Aihe: Rumpupläjäykset vol. III
1 2 3 4 585 86 87 88 89122 123 124 125 126
markkuliini
01.09.2010 23:04:07

hollmi-5: Niin. Olet ihan oikeassa. Toiselle tosin sinun hyvä soundisi ei ole se paras. Joku muu on. Siksihän meillä on näitä eri merkkejä, malleja ja materiaaleja.

Nyt ollaan totuuden äärellä. Kumpa noi ylempänä vääntävät mun-merkki-on-hienoin-ja-paras-merkki-tyypitkin sen tajuais. :D
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Totofan
01.09.2010 23:04:50

Mun mielestä kaikkien pitäisi ruveta triggaamaan rumpujaan. Basarit etenkin. Että varmasti erottuu kun soitetaan metallia. Eihän siinä nyt ole järkeä soittaa mitään muuta koska metalli on parasta musiikkia mitä on. Ja järkeäkö sitä on ostaa mitään kalliita rumpuja, kun voi naputella koneelta (Apple, tottakai?) jotkut erihienot drumkitfromv*tunhellit. Sounds right.

Mä oon kans vähän samaa mieltä tossa Ludwig vastaan Muu Maailma kisassa jazzmiehen kanssa. Ludwigit oli hyviä rumpuja. Jos puhutaan nykytuotannosta. Tuntuu vähän että nykyään nuo "vanhat" valmistajat ratsastavat enimmäkseen merkin voimalla eteenpäin.
Vanishing like a cyan sunday
Kailis
01.09.2010 23:10:13

markkuliini: Ja Mun kokemusten perusteella...

Live-keskustelussa tuon "Mun" sanan kohdalla tulisi äänenkohotus ja kulmien alta mulkaisu =D
hollmi-5
01.09.2010 23:13:38
Totofan:
Mä oon kans vähän samaa mieltä tossa Ludwig vastaan Muu Maailma kisassa jazzmiehen kanssa. Ludwigit oli hyviä rumpuja. Jos puhutaan nykytuotannosta. Tuntuu vähän että nykyään nuo "vanhat" valmistajat ratsastavat enimmäkseen merkin voimalla eteenpäin.

Ole vaan samaa mieltä... Tamat ei oo koskaan päässeet sinne minne niiden käyttäjät ovat niiden luulleet päässeen ;-) Kakkosdivisioonaan. Korkeintaan.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Totofan
01.09.2010 23:29:17

hollmi-5: Ole vaan samaa mieltä... Tamat ei oo koskaan päässeet sinne minne niiden käyttäjät ovat niiden luulleet päässeen ;-) Kakkosdivisioonaan. Korkeintaan.

Ootko sä soittanut uusia Tama-settejä? Esim Starclassic bubingaa tai vaikka ihan perusvarmaa maplea?

Toi sun Ludwig-fanitus on melkein yhtä pahaa kun tää nykyinen Pearl-fanatismi. :D Mä mielummin ostan sellaisia rumpuja, joihin saa varaosia tarvittaessa. Ilman sadan vuoden kyttäämistä jossain tori-palstalla. Seuraavaksi sanot tietenkin että "Niin, muttakun ei ne hajoa.." Mun mielestä tää merkkeistä sotiminen on ihan naurettavaa, ja tulee usein takerruttua kun joku sitä harrastaa..

Jos lähdetään tähän leikkiin et kuka soittaa ja millä merkillä, niin kerro mulle kuinka moni kova jätkä soittaa nykyään ludwigeilla? Sinua itseäsi ei lasketa..

Vähän avarakatseisuutta hei.. En mäkään ole mikään kauhea Pearlin ystävä. Mutta en mä sitä toitotta ympäriinsä.
hollmi-5
01.09.2010 23:34:31
Totofan: Ootko sä soittanut uusia Tama-settejä? Esim Starclassic bubingaa tai vaikka ihan perusvarmaa maplea?

Toi sun Ludwig-fanitus on melkein yhtä pahaa kun tää nykyinen Pearl-fanatismi. :D Mä mielummin ostan sellaisia rumpuja, joihin saa varaosia tarvittaessa. Ilman sadan vuoden kyttäämistä jossain tori-palstalla. Seuraavaksi sanot tietenkin että "Niin, muttakun ei ne hajoa.." Mun mielestä tää merkkeistä sotiminen on ihan naurettavaa, ja tulee usein takerruttua kun joku sitä harrastaa..

Jos lähdetään tähän leikkiin et kuka soittaa ja millä merkillä, niin kerro mulle kuinka moni kova jätkä soittaa nykyään ludwigeilla? Sinua itseäsi ei lasketa..

Vähän avarakatseisuutta hei.. En mäkään ole mikään kauhea Pearlin ystävä. Mutta en mä sitä toitotta ympäriinsä.

Arvasin, että vetäisisit porot sieraimeen. Mulla on ollut useita Taman settejä ja ihan uusilla Tamoilla olen myös soittanut. Kaikila malleilla. Tama oli parhaimmillaan kauan sitten.

Koska itse tiedät kaikki kovat soittajat, niin tsekkaa: http://www.ludwig-drums.com/artists/index.php?letter=ALL
Totofan
01.09.2010 23:41:40

hollmi-5: Arvasin, että vetäisisit porot sieraimeen. Mulla on ollut useita Taman settejä ja ihan uusilla Tamoilla olen myös soittanut. Kaikila malleilla. Tama oli parhaimmillaan kauan sitten.

Koska itse tiedät kaikki kovat soittajat, niin tsekkaa: http://www.ludwig-drums.com/artists/index.php?letter=ALL

Tuolla listassa ei ole yhtään kaveria, jota mä arvostaisin kovana jätkänä..

Mut, tuskin se tässä se pointti olikaan. Mä soitan Tamaa ja oon iloinen siitä. Se riittää mulle. Jaksa tälläisiä tyhjänpäiväisyyksiä pohtia edes.
Kailis
02.09.2010 00:06:20

Eli lauseen Ja Mun kokemusten perusteella eri merkkiset ja malliset rummut kuulostavat hyvin erilaisilta. jälkeen käyt munille ja alat kaulailemaan? Pitääpä varoa =D
VeKrio
02.09.2010 00:34:28

markkuliini: Oho! Meitsi kirjoittaa itsenikin isolla jo! Ja yksi siideri vain juotuna. :D
Ei tulisi mulkaisua vaan toverillisen kevyt potku kasseille ja painiin vienti.

Sir markkuliini todellakin. Tästä ei ole kuin yksi suunta.
Vallu-Veke
02.09.2010 07:49:43 (muokattu 02.09.2010 07:52:31)
hollmi-5: Mistä vain pro-rummusta (no melkein mistä vain...) saa hyvän soundin, mutta hyvät mielikuvat tekevät sen, miksi minä valitsen rumpuni. :-)

Onkohan tuo soudi-asiakin jokin eri asiaa yksille, kuin niille toisille,...
Mutta näkemykseni on se, että kaikki pro-rummut ei soundaa hyvältä jokaisen korvaan, vaikka pallilla istuisi itse Siltalan pähtööri.
En luettele, niitä huippumerkkejä, jotka soundaa huonolta korvaani nyt, ettei joku suutu. Tai ei ehkä huonolta kuulosta. Enemmän mitään sanomattomalle ja tavikselle ne kuulostaa, vaikka rumpalointi olisi huippulia itsessään.
Kehun vaan Ludwigia nyt ja jätän haukkumisen pois. On muitakin hyvälle kuulostavia, mutta juuri Ludwigista tykkään sattumalta sen soundin takia.
Kyllä esim. Ludwigin Classic Mappleissa on uudemmissakin ihan selkeesti se Ludwig-soundi. Tykkään kovasti. Se erottuu surkeemmankin soittajan naputellessa niitä.
Voi olla, että kuvittelen vain kuulevani jotain erikoista siinä soundissa. Mutta niin se vaan kuulostaa. Tämä on varmaan makuasia, vaikka soundiin vaikuttaa tietenkin rumpalin taidot. Tuntuu vaan, että huonompikin saa Ludwigeista irti hyvät saundit. Tai ei saa ainakaan pilattua niitä niin helposti.
Hemmetin hyvin toimii paketti soittimena. Ei pahaa sanottavaa.
HW:ta ei ilkeä kaikilta osiltaan heti kehua. Ainakaan parhaimmaksi, vaikka se ei ole huonoakaan.
:) ;) : D

E. Olipa yllättävän paljon kirjoitusvirheitä ja jäi vielä varmaankin. Kuumetta on ollut tässä pari päivää, muttei onneksi rumpukuumetta :)
hollmi-5
02.09.2010 10:03:19 (muokattu 02.09.2010 10:16:57)
Totofan: Tuolla listassa ei ole yhtään kaveria, jota mä arvostaisin kovana jätkänä..

Siis Alex VanHalen ei ole hyvä? Tai kova? Alex on mielestäni tosi hyvä.

JJ Johnson on mielestäni erinomainen rumpali hänkin.

Bun E. Carlos, Matt Sorum... Melkein enemmän kielii siitä, että et tunne rumpaleita, kuin siitä, että et ole tutustunut Ludwigiin.

Katsokaapa tämän sällin settejä. Vaikka ne olisivat surkea soundiset, niin onhan ne hemmetin komeita: http://www.ludwig-drums.com/features/interviews/sutter2009.php
dumbass
02.09.2010 10:18:39

hollmi-5: Siis Alex VanHalen ei ole hyvä? Tai kova? Alex on mielestäni tosi hyvä.

JJ Johnson on mielestäni erinomainen rumpali hänkin.

Bun E. Carlos, Matt Sorum... Melkein enemmän kielii siitä, että et tunne rumpaleita, kuin siitä, että et ole tutustunut Ludwigiin.

Sorum on ainakin jotenkin ärsyttävän tavallinen rock-höttö.
passe
02.09.2010 14:00:02
dumbass: Sorum on ainakin jotenkin ärsyttävän tavallinen rock-höttö.

Höpö höpö, harvassa ovat ne jätkät jotka hoitavat rockrumpalin pestin tanakammin.
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
Kailis
02.09.2010 14:23:44

Tää on pitänyt laittaa pitkän aikaa. Scott Garret.

http://www.youtube.com/watch?v=4HMjPmt25sc&feature=related

Onkohan vetänyt tällä Acrolla?

http://www.myspace.com/scottgarrettdrums/photos/34240970
El Jefe
02.09.2010 23:30:59
Kova bändi, yksi lempi rumpaleista ja hyvä biisi kaiken lisäksi.

Living Colour - Behind the sun:

http://www.youtube.com/watch?v=uxB0TjOsU_c

Ihan hyvä toi koko comeback levy eli The Chair in the Doorway (2009).
Collideøscope (2003) oli eka paluu levy ( vai mikä toi onkaan suomeksi) , mutta jäi kyllä pahasti torsoksi.

Mutta toi veto Will Calhounilta ei kyl jotenkin iske?
Kailis
03.09.2010 05:18:50

Ruotsalais-bändi Dunge:lta laitan ainakin yhen biisin kuhan tarkistan kitaristilta mikä uittu se oli. Parasta soundia ja soittoa pitkään aikaan. Saatanan svedut.
markkuliini
03.09.2010 12:00:22 (muokattu 03.09.2010 13:21:11)

Kailis: Ruotsalais-bändi Dunge:lta laitan ainakin yhen biisin kuhan tarkistan kitaristilta mikä uittu se oli. Parasta soundia ja soittoa pitkään aikaan. Saatanan svedut.

Dungen. Ne bändilevyt ei mulle niinkään ihan 10:llä iske, mutta Anna Järvisen ekalla levyllä on hienon sympaattista soittoa ja soundillisisesti mielenkiintoinen tuotanto.
Esim. http://www.youtube.com/watch?v=ve_cjfwHESM

Pitänee antaa niiden omille levyille vielä toinen mahis... Ne on kyllä soundillisesti todella bueno, jne.
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Linnunlaulupuu
03.09.2010 12:48:42 (muokattu 03.09.2010 12:50:57)
Kailis: Ruotsalais-bändi Dunge:lta laitan ainakin yhen biisin kuhan tarkistan kitaristilta mikä uittu se oli. Parasta soundia ja soittoa pitkään aikaan. Saatanan svedut.

Dungen on aina oikein ja paikallaan. Fredrik Björling on/oli jees!
"Sitten tuli monia hittejä leijat ehkä suukon antaa saan viimeiseen mieheen"
mukis
03.09.2010 18:34:29

markkuliini: Dungen. Ne bändilevyt ei mulle niinkään ihan 10:llä iske, mutta Anna Järvisen ekalla levyllä on hienon sympaattista soittoa ja soundillisisesti mielenkiintoinen tuotanto.
Esim. http://www.youtube.com/watch?v=ve_cjfwHESM

Pitänee antaa niiden omille levyille vielä toinen mahis... Ne on kyllä soundillisesti todella bueno, jne.

Aikas hienot soundit ja tosi mielenkiintoinen miksaus: laululla on ainakin hehtaari tilaa keskellä ja muut soittimet tosi leveällä; ideoita pannauksesta jää varmasti mieleen omia juttuja varten..
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)