Aihe: Etsin edelleen kompuraa..
1
poppamies
17.03.2004 23:06:03

No ei oo vielä löytynyt sopivaa. EBS Multi-comp meni halvalla nenän alta. Sopisiko Alesiksen 3036(räkkimallinen) tai saman virman Nanocomp(1/3 räkki). Onko kellään kokemusta?
"G-strings are for strippers"
käki
17.03.2004 23:43:38
Katso otsikon 'Laiteuutuus' alta. Tuota pitää päästä kokeilemaan, kunhan rantautuu...
Free Your Mind And Your Bass Will Follow
Keny
18.03.2004 08:53:36
Eikös jotku käytä DBX räkki kompuraa,olikohan 160 malli.Ainakin jenkkilässä näkyy olevan suosittu.

Siltikin suosittelen sitä EBS lootaa on meinaa pirun hyvä.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
MakkeJ
18.03.2004 10:35:56 (muokattu 18.03.2004 10:38:23)
Eikös jotku käytä DBX räkki kompuraa,olikohan 160 malli.Ainakin jenkkilässä näkyy olevan suosittu.

Siltikin suosittelen sitä EBS lootaa on meinaa pirun hyvä.

Samoin, vannon EBS:n nimeen. Pieni ja näppärä. On kyllä hintaansa väärtti. Jouduin kuitenkin ruuvaamaan lootaa muutaman kuukauden ennenkuin löysin siitä tavoittelemani saundin. Mutta niinhän se melkein aina on uusien kamojen kanssa. Toinen loota jota olen vähän sillä silmällä tiiraillut on Sans-ampin BassDriver, tai sitten Aphexin Bass exiter, jota en vielä ole löytänyt suomen liikkeistä...
loud´n proud, nykyään kuitenkin korvatulpilla..
Teijo K.
18.03.2004 11:07:53

No ei oo vielä löytynyt sopivaa. EBS Multi-comp meni halvalla nenän alta. Sopisiko Alesiksen 3036(räkkimallinen) tai saman virman Nanocomp(1/3 räkki). Onko kellään kokemusta?

Hmm, minulla on Alesiksen Microlimiter ollut tuossa käytössä, ja kyllä sen musta saa säädettyä niin, että toimii ihan jeppistä. No nyt ei ole taas välillä mitään... Vähän se muuttaa soundia, eli poistaa diskanttia, mutta minä pidän sitä vain hyvänä ominaisuutena. Mitäs muuta? Jaa, alesis toimii vaihtovirralla, joten muuntajan kanssa saa olla tarkkana. Tästä varmaan aikanaan lähti sellainenkin huhu liikenteeseen, että Alesis toimii vain omalla muuntajallaan.

Tuo Nanocomp taitaa olla tuon Microconpressorin seuraaja. Joo, jotenkin tuo limitteri oli munsta jopa parempi kuin varsinainen kompressori. Suojaa hyvin kaapit ja päätteet, mutta jättää oikein säädettynä vielä reilusti dynamiikkaa käyttöön.
Det är omöjligt att veta om en cricketmatch pågår eller om de väntar på någon som inte har kommit än.

-Torsten Ehrenmark.
JK
18.03.2004 11:29:28
Sulla on Poppamies väärän merkkinen kone. EBS:n combossa toi kompura on rakennettu valmiiksi. Tosin ei enää uudemmissa isommissa malleissa. Hyvät rahat saa ottamalla ne pois ja myymällä erikseen.

Mutta ihan asiaa. St. Paul´s myy Alton ja Behringerin räkkivehkeitä kohtuuhintaan. Olisko kokeilemisen arvoisia?
Kitarapajalla on ainakin yksi joku J & J:n kälysen näköinen Compressor hintaan 80 eur (Kitaraefekteissä)

Itse olen saanut "herätyksen" vintagejuttuihin ja haeskelen vanhaa Phase Shifteriä tai Phaseria..

Ja tää sivu on vissiin kaikille tuttu

http://www.modezero.com/gallery2.htm
Tuolla kuulee aika hyvin noita soundeja vaikkei bassoa niissä olekaan mukana..
"Mahdollisuudet on fifty-sixty... "
chief
18.03.2004 12:07:16 (muokattu 19.03.2004 23:57:53)
Eikös noissa kaikissa EBS:n vahvistimissa ole kompura vakiona. Ne oli ne muut efektit, oktaaveri ja chorus mitkä poistettiin niistä isommista komboista.

Eipä toimi tuo esimerkkisivusto, ei.

EDIT: Muuten, kompressoikos tuo Sans Amp BDDI signaalia paljon? Eli onko sen kanssa tarvetta erilliselle kompuralle?

Keny, mites se EBS Microbass II? Kompressoiko se yhtään? Ajattelin nimittäin jos myisin ton Multicompin kun omassa kombossa on kompura, ja ostaisin DI:n. Tai sitten vaan ostaisin DI:n. ;)

EDIT2: Poppamies, tuolla olis Multicomp http://www.custom-sounds.com/tarjous.htm
What demands an answer, but newer Ask`s a question?
Keny
18.03.2004 12:39:31 (muokattu 18.03.2004 12:48:42)
Mun mielestä Sans Amppi kompuroi kyl vähän vaikka ei sinällään kompura ookkaan.

Tosta EBS Microbass II lootasta en viellä osa hirveesti kertoo kun en oo äänitys hommiin viel kerenny mut jotenki tuntus et se pikkase kompurois tosin ei niin paljoo ku Sans Amppi.
Nyt hän siin on kans eroo et laittaako ne efektilenkkiin vai basson ja vaffarin väliin,ainaski mun mielestä siin on soundi eroo.

Pitäis kait hoitaa ittellekin taas toi Multicomp,on se niin hyvä.
handegunnar
18.03.2004 14:13:08
Onko bassolle olemassa putkikompressoria? Olisko semmoinen kallis?
Kysymys voi olla tyhmä, mutta minun tietämys vaan on tämmönen.
Teijo K.
18.03.2004 14:19:02

Onko bassolle olemassa putkikompressoria? Olisko semmoinen kallis?
Kysymys voi olla tyhmä, mutta minun tietämys vaan on tämmönen.

En tiedä onko varsinaisesti bassolle, mutta erittäin usein tuolla ameriikan bassolehdessä näkee ja lukee näiden gurujen käyttävän ihen perus putkikompressoreita. Minua on kutitellut jo pidempään joko Fatman I tahi II. Eli joko pelkkä putkikompressori tai etunen ja kompressori. Hinta vain...

http://www.zzounds.com/item--HHBRAD3
Det är omöjligt att veta om en cricketmatch pågår eller om de väntar på någon som inte har kommit än.

-Torsten Ehrenmark.
Keny
18.03.2004 14:28:34
En tiedä onko varsinaisesti bassolle, mutta erittäin usein tuolla ameriikan bassolehdessä näkee ja lukee näiden gurujen käyttävän ihen perus putkikompressoreita. Minua on kutitellut jo pidempään joko Fatman I tahi II. Eli joko pelkkä putkikompressori tai etunen ja kompressori. Hinta vain...

http://www.zzounds.com/item--HHBRAD3

Oiskohan niin että tosta oli jotain juttua Bass Playerissa nyt vuoden sisällä vai muistankohan nyt väärin.
poppamies
19.03.2004 11:44:55

Poppamies, tuolla olis Multicomp 150e http://www.custom-sounds.com/tarjous.htm

Kiitoksia päällikkö! Poppamies kumartaa. Ostin tuon Multi-compin. Tuli tänä aamuna postissa. En ole kerennyt kokeilla. Sunnuntain treeneissä sitten kuulee.
Laite on nähtävästi melkein käyttämätön. Alkuperisessä pakkauksessa. Kaikki liput ja laput mukana. Jos ei miellytä niin näette sen seuraavan kerran torilla ;)
"G-strings are for strippers"
Puavali
19.03.2004 23:27:21
Kiitoksia päällikkö! Poppamies kumartaa. Ostin tuon Multi-compin. Tuli tänä aamuna postissa. En ole kerennyt kokeilla. Sunnuntain treeneissä sitten kuulee.
Laite on nähtävästi melkein käyttämätön. Alkuperisessä pakkauksessa. Kaikki liput ja laput mukana. Jos ei miellytä niin näette sen seuraavan kerran torilla ;)

Onneksi olkoon uuden kompuran johdosta. Minä ajatteli jo ehdottaa, että ostetaan dbx kimpassa, se kun toimii kahtena monolaitteena (ns. dual mono-toiminto).
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)