:14)
Grugi: On tää kitarointikin menny niin hifistelyks, hassua miten ennen on pärjätty ihan tavallisilla vahvistimilla.

Niin, onneks nykyään ei enää tarvii pärjätä, vaan on mahdollisuuksia. On rankkaa myös, kun joku kasvattaa nykyään porkkanat sun puolesta ja tuo kauppaan. Hirveetä hifiä. :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)