Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Maanantaikappaleet kieliseteissä
1 2 3
Midrange
02.09.2010 16:12:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen käyttänyt useamman vuoden D.Markleyn kielisettejä ja suurin piirtein joka viides setti tuntuu sisältävän viallisen punomattoman g-kielen. Viallisen siis siinä mielessä ettei se ole ole täysin pyöreä muodoltaan vaan hieman epämuodostunut mikä johtaa siihen että se ei soi hyvin eikä ole tuntumaltakaan mukava.
 
Toistaiseksi oon antanut asian olla koska eihän noi nyt hirveesti maksa ulkomailta tilattuna. Hieman risoo silti. Onko muilla samanlaisia havaintoja kielisettien kanssa?
 
"rikoksen tunnusmerkit täyttynevät siinä kohtaa, kun viimoisen ruuvin boksiisi ruuvaat" - Klapp pedaalin kloonaamisesta.
HS
02.09.2010 16:26:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve
 
Joskus vuosia takaperin SIT-merkkisten kielten kanssa oli käsittämättömiä ongelmia. Useita epäkelpoja kieliä useammassa setissä. Ei enää koskaan!
 
"Soita sillain... sillain... silleen niinku... sillain... ... ... hyvin".
Juicy
02.09.2010 17:24:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä käytin aikoinaan miltei yksinomaan DM:n perus-kielisettejä, eikä yhdessäkään ole ollut maanantaikappaleita. Nykyään on käytössä Elixirit, mutta noihin alimpiin vireisiin käytän vieläkin Markleyitä.
 
Ostakaa Mesa, ja ehkä jopa pedaalit!? | Fureimumeipurutoppu is attractive beautiful!
Antti1
02.09.2010 17:27:32 (muokattu 02.09.2010 17:27:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juicy: Mä käytin aikoinaan miltei yksinomaan DM:n perus-kielisettejä, eikä yhdessäkään ole ollut maanantaikappaleita. Nykyään on käytössä Elixirit, mutta noihin alimpiin vireisiin käytän vieläkin Markleyitä.
 
Samat sanat jotakuinkin, paitsi että matalat vireet jää väliin tätänykyä ja Elixirejäkin tosi tosi harvoin kitaroissa. DM = täysin virheetöntä kamaa muutaman kymmenen setin otannalla tähän mennessä. McNulty voinee kertoa miksi tämä on varsin erikoinen asia, jahka ketjuun kerkeää. :)
 
"This sea of blood covered in ashes... We refer to this hell as the world." - Halibel
Juicy
02.09.2010 17:30:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Samat sanat jotakuinkin, paitsi että matalat vireet jää väliin tätänykyä ja Elixirejäkin tosi tosi harvoin kitaroissa. DM = täysin virheetöntä kamaa muutaman kymmenen setin otannalla tähän mennessä. McNulty voinee kertoa miksi tämä on varsin erikoinen asia, jahka ketjuun kerkeää. :)
 
D'addarioissa ei ole myöskään ollut maanantaikappaleita mulla, mutta ne paskottuu ja kuoleentuu mulla aivan liian nopeasti.
 
DR:n kielissä oli joissakin ongelmallisia settejä, vai olikohan ne GHS:iä... Pyramidin mustaksi värjätyt kielet oli myös berberistä, mutta se on jo ihan oma lukunsa. =)
 
Ostakaa Mesa, ja ehkä jopa pedaalit!? | Fureimumeipurutoppu is attractive beautiful!
Antti1
02.09.2010 17:33:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juicy: D'addarioissa ei ole myöskään ollut maanantaikappaleita mulla, mutta ne paskottuu ja kuoleentuu mulla aivan liian nopeasti.
 
Mulla on ollut joskus vuosia vuosia sitten muutama suutari ylä-e, jotka ovat menneet kiristäessä poikki jostain ihan friikistä kohdasta ilman minkäänlaisia taitoksia. 2 tai 3 kpl muistaakseni, ihan lyhyen ajan sisällä kaikki.
 
DR:n kielissä oli joissakin ongelmallisia settejä, vai olikohan ne GHS:iä... Pyramidin mustaksi värjätyt kielet oli myös berberistä, mutta se on jo ihan oma lukunsa. =)
 
DR - check, GHS - check. Suurin ongelmavyyhti on kuitenkin ollut aina ja iankaikkisesti Fenderin kielet, ne on mulle lähinnä pahamaineisia vitsejä. Ne mitkälie bulletit jumittaa tallaan ja kielet parhaimmillaan ruosteessa yhden kerran jälkeen. :D
 
"This sea of blood covered in ashes... We refer to this hell as the world." - Halibel
Harris
02.09.2010 17:53:45 (muokattu 02.09.2010 17:58:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

D'addarion kielissä ei ole maanantaikappaleita tullut vastaa. Pari vuotta sitten käytin muutaman setin GHS:n kieliä ja pari kietä meni poikki kieliä vaihtaessa. Luulen että on ollut kysssä vain huonoa tuuria, eli maanantai setti...
 
Edit: Olipa suhteellisen turha postaus...
 
McNulty
02.09.2010 19:03:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: McNulty voinee kertoa miksi tämä on varsin erikoinen asia, jahka ketjuun kerkeää. :)
 
Heh. Kiitos luottamuksesta :)
Tosiaan, Dean Markley on yrityksenä osaomistajana American Winding Co. nimisen laitoksen touhuissa. American Winding valmistaa siis Dean Markleyn kielet ja valmistanut myös monelle muulle... siis sille joka maksaa pyydetyn summan alihankkijalle.
 
Mulla oli onni tavata eräs eurooppalaisen vahvistinvalmistajan edustaja aikaisemmin tänä vuonna töiden puolesta ja he ovat aikanaan käyttäneet American Windingia omien kieltensä duunaamiseen. Tosin, totesivat nyt että kyseinen firma on "sekaisin kuin mustalaisleiri" eli tavaroiden toimituksissa yms. oli turhaa päänvaivaa joka pisti ko. valmistajan etsimään uutta alihankkijaa. Tuo DM:n osaomistajuus on yksi tekijä siinä, miksi kyseisen brändin tuotteet ovat, varsinkin Keski-Euroopassa, hinnoiteltu fiksusti. 3-4 euroa per perus sähkissetti... ei lainkaan paha.
 
Laatuongelmilta ei aina voi välttyä, niitä on kalliimmissakin tuotteissa, varsinkin jos lopputsekkauksen suorittaa ihminen, eikä kone. D'Addario kielivalmistajana on investoinut isoja rahoja omiin tuotantolinjoihin ja se on modernein paja mitä kielivalmistuksesta löytyy. Edes Kiinan alihankkijat eivät ole yhtä modernein tuotantomenetelmin liikenteessä... sitä en sitten tiedä kenen rahoilla D'Addario on laitteensa hankkineet. Joka tapauksessa, siinä missä American Winding Companyn (myöh. AWCo.) työntekijät tsekkaavat kielet, D'Addariolla 3-pisteinen laser valvoo läpikulkevaa lankaa. Ei varmasti tarvitse erikseen kertoa, kumpi mittausmenetelmistä on tarkempi ja varmatoimisempi spottaamaan pienetkin heitot?
 
Eniveis... Dean Markleyn kielet ovat AWCo:n ehdottomasti parasta kamaa, johtuen juuri DM:n osaomistajuudesta. Tietääkseni AWCo on valmistanut myös Fenderin ja Gibsonin kieliä alihankintana, tästä miulla ei kuitenkaan ole muuta dataa kuin "kuulopuheet" ja mitä isot pojat ovat foorumeilla höpisseet.
 
Herra Sterling Ball ilmaisi postissaan pari uutista Amerikasta, jossa totesi että GHS:n ja DR:n tuotanto on siirtynyt Kiinaan alihankkijoille. Ok, aina pitää varautua "bullshittiin" etenkin kun kilpailevan firman pääguru näin toteaa. Kyseistä meininkiä kuitenkin tukee se, että DR:n entinen "mastermind" loikkasi Dunlopin leiriin ja parin viimeisen vuoden aikana DR:n laatu on kyllä laskenut. Varmasti moni DR:n kieliä käyttävä taho on huomannut oireita. Pelkkä valmistusmaahan ei kerro koko totuutta, eikä välttämättä halpa hintakaan. Se vain, että se laadunvalvonta on ensimmäinen mistä säästetään, kun rahat on kortilla. Varsinkin tällaisessa massatuotetussa metritavarassa. "Joo joo, pakettiin vaan... kyl se jollekin kelpaa!"
 
En siis halua sanoa suoraan, että GHS:t, DR:t tai mitkään muutkaan kielet ovat huonoja, mutta mikäli haluaa jatkuvaa, paketista toiseen tulevaa tasalaatuista tavaraa, kannattaa kääntyä tiettyjen valmistajien puoleen.
 
Palatakseni ihan topikin aiheeseen, niin ovatko ostamasi Dean Markleyn kielet samasta "myyntibatchista"? Eli olet ostanut esim. 20 settiä samalla iskulla ja jokaisessa tuntuu olevan ongelmaa. Silloin ottaisin yhteyttä myyjään tai suoraan valmistajaan ja reklamoisin asiasta. Siellä on voinut hyvinkin jollain työntekijällä olla uni puserossa tai muuten huono päivä, jolloin tarkistuspisteen ohitse on vuotanut epäkuranttia tai vähintään toleranssirajat ylittävää tavaraa.
 
Rauhan jalanjäljissä kulkee aina salamurha.
slapvete
02.09.2010 19:34:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McNulty: parin viimeisen vuoden aikana DR:n laatu on kyllä laskenut. Varmasti moni DR:n kieliä käyttävä taho on huomannut oireita.
 
Kahdella sanalla: joo kyllä. Heittelyä on aika paljon.
 
Halpaa hintaa ei kannata vieroksua, D'Addario on Keski-Euroopasta bulkkiboxeissa tilattuna varsin edukas. Kun saataisiin vielä Ernie Ballejakin tänne siedettävään hintaan, niin boogiet olisi kohdallaan.
 
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
jra
02.09.2010 19:38:58 (muokattu 02.09.2010 19:41:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pari viime vuotta on tullut ostettua DM:n retropakattuja (tarkempi nimi oli reissue/vintage jotain?) ja Sign. Series NickelSteel Electric -settejä. Kummissakaan ei ole tullut vastaan sutta.
 
Tuleekohan muuten WebStringsin halpakielet (pakkauksen mukaan made in USA) samasta mustalaisleiristä? Ne on ainoita kieliä joista sormenpäät ovat vaihdon jälkeen muutaman viikon mustina ja valmiiksi kinkkejä punomattomissa. Koskee tosin vain putiikin sähkiskieliä, akkarikielet ovat olleet tuossa suhteessa ja muutenkin paremman tuntoisia. Nykyään noita tai vastaavia ei tarvitse edes harkita kun laatu(?)kieliä saa lähes samaan hintaan.
 
Martinin teräskielisisen akkarin setit ovat olleet omiin sormiin todella raskaita soittaa. Jostain oli ajatunut haltuun 3-pak ohutta .10-.47 settiä ja niitä tuli kokeiltua mökkikitarassa. Kun vaihdoin takaisin toisen valmistajan .11-.50 -settiin muuttui tuntuma huomattavasti kevyemmäksi.
 
Jatkossakin tulee varmaankin sähkäripuolella pysyttyä DM:n kielissä - hyvät kokemukset ja edullisia, ja onhan se välillä telessä tai 335-mallisessa mukava kokeilla .11 -setin mukana tulevaa punottua G:tä.
 
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
McNulty
02.09.2010 19:42:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jra: Pari viime vuotta on tullut ostettua DM:n retropakattuja (tarkempi nimi oli reissue/vintage jotain?) ja Sign. Series NickelSteel Electric -settejä. Kummissakaan ei ole tullut vastaan sutta.
 
Mä käytän kanssa kaikissa singlecoil-mikeillä varustetuissa skeboissani Dean Markleyn Vintage Re-Issue kielisarjoja. Eräs harvoista toimivista ja edullisista roundcore-kielistä markkinoilla. Newtonen kieliä diggailen myös käyttää, mutta ne joutuu aina tilaamaan Saksasta (ei kotimaista maahantuontia lainkaan) ja hinnat on Keski-Euroopassakin sen 8-11 euroa per setti. Tuolla rahalla saa jo 2-3 settiä Dean Markleyn Vint.RI:ta :)
 
Ei myöskään valittamista DM1974 ja DM1975 settien osalta täällä.
 
Rauhan jalanjäljissä kulkee aina salamurha.
erty
02.09.2010 19:56:04 (muokattu 02.09.2010 20:06:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite tulee kans käytettyä noita DM:n vintage re-issueita. Ainoo huono puoli on ettei niiden .12-setissä oo plainia G:tä, tulee pelkkä punottu. Ihmekkös kun siinä lukee "jazz".... :o)
 
edit: Ai niin aiheeseen.. Ei oo myöskään mulla osunut yhtään maanantaisettiä parin vuoden aikana.
 
RamoQ
02.09.2010 20:21:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1:
 
DR - check, GHS - check. Suurin ongelmavyyhti on kuitenkin ollut aina ja iankaikkisesti Fenderin kielet, ne on mulle lähinnä pahamaineisia vitsejä. Ne mitkälie bulletit jumittaa tallaan ja kielet parhaimmillaan ruosteessa yhden kerran jälkeen. :D

 
Hehheh ite ostin kaverilta käytetyn Telen niin sihen oli vaihtanut uuden Fenderin -setin... Vieläkin samat kielet kiinni siinä ilman mitään ongelmia ja saundaavatkin pirun kivalta :)
 
(Aika olisi jo vaihtaa nekin...)
 
"Jos tsennaa kaks ja puoli sointua niin mitä sitä kolmatta opettelemaan?" -Heko Luumäki
Krice
02.09.2010 22:40:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Blue Steeleissä tuli yksi suutari vastaan, intonaatiota ei saanut kohdalleen eikä ollut kitarasta kiinni. Eikös BS ole Dean Markleyn kieliä?
 
Sjömanni
02.09.2010 22:40:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Mulla on ollut joskus vuosia vuosia sitten muutama suutari ylä-e, jotka ovat menneet kiristäessä poikki jostain ihan friikistä kohdasta ilman minkäänlaisia taitoksia. 2 tai 3 kpl muistaakseni, ihan lyhyen ajan sisällä kaikki.
 
Just laitoin upouudet Ernie Ballin Super Slinkyt. Ylä-E:stä otin kiinni vähän venyttääkseni ja PING! Poikki heti. Upouusi kieli, prkl! Ja nyt ei puhuta mistään jouskarivenytyksestä vaan ihan normaalista proseduurista uusien kielien laiton yhteydessä.
 
Krice
02.09.2010 22:42:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sjömanni: Just laitoin upouudet Ernie Ballin Super Slinkyt. Ylä-E:stä otin kiinni vähän venyttääkseni ja PING! Poikki heti.
 
Hei ihmiset. Älkää venytelkö niitä kieliä. Ne venyy itsekseen omaan pituuteensa ja kieleen kohdistuu vähemmän rasitusta!
 
Midrange
02.09.2010 23:03:18 (muokattu 02.09.2010 23:05:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Palatakseni ihan topikin aiheeseen, niin ovatko ostamasi Dean Markleyn kielet samasta "myyntibatchista"? Eli olet ostanut esim. 20 settiä samalla iskulla ja jokaisessa tuntuu olevan ongelmaa. Silloin ottaisin yhteyttä myyjään tai suoraan valmistajaan ja reklamoisin asiasta. Siellä on voinut hyvinkin jollain työntekijällä olla uni puserossa tai muuten huono päivä, jolloin tarkistuspisteen ohitse on vuotanut epäkuranttia tai vähintään toleranssirajat ylittävää tavaraa.
 
Ostan kieliä kaksi kertaa vuodessa isot määrät, ja näitä maanantaikappaleita on tullut vastaan muistaakseni parin vuoden ajan aina silloin tällöin (n. joka viides setti). Kyseessä on siis Markleyn blue steeli.
 
"rikoksen tunnusmerkit täyttynevät siinä kohtaa, kun viimoisen ruuvin boksiisi ruuvaat" - Klapp pedaalin kloonaamisesta.
tracyjacks
02.09.2010 23:10:00 (muokattu 02.09.2010 23:12:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistäs muuten noita kieliä kannattaa ostaa? D'addariota pitäis saada. Lord of the strings on ainakin yksi kauppa?
 
D'Addariota olen itse käyttänyt nyt on/offina pari vuotta(välillä Ernie Ballia) ja ei kyllä ole kertaakaan ollut minkäänlaisia ongelmia kielisettien kanssa. Ei ole ollut syytä vaihtaa, vaikka juurikin jotain Dean Markleytä saa halvemmalla. Pitää kyllä silti testata tuollanen Dean Markley Vintage Re-Issue setti Telecasterin kanssa.
 
Son, your ego is writing checks your body can't cash!
Juicy
02.09.2010 23:13:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tracyjacks: Mistäs muuten noita kieliä kannattaa ostaa? D'addariota pitäis saada. Lord of the strings on ainakin yksi kauppa?
 
D'Addariota olen itse käyttänyt nyt on/offina pari vuotta(välillä Ernie Ballia) ja ei kyllä ole kertaakaan ollut minkäänlaisia ongelmia kielisettien kanssa. Ei ole ollut syytä vaihtaa, vaikka juurikin jotain Dean Markleytä saa halvemmalla.

 
Saitenkatalog on yks hyvä kauppa. Siellä muistaakseni sai jo satasen tilaukset ilman toimituskuluja.
 
Ostakaa Mesa, ja ehkä jopa pedaalit!? | Fureimumeipurutoppu is attractive beautiful!
Rämppy
03.09.2010 09:17:50 (muokattu 03.09.2010 09:20:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä D'Addariot ovat aina olleet huomattavavan tasalaatuisia kieliä. Maanataikappaleita on tullut mulla vastaan vain muutama viimeisen 10 vuoden aikana, lähinnä punotuissa kielissä. Toinen ääripää on DR, joiden käytön lopetin muutamia vuosia sitten aivan järkyttävien intonaatio-ongelmien takia. Mitä olen jutellut muiden kanssa, laatu ei taida olla vieläkään kohdallaan. Myös joissain normaalia kalliimmissa kielissä, kuten Pyramidin Maximun Performanceissa, on hintaan nähden liian usein ainakin yksi viallinen kieli setissä (muuten aivan fantastiset kielet). Tänä vuonna olen käyttänyt yhdessä skitassa RotoSoundia - hyvät kielet, tosin intonaatiosäädöt menee vähän turhan usein uusiksi kieliä vaihdettaessa (tässä suhteessa D'Addario on huomattavasti parempi). Bassopuolella RotoSoundin flatwoundeissa suunnilleen joka kolmannessa setissä on mulla ollut intonaatio-ongelmaa (tallan säädöt loppuneet kesken). Minkään merkkisiä kieliä en ole onnistunut soittamalla katkaisemaan, samoin erityisen nopeaa soundin tumppuuntumista en ole havainnut edes D'Addarioissa.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «